FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Legalizacja silnika po SWAPie
Autor Wiadomość
Fast1028 
Nałogowiec


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 276
Skąd: Zabrze
  Wysłany: 25-02-2016, 12:59   Legalizacja silnika po SWAPie
   Bolid: SC 1.2 16V Turbo


Cześć.
Tak się zastanawiam jak wygląda w praktyce kwestia przerejestrowania SC po SWAPie ???

Sporo ludzi tutaj ma SC z silnikami 1.2 i większe. Jak poradziliście sobie z legalizacją takowego silnika?
Pewnie nie wszyscy to robią ale jak w takim razie radzicie sobie z co rocznymi przeglądami?
_________________
Sc 1.1 MPI --> SC 1.2 16V T
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 25-02-2016, 14:16   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


sprawa trudna, długa i wielu diagnostów się tego nie tyka
_________________

 
 
proshotter 
Nałogowiec


Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 25-02-2016, 14:20   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Ja mam 1.4 w dowodzie 1.1
Nigdy nie było problemu z przeglądem.
Pan diagnosta zajrzał pod maskę, powiedział ładnie, ładnie tylko niech Pan akumulator zamontuję...bo latał luźno. Większość nie zauważy różnicy.
A jak chcesz mieć legalnie to robisz przegląd rozszerzony i diagnosta wpisuję kwi że masz inny silnik
I potem z kwitem do wydziału komunikacji.
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 25-02-2016, 14:25   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


U mnie jest 1.2 16v w dowodzie z poprzedniego swapa a nie ma sensu tego zmieniać na 1.4 bo tylko ktoś ogarnięty się zorientuje :lol:
Sprawa była prosta, podbitka do diagnosty, następnie z kwitkiem do wydziału komunikacji i po strawie :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
barkor 
spamer team


Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25-02-2016, 15:29   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


U mnie jest 900 a mam 1.2 więc dwa zupełnie różne z wyglądu silniki. Chciałem nawet zalegalizować temat, choć głównie ze względu na brak tylnej kanapy (o to ostatnio czepiała się policja przy kontroli). Ale pojechałem na przegląd i diagnosta nawet nie patrzył na silnik, brak tylnej kanapy i nieoryginalne wyposażenie (kierownica, fotele bez homo), zatem dałem sobie spokój i tak jeżdżę.
Sam silnik nie powinien stanowić problemu ani dla diagnosty ani dla policji. Problem może pojawić się przy kolizji gdy będzie się chciało uzyskać odszkodowanie. Wówczas ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania jak rzeczoznawca stwierdzi większy silnik niż fabryka przewidziała. Mogą twierdzić że miało to wpływ na zaistniałą kolizję i wtedy będzie trzeba się z nimi bujać włącznie z powołaniem własnego rzeczoznawcy i sądem.
Ostatnio był taki wątek na autokąciku (kolizja i sej po swapie), autor miał napisać czy dostał odszkodowanie czy jednak były jakieś problemy. Zaraz się do niego odezwę, może już coś się wyjaśniło.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Fast1028 
Nałogowiec


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 276
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-02-2016, 15:30   
   Bolid: SC 1.2 16V Turbo


proshotter napisał/a:

A jak chcesz mieć legalnie to robisz przegląd rozszerzony i diagnosta wpisuję kwi że masz inny silnik
I potem z kwitem do wydziału komunikacji.


To chyba zależy od diagnosty :maruda:
W tym tygodniu byłem na stacji diagnostycznej i Panowi poinformowali mnie ,że muszę mieć potwierdzenie od rzeczoznawcy.
Z kolei rzeczoznawca powiedział ,że muszę mieć hamulce takie które były w samochodzie w którym silnik był seryjnie( chodzi o ich skuteczność). Oczywiście mam mieć rachunek na to ,że cały układ hamulcowy jest nowy bo używek nie można stosować. :szok:
_________________
Sc 1.1 MPI --> SC 1.2 16V T
 
 
Fast1028 
Nałogowiec


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 276
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-02-2016, 15:39   
   Bolid: SC 1.2 16V Turbo


barkor napisał/a:
brak tylnej kanapy i nieoryginalne wyposażenie (kierownica, fotele bez homo), zatem dałem sobie spokój i tak jeżdżę.
.


