FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ubytek płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
wojtekEBR 
nówka sztuka ;)

Wiek: 66
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 9
Skąd: łódzkie
Wysłany: 13-12-2015, 13:35   Ubytek płynu chłodniczego
   Bolid: był 0.9 jest 1.1


Seicento 1.1 (2003r)

Od pewnego czasu, zauważyłem ubytek płynu chłodniczego. Wycieków nie widać. Mechanik sugeruje uszczelkę pod głowicą.
100km temu dolałem płynu do MAX i do dziś ubyło do MIN (około 200ml).
Korek oleju czysty.
Po kupnie seja problemów nie było, nie wiem, czy ma to coś wspólnego, ale problem pojawił się po wymianie rozrządu.

Jakieś sugestie?
_________________

 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 13-12-2015, 15:28   
   Bolid: seicento 899


Jest kilka przyczyn, płyn przez dziurawą uszczelkę może przedostawać się do cylindrów nie koniecznie trafi do oleju a kolor spalin ulega zmianie w sumie o tej porze roku to często dymi, nagrzewnica może dziurawa i cieknie na wykładzinę, chłodnica lub termostat przecieka.
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 13-12-2015, 21:09   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


U mnie nadłamał się króciec w zbiorniczku cieczy i ciekło. Jestem pewien że wycieki widać, trzeba dobrze poszukać z wturlaniem się pod auto włącznie. Słodkawy smak wilgoci to wyciek. :wink:
 
 
wojtekEBR 
nówka sztuka ;)

Wiek: 66
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 9
Skąd: łódzkie
Wysłany: 27-12-2015, 18:56   
   Bolid: był 0.9 jest 1.1


Ubywa i ubywa :[
Dziś go grzaliśmy i wsadziliśmy pod auto biały papier. Nic nie widać...
Jedyne wilgotne miejsce znajdowało się mniej więcej 20-30cm pod wejściem bagnetu w okolicach osłony rozrządu, ale nam to na olej bardziej wyglądało...
Kolor spalin bez zmian. Z wydechu też nic nie kapie.

Układ odpowietrzyliśmy.

Podjadę do majstra, zobacze co powie.
_________________

 
 
wojtekEBR 
nówka sztuka ;)

Wiek: 66
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 9
Skąd: łódzkie
Wysłany: 20-01-2016, 20:25   
   Bolid: był 0.9 jest 1.1


Okazało się, że przyczyną jest oring łącznika pompy wody z chłodnicą. Było widać krople na filtrze oleju, który znajduje się niżej :[

Wyciek było ciężko zlokalizować bo... po rozgrzaniu silnika nie było nic widać.
Zobaczyliśmy dopiero po króciutkiej przejażdżce na zimnym...

Dzięki za wskazówki!
_________________

 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 20-01-2016, 20:28   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


HA! czyli norma :P to samo w punto miałem - jak zimny motor to wręcz ciurkiem leciało, jak się zagrzał to nic, zero.
Tylko ja już poleciałem po całości i całą rułkę zmieniłem
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
wojtekEBR 
nówka sztuka ;)

Wiek: 66
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 9
Skąd: łódzkie
Wysłany: 20-01-2016, 21:33   
   Bolid: był 0.9 jest 1.1


Też cała rurka kupiona :) Po części z zamieszania na Allegro i w sklepach z oringiem właśnie. W nowszych MPI ta końcówka wygląda ciut inaczej, czy mi się wydaje? Były jakby inne rodzaje końcówek, jedne z typowym rowkiem na oring, drugie z trochę szerszym gumowym "kołnierzem" (?)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum