Olej do seja i zafiry. |
Autor |
Wiadomość |
trockenpl
nówka sztuka ;)
Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 2 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 13-05-2015, 14:03
Bolid: Seicento s 2001 899cm3 |
|
|
Ja też chciałbym zapytać jaki olej mam zalać?
Kupiłem Seicento niecały rok temu teraz zbliża się termin wymiany oleju. Poprzedni właściciel jak wynika z wywieszki miał zalany MANNOL 10W40 z beczki. Z tego co słyszałem to gorszego oleju już nie ma.
Na jaki dobry olej mogę bezpiecznie wymienić Mannola? Samochód używam tylko do podjazdów do sklepu i po mieście max 5000 km rocznie.
Seicento brush 2001r., silnik 900. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-05-2015, 17:44
|
|
|
trockenpl napisał/a: | Poprzedni właściciel jak wynika z wywieszki miał zalany MANNOL 10W40 z beczki | z beczkami bywa różnie jak zamykają warsztat trockenpl napisał/a: | Z tego co słyszałem to gorszego oleju już nie ma | na szybko mogę wymienić z 20 gorszych od Mannol'a jest to marka dystrybuowana przez Niemiecki SCT czyli coś a'la "maxgear" a dostawcą tego co pływa w butelce jest Holenderski "Kroon oil" któremu bazę dostarcza Rumuński koncern Prista Oil zatem będzie to coś podobnego do Mobil 2000 10w40 no może z racji ceny będzie miał uboższy pakiet dodatków
Wywieszka pod maską niekoniecznie musi stanowić pewną informacje o zalanym oleju a nawet jak faktycznie jest tam Mannol 10w40 to nie wiadomo co było przed nim - polecam z racji rocznika (uszczelnienia) zalać Valvoline MaxLife 10w40 - http://www.najlepszeoleje...ife-10W40-4L/49 |
Ostatnio zmieniony przez rotax24 13-05-2015, 21:12, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-05-2015, 19:34
|
|
|
Poniżej skład MaxLife 10w40 - pakiet dodatków bogatszy niż w Amsoilu AMO 10w40 i zdecydowanie bogatszy niż w Fuchs Unimax 10w40
 |
|
|
|
 |
trockenpl
nówka sztuka ;)
Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 2 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 23-06-2015, 11:39
Bolid: Seicento s 2001 899cm3 |
|
|
Dziekuję @rotax24 za wybór oleju. Nie wiedziałem, że aż taka różnica może być w pracy i odpalaniu silnika przy dobrym oleju.
Mam jeszcze pytanie o świece zapłonowe. Chciałem je wymienić, ale po sprawdzeniu jakie obecnie mam świece okazuje się,że są to świece od Opla NGK BPR5E. Do seicento maja być BPR6E wg katalogu. Na jakie świece mam zmienić takie jak są czy takie jak wg katalogu. A może nie świce NGK tylko BOSHa?
I jeszcze kable do świec czy jak nie wiem kiedy i czy w ogóle były zmieniane to też mam wymienić kable?
Seicento brush 2001r., silnik 900. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-07-2015, 22:10
|
|
|
Niech to świnia wącha - nie miałem dylematu na następną wymianę to mam
  |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2015, 13:14
|
|
|
dawiddawidowski napisał/a: | rotax24, Zrób wyliczankę i samo się wybierze | po nieprzespanej nocy wybór padł na "signature series"
poniżej "European car formula":
 |
|
|
|
 |
tango
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Lip 2015 Posty: 29 Skąd: Piastow
|
Wysłany: 08-07-2015, 00:13
Bolid: EP2, Sc 1.1 SPI |
|
|
To i ja się podepnę: Seicento 1.1 SPI, 143 kkm, obecnie olej Mobil Super 2000 X1. Co byś proponował rotax24 jako lepszy olej? Po podniesieniu gumowego korka oleju jakos to srednio wyglada, zastanawiam się nad plukanka i zalaniem dobrym olejem - wstepnie polecany wczesniej Valvoline 5w40.
