FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.1MPI padł. Wymiana na inny?
Autor Wiadomość
ManDragon 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 29-02-2016, 19:21   1.1MPI padł. Wymiana na inny?
   Bolid: Seicento Van 2003


Witam.
Po 3 latach bezawaryjnego jeżdżenia silnik w moim Sejku odmówił posługi (270tys przebiegu, od nowości na gazie). Odpala ale słychać że nie na wszystkich cylindrach jest kompresja i podczas dodawania gazu słychać głośne klepanie (coś jak spalanie stukowe albo mocno stukający zawór). Rozrząd nie jest przestawiony
Gdzieś w internecie znajazłem informację że może to być tylko padnięta uszczelka pod głowicą między cylindrami 3 i 4? Czy spotkał się ktoś z takim objawem?

Dodam że znalazłem w okolicy silnik 1.1MPI od pandy. Czy podejdzie on do sejaka bez żadnych problemów jak np inne mocowania łap czy osprzętu?
_________________
Blue Seicento VAN 1.1MPI LPG 2003
 
 
marcelmax 
Bywalec

Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 81
Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
Wysłany: 29-02-2016, 20:22   
   Bolid: Seicento


a może miedzy 1 a 4

najpierw sprawdź swiec ekable czy nie bierze wody lub oleju a nie od razu zabieraj się za zmianę silnika
_________________
SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo :)
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-03-2016, 00:00   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Panda ma mocowanie łapy do głowicy, niżej miskę olejową.(1,4cm)-ale oleju mniej wchodzi.
Jak to MPI co masz ma dół jeszze sprawny w sensie nie zapieczone od temp. gazu pierścienie to zrzucając czapkę zobaczysz zniszczenia-czy gniazda i zawory wypalone, czy podparte-wtedy już tego nie dotykasz tylko inną czapkę i pilnujesz luzu zaworowego i składu mieszanki bo i na gazie nie za ubogim to więcej powinno przejechać- chociaż i tak dobry wynik vs. współczesny silnik, który po 100km mógł by odmówić jazdy...
 
 
 
ManDragon 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 01-03-2016, 07:43   
   Bolid: Seicento Van 2003


Paweł1984 napisał/a:
Panda ma mocowanie łapy do głowicy, niżej miskę olejową.(1,4cm)-ale oleju mniej wchodzi.
Jak to MPI co masz ma dół jeszze sprawny w sensie nie zapieczone od temp. gazu pierścienie to zrzucając czapkę zobaczysz zniszczenia-czy gniazda i zawory wypalone, czy podparte-wtedy już tego nie dotykasz tylko inną czapkę i pilnujesz luzu zaworowego i składu mieszanki bo i na gazie nie za ubogim to więcej powinno przejechać- chociaż i tak dobry wynik vs. współczesny silnik, który po 100km mógł by odmówić jazdy...



Sprawności dołu swojego silnika nie jestem pewny i dlatego pomyślałem o wymianie całości która jak dla mnie będzie łatwiejszym rozwiązaniem.

Jak rozumiem silnik pandy nie ma mocowań pod łapę seicento? Miskę olejową mógłbym zmienić na starą.
_________________
Blue Seicento VAN 1.1MPI LPG 2003
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 01-03-2016, 12:13   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


ManDragon napisał/a:

Jak rozumiem silnik pandy nie ma mocowań pod łapę seicento? Miskę olejową mógłbym zmienić na starą.

Na pewno ma również mocowania takie jak w seicento do bloku, to że w pandzie jest mocowany do głowicy to nie ma znaczenia. Sam mam z Pandy 2003 (co prawda 1.2, ale to będzie to samo) i wszystko pasowało.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
ManDragon 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 01-03-2016, 13:50   
   Bolid: Seicento Van 2003


barkor napisał/a:
ManDragon napisał/a:

Jak rozumiem silnik pandy nie ma mocowań pod łapę seicento? Miskę olejową mógłbym zmienić na starą.

Na pewno ma również mocowania takie jak w seicento do bloku, to że w pandzie jest mocowany do głowicy to nie ma znaczenia. Sam mam z Pandy 2003 (co prawda 1.2, ale to będzie to samo) i wszystko pasowało.


Dzięki za info. W takim razie chyba zdecyduje sie na ten silnik z pandy. 600zl za silnik z gwarancją to chyba lepsze wyjscie niz robic glowice i montowac ją do niewiadomego dołu.
_________________
Blue Seicento VAN 1.1MPI LPG 2003
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-03-2016, 14:19   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


ManDragon napisał/a:
barkor napisał/a:
ManDragon napisał/a:

Jak rozumiem silnik pandy nie ma mocowań pod łapę seicento? Miskę olejową mógłbym zmienić na starą.

Na pewno ma również mocowania takie jak w seicento do bloku, to że w pandzie jest mocowany do głowicy to nie ma znaczenia. Sam mam z Pandy 2003 (co prawda 1.2, ale to będzie to samo) i wszystko pasowało.


Dzięki za info. W takim razie chyba zdecyduje sie na ten silnik z pandy. 600zl za silnik z gwarancją to chyba lepsze wyjscie niz robic glowice i montowac ją do niewiadomego dołu.
gwarancja dobra rzecz dopóki nie przyjdzie z niej skorzystać. To najlepszy wabik na potencjalnego kupca.
Cały silnik to szybka bezproblemowa robota ale czy będzie lepszy niż zrobienie upg w swoim za te same pieniądze to pewności żadnej. Być może będzie ok, a być może po kilku tyś padnie w nim upg czy cuś bo nikt ci nie powie jak to było jeżdżone i ile ma przebiegu.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-03-2016, 15:52   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


ManDragon napisał/a:
Paweł1984 napisał/a:
Panda ma mocowanie łapy do głowicy, niżej miskę olejową.(1,4cm)-ale oleju mniej wchodzi.
Jak to MPI co masz ma dół jeszze sprawny w sensie nie zapieczone od temp. gazu pierścienie to zrzucając czapkę zobaczysz zniszczenia-czy gniazda i zawory wypalone, czy podparte-wtedy już tego nie dotykasz tylko inną czapkę i pilnujesz luzu zaworowego i składu mieszanki bo i na gazie nie za ubogim to więcej powinno przejechać- chociaż i tak dobry wynik vs. współczesny silnik, który po 100km mógł by odmówić jazdy...



Sprawności dołu swojego silnika nie jestem pewny i dlatego pomyślałem o wymianie całości która jak dla mnie będzie łatwiejszym rozwiązaniem.

Jak rozumiem silnik pandy nie ma mocowań pod łapę seicento? Miskę olejową mógłbym zmienić na starą.

Euro 3 czyli to co w sc 1.1mpi/1.2mpi 60 ma euro 4 z nową głowicą po 2007 nie wszystkie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum