DET 3 |
Autor |
Wiadomość |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 10-07-2015, 20:20
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
barkor napisał/a: | Ktoś z was ma zamontowanego DETa i się tym bawił osobiście? Trudno ogarnąć temat? |
Po 6 godzinach mój samochód już jeździł z Fuel Implant. Podstawa to wskaźnik AFR z szerokopasmówką. Jak chcesz się bawić zapłonem, a wypadałoby to potrzebujesz jeszcze słuchawek.
Trzeba sporo poczytać na ten temat i ogarniesz w miarę, a do wyciągania maksimum z silnika potrzeba doświadczenia i hamowni, żeby był jakiś obraz sytuacji - co działa na plus a co nie.
Drogowa w DET pokazuje to co jest na kołach, niby wyniki są powtarzalne, ale przy małych przyrostach mocy nie wiem czy uchwycisz to.
Ja nic nie ugrałem, bo mam zupełną serię z gazem w dodatku, ale co się pobawiłem to moje Brecht jest z procedury na światłach, żeby było więcej FANu zapłon na maksa opóźniony i silnik podlany porządnie
Mój DET być może będzie do sprzedania wkrótce. Chęci na kombinowanie przy samochodzie mi minęły głównie ze względu na $$, teraz sejek ma mnie przewieść z punktu A do punktu B w miarę komfortowo i ekonomicznie. Nic już więcej od samochodu nie wymagam. Więcej adrenaliny dają mi maratony MTB
Z ostatniego treningu:
|
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 10-07-2015, 21:34
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
roach
mam wydech weglara... i powiem szczerze teraz to mnie załamałeś.. ..
Co do DET to odpowiedzi jest sporo i dosc szczegółowo:))) Poza tym chyba lepiej podjechac do kogos kto sie zna i moze ocenić czy warto coś ulepszać czy nie. (remap,det itp) Po delikatnych modyfikacjach sa jakies odczucia inne ale wiadomo z czasem sie człowiek przyzwyczaja itp:)) i bierze to za normalne zachowanie:))
Ale przyznanie że przy dolocie + 42 przepustnica, wydech można by wprowadzić kosmetykę w pracy silnika??:))
pozdro |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10-07-2015, 22:08
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
ir3n3usz napisał/a: |
Mój DET być może będzie do sprzedania wkrótce. Chęci na kombinowanie przy samochodzie mi minęły głównie ze względu na $$, teraz sejek ma mnie przewieść z punktu A do punktu B w miarę komfortowo i ekonomicznie. Nic już więcej od samochodu nie wymagam. Więcej adrenaliny dają mi maratony MTB
Z ostatniego treningu:
[url=http://naforum.zapod...133.jpg]Obrazek[/url] |
Chętnie odkupie twojego deta:) A co do mtb to znam wiele osób które przerzucaly się na rowery ze względów finansowych i nie tylko ale wszyscy po jakimś czasie wracali do samochodów ja też miałem takie etapy:) |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-07-2015, 23:28
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
roach napisał/a: | dyzio_abarth dziś wywaliłem wydech od weglara i zalozylem seryjny....iii jest różnica w dynamice... 1 : 0 dla seryjnego wydechu...dolot poprawia osiągi bardzo małym stopniu...po miesiącu nie odczujesz różnicy |
Co z nim nie tak-jaki miałeś? Jakieś foto Do czego był przeznaczony-do serii?/N-ka, ot taki? Co do Węglarskiego to oprócz tego, że robi te produkty jak do czołgu, to doloty ma niezłe, w wydechach największą bolączką jest nie pogorszenie dynamiki co niska trwałość i głośność-ale za tą cenę.
Dobrze dobrany wydech Węglarskiego, na pewno nie pogarszał dynamiki, rakiety też nie robił, ale działał na moment obrotowy-spłaszał go w sc z wałkiem 866 szczególnie zauważalne.
Oczywiście co do produktów Remus, Supersprint, Sebring to raczej inny świat.
Ciężko mi też pojąść jak seryjny wydech poprawił dynamikę po węglarze-jedno wytłumaczenie, albo wydech nie dobrany, albo coś z patentów się oberwało? Coś więcej w tym temacie bo mnie zaciekawił? |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 11-07-2015, 09:54
Bolid: Seicento |
|
|
Paweł1984 wydech był robiony pod silnik 1.1 mpi...nie był jakiś głośny bo tego nie chciałem...ale fakt był ciężki jak cholera... może auto było przytkane....bo tutaj mamy bodajże strumienice i tłumik końcowy....plus seryjny katalizator w mpi....natomiast w seryjnym wydechu mamy jedynie tłumik końcowy i reszta rury bez dodatków aczkolwiek widzę ze auto jedzie bardzo żwawo oprócz tego ze jest cicho ze nie słyszę nic to wskazówka prędkościomierze ładnie idzie ku gorze
nie mogę tez sobie przypomnieć gdy po założeniu wydechu weglara auto było jakieś szybsze agresywne no jakiś plus ogólny.....także myślę ze wydech ten ( kompletny ) zupełnie sie nie nadawał pod seryjny silnik jedynie dźwięk rajdowy....trwałość wydechu to ok 3 lata...gdzie wczoraj gdy był zdjęty z auta wyglądał jak ser....może zbyt długo jeździłem na niesprawnym układzie i dlatego tez mam teraz takie odczucia co do dynamiki....nie wykluczam i tego |
_________________
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-07-2015, 15:27
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
barkor, na tygodniu spróbuję go wydłubać z samochodu i dam Ci znać. Mój DET ma mapsensor 250kPa(+ jeszcze 13 miesięcy gwarancji), także w razie czego można turbić dziada A co do MTB to ścigam się od tego roku, ale generalnie jeżdżę sporo od ok. 14 lat. Także to nie jest chwilowy wyskok. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-07-2015, 01:10
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
[quote="roach"]Paweł1984 wydech był robiony pod silnik 1.1 mpi...nie był jakiś głośny bo tego nie chciałem...ale fakt był ciężki jak cholera...
Ok, widzę wydech który w MPI się nie sprawdzi-2 dławiki zaraz na początku-seryjny kat i ta strumienica ze zwężką wenturiego-MPI-kat-prosta rura+ komorowo-refleksyjny-cicho, tanio, do serii optymalnie.
Generalnie przerabiałem kilka tych set-upów węglara i ten co widzę to jest bardziej pod dłubnięte 8v spi/mpi 1.2 niż 1.1-a trwałość i waga tego to cieniutko-do wyścigów robi N-ki robi to na prostej rurze fi43 + komora zamiast środkowego i końcowy przelot-to działa, ryczy i jak się podegnie to nie ma płaczu bo 400zł w wyścigu za wydech to tyle co nic-ale generalnie poza kolektorami nie polecam-z dwóch przyczyn-waga, wykonanie-nawet tych z nierdzewki do innych kast-spawy zółkną po jednej zimie.
Ty masz klasyczny wydech do spi/1.2 MPI 75 z przerobionymi mocowaniami pod MPI |
|
|
|
 |
|