1.1MPI padł. Wymiana na inny? |
Autor |
Wiadomość |
ManDragon
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 26 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 29-02-2016, 19:21 1.1MPI padł. Wymiana na inny?
Bolid: Seicento Van 2003 |
|
|
Witam.
Po 3 latach bezawaryjnego jeżdżenia silnik w moim Sejku odmówił posługi (270tys przebiegu, od nowości na gazie). Odpala ale słychać że nie na wszystkich cylindrach jest kompresja i podczas dodawania gazu słychać głośne klepanie (coś jak spalanie stukowe albo mocno stukający zawór). Rozrząd nie jest przestawiony
Gdzieś w internecie znajazłem informację że może to być tylko padnięta uszczelka pod głowicą między cylindrami 3 i 4? Czy spotkał się ktoś z takim objawem?
Dodam że znalazłem w okolicy silnik 1.1MPI od pandy. Czy podejdzie on do sejaka bez żadnych problemów jak np inne mocowania łap czy osprzętu? |
_________________ Blue Seicento VAN 1.1MPI LPG 2003 |
|
|
|
 |
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 29-02-2016, 20:22
Bolid: Seicento |
|
|
a może miedzy 1 a 4
najpierw sprawdź swiec ekable czy nie bierze wody lub oleju a nie od razu zabieraj się za zmianę silnika |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-03-2016, 00:00
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Panda ma mocowanie łapy do głowicy, niżej miskę olejową.(1,4cm)-ale oleju mniej wchodzi.
Jak to MPI co masz ma dół jeszze sprawny w sensie nie zapieczone od temp. gazu pierścienie to zrzucając czapkę zobaczysz zniszczenia-czy gniazda i zawory wypalone, czy podparte-wtedy już tego nie dotykasz tylko inną czapkę i pilnujesz luzu zaworowego i składu mieszanki bo i na gazie nie za ubogim to więcej powinno przejechać- chociaż i tak dobry wynik vs. współczesny silnik, który po 100km mógł by odmówić jazdy... |
|
|
|
 |
ManDragon
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 26 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 01-03-2016, 07:43
Bolid: Seicento Van 2003 |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Panda ma mocowanie łapy do głowicy, niżej miskę olejową.(1,4cm)-ale oleju mniej wchodzi.
Jak to MPI co masz ma dół jeszze sprawny w sensie nie zapieczone od temp. gazu pierścienie to zrzucając czapkę zobaczysz zniszczenia-czy gniazda i zawory wypalone, czy podparte-wtedy już tego nie dotykasz tylko inną czapkę i pilnujesz luzu zaworowego i składu mieszanki bo i na gazie nie za ubogim to więcej powinno przejechać- chociaż i tak dobry wynik vs. współczesny silnik, który po 100km mógł by odmówić jazdy... |
Sprawności dołu swojego silnika nie jestem pewny i dlatego pomyślałem o wymianie całości która jak dla mnie będzie łatwiejszym rozwiązaniem.
Jak rozumiem silnik pandy nie ma mocowań pod łapę seicento? Miskę olejową mógłbym zmienić na starą. |
_________________ Blue Seicento VAN 1.1MPI LPG 2003 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 01-03-2016, 12:13
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
ManDragon napisał/a: |
Jak rozumiem silnik pandy nie ma mocowań pod łapę seicento? Miskę olejową mógłbym zmienić na starą. |
Na pewno ma również mocowania takie jak w seicento do bloku, to że w pandzie jest mocowany do głowicy to nie ma znaczenia. Sam mam z Pandy 2003 (co prawda 1.2, ale to będzie to samo) i wszystko pasowało. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
ManDragon
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 26 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 01-03-2016, 13:50
Bolid: Seicento Van 2003 |
|
|
barkor napisał/a: | ManDragon napisał/a: |
Jak rozumiem silnik pandy nie ma mocowań pod łapę seicento? Miskę olejową mógłbym zmienić na starą. |
Na pewno ma również mocowania takie jak w seicento do bloku, to że w pandzie jest mocowany do głowicy to nie ma znaczenia. Sam mam z Pandy 2003 (co prawda 1.2, ale to będzie to samo) i wszystko pasowało. |
Dzięki za info. W takim razie chyba zdecyduje sie na ten silnik z pandy. 600zl za silnik z gwarancją to chyba lepsze wyjscie niz robic glowice i montowac ją do niewiadomego dołu. |
_________________ Blue Seicento VAN 1.1MPI LPG 2003 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-03-2016, 14:19
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
ManDragon napisał/a: | barkor napisał/a: | ManDragon napisał/a: |
Jak rozumiem silnik pandy nie ma mocowań pod łapę seicento? Miskę olejową mógłbym zmienić na starą. |
Na pewno ma również mocowania takie jak w seicento do bloku, to że w pandzie jest mocowany do głowicy to nie ma znaczenia. Sam mam z Pandy 2003 (co prawda 1.2, ale to będzie to samo) i wszystko pasowało. |
Dzięki za info. W takim razie chyba zdecyduje sie na ten silnik z pandy. 600zl za silnik z gwarancją to chyba lepsze wyjscie niz robic glowice i montowac ją do niewiadomego dołu. | gwarancja dobra rzecz dopóki nie przyjdzie z niej skorzystać. To najlepszy wabik na potencjalnego kupca.
Cały silnik to szybka bezproblemowa robota ale czy będzie lepszy niż zrobienie upg w swoim za te same pieniądze to pewności żadnej. Być może będzie ok, a być może po kilku tyś padnie w nim upg czy cuś bo nikt ci nie powie jak to było jeżdżone i ile ma przebiegu. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-03-2016, 15:52
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
ManDragon napisał/a: | Paweł1984 napisał/a: | Panda ma mocowanie łapy do głowicy, niżej miskę olejową.(1,4cm)-ale oleju mniej wchodzi.
Jak to MPI co masz ma dół jeszze sprawny w sensie nie zapieczone od temp. gazu pierścienie to zrzucając czapkę zobaczysz zniszczenia-czy gniazda i zawory wypalone, czy podparte-wtedy już tego nie dotykasz tylko inną czapkę i pilnujesz luzu zaworowego i składu mieszanki bo i na gazie nie za ubogim to więcej powinno przejechać- chociaż i tak dobry wynik vs. współczesny silnik, który po 100km mógł by odmówić jazdy... |
Sprawności dołu swojego silnika nie jestem pewny i dlatego pomyślałem o wymianie całości która jak dla mnie będzie łatwiejszym rozwiązaniem.
Jak rozumiem silnik pandy nie ma mocowań pod łapę seicento? Miskę olejową mógłbym zmienić na starą. |
Euro 3 czyli to co w sc 1.1mpi/1.2mpi 60 ma euro 4 z nową głowicą po 2007 nie wszystkie. |
|
|
|
 |
|