Dokręcanie łożyska przód i tył oraz problem z półosią |
Autor |
Wiadomość |
DanFal
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 50 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27-02-2015, 14:55
Bolid: seicento 900 |
|
|
Ze śrubami nie powinno być problemu, bo były rozkrecane dwa tygodnie wcześniej. Też wymieniłem jedną i długo szukałem nowej na zamianę żeby miała twardość odpowiednią. A ten uszczelniacz ma jakieś swoje miejsce konkretne wskazane czy jak daleko nabije tak będzie ? Chodzi mi czy jest to jakoś zaznaczone albo jakaś różnica w średnicy na tym wałku jest? |
|
|
|
 |
stanislaw5b
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Wrz 2014 Posty: 21 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 27-02-2015, 19:31
Bolid: Seicento 0.9 Young |
|
|
Jest różnica w średnicy wałka. Bez problemu to wyczujesz, gdy już wszystko zostanie zdemontowane. |
_________________ Czerwony wojownik
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 28-02-2015, 18:16
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
MichałFIAT napisał/a: | rura metrowa i opór to nawet bez koksa jakieś 500-750Nm,bierznia łożyska ulegnie niewielkiemu naprężeniu ale żywotność zmniejszy się o parę tysięcy km . |
pieprzysz głupoty, spróbuj dokręcić ręcznie 300Nm kluczem dynamometrycznym to zmienisz zdanie i przekonasz się, że w cale nie jest to takie łatwe metrowym kluczem. A 500-700 to już mocna przesada. Dokręcałem śruby z takimi momentami kluczem dynamometrycznym pod nasadkę 3/4 cala, więc wiem dobrze ile siły w to trzeba włożyć. Wygenerowanie 700Nm dla mnie było niemożliwe, pomagał mi drugi mechanik. W Fiacie Panda II jest podane 280Nm dokręcenie tylnej piasty, która jest prawie identyczna jak w SC. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 28-02-2015, 19:01
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
Taki klucz dynamometryczny ma góra 500mm z takim momentem rura metr to już do biodra...kawał rury przy przeciętnej wadze ok 85kg faceta? o ile tył jest bardziej "wyrozumiały" to przód już nie będzie ,przeciętny klucz pneumatyczny na
3/4 ,przy kompresorze 10,0 bar . i ok 6,3 bar. z palcem w d...daje ponad 1000Nm.
czy się mylę ? |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 28-02-2015, 21:04
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
MichałFIAT napisał/a: | Taki klucz dynamometryczny ma góra 500mm |
http://narzedzia24h.com/p...nm-t07700n.html
jak widać do 980Nm
MichałFIAT napisał/a: | ,przeciętny klucz pneumatyczny na
3/4 ,przy kompresorze 10,0 bar . i ok 6,3 bar. z palcem w d...daje ponad 1000Nm. |
pneumat pneumatowi nie jest równy... i zależy jak długo go przytrzymasz i na jakim biegu oraz w jakiej jest kondycji sam klucz.
MichałFIAT napisał/a: | czy się mylę ? |
okazuje się, że tak |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
DanFal
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 50 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-02-2015, 21:43
Bolid: seicento 900 |
|
|
Mam problem bo wymieniłem prawa osłonę przegubu i lewa gumę z uszczelniaczem i po tej operacji kierownica jest trochę w prawo a była minimalnie w prawo teraz jest bardziej obrócona jak jadę prosto innych rzeczy nie zauważyłem żeby coś było nie tak. Czy to możliwe że to jest skutkiem odkrecenia śrub łączących amortyzator ze zwrotnica? Drążków nie ruszyłem |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 01-03-2015, 10:35
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
Ireneusz sam podałeś(najdokładniejszy sposób) 1M x 25 kg ,jeżeli rura jest w poziomie a facet ma (ja warzę 88kg) ok 85kg to (wg niektórych kolegów opór)usiądzie na niej i ma (bez szerokości tyłka )ok 600Nm. bo z krzyża to i więcej
ps nie chodziło mi o moment klucza a o jego długość, ale z podanym momentem pewnie ma z 700mm,(pracując w warsztacie pewnie masz wyczucie nawet operując kluczem pneumatycznym) ale rozmowa na forum " ile to jest tak w ch..j,no wiesz to tak w pi....du "tak samo z tym opór...w drukarni czasem tak klient dzwoni i chce panie a czemu to czerwone to mało czerwone dajcie więcej czerwone , lakiernicy pewnie wiedzą co mam na myśli.. |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 02-03-2015, 21:27
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
DanFal napisał/a: | Czy to możliwe że to jest skutkiem odkrecenia śrub łączących amortyzator ze zwrotnica? |
Tak, w SC jest spory luz w tym połączeniu. Po odkręceniu minimalnie zmienił się kąt pochylenia koła, a wraz z nim zbieżność. Powinieneś jechać teraz ustawić zbieżność. Ja żeby uniknąć zmiany geometrii zawsze przed dokręceniem zwrotnicy dociskam ją ręką żeby uzyskać jak największe pochylenie koła(tzw. negatyw). I w takim położeniu prawej i lewej zwrotnicy ustawiałem zbieżność. Później jakby przyszło to rozebrać będzie wiadomo jak ustawić amor względem zwrotnicy, żeby nie zmieniła się zbieżność. Choć prawidłowo po każdej ingerencji w zawieszenie powinno się skontrolować zbieżność. W SC czuć podczas jazdy każdą minimalną zmianę zbieżność, mnie to drażni jak wpadam na tor pośmigać. Jak coś się przestawi samochód mniej precyzyjnie się prowadzi. A w SC o rozwalenie geometrii na dziurze w drodze jest łatwo. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
DanFal
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 50 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-03-2015, 13:09
Bolid: seicento 900 |
|
|
Tak dokładnie ale już wszystko udało się ogarnąć kąty i zbierzność się zgadza. A i to prawda ,że kątów się nie reguluje rzeczywiście nie ma jako takiej regulacji ale jak się trochę poćwiczy to można zmienić kąt przykręcając górną śrubę od zwrotnicy a jak mało to nawet podpiłować amortyzator po tym zabiegu lepiej się śmiga. Dzięki za pomoc i pozdrawiam |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 05-03-2015, 21:20
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
DanFal napisał/a: | podpiłować amortyzator po tym zabiegu lepiej się śmiga. |
lepiej śmiga w zakrętach, na prostej po śliskiej nawierzchni trzeba uważać, bo może nie zahamować |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
DanFal
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 50 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 06-03-2015, 10:59
Bolid: seicento 900 |
|
|
chodziło mi o podpiłowanie otworu montażowego do zwrotnicy w celu złapania odpowiedniego kąta koła co raczej poprawi przyczepność wszędzie jak złapiemy prawidłowe ustawienie. Bez żadnego obniżania |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 06-03-2015, 18:58
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
DanFal napisał/a: | co raczej poprawi przyczepność wszędzie jak złapiemy prawidłowe ustawienie. |
nie poprawi wszędzie, zapomnij o tym... Jeżdżę regularnie po torze, ustawiam geometrię w samochodach, nikt mi nie wciśnie, że negatyw nie pogorszy przyczepności przy przyśpieszaniu i hamowaniu. Nie ma uniwersalnego ustawienia przy którym wszystko będzie idealnie. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
DanFal
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 50 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-03-2015, 08:03
Bolid: seicento 900 |
|
|
a ja jeżdżę regularnie do pracy i wiem ,że jak miałem koło pod kątem to zawieszenie gorzej dostawało na dziurach a i prowadzenie było mniej stabilne. Chodzi mi o ustawienia zalecane przez producenta a ja miałem lewe koło mocno poza tolerancja. Udało się wyprostować jest ok jeździ jak kiedyś. |
|
|
|
 |
|