O właśnie a co z takim wyposażeniem?
Macie problemy przy przeglądach?
_________________
Sc 1.1 MPI --> SC 1.2 16V T
 
 
barkor 
spamer team


Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25-02-2016, 15:42   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Znalazłem sporo wątków w necie, w których ludzie pisali, że właśnie diagnosta wysyłał najpierw do rzeczoznawcy, a niektórzy żądali kwitów nawet na silnik. Podobno od niedawna coś się zmieniło w tej kwestii. Ale nie wiem czy chodzi o jakieś przepisy czy po prostu diagności wolą zrzucić z siebie odpowiedzialność i mieć podkład w postaci opinii rzeczoznawcy.

O tych hamulcach to nigdy nie słyszałem. To nawet logiczne, ale nie wiem czy to nie jest wymysł konkretnego rzeczoznawcy. Co dokładnie chciał żeby było zmienione w układzie hamulcowym?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-02-2016, 15:53   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


proshotter napisał/a:
Ja mam 1.4 w dowodzie 1.1
Nigdy nie było problemu z przeglądem.
Pan diagnosta zajrzał pod maskę, powiedział ładnie, ładnie tylko niech Pan akumulator zamontuję...bo latał luźno. Większość nie zauważy różnicy.
A jak chcesz mieć legalnie to robisz przegląd rozszerzony i diagnosta wpisuję kwi że masz inny silnik
I potem z kwitem do wydziału komunikacji.

Tylko taki drobiazg, masz inną pojemność co nie znaczy że jest legalne.
Silnik inny może być legalnie tylko i wyłącznie jak był stosowany w danej budzie seryjnie przez producenta czyli tutaj wąska opcja między 900 w 1100 no i z 700 przy cc.
A tak niestety jest lipa. Dopóki nic się nie stanie to jest dobrze. A jeśli dojdzie do wypadku to swapowicz jest bez ubezpieczenia i płaci za szkody i leczenie własne i innych poszkodowanych. Do tego diagnosta który jako ostatni podbił dowód leci przed sąd :?
Legal? Jeśli swap będzie załatwiany jako 'pojazd SAM' to powinno przejść. Ale kosztów będzie taczka.

Diagnosta swapowicza będzie zawsze zbywał. Jak nie hamulce to waga czy nacisk osi, albo ogólnie 'zmiana konstrukcyjna' itd.
Nie wygra się. Oni nie chcą brać odpowiedzialności za takie rzeźby. Papier od rzeczoznawcy też sam w sobie kompletnie nic nie wnosi w temat.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Fast1028 
Nałogowiec


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 276
Skąd: Zabrze
Wysłany: 26-02-2016, 11:19   
   Bolid: SC 1.2 16V Turbo


barkor napisał/a:
Znalazłem sporo wątków w necie, w których ludzie pisali, że właśnie diagnosta wysyłał najpierw do rzeczoznawcy, a niektórzy żądali kwitów nawet na silnik. Podobno od niedawna coś się zmieniło w tej kwestii. Ale nie wiem czy chodzi o jakieś przepisy czy po prostu diagności wolą zrzucić z siebie odpowiedzialność i mieć podkład w postaci opinii rzeczoznawcy.


Dokładnie takim argumentem bronił się diagnosta. Nie chcą brać odpowiedzialności na siebie.Uważają ,że gdy mają dokumenty z których wynika ,że wszystko jest ok to oni są kryci.I w tej kwestii nie będą podważać argumentu rzeczoznawcy i tyle.

