Autokalibracja wolnych obrotów |
Autor |
Wiadomość |
Sir_emak
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 21-08-2015, 09:46 Autokalibracja wolnych obrotów
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
Zamontowałem nową głowicę (bardzo mocno zmodyfikowaną) do silnika i teraz mam dużo niższe wolne obroty silnika. Przed zmianą, silnik stabilnie utrzymywał wolne obroty w granicach 1500rpm. Po zmianie głowicy też jest w miarę stabilnie ale w granicy 800rpm. W jaki sposób można podnieść wolne obroty do ok 1500rpm? Mam kompa IAW16f z podpiętym DET3 w trybie zwykłej świni. Czy mógłby ktoś wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa autokalibracja wolnych obrotów w komputerze? Mozna ją resetować z programu IAW Scan 2:
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 21-08-2015, 10:19 Re: Autokalibracja wolnych obrotów
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
Typowe obroty w nagrzanym silniku to ok. 850-900
Obroty można ustawiać tylko przez zmianę w oprogramowaniu. Jeśli wczesniej po nagrzaniu miałeś 1500 tzn. że miałeś grzebniety wsad albo silniczek krokowy był przyblokowany.
U siebie ok. 1500rpm mam tylko na zimno
Korzystałem z autokalibracji jak komp sie rozjeżdżał z powodu np. nieszczelnosci w dolocie lub wariacji silniczka krokowego, chyba innej funkcji to nie spełnia |
|
|
|
 |
Sir_emak
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 21-08-2015, 11:01
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
Z tego co wiem to wsad z głównego kompa mam dłubnięty w zakresie wolnych obrotów. Czy wolne obroty można korygować w mapach DET3? Czy to nie ma sensu bo komputer główny i tak będzie korygował sam wolne obroty? Wieczorem odpale silnik na zimno i nagram filmik jak sie zachowują obroty. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 21-08-2015, 14:09
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
Sir_emak napisał/a: | Z tego co wiem to wsad z głównego kompa mam dłubnięty w zakresie wolnych obrotów. Czy wolne obroty można korygować w mapach DET3? Czy to nie ma sensu bo komputer główny i tak będzie korygował sam wolne obroty? Wieczorem odpale silnik na zimno i nagram filmik jak sie zachowują obroty. |
W sprawie Det-a nie pomogę.
Aż tak masz ostry wałek że potrzebne Ci są wyzsze obroty niz standard? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-08-2015, 14:58
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Sir_emak napisał/a: | Z tego co wiem to wsad z głównego kompa mam dłubnięty w zakresie wolnych obrotów. Czy wolne obroty można korygować w mapach DET3? Czy to nie ma sensu bo komputer główny i tak będzie korygował sam wolne obroty? Wieczorem odpale silnik na zimno i nagram filmik jak sie zachowują obroty. |
Z DET'a Ci nie powiem, ale u mnie przy strojeniu potrzebna była mała ingerencja w położenie talerzyka przepustnicy-imbusem lekko go uchylić bo u mnie prawie gasł-teraz mam stabilne 985-996obr na gorącym i przy takim ustawieniu krokowy radzi sobię.
Standardowa czynność przy zmianie przepustnicy w 1.1spi na 38mm-90% ma za niskie w pierwotnym położeniu i gaśnie, u Ciebie większe gardło zrobiła obróbka głowicy.
Zmiana położenia tależyka na jałowych nie wpływa na pracę w innym zakresie obrotów czy obciążeń. |
|
|
|
 |
Sir_emak
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 21-08-2015, 15:08
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Z DET'a Ci nie powiem, ale u mnie przy strojeniu potrzebna była mała ingerencja w położenie talerzyka przepustnicy-imbusem lekko go uchylić bo u mnie prawie gasł-teraz mam stabilne 985-996obr na gorącym i przy takim ustawieniu krokowy radzi sobię.
Standardowa czynność przy zmianie przepustnicy w 1.1spi na 38mm-90% ma za niskie w pierwotnym położeniu i gaśnie, u Ciebie większe gardło zrobiła obróbka głowicy.
Zmiana położenia tależyka na jałowych nie wpływa na pracę w innym zakresie obrotów czy obciążeń. |
Konkretnie w górze silnika mam zrobione:
- głowica z punto obrobiona z zaworami z kit-cara
- przepustnica rozwiercona na 42mm
- kolektor z wtryskami z punto
- wałek sportowy, ale nie aż tak bardzo ostry
Może rzeczywiście przy zamkniętej przepustnicy przez krokowca za malo powietrza się dostaje.
EDIT:
Dziwna sprawa. Dzisiaj odpaliłem po całym dniu stania i utrzymuje podobne obroty jak na starej głowicy. Co prawda jak dałem trochę gazu to zaczął gubić zapłony ale to pewnie przez to, ze był całkowicie zimny (co widać pod koniec filmu):
https://www.youtube.com/watch?v=8s9uE1mdZxg
Będę musiał poobserwować dłużej to auto. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 21-08-2015, 23:25
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
na filmie widać że auto zimne więc nie dziwne że obroty są wyższe..
dziwnie te zachowania przy "przegazowaniu"...
rozrząd na pewno OK?
pompa paliwa zmieniona na 3bar?
rzuciłbym również okiem na CPW |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-08-2015, 00:40
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Konkretnie w górze silnika mam zrobione:
- głowica z punto obrobiona z zaworami z kit-cara
- przepustnica rozwiercona na 42mm
- kolektor z wtryskami z punto
- wałek sportowy, ale nie aż tak bardzo ostry
Może rzeczywiście przy zamkniętej przepustnicy przez krokowca za malo powietrza się dostaje.
EDIT:
Dziwna sprawa. Dzisiaj odpaliłem po całym dniu stania i utrzymuje podobne obroty jak na starej głowicy. Co prawda jak dałem trochę gazu to zaczął gubić zapłony ale to pewnie przez to, ze był całkowicie zimny (co widać pod koniec filmu):
https://www.youtube.com/watch?v=8s9uE1mdZxg
Będę musiał poobserwować dłużej to auto.[/quote]
Samo się nie zrobi-każda większa ingerencja wymaga ponownego strojenia, a gruba obróbka czapki jest właśnie tą ingerencją-ustaw tależyk lekko w pozycję od siebie i musisz ponownie wystroić go na hamowni, ale nawet przy takich modach już seryjna kultura pracy/czy obroty nigdy nie wrócą. Coś za coś. Ja mam 2 programy- kości w spi-jeden strojony pod max obróbkę głowicy i wszyskie bajery+ wałek cat-cumsa, drugi pod wałek 866-to 1.1spi-w zależności kto i jak chcę jechać.(szklanki też ponumerowane i pod wałki.
Program pod wałek 866 za nic nie chce współpracować do 4 tys z programem cat cumsa i odwrotnie. N/A to trudna sztuka |
|
|
|
 |
|