Ubytek płynu chłodniczego |
Autor |
Wiadomość |
wojtekEBR
nówka sztuka ;)
Wiek: 66 Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 9 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 13-12-2015, 13:35 Ubytek płynu chłodniczego
Bolid: był 0.9 jest 1.1 |
|
|
Seicento 1.1 (2003r)
Od pewnego czasu, zauważyłem ubytek płynu chłodniczego. Wycieków nie widać. Mechanik sugeruje uszczelkę pod głowicą.
100km temu dolałem płynu do MAX i do dziś ubyło do MIN (około 200ml).
Korek oleju czysty.
Po kupnie seja problemów nie było, nie wiem, czy ma to coś wspólnego, ale problem pojawił się po wymianie rozrządu.
Jakieś sugestie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 13-12-2015, 15:28
Bolid: seicento 899 |
|
|
Jest kilka przyczyn, płyn przez dziurawą uszczelkę może przedostawać się do cylindrów nie koniecznie trafi do oleju a kolor spalin ulega zmianie w sumie o tej porze roku to często dymi, nagrzewnica może dziurawa i cieknie na wykładzinę, chłodnica lub termostat przecieka. |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 13-12-2015, 21:09
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
U mnie nadłamał się króciec w zbiorniczku cieczy i ciekło. Jestem pewien że wycieki widać, trzeba dobrze poszukać z wturlaniem się pod auto włącznie. Słodkawy smak wilgoci to wyciek. |
|
|
|
 |
wojtekEBR
nówka sztuka ;)
Wiek: 66 Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 9 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 27-12-2015, 18:56
Bolid: był 0.9 jest 1.1 |
|
|
Ubywa i ubywa
Dziś go grzaliśmy i wsadziliśmy pod auto biały papier. Nic nie widać...
Jedyne wilgotne miejsce znajdowało się mniej więcej 20-30cm pod wejściem bagnetu w okolicach osłony rozrządu, ale nam to na olej bardziej wyglądało...
Kolor spalin bez zmian. Z wydechu też nic nie kapie.
Układ odpowietrzyliśmy.
Podjadę do majstra, zobacze co powie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtekEBR
nówka sztuka ;)
Wiek: 66 Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 9 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 20-01-2016, 20:25
Bolid: był 0.9 jest 1.1 |
|
|
Okazało się, że przyczyną jest oring łącznika pompy wody z chłodnicą. Było widać krople na filtrze oleju, który znajduje się niżej
Wyciek było ciężko zlokalizować bo... po rozgrzaniu silnika nie było nic widać.
Zobaczyliśmy dopiero po króciutkiej przejażdżce na zimnym...
Dzięki za wskazówki! |
_________________
 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 20-01-2016, 20:28
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
HA! czyli norma to samo w punto miałem - jak zimny motor to wręcz ciurkiem leciało, jak się zagrzał to nic, zero.
Tylko ja już poleciałem po całości i całą rułkę zmieniłem |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
wojtekEBR
nówka sztuka ;)
Wiek: 66 Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 9 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 20-01-2016, 21:33
Bolid: był 0.9 jest 1.1 |
|
|
Też cała rurka kupiona Po części z zamieszania na Allegro i w sklepach z oringiem właśnie. W nowszych MPI ta końcówka wygląda ciut inaczej, czy mi się wydaje? Były jakby inne rodzaje końcówek, jedne z typowym rowkiem na oring, drugie z trochę szerszym gumowym "kołnierzem" (?) |
_________________
 |
|
|
|
 |
|