Co do przepisów to podobno chodzi o moc silnika. Diagnosta zapytał czy sc będzie mieć 100KM - wywnioskowałem ,że w tedy byłby większy problem z legalizacją. Zresztą to samo mówił mi znajomy który ma T-Jeta. Podobno sc który ma już znaczną moc uważany jest jako samochód wyczynowy z przeznaczeniem na tory wyścigowe (tak miał właśnie ten znajomy który ma 200KM ). Ale nie znam żadnych konkretnych liczb.


barkor napisał/a:

O tych hamulcach to nigdy nie słyszałem. To nawet logiczne, ale nie wiem czy to nie jest wymysł konkretnego rzeczoznawcy. Co dokładnie chciał żeby było zmienione w układzie hamulcowym?


Powiedział ,że układ hamulcowy. Wnioskuje ,że cały.
Choć nie wiem (tak jak piszesz) czy to nie wymysł rzeczoznawcy bo na wstępie powiedziałem ,że układ hamulcowy jest zapożyczony z innego auta. Więc być może to spowodowało jego wymysł? Nie wiem tego.
_________________
Sc 1.1 MPI --> SC 1.2 16V T
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-02-2016, 11:32   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Z hamulcami gość wam powiedział na odczepne. Nie ma opcji założenia czegkolwiek innego niż to co fabrycznie wyszło z autem bo to już będzie zmiana konstrukcyjna! Tym bardziej zakładanie adapterów, flanszy czy nawet dystansów pod koła.
Przepisy dla diagnostów i rozporządzenie ws zgodności pojazdu z warunkami technicznymi są dostępne. Poczytajcie jak to prawnie wygląda.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Fast1028 
Nałogowiec


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 276
Skąd: Zabrze
Wysłany: 27-02-2016, 15:45   
   Bolid: SC 1.2 16V Turbo


barkor napisał/a:
Problem może pojawić się przy kolizji gdy będzie się chciało uzyskać odszkodowanie. Wówczas ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania jak rzeczoznawca stwierdzi większy silnik niż fabryka przewidziała. Mogą twierdzić że miało to wpływ na zaistniałą kolizję i wtedy będzie trzeba się z nimi bujać włącznie z powołaniem własnego rzeczoznawcy i sądem.
Ostatnio był taki wątek na autokąciku (kolizja i sej po swapie), autor miał napisać czy dostał odszkodowanie czy jednak były jakieś problemy. Zaraz się do niego odezwę, może już coś się wyjaśniło.


I co dowiedziałeś się czegoś na ten temat?
_________________
Sc 1.1 MPI --> SC 1.2 16V T
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-02-2016, 16:08   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


A na ogólnopolskim forum diagnostów są wpisy o problemach tych ludzi podbijających auta tuningowane, których kierowcy mieli pecha uczestniczyć w wypadkach gdzie ktoś zginął.
Jest co czytać.
Bo zawsze jest dobrze jest póki nic się nie stanie poważnego lub jest tylko strata materialna właściciela kartonu.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
barkor 
spamer team


Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-02-2016, 17:43   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Fast1028 napisał/a:

I co dowiedziałeś się czegoś na ten temat?

Zagadałem do niego czy już coś się wyjaśniło, ale nic nie odpisał. Jak dostanę odpowiedź to na pewno tu napiszę czy były problemy w uzyskaniu odszkodowania. On miał w dowodzie 900 a swapa na 1.2 8V zatem ogarnięty rzeczoznawca powinien rozpoznać że coś się nie zgadza.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Mauro 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 4
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 15-05-2016, 20:21   
   Bolid: CC


Powiem tak. Wszystko zalezy od diagnosty. U mnie w CC przygotowanym pod KJS ori bylo 700. Wystarczylo zrobic przeglad rozszerzony z opisem dokonanych przeróbek. Opis zawieral montaż klatki zmiane silnika montaż 4 pkt pasów i kubełkow no hydrołapa 257tarcze przod 240 tarcze tył i oczywiscie 1.2 16v. Nic nie musialem donosic do rzeczoznawcy mnie nie wysyłal. Pozniej wycieczka do WK zmiana w OC i tyle.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum