przepustnica 42mm |
Autor |
Wiadomość |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 30-04-2015, 08:28
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Myślę że wrażenie dla każdego inne. Zrobilem próbę na prostym odcinku przed i po wymianie. Gaz jest bardziej czuły i po 3tys. rwie bardziej:))) tzn kreci inaczej:)) Poza tym wcześniej dolot Pana Węglarskiego nie było słychac a teraz sssssanie takie ze fiu fiu:D:D. Jestem bardzo zadowolony:)) |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-05-2015, 16:01
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
dyzio_abarth napisał/a: | Myślę że wrażenie dla każdego inne. Zrobilem próbę na prostym odcinku przed i po wymianie. Gaz jest bardziej czuły i po 3tys. rwie bardziej:))) tzn kreci inaczej:)) Poza tym wcześniej dolot Pana Węglarskiego nie było słychac a teraz sssssanie takie ze fiu fiu:D:D. Jestem bardzo zadowolony:)) |
Jak masz dolot nowszego typu ze strumienicą dolotu(komora z oczkami)-warto wyprać ten materiał węglarskiego-wtedy przy gwałtownym bucie jest jeszcze lepsza reakcja i dźwięk.
Materiał wytrzymuje w zapylonym mieście góra 5tys km....wtedy się zapycha i strumienica ciągnie tylko stożkiem.
Najlepszy efekt tej przepustnicy(nie tylko dźwiękowy) jest jak głowica, ssący i kanały są przeszlifowane i spasowane+ podstrojone jest to 5,8km/9,7nm-to bardzo duży przyrost jak na 1.2.75 gdzie w erii już ciężej wyciągnąć moc niż z 1.1spi. Taką czapkę robiłem i po dokładniejszym jeszcze portingu efekt był j.w.
Jest jeszcze wersja tulejowana 44mm-ale to harcor do 90km+ z sportowym wałkiem + wszyskimi innymi modami.-osiągi na poziomie serii 1.4.16v, nawet lepiej chodzi na wyższych niż 1.4.16 gdzie w serii pływa powyżej 6tys.
Pamietam taki projekt-103/7430/ 123nm 4760obr. |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 01-05-2015, 21:44
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | dyzio_abarth napisał/a: | Myślę że wrażenie dla każdego inne. Zrobilem próbę na prostym odcinku przed i po wymianie. Gaz jest bardziej czuły i po 3tys. rwie bardziej:))) tzn kreci inaczej:)) Poza tym wcześniej dolot Pana Węglarskiego nie było słychac a teraz sssssanie takie ze fiu fiu:D:D. Jestem bardzo zadowolony:)) |
Jak masz dolot nowszego typu ze strumienicą dolotu(komora z oczkami)-warto wyprać ten materiał węglarskiego-wtedy przy gwałtownym bucie jest jeszcze lepsza reakcja i dźwięk.
Materiał wytrzymuje w zapylonym mieście góra 5tys km....wtedy się zapycha i strumienica ciągnie tylko stożkiem.
Najlepszy efekt tej przepustnicy(nie tylko dźwiękowy) jest jak głowica, ssący i kanały są przeszlifowane i spasowane+ podstrojone jest to 5,8km/9,7nm-to bardzo duży przyrost jak na 1.2.75 gdzie w erii już ciężej wyciągnąć moc niż z 1.1spi. Taką czapkę robiłem i po dokładniejszym jeszcze portingu efekt był j.w.
Jest jeszcze wersja tulejowana 44mm-ale to harcor do 90km+ z sportowym wałkiem + wszyskimi innymi modami.-osiągi na poziomie serii 1.4.16v, nawet lepiej chodzi na wyższych niż 1.4.16 gdzie w serii pływa powyżej 6tys.
Pamietam taki projekt-103/7430/ 123nm 4760obr. |
Niestety w mojej okolicy nie mam nikogo takiego kto by znał sie na takich rzeczach a tym bardziej na przeróbkach FIAT:D ale zrobienie 1.2 na poziomie 1.4 to ogólnie mega:D chiałabym to widziec a raczej przejechac sie takim zestawem:D. A tak z ciekawości zrobienie takiego silnika to chyba nie opłacalne...
pozdro |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
misza_zabrze
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2015 Posty: 23 Skąd: Zabrze/Cieszyn/UK
|
Wysłany: 01-05-2015, 23:12
Bolid: Seicento |
|
|
dyzio_abarth, jesli to nie tajemnica to jaki koszt takiej przepustnicy ? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-05-2015, 01:29
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Do normalnej jazdy i dla przeciętnego kierownika w sensie z A do B nieekonomiczne, za drogie i wogóle.
Ale po to jest pasja po to są wyzwania , do sportu do klasy, albo tak po prostu jest to wyzwanie kosztowne-typu dobra baza remont i części z wysokiej półki-obróbka głowicy , wałek i strojenie najdroższe-efekt był miazga-roniło to na 6gear stilo 1.4.16v na ćwiarę i to sporo, podobnie jak drugi projekt 1.1 spiT-108km-też zjadało 1.4.16v.
A 1.4.16v też idzie zrobić na grubo-okolice 130km/120nm i wysokoobrotowe, ale tu już jest wyższy pułap części i awaryjnosci.(układ rozrządu)-obroty ponad 7200 na ostrych wałkach mocno im nie służą+ chłodzenie standardowe jest za mało wydajne. |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 02-05-2015, 21:17
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
misza_zabrze napisał/a: | dyzio_abarth, jesli to nie tajemnica to jaki koszt takiej przepustnicy ? |
315zł:)).. ale przepustnica jak nowa:D |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 02-05-2015, 21:27
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Do normalnej jazdy i dla przeciętnego kierownika w sensie z A do B nieekonomiczne, za drogie i wogóle.
Ale po to jest pasja po to są wyzwania , do sportu do klasy, albo tak po prostu jest to wyzwanie kosztowne-typu dobra baza remont i części z wysokiej półki-obróbka głowicy , wałek i strojenie najdroższe-efekt był miazga-roniło to na 6gear stilo 1.4.16v na ćwiarę i to sporo, podobnie jak drugi projekt 1.1 spiT-108km-też zjadało 1.4.16v.
A 1.4.16v też idzie zrobić na grubo-okolice 130km/120nm i wysokoobrotowe, ale tu już jest wyższy pułap części i awaryjnosci.(układ rozrządu)-obroty ponad 7200 na ostrych wałkach mocno im nie służą+ chłodzenie standardowe jest za mało wydajne. |
W tym jest sens, choć niektórzy nie widzą. Ale fakt,faktem że 1.2 jedzie lepiej jak 1.4 to juz mówi samo za siebie...:)))
Biorąc się za swap rozważałem montaż 1.4 lecz ostatecznie padło na 1.2:))) Przy którym zakładałem że nic nie bedę modzić lecz.... tak się nie da...:P:P Tu ktoś coś napisze,tam się usłyszy i kuniec..... Koszt który już wyszedł to 1.4 dawnoo.. bym miał:D Nie żałuję (no może 50/50%)gdyż zawsze mozna sprzedać i włożyć 1.4:))
Obecnie 1.2 mogę powiedzieć że jedzie...:D
pozdro |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-05-2015, 23:27
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Górnej granicy tuningu nie ma jest tylko bariera czasowa |
|
|
|
 |
misza_zabrze
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2015 Posty: 23 Skąd: Zabrze/Cieszyn/UK
|
Wysłany: 02-05-2015, 23:34
Bolid: Seicento |
|
|
dyzio_abarth, dzieki |
|
|
|
 |
|