Olej do seja i zafiry. |
Autor |
Wiadomość |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2014, 20:56
|
|
|
ogarol napisał/a: | A co się stanie jeśli ten W712/16 trafi do SPI | - teoretycznie nic się nie stanie ale pompa oleju w MPi ma zawór "relief" skalibrowany na niższe ciśnienie otwarcia dlatego otwarcie zaworu obejściowego w filtrze oleju może być wyższe i w W712/16 wynosi 1,2bar natomiast w W713/16 zawór otwiera się już przy 1,0bar dlatego przy oleju o wysokiej (15w40) w warunkach zimowych występuje mniejsze ryzyko rozerwania wkładu filtrującego - dodatkowo W713/16 ma większą powierzchnię wkładu filtrującego (H=100) więc pomijając bezpieczeństwo rozsądniej jest użyć tańszego filtra o dłuższej możliwości filtracji a dodatkowo niższej cenie w MPI jest za mało miejsca i stąd konieczność stosowania mniejszego filtra - w SPi nie trzeba się ograniczać |
|
|
|
 |
ogarol
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 34 Skąd: FSD
|
Wysłany: 21-10-2014, 15:47
Bolid: 1.1 SPI 1999 |
|
|
A jednak nie takie same.
Dzięki za odp. |
|
|
|
 |
mati
Nałogowiec

Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 360 Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
|
Wysłany: 22-10-2014, 16:33
Bolid: 900ccm 2001r |
|
|
Dla dopełnienia wrzucę jeszcze filter do 9sety, oczywiście polecany przez kolegę rotaxa.
http://galonoleje.pl/skle...ju-w-714-2.html |
_________________ Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz! |
|
|
|
 |
kOOgel
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Mar 2008 Posty: 18 Skąd: z bankomatu
|
Wysłany: 26-10-2014, 11:40
Bolid: Nysa Towos |
|
|
Ot mądrego to i fajnie poczytać.
A wiesz może czym się różnią W719/5 i W719/5OF ? |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2014, 12:40
|
|
|
kOOgel napisał/a: | A wiesz może czym się różnią W719/5 i W719/5OF ? | - W719/5OF to dokładnie ten sam filtr co W719/5 - symbol OF jest dodawany przez Audi jako wyróżnik filtra serwisowego |
|
|
|
 |
kOOgel
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Mar 2008 Posty: 18 Skąd: z bankomatu
|
Wysłany: 26-10-2014, 16:55
Bolid: Nysa Towos |
|
|
Piękne dzięki za info. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-11-2014, 21:30
|
|
|
Tutaj wynik analizy oleju Valvoline Maxlife 10w40 z BMW - silnik N62 4,8l V8 - przebieg na oleju 5tyś/mil
jak widać TBN po tym przebiegu się już kończy ale poziom zużycia silnika:
żelazo - 8 (dopuszczalne 100)
miedź - 2 (dopuszczalne 30)
aluminium - 2 (dopuszczalne 15)
można uznać za wręcz niesamowity - zużycie elementów praktycznie pomijalne
podwyższona zawartość krzemu świadczy tutaj albo o nieszczelnym układzie dolotowym lub kiepskiej filtracji powietrza,widać również że spadek lepkości w 100°C wynika nie z rozcieńczenia benzyną ponieważ nie idzie to w parze z obniżeniem punktu zapłonu a z obniżenia skuteczności polimerów - siada powoli wiskozator i stąd mamy pierwsze symptomy obniżenia wskaźnika lepkości - można powiedzieć że 10-11kkm to maksimum dla tego oleju z zachowaniem bezpiecznego poziomu zużycia i zdolności myjących
ps.pakiet ZDDP mógłby być nieco wyższy ale został zrównoważony wyższą zawartością molibdenu więc jest optymalnie |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2014, 18:55
|
|
|
Mann W 610/3 po 14kkm
|
|
|
|
 |
Michal1993
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 8 Skąd: Rypin
|
Wysłany: 28-03-2015, 20:43
Bolid: Seicento 0.9l |
|
|
Ja tam jeżdżę na ELF 10W40 i nie narzekam. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2015, 12:47
|
|
|
Michal1993 napisał/a: | Ja tam jeżdżę na ELF 10W40 i nie narzekam | nie neguję twojego zadowolenia ale dla mnie olej 10w40 który w -20 stopniach można kroić nożem nie przekonuje
dla porównania Shell HX6 dlatego HX6 ponieważ HX7 jest półsyntetykiem a takie porównanie dla Elf'a byłoby krzywdzące:
temperatura krzepnięcia -24°C vs -48°C jak dla mnie to przepaść |
|
|
|
 |
muniek
nówka sztuka ;)
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 28 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-04-2015, 21:35
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Sorki, musze starszemu sąsiadowi zamówić olej i filtr do Seicento 1.1 z 2001r. To jest MPI czy SPI? Przeczytałem ten temat i może być Mann W 712/16? Olej myślałem Shell Helix 10W40 (tam jest czarna zupa w tej chwili).
Zdjęcie silnika z góry:
http://zapodaj.net/1332deebabc2a.jpg.html |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
|
|
|
 |
muniek
nówka sztuka ;)
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 28 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-04-2015, 21:45
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Dzięki, tak właśnie słyszałem że od 2000r. produkowali już MPI ale chciałem się upewnić. Czyli mogę zamawiać do tego silnika filtr Mann W712/16? |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-04-2015, 22:00
|
|
|
muniek napisał/a: | Czyli mogę zamawiać do tego silnika filtr Mann W712/16 | jak najbardziej
muniek napisał/a: | Olej myślałem Shell Helix 10W40 (tam jest czarna zupa w tej chwili) | tutaj polecam zachować ostrożność ponieważ czarna zupa może być efektem zalewania kiepskiego oleju i przeciągania interwału wymiany a Shell HX7 10w40 ma lepsze właściwości myjące od pełnych syntetyków polecam na początek - http://galonoleje.pl/skle...y-10w40-4l.html - Total ma TBN = 8,8 a Shell prawie 11
ps. nie fajnie by było jakby oderwała się jakaś grubsza warstwa pokostu i przytkała kanał olejowy - starszy Pan może źle znieść stukającą panewkę. |
|
|
|
 |
muniek
nówka sztuka ;)
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 28 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-04-2015, 22:13
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Oj, tak. Dziadek przeciągnął interwał wielkie dzięki Rotax! |
|
|
|
 |
|