Legalizacja silnika po SWAPie |
Autor |
Wiadomość |
Fast1028
Nałogowiec

Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 25-02-2016, 12:59 Legalizacja silnika po SWAPie
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
Cześć.
Tak się zastanawiam jak wygląda w praktyce kwestia przerejestrowania SC po SWAPie
Sporo ludzi tutaj ma SC z silnikami 1.2 i większe. Jak poradziliście sobie z legalizacją takowego silnika?
Pewnie nie wszyscy to robią ale jak w takim razie radzicie sobie z co rocznymi przeglądami? |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 25-02-2016, 14:16
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
sprawa trudna, długa i wielu diagnostów się tego nie tyka |
_________________
 |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 25-02-2016, 14:20
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Ja mam 1.4 w dowodzie 1.1
Nigdy nie było problemu z przeglądem.
Pan diagnosta zajrzał pod maskę, powiedział ładnie, ładnie tylko niech Pan akumulator zamontuję...bo latał luźno. Większość nie zauważy różnicy.
A jak chcesz mieć legalnie to robisz przegląd rozszerzony i diagnosta wpisuję kwi że masz inny silnik
I potem z kwitem do wydziału komunikacji. |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 25-02-2016, 14:25
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
U mnie jest 1.2 16v w dowodzie z poprzedniego swapa a nie ma sensu tego zmieniać na 1.4 bo tylko ktoś ogarnięty się zorientuje
Sprawa była prosta, podbitka do diagnosty, następnie z kwitkiem do wydziału komunikacji i po strawie |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-02-2016, 15:29
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
U mnie jest 900 a mam 1.2 więc dwa zupełnie różne z wyglądu silniki. Chciałem nawet zalegalizować temat, choć głównie ze względu na brak tylnej kanapy (o to ostatnio czepiała się policja przy kontroli). Ale pojechałem na przegląd i diagnosta nawet nie patrzył na silnik, brak tylnej kanapy i nieoryginalne wyposażenie (kierownica, fotele bez homo), zatem dałem sobie spokój i tak jeżdżę.
Sam silnik nie powinien stanowić problemu ani dla diagnosty ani dla policji. Problem może pojawić się przy kolizji gdy będzie się chciało uzyskać odszkodowanie. Wówczas ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania jak rzeczoznawca stwierdzi większy silnik niż fabryka przewidziała. Mogą twierdzić że miało to wpływ na zaistniałą kolizję i wtedy będzie trzeba się z nimi bujać włącznie z powołaniem własnego rzeczoznawcy i sądem.
Ostatnio był taki wątek na autokąciku (kolizja i sej po swapie), autor miał napisać czy dostał odszkodowanie czy jednak były jakieś problemy. Zaraz się do niego odezwę, może już coś się wyjaśniło. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Fast1028
Nałogowiec

Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 25-02-2016, 15:30
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
proshotter napisał/a: |
A jak chcesz mieć legalnie to robisz przegląd rozszerzony i diagnosta wpisuję kwi że masz inny silnik
I potem z kwitem do wydziału komunikacji. |
To chyba zależy od diagnosty
W tym tygodniu byłem na stacji diagnostycznej i Panowi poinformowali mnie ,że muszę mieć potwierdzenie od rzeczoznawcy.
Z kolei rzeczoznawca powiedział ,że muszę mieć hamulce takie które były w samochodzie w którym silnik był seryjnie( chodzi o ich skuteczność). Oczywiście mam mieć rachunek na to ,że cały układ hamulcowy jest nowy bo używek nie można stosować. |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
 |
Fast1028
Nałogowiec

Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 25-02-2016, 15:39
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
barkor napisał/a: | brak tylnej kanapy i nieoryginalne wyposażenie (kierownica, fotele bez homo), zatem dałem sobie spokój i tak jeżdżę.
. |
O właśnie a co z takim wyposażeniem?
Macie problemy przy przeglądach? |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-02-2016, 15:42
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Znalazłem sporo wątków w necie, w których ludzie pisali, że właśnie diagnosta wysyłał najpierw do rzeczoznawcy, a niektórzy żądali kwitów nawet na silnik. Podobno od niedawna coś się zmieniło w tej kwestii. Ale nie wiem czy chodzi o jakieś przepisy czy po prostu diagności wolą zrzucić z siebie odpowiedzialność i mieć podkład w postaci opinii rzeczoznawcy.
O tych hamulcach to nigdy nie słyszałem. To nawet logiczne, ale nie wiem czy to nie jest wymysł konkretnego rzeczoznawcy. Co dokładnie chciał żeby było zmienione w układzie hamulcowym? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-02-2016, 15:53
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
proshotter napisał/a: | Ja mam 1.4 w dowodzie 1.1
Nigdy nie było problemu z przeglądem.
Pan diagnosta zajrzał pod maskę, powiedział ładnie, ładnie tylko niech Pan akumulator zamontuję...bo latał luźno. Większość nie zauważy różnicy.
A jak chcesz mieć legalnie to robisz przegląd rozszerzony i diagnosta wpisuję kwi że masz inny silnik
I potem z kwitem do wydziału komunikacji. |
Tylko taki drobiazg, masz inną pojemność co nie znaczy że jest legalne.
Silnik inny może być legalnie tylko i wyłącznie jak był stosowany w danej budzie seryjnie przez producenta czyli tutaj wąska opcja między 900 w 1100 no i z 700 przy cc.
A tak niestety jest lipa. Dopóki nic się nie stanie to jest dobrze. A jeśli dojdzie do wypadku to swapowicz jest bez ubezpieczenia i płaci za szkody i leczenie własne i innych poszkodowanych. Do tego diagnosta który jako ostatni podbił dowód leci przed sąd
Legal? Jeśli swap będzie załatwiany jako 'pojazd SAM' to powinno przejść. Ale kosztów będzie taczka.
Diagnosta swapowicza będzie zawsze zbywał. Jak nie hamulce to waga czy nacisk osi, albo ogólnie 'zmiana konstrukcyjna' itd.
Nie wygra się. Oni nie chcą brać odpowiedzialności za takie rzeźby. Papier od rzeczoznawcy też sam w sobie kompletnie nic nie wnosi w temat. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Fast1028
Nałogowiec

Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 26-02-2016, 11:19
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
barkor napisał/a: | Znalazłem sporo wątków w necie, w których ludzie pisali, że właśnie diagnosta wysyłał najpierw do rzeczoznawcy, a niektórzy żądali kwitów nawet na silnik. Podobno od niedawna coś się zmieniło w tej kwestii. Ale nie wiem czy chodzi o jakieś przepisy czy po prostu diagności wolą zrzucić z siebie odpowiedzialność i mieć podkład w postaci opinii rzeczoznawcy.
|
Dokładnie takim argumentem bronił się diagnosta. Nie chcą brać odpowiedzialności na siebie.Uważają ,że gdy mają dokumenty z których wynika ,że wszystko jest ok to oni są kryci.I w tej kwestii nie będą podważać argumentu rzeczoznawcy i tyle.
Co do przepisów to podobno chodzi o moc silnika. Diagnosta zapytał czy sc będzie mieć 100KM - wywnioskowałem ,że w tedy byłby większy problem z legalizacją. Zresztą to samo mówił mi znajomy który ma T-Jeta. Podobno sc który ma już znaczną moc uważany jest jako samochód wyczynowy z przeznaczeniem na tory wyścigowe (tak miał właśnie ten znajomy który ma 200KM ). Ale nie znam żadnych konkretnych liczb.
barkor napisał/a: |
O tych hamulcach to nigdy nie słyszałem. To nawet logiczne, ale nie wiem czy to nie jest wymysł konkretnego rzeczoznawcy. Co dokładnie chciał żeby było zmienione w układzie hamulcowym? |
Powiedział ,że układ hamulcowy. Wnioskuje ,że cały.
Choć nie wiem (tak jak piszesz) czy to nie wymysł rzeczoznawcy bo na wstępie powiedziałem ,że układ hamulcowy jest zapożyczony z innego auta. Więc być może to spowodowało jego wymysł? Nie wiem tego. |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-02-2016, 11:32
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Z hamulcami gość wam powiedział na odczepne. Nie ma opcji założenia czegkolwiek innego niż to co fabrycznie wyszło z autem bo to już będzie zmiana konstrukcyjna! Tym bardziej zakładanie adapterów, flanszy czy nawet dystansów pod koła.
Przepisy dla diagnostów i rozporządzenie ws zgodności pojazdu z warunkami technicznymi są dostępne. Poczytajcie jak to prawnie wygląda. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Fast1028
Nałogowiec

Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 27-02-2016, 15:45
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
barkor napisał/a: | Problem może pojawić się przy kolizji gdy będzie się chciało uzyskać odszkodowanie. Wówczas ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania jak rzeczoznawca stwierdzi większy silnik niż fabryka przewidziała. Mogą twierdzić że miało to wpływ na zaistniałą kolizję i wtedy będzie trzeba się z nimi bujać włącznie z powołaniem własnego rzeczoznawcy i sądem.
Ostatnio był taki wątek na autokąciku (kolizja i sej po swapie), autor miał napisać czy dostał odszkodowanie czy jednak były jakieś problemy. Zaraz się do niego odezwę, może już coś się wyjaśniło. |
I co dowiedziałeś się czegoś na ten temat? |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-02-2016, 16:08
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
A na ogólnopolskim forum diagnostów są wpisy o problemach tych ludzi podbijających auta tuningowane, których kierowcy mieli pecha uczestniczyć w wypadkach gdzie ktoś zginął.
Jest co czytać.
Bo zawsze jest dobrze jest póki nic się nie stanie poważnego lub jest tylko strata materialna właściciela kartonu. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-02-2016, 17:43
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Fast1028 napisał/a: |
I co dowiedziałeś się czegoś na ten temat? |
Zagadałem do niego czy już coś się wyjaśniło, ale nic nie odpisał. Jak dostanę odpowiedź to na pewno tu napiszę czy były problemy w uzyskaniu odszkodowania. On miał w dowodzie 900 a swapa na 1.2 8V zatem ogarnięty rzeczoznawca powinien rozpoznać że coś się nie zgadza. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Mauro
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 4 Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany: 15-05-2016, 20:21
Bolid: CC |
|
|
Powiem tak. Wszystko zalezy od diagnosty. U mnie w CC przygotowanym pod KJS ori bylo 700. Wystarczylo zrobic przeglad rozszerzony z opisem dokonanych przeróbek. Opis zawieral montaż klatki zmiane silnika montaż 4 pkt pasów i kubełkow no hydrołapa 257tarcze przod 240 tarcze tył i oczywiscie 1.2 16v. Nic nie musialem donosic do rzeczoznawcy mnie nie wysyłal. Pozniej wycieczka do WK zmiana w OC i tyle. |
|
|
|
 |
|