FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogrzewanie
Autor Wiadomość
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 04-01-2016, 21:32   Ogrzewanie
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Cześć. Pochwalcie się (jeśli jest czym) swoim ogrzewaniem.
Interesuje mnie czy w ogóle ktoś jest zadowolony z ogrzewania? Że mu aż buty się topią? Czy nie ma tu takiego i każdy marznie?
U mnie z roku na rok jakby coraz gorzej i w zasadzie diabli wiedzą dlaczego.

Do jazdy zakładam cieplejsze skarpety i gacie. :znudzony:

A VW Caddy wczoraj w -18°C zapaliłem pochodził 10 min na luzie i szron z lodem zjeżdżał po szybach. :twisted:
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2016, 21:49   

ja w moim chciałem zawory regulować ale okazało się że to moje jajca dzwonią z zimna :))

ps.do -5°C jest całkiem nieźle ale poniżej -10°C jest odczuwalnie słabiej niż innych samochodach,można by rzec że panda grzeje 2 razy lepiej :wink:
 
 
mzach 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 15
Skąd: Wołomin
Wysłany: 04-01-2016, 22:19   
   Bolid: CC Rally i SC VAN i taki ma być


W lato wymieniłem u siebie nagrzewnice która ciekła i teraz ogrzewanie działa cacy. :)
_________________
www.bukzach.pl
 
 
rancher 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 23
Skąd: Sooha Kicekless
Wysłany: 04-01-2016, 22:24   
   Bolid: seicento 900


ja mam ustawione grzanie na połowę, bo na max to za gorąco jest w środku, musisz mieć coś w samochodzie nie halo, zapowietrzony układ ? zapchana nagrzewnica ? ew zawieszony termostat w otwartej pozycji ... kiedyś w starym oplu strzeliła mi chłodnica w trasie, nasypałem proszku McGyvera i jeździłem tak jeszcze rok i nic nie ciekło :) ale ogrzewanie zniknęło
_________________

 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 04-01-2016, 22:48   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Przy obecnych -15 srejek grzeje jak opętany :)) Po 3 minutach leci ciepłe powietrze po 10 gorące a na zagrzanym można się ugotować w środku :p W poprzednim było było beznadziejnie patrząc jak grzeje teraz chociaż tragedii nie było :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
dzikijachu 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 25
Skąd: wlkp
Wysłany: 05-01-2016, 09:01   
   Bolid: Sej 0.9


po montażu gazu chwilę gadałem z gazownikiem, zaczął się temat seja-mówi, że one w ogóle nie grzeją w zime, że nie wyrabia się nagrzewnica, bo jest 2x mniejsza niż w innych autach. Nie zgodziłem się z nim, bo u mnie nawet przy tych -15 jest ok. Momentami faktycznie za ciepło, stąd wszystko zależy od auta
_________________
Mój sejacz http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=368918
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2016, 09:15   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


rotax24 napisał/a:
ja w moim chciałem zawory regulować ale okazało się że to moje jajca dzwonią z zimna :))

ps.do -5°C jest całkiem nieźle ale poniżej -10°C jest odczuwalnie słabiej niż innych samochodach,można by rzec że panda grzeje 2 razy lepiej :wink:


Tak samo :grin:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 05-01-2016, 09:22   
   Bolid: seicento 899


dawiddawidowski napisał/a:
Przy obecnych -15 srejek grzeje jak opętany :)) Po 3 minutach leci ciepłe powietrze po 10 gorące a na zagrzanym można się ugotować w środku :p

U mnie tak samo :ok: Jak układ odpowietrzony i podzespoły sprawne to choćby skały srały to musi grzać :super: Gatka w stylu te typy tak mają zwisa mi i powiewa :mg:
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2016, 11:10   

jędrek napisał/a:
zwisa mi i powiewa
w tej temperaturze o staniu nie ma mowy :wesoly:
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 05-01-2016, 11:15   
   Bolid: seicento 899


:lol2:
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 05-01-2016, 11:21   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Doszedłem do wniosku że jest za wolny przepływ, bo jak wyłączę wiatrak a następnie włączę to przez chwilę jest cieplej a potem znowu ledwo ciepłe.
Poprzedni właściciel sypał proszek mcgajwera ;/ dwa lata temu wywaliłem pół garści z nagrzewnicy, jednocześnie wywaliłem z niej "makaron". Oczywiście było to w lato i wydawało mi się że było lepiej.

Wiecie co, wydaje mi się że najwięcej wskazywałaby prędkość cieczy w wężach (ile litrów na min) Już miałem pomysł żeby podłączyć wodomierz przed nagrzewnicę :cool: ale odechciało się przez te mrozy.
Słabe ogrzewanie w 90% MUSI być przez wolny obieg cieczy. Reszta to zaklejona liśćmi nagrzewnica lub kamień kotłowy w bloku, w co nie wierzę.

Martwi mnie ten syk przy odkręcaniu korka, zawsze rośnie ciśnienie i się utrzymuje.
Moje rozumowanie jest takie:
Pompa wody jak każda pompa powoduje powstanie różnicy ciśnień i dlatego woda zaczyna płynąć od wyższego ciśnienia do niższego. :cool: Tylko jeśli tam gdzie ma dopłynąć jest już jakieś ciśnienie to wydajność pompy spadnie. Może z tym ciśnieniem jest coś nie tak? Wszystkim Wam syka nawet po kilku dniach ? :smile:

EDIT: Sprawdzę potem z uchylonym korkiem coby ciśnienia nie było a jednocześnie borygo nie wyleciało..
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 05-01-2016, 12:27   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


ul7855 napisał/a:
Martwi mnie ten syk przy odkręcaniu korka, zawsze rośnie ciśnienie i się utrzymuje.
Moje rozumowanie jest takie:
Pompa wody jak każda pompa powoduje powstanie różnicy ciśnień i dlatego woda zaczyna płynąć od wyższego ciśnienia do niższego. :cool: Tylko jeśli tam gdzie ma dopłynąć jest już jakieś ciśnienie to wydajność pompy spadnie. Może z tym ciśnieniem jest coś nie tak? Wszystkim Wam syka nawet po kilku dniach ? :smile:

EDIT: Sprawdzę potem z uchylonym korkiem coby ciśnienia nie było a jednocześnie borygo nie wyleciało..

Układ w seicento to układ ciśnieniowy, a co do róznicy ciśnień to przecież cały układ chłodzenia to układ "naczyń powiązanych" czyli zgodnie z prawami fizyki w takim układzie nie ma czegoś takiego aby w jednym "naczyniu było inne ciśnienie jak w drugim...
A co do pracy silnika z otwartym/uchylonym korkiem to nie wiem czy to ci się sprawdzi, wydaje mi się że prędzej "wyrzuci" ci płyn po nagrzaniu silnika ze zbiornika wyrównawczego nim cokolwiek sprawdzisz...
 
 
MichałFIAT 
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 165
Skąd: mazowsze
Wysłany: 05-01-2016, 13:00   
   Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r


Kolego rotax zacznij nosić kalesony ,wiesz to w trosce o warchlaczki😆
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2016, 13:06   

MichałFIAT napisał/a:
wiesz to w trosce o warchlaczki
2 warchlaczki już mam więc mogę zaryzykować :))
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 05-01-2016, 13:08   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Moje 1.2 16V na lpg przy -15st.C daje ciepło ale tylko na pierwszym biegu, na drugim też trochę jest ciepłe, ale schładza silnik :)) Mam wskaźniczek i widzę jak leci w dół. Termostat mam dobry. Za mało ciepła produkuje ten silnik chyba :)
_________________
Moje Seicento
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum