Skrzypienie, trzeszczenie przy przejeżdżaniu przez garby itp |
Autor |
Wiadomość |
mar-pow
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Paź 2011 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-06-2015, 10:33 Skrzypienie, trzeszczenie przy przejeżdżaniu przez garby itp
Bolid: Seicento 0.9 Fun |
|
|
Witam, mam problem przy przejeżdżaniu przez garby lub jeździe po nierównej drodze słychać tak jakby skrzypienie/trzeszczenie.
Wymieniłem obie poduszki amortyzatorów, sprężyny(jedna była pęknięta), poduszkę pod skrzynią (miała luz).
Brak luzów na wahaczach, brak luzów na drążkach kierowniczych...
Amortyzatory na stacji diagnostycznej 83% prawy i 76%lewy.
Czy macie jakieś rady ? (panowie na stacji diagnostycznej rozkładają ręce, mechanik też mówi że nie ma już pomysłów oprócz amortyzatorów, ale te były wymieniane niecałe 2lata temu). |
|
|
|
 |
maxonis
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 30-06-2015, 10:47
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Witam, na 100% gumy na wahaczu te które się wciska (nie tuleja) Pozdrawiam
Następnie zapraszam Tutaj |
_________________
 |
|
|
|
 |
mar-pow
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Paź 2011 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-06-2015, 10:58
Bolid: Seicento 0.9 Fun |
|
|
Byłem już tam
Chodzi o tą tylną ? Tak jakby pod nogami kierowcy Trzeba ściągać cały wahacz do wymiany ? I czy łatwo się to wymienia ? |
|
|
|
 |
maxonis
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 30-06-2015, 11:07
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Tak dokładnie ta, co do wymiany to najlepiej wykręcić cały wahacz, jedyny problem co jest to sworzeń wahacza trzeba zaprzeć breszką o wahacz i ściągać go w dół i zbić go tak aż wyjdzie,
tak więc popuścić śruby wszystkie i zacząć właśnie od wykręcania tego sworznia
dodam jeszcze przy montowaniu nowej trzeba posmarować by lepiej weszła ta guma
najlepiej jeżeli nie zakładasz sportowego zawieszenia to nie ma co się bawić i lepiej kupić komplet wahaczy przednich kosz to jakieś 130zł a masz spokój na parę lat |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez maxonis 30-06-2015, 11:13, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
mar-pow
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Paź 2011 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-06-2015, 11:11
Bolid: Seicento 0.9 Fun |
|
|
Nie czaję już. Który sworzeń trzeba zbijać? Ten wymieniany czy jakiś inny przy demontażu ?? |
Ostatnio zmieniony przez mar-pow 30-06-2015, 11:19, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
maxonis
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 30-06-2015, 11:18
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
sworzeń ten który jest mocowany przy piaście, z nim możesz tylko napotkać problem |
_________________
 |
|
|
|
 |
mar-pow
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Paź 2011 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-06-2015, 11:19
Bolid: Seicento 0.9 Fun |
|
|
Chyba tak zrobię jak piszesz że wymienię oba wahacze od razu.
Polecasz jakieś ? Potem konieczne jest zrobienie zbieżności ? |
|
|
|
 |
maxonis
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 108 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 30-06-2015, 11:25
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Hmm co do wahaczy to teraz produkują na jedno kopyto typu kraft,fast itp.. jedynie co to najlepiej Magneti Marelli tylko cena robi swoje ale czasem lepiej kupić raz a dobrze nie trzeba robić zbieżności przy okazji zobacz końcówki drążka kierowniczego |
_________________
 |
|
|
|
 |
mar-pow
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Paź 2011 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-07-2015, 12:52
Bolid: Seicento 0.9 Fun |
|
|
Wymieniłem samą tą tylną gumę na wahaczu ale niestety nadal jest ten sam dźwięk przy przejeżdżaniu przez garby nierówności itp... tak jakby skrzypienie/strzelanie. (nawet jak stanę na progu i rozbujam auto to jest to słyszalne).
Zamontowane są nowe sprężyny i poduszki amortyzatorów.
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić |
|
|
|
 |
|