FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Autokalibracja wolnych obrotów
Autor Wiadomość
Sir_emak 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: W-wa
Wysłany: 21-08-2015, 09:46   Autokalibracja wolnych obrotów
   Bolid: SC 1.1 Schumacher


Zamontowałem nową głowicę (bardzo mocno zmodyfikowaną) do silnika i teraz mam dużo niższe wolne obroty silnika. Przed zmianą, silnik stabilnie utrzymywał wolne obroty w granicach 1500rpm. Po zmianie głowicy też jest w miarę stabilnie ale w granicy 800rpm. W jaki sposób można podnieść wolne obroty do ok 1500rpm? Mam kompa IAW16f z podpiętym DET3 w trybie zwykłej świni. Czy mógłby ktoś wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa autokalibracja wolnych obrotów w komputerze? Mozna ją resetować z programu IAW Scan 2:
_________________

 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 21-08-2015, 10:19   Re: Autokalibracja wolnych obrotów
   Bolid: Czarny Abarth


Typowe obroty w nagrzanym silniku to ok. 850-900
Obroty można ustawiać tylko przez zmianę w oprogramowaniu. Jeśli wczesniej po nagrzaniu miałeś 1500 tzn. że miałeś grzebniety wsad albo silniczek krokowy był przyblokowany.
U siebie ok. 1500rpm mam tylko na zimno

Korzystałem z autokalibracji jak komp sie rozjeżdżał z powodu np. nieszczelnosci w dolocie lub wariacji silniczka krokowego, chyba innej funkcji to nie spełnia
 
 
Sir_emak 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: W-wa
Wysłany: 21-08-2015, 11:01   
   Bolid: SC 1.1 Schumacher


Z tego co wiem to wsad z głównego kompa mam dłubnięty w zakresie wolnych obrotów. Czy wolne obroty można korygować w mapach DET3? Czy to nie ma sensu bo komputer główny i tak będzie korygował sam wolne obroty? Wieczorem odpale silnik na zimno i nagram filmik jak sie zachowują obroty.
_________________

 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 21-08-2015, 14:09   
   Bolid: Czarny Abarth


Sir_emak napisał/a:
Z tego co wiem to wsad z głównego kompa mam dłubnięty w zakresie wolnych obrotów. Czy wolne obroty można korygować w mapach DET3? Czy to nie ma sensu bo komputer główny i tak będzie korygował sam wolne obroty? Wieczorem odpale silnik na zimno i nagram filmik jak sie zachowują obroty.


W sprawie Det-a nie pomogę.
Aż tak masz ostry wałek że potrzebne Ci są wyzsze obroty niz standard?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-08-2015, 14:58   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Sir_emak napisał/a:
Z tego co wiem to wsad z głównego kompa mam dłubnięty w zakresie wolnych obrotów. Czy wolne obroty można korygować w mapach DET3? Czy to nie ma sensu bo komputer główny i tak będzie korygował sam wolne obroty? Wieczorem odpale silnik na zimno i nagram filmik jak sie zachowują obroty.

Z DET'a Ci nie powiem, ale u mnie przy strojeniu potrzebna była mała ingerencja w położenie talerzyka przepustnicy-imbusem lekko go uchylić bo u mnie prawie gasł-teraz mam stabilne 985-996obr na gorącym i przy takim ustawieniu krokowy radzi sobię.
Standardowa czynność przy zmianie przepustnicy w 1.1spi na 38mm-90% ma za niskie w pierwotnym położeniu i gaśnie, u Ciebie większe gardło zrobiła obróbka głowicy.
Zmiana położenia tależyka na jałowych nie wpływa na pracę w innym zakresie obrotów czy obciążeń.
 
 
 
Sir_emak 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: W-wa
Wysłany: 21-08-2015, 15:08   
   Bolid: SC 1.1 Schumacher


Paweł1984 napisał/a:
Z DET'a Ci nie powiem, ale u mnie przy strojeniu potrzebna była mała ingerencja w położenie talerzyka przepustnicy-imbusem lekko go uchylić bo u mnie prawie gasł-teraz mam stabilne 985-996obr na gorącym i przy takim ustawieniu krokowy radzi sobię.
Standardowa czynność przy zmianie przepustnicy w 1.1spi na 38mm-90% ma za niskie w pierwotnym położeniu i gaśnie, u Ciebie większe gardło zrobiła obróbka głowicy.
Zmiana położenia tależyka na jałowych nie wpływa na pracę w innym zakresie obrotów czy obciążeń.


Konkretnie w górze silnika mam zrobione:
- głowica z punto obrobiona z zaworami z kit-cara
- przepustnica rozwiercona na 42mm
- kolektor z wtryskami z punto
- wałek sportowy, ale nie aż tak bardzo ostry

Może rzeczywiście przy zamkniętej przepustnicy przez krokowca za malo powietrza się dostaje.

EDIT:
Dziwna sprawa. Dzisiaj odpaliłem po całym dniu stania i utrzymuje podobne obroty jak na starej głowicy. Co prawda jak dałem trochę gazu to zaczął gubić zapłony ale to pewnie przez to, ze był całkowicie zimny (co widać pod koniec filmu):
https://www.youtube.com/watch?v=8s9uE1mdZxg
Będę musiał poobserwować dłużej to auto.
_________________

 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 21-08-2015, 23:25   
   Bolid: Czarny Abarth


na filmie widać że auto zimne więc nie dziwne że obroty są wyższe..
dziwnie te zachowania przy "przegazowaniu"...

rozrząd na pewno OK?
pompa paliwa zmieniona na 3bar?
rzuciłbym również okiem na CPW
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-08-2015, 00:40   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Konkretnie w górze silnika mam zrobione:
- głowica z punto obrobiona z zaworami z kit-cara
- przepustnica rozwiercona na 42mm
- kolektor z wtryskami z punto
- wałek sportowy, ale nie aż tak bardzo ostry

Może rzeczywiście przy zamkniętej przepustnicy przez krokowca za malo powietrza się dostaje.

EDIT:
Dziwna sprawa. Dzisiaj odpaliłem po całym dniu stania i utrzymuje podobne obroty jak na starej głowicy. Co prawda jak dałem trochę gazu to zaczął gubić zapłony ale to pewnie przez to, ze był całkowicie zimny (co widać pod koniec filmu):
https://www.youtube.com/watch?v=8s9uE1mdZxg
Będę musiał poobserwować dłużej to auto.[/quote]

Samo się nie zrobi-każda większa ingerencja wymaga ponownego strojenia, a gruba obróbka czapki jest właśnie tą ingerencją-ustaw tależyk lekko w pozycję od siebie i musisz ponownie wystroić go na hamowni, ale nawet przy takich modach już seryjna kultura pracy/czy obroty nigdy nie wrócą. :wink: Coś za coś. Ja mam 2 programy- kości w spi-jeden strojony pod max obróbkę głowicy i wszyskie bajery+ wałek cat-cumsa, drugi pod wałek 866-to 1.1spi-w zależności kto i jak chcę jechać.(szklanki też ponumerowane i pod wałki.
Program pod wałek 866 za nic nie chce współpracować do 4 tys z programem cat cumsa i odwrotnie. N/A to trudna sztuka :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum