Zakonserwowanie rdzawych śladów |
Autor |
Wiadomość |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-05-2016, 18:18 Zakonserwowanie rdzawych śladów
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Witam, z racji wieku auta i niedbałości poprzedniego właściciela (rdza zamalowana samym lakierem) postanowiłem się wziąć do roboty i zakonserwować wszelkie naloty rdzy żeby nic sie z nimi nie dzialo do czasu wizyty u lakiernika. Mam jednak pytanie jak się do tego zabrać, zetrzeć papierem ściernym do gołej blachy i zamalować czymś na bazie epoksydu? Blacha jest jak najbardziej w całości, rdza wygląda na powierzchowną, głównie na tylnej klapie przy zamku. |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 30-05-2016, 20:30
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Najlepsza opcja to szlif do gołej blachy, podkład epoksydowy i dopiero na to lakier. |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-05-2016, 20:35
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Dam radę ręcznie, czy mogę użyć do tego wkrętarki? I jakiej gradacji wybrać papier? |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 30-05-2016, 20:44
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
To zależy już jak mocno rdza szaleje...jak lekko i nie ma bąbli itp to 320 powinna wystarczyć |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-05-2016, 21:30
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Raczej tylko z wierzchu, koło zamka zaczął odpadać lakier, plamki na klapie są powierzchowne, na błotnikach też, więc raczej spokojnie to zakonserwuję |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-06-2016, 21:02
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Wznawiam temat ponieważ jednak zalezy mi, żeby moja praca wytrzymała jakiś czas. Obejrzałem poradnik na YT o usuwaniu rdzy (oczywiście cały czas pomijając schemat gdzie pod rdzą ukazuje się dziura). Było tam, żeby zedrzeć rdzę papierem 80, nałożyć jakiś specyfik do powstrzymywania rdzy, na to podkład akrylowy, potem lakier właściwy i na końcu klar, o ile dobrze zrozumiałem czy takie rozwiązanie wytrzymałoby próbę czasu? Preferowałbym wszelkie preparaty w sprayu, nie mam ręki do równego nakładania czegoś szpachelką |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
Maro96
Nałogowiec

Dołączył: 16 Wrz 2015 Posty: 136 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 02-06-2016, 21:50
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Do zabezpieczenia przed rdzą najlepszy podkład epoksydowy dwu składnikowy. Lakiernicy również go polecają. |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-06-2016, 22:05
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Żeby nie było, ja nic nie kwestionuję, po prostu zbieram informacje, bo z blacharstwem i lakiernictwem nie miałem zbytnio do czynienia. Czyli powinienem zeszlifować rdzę do gołej blachy, na to podkład epoksydowy, i na koniec lakier właściwy? Na samochodzie mam lakier zwykły, niemetaliczny.
Przy okazji, podkład epoksydowy jednoskładnikowy jest dużo gorszy od dwuskładnikowego? Np. taki: http://allegro.pl/motip-l...6114627396.html |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
Magikrealista
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 368 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-06-2016, 22:12
Bolid: Ceed 1.4 DOHC |
|
|
Tailor93 napisał/a: | Żeby nie było, ja nic nie kwestionuję, po prostu zbieram informacje, bo z blacharstwem i lakiernictwem nie miałem zbytnio do czynienia. Czyli powinienem zeszlifować rdzę do gołej blachy, na to podkład epoksydowy, i na koniec lakier właściwy? Na samochodzie mam lakier zwykły, niemetaliczny.
Przy okazji, podkład epoksydowy jednoskładnikowy jest dużo gorszy od dwuskładnikowego? Np. taki: http://allegro.pl/motip-l...6114627396.html |
Jak siekniesz nim że trzy razy i na to lakier to powinno długo wytrzymać mam to samo na zamku tam woda się zbiera przy uszczelce i nie ma na to rady |
_________________
 |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 02-06-2016, 22:56
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Zajrzyj do działu nasze auta bo w ostatnim czasie to chyba w 7 tematach był poruszany ten temat i jest ogrom fotek i opisów z prac
Najpierw czyści się rudą drucianką na wiertarce do gołej blachy, następnie odtłuszcza, podkład epoksydowy 2 skł. na to można kłaść bezpośrednio konserwację lub lakier oczywiście wcześniej podkład |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-06-2016, 23:43
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Widzę gorący temat bo wszystko wychodzi po zimie mnie tylko zastanawia różnica pomiędzy podkładem jedno i dwuskladnikowym, jak wygląda trwałość, chociaz każdy poleca ten drugi to musi być lepszy |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 03-06-2016, 10:46
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Epoksyd 1 składnikowy generalnie jest do d***, efekt taki sam jak być pomalował zwykłem akrylem z puszki...jak nie masz nic innego da mazaj, zawsze to coś.
Ale ja bym radził normalny 2K, Tym bardziej, że robisz naprawę w tych miejscach gdzie ruda szmata lubi przebywać |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-06-2016, 11:13
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Ten dwuskladnikowy nakłada się tak samo jak szpachlę? Potem zeszlifować, wyrównać drobnym papierem i nałożyć właściwy lakier? I najważniejsze, jest jakiś patent na wyrównanie odcieni, żeby nie było to tak bardzo widoczne? Chyba że wystarczy polerka bo po poprawkach lakierniczych planuję właśnie polerkę całego nadwozia |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 03-06-2016, 14:52
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Jak szpachlę ? Jak to...przecież to lakier, podkład epoksydowy: mieszasz podkład z utwardzaczem ew dodajesz trochę rozcienczalnika, tak oby otrzymać odpowiednią gęstość. Zależy jaką dysze masz w pistolecie.
Powierzchnia pod podkład musi być wykończona papierem 360 na sucho.
Kładziesz 2-3 warstwy, czekasz aż wyschnie szlifujesz 1000na mokro. Potem baza klar
Chyba że masz epoksyd w technologii mokre na mokre to czekasz aż podkład będzie pół suchy i dajesz bazę 2x Na koniec klar 2x, 3warstwą cieniujesz.
Chyba ze masz zwykły akryl to lakierujesz na podkład bezpośrednio akryl 2wartswy,3cią cieniujesz |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-06-2016, 15:12
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
A czyli tak to wygląda, jak mówiłem w tym temacie jestem jesscze amator, wydawało mi się ze jak ten epoksyd jest w puszce to nakłada się go w postaci masy to będzie problem bo nie mam pistoletu ani kompresora, dlatego szukałem podkładów i lakierów w sprayu |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
|