Czy ten olej jest Twoim zdaniem dobry do hondowskiego 1.6 vtec z lpg? (Civic VII, gaz od 50 tys, przebieg obecnie 160 tys km.) W tej chwili jezdzi na Shell Xelix H7 10w40, miedzy wymianami co 10 tys zuzycie oleju to ok 0,5 -0,7 litra. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2015, 08:21
|
|
|
tango napisał/a: | Seicento 1.1 SPI, 143 kkm, obecnie olej Mobil Super 2000 X1 | bez płukanki zalej Shell HX8 5w40 - http://allegro.pl/shell-h...5521703650.html - płukankę jak chcesz to wlejesz do HX8 przy kolejnej wymianie
tango napisał/a: | Czy ten olej jest Twoim zdaniem dobry do hondowskiego 1.6 vtec z lpg? (Civic VII, gaz od 50 tys, przebieg obecnie 160 tys km.) W tej chwili jezdzi na Shell Xelix H7 10w40, miedzy wymianami co 10 tys zuzycie oleju to ok 0,5 -0,7 litra. | wylej jak najszybciej 10w40 z tego silnika do pasowania vtec-a idealnie pasuje 0w20 a w przypadku LPG można zastosować 5w30 ale lekko-bieżny ze specyfikacją A5/B5 - przy sae 10w40 w tym silniku nie działa prawidłowo odśrodkowy regulator faz rozrządu i natrysk na denko tłoka nie wspominając o kanale olejowym pierścienia zgarniającego polecam Shell AF - http://galonoleje.pl/skle...0+a5&results=49 |
|
|
|
 |
tango
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Lip 2015 Posty: 29 Skąd: Piastow
|
Wysłany: 08-07-2015, 09:45
Bolid: EP2, Sc 1.1 SPI |
|
|
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź Prawde mówiąc nieco mnie zaskoczyłeś proponując syntetyka i Shell, ale ja tam nie wiem, nie znam się więc będzie jak mówisz - w przypadku Hondy to 2-3 wymiany w ciągu roku, więc aktualizacja będzie dość szybko.
A mógłbyś jeszcze powiedzieć jakie filtry oleju proponujesz do tych olejów Shella? |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2015, 10:11
|
|
|
tango napisał/a: | Prawde mówiąc nieco mnie zaskoczyłeś proponując syntetyka i Shell | - przy takim przebiegu to najrozsądniejszy wybór a kwestia bazy olejowej ma tutaj drugorzędne znaczenie - HX8 5w40 ma bardzo dobre właściwości myjące i będzie usuwał osady powoli natomiast wlanie płukanki jest zdecydowanie bardziej ryzykowne na początek ze względu na możliwość chwilowego zatkania kanału olejowego albo filtra - 5w40 dodatkowo zaoszczędzi silnikowi pracy na sucho w okresie zimowym
filtr seicento - http://galonoleje.pl/skle...-hu-713-16.html
filtr honda - http://galonoleje.pl/skle...ju-w-610-6.html
ps.obecnie Shell ma lepszą bazę i parametry od Valvoline a na wersję Maxlife zarówno w seitku i hondzie masz jeszcze czas |
|
|
|
 |
tango
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Lip 2015 Posty: 29 Skąd: Piastow
|
Wysłany: 08-07-2015, 10:25
Bolid: EP2, Sc 1.1 SPI |
|
|
Wielkie dzięki - normalnie kliknij "Pomógł"
Jeszcze jedno - w sklepie, gdzie moge go wziac od reki i osobiscie, sprzedawca mowil o Shell Helix Ultra ECT 5W-30 - tego ktorego polecasz nie ma w tej chwili. Co o nim powiesz? 5w30=5w30 czy to jednak zupelnie inne oleje? |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2015, 19:28
|
|
|
tango napisał/a: | Shell Helix Ultra ECT 5W-30 - tego ktorego polecasz nie ma w tej chwili. Co o nim powiesz? 5w30=5w30 czy to jednak zupelnie inne oleje? | Shell ECT 5w30 po pierwsze spełnia A3/B4 więc jego HTHS > 3,5 - najprościej rzecz ujmując jest za gruby do tego silnika a co gorsze jest olejem "low saps" przeznaczonym do samochodów z DPF lub TWC - zatem jest pozbawiony prawie połowy dodatków przeciw-zużyciowych na rzecz mniejszej ilości popiołów siarczanowych które szkodzą wspomnianym filtrom - oleje tego typu chronią układy katalityczne kosztem silnika - takie eko-skur....ństwo olej 5w30 z A5/B5 posiada HTHS na poziomie 2,9 pomimo że oba to 5w30 to lepkościowo różnica jest ogromna polecam zakup przez internet u oficjalnego dystrybutora - olej i filtry wychodzą taniej a olej jest świeży - w stacjonarnym sklepie głównie są produkty które schodzą a te nie zawsze są dobre |
|
|
|
 |
tango
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Lip 2015 Posty: 29 Skąd: Piastow
|
Wysłany: 08-07-2015, 20:28
Bolid: EP2, Sc 1.1 SPI |
|
|
No i wszystko jasne, różnica w cenie pomiędzy produktami skądś się musi brać Zamówienie poleci
Mały OT - w ASO VW do Polo 6R 1.6 TDI 123 kkm zaproponowano Castrola właśnie low saps po tym jak za coś koło 3kpln wymieniono filtr DPF. Tez ekologia - gdzieś czytałem ze DPF wcale tak bardzo nie jest eko, ale to już na inny temat. |
|
|
|
 |
|