FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
stukanie na zimnym
Autor Wiadomość
fiat_600gd 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 4
Skąd: Gdansk
Wysłany: 19-02-2016, 18:45   stukanie na zimnym
   Bolid: fiat 600


od pewnego czasu na zimnym cos stuka w silniku na cieplym juz przestaje albo stuka cicho moc jest cala reszta dobrze tylko to klekotanie wkurza silnik 1.1
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-02-2016, 18:48   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Jeśli stukanie jest tylko na całkiem zimnym siniku i ustaje to proponuję nowy i lepszy olej.
Jeśli stuka cały czas to trzeba skontrolować i poprawić luz zaworowy.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
fiat_600gd 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 4
Skąd: Gdansk
Wysłany: 19-02-2016, 18:49   
   Bolid: fiat 600


olej zmieniam co 10,000 leje 10-40
 
 
fiat_600gd 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 4
Skąd: Gdansk
Wysłany: 19-02-2016, 18:54   
   Bolid: fiat 600


na warsztacie gosc mi powiedzal zeby wymienic szklanki mowi ze jakas moze byc zatarta. moze to byc prawda??
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-02-2016, 19:41   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Nie, nie. Pierwsza sprawa jeśli byłby problem ze szklanką czy kilkoma to stukanie byłoby słychać głównie na ciepłym silniku i do tego cały czas. Jeśli głowica jest wyślizgana od szklanek to tłuką się po niej cały czas bez względu na temp silnika i oleju.
Druga sprawa szklanki są stalowe i nie one się wycierają tylko gładzie głowicy w których szklanki pracują. Wtedy kupowanie nowych szklanek nic nie pomoże, trzeba z głowicą kombinować, najlepiej znaleźć taką w dobrym stanie.

A z teorii taki szczegół: szklanki jak milion innych części w silniku pracują cały czas i nie może być jedna zatarta, bo cały silnik by stał ;)

W kwestii olejów to kolega Rotax :ok:
Ode mnie tylko tyle że szukanie płynów po typologii '10w40' itd. to proszenie się o problemy.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
marcelmax 
Bywalec

Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 81
Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
Wysłany: 19-02-2016, 23:19   
   Bolid: Seicento


i jak zawsze zimną porą wyjdzie ze trykoli zawór pochłaniacza oparów paliwa
_________________
SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo :)
 
 
 
fiat_600gd 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 4
Skąd: Gdansk
Wysłany: 20-02-2016, 12:46   
   Bolid: fiat 600


w lecie tez klekocze na zimnym
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2016, 13:40   

marcelmax napisał/a:
i jak zawsze zimną porą wyjdzie ze trykoli zawór pochłaniacza oparów paliwa
szczególnie w 1.1 ;)
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-02-2016, 15:56   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


marcelmax napisał/a:
i jak zawsze zimną porą wyjdzie ze trykoli zawór pochłaniacza oparów paliwa
No to trzeba mieć faktycznie mocno 'drewniane' ucho, żeby nie odróżnić stukającego zaworka w błotniku od napierdzielającej pokrywy zaworów, bez względu co pod nią tłucze :]
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum