FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
TPS a odpalanie
Autor Wiadomość
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 02-06-2016, 15:19   TPS a odpalanie
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Witam.
Nietypowa sprawa..
Miałem pewien problem z samochodem i odlaczylem w trakcie sprawdzania TPS. Problemem okazało się co innego wprawdzie, ale zauważyłem coś dziwnego
Normalnie odpala mi sredniawo, czasem trzeba dłużej przytrzymać, pomoc pedalem gazu natomiast przy odlaczonym TPSie odpala od strzała, lepiej niż moje drugie auto. Jak nowka.
Do tego na benzynie czasem na wolnych obrotach się dusił, po odłączeniu pracuje idealnie...

Czy mam zepsuty tps , czy to co chodzi.
Mierzylwm Omy między pinem AB ok1500 to samo między AC, na jałowych.

Ktoś może mi pomóc.? Bo jeśli nie winny jest TPS to co
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-06-2016, 15:41   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Objawy pasują do uszkodzonego TPSa. Podczas mierzenia rezystancji powoli dodawaj mu gazu, w miarę jednostajnie. Rezystancja powinna zmieniać wartość tak samo równo w miarę dodawania gazu. Jeśli są przeskoki wartości to czujnik ewidentnie do wymiany ;)
_________________
Moje SC ^^
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 02-06-2016, 16:12   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Wie ktoś jakie powinny być prawidłowe wartości rezystancji?
Będę mierzył jeszcze raz te wartości gdyż samemu ciężko było trzymać wszystko i napiszę więcej
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 02-06-2016, 17:05   
   Bolid: 1.1 MPI


Ja jak miałem uszkodzony TPS to obroty były zwiększone cały czas, zawiesiły się jakby na ssaniu chodził
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 02-06-2016, 17:16   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Cytat:
obroty były zwiększone cały czas, zawiesiły się

Właśnie taki miałem problem o którym wspomniałem na początku w 1 poście, ale odpiąłem kilka razy te wtyczkę, i kilka innych wężyków wtyczek i się uspokoiło... Może to jednak TPS się kończy.

Potrzebne mi teraz te prawidłowe wartości rezystancji...
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-06-2016, 18:43   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Tu nawet nie tyle chodzi o to jakie tam są wartości, tylko czy zmieniają się płynnie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Uszkodzony czujnik powoduje przeskoki, podaje błędne wartości, dlatego obroty szaleją i jest problem z odpaleniem, więc najpierw sprawdź jak zmieniają się te wartości. Jeśli będą skakać to możesz od razu wymieniać czujnik, jeśli będą się zmieniały płynnie to wtedy będziemy kombinować dalej. Czujnik prawdopodobnie powinien działać na samym zapłonie bez włączania silnika, ale nie mam pewności, jeśli tak to będziesz mógł spokojnie sprawdzić cały jego zakres pracy bez piłowania silnika.
_________________
Moje SC ^^
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-06-2016, 22:23   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Ja mam dokładnie 12 czujek na garażu :)) używki, sprawne i każda ma inne wartości odporności chociaż wszystkie leżą od 2lat w tym samym miejscu.

A bez czujki komp wali max dawkę paliwa 'mysląc' że silnik jest zimny jak przy -30'C. Czyli będzie gwałtowniej reagował na gaz.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 02-06-2016, 23:06   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Czyli skoro po odłączeniu tego daje max paliwa to co powoduje że widocznie daje go za mało jak jest podłączony...?
Problem ze stojącymi obrotami powtórzył się znów.. Jutro ponownie sprawdzam tps..
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-06-2016, 23:43   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Kup nowy czujnik. Podmień i pojeździj
Nie będzie poprawy to masz awarię w czymś innym.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 03-06-2016, 08:53   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Czy interfejsem kkl zdiagnozuje czy to problem siedzi w tym czy innym czujniku...?
Może zamiast kupować po kolei części bardziej opłaca mi się kupić interfejs
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-06-2016, 09:05   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Czujnik to termister, czyli jego oporność spada wraz ze wzrostem temp.
Można go sprawdzić podglądajac wartości temp. Ma rosnąć równo aż do załączenia wiatraka. Bez żadnych przerw czy zacięć.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 03-06-2016, 11:34   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Ok, jak się okaże że do wymiany to co polecacie kupić...? Jakiej firmy? Może jakiś link..
Czy lepiej używany?
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-06-2016, 12:44   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Nie są to drogie rzeczy, brał bym nowy.
http://www.allegro.pl/Sho...item=5331478437
_________________
Moje SC ^^
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-06-2016, 13:01   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Mogę ci wysłać jeden ze swoich za 15zyli. Możesz kupić całkiem nowy za ~35.
Jak tam uważasz.
Ale pamiętaj, że podmiana wcale nie musi przynieść poprawy w pracy silnika.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 03-06-2016, 13:44   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


A nie lepiej kupić za 50zł interfejs diagnostyczny zamiast strzelać co może być nie tak i wymieniać po kolei wszystkie czujniki? :smile:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum