który silnik lepszy pod turbo? |
Autor |
Wiadomość |
cineq
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2014 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-06-2016, 12:49 który silnik lepszy pod turbo?
Bolid: SC 1.1 |
|
|
Witam,
Jak w temacie,chciałbym się dowiedzieć który silnik najlepiej się nadaje i najwięcej znosi jeśli chodzi o turbo.
Konkretnie,jakie zmiany w samym silniku poza turbo oczywiście,można zrobić?
Wiem że jest taki temat Ale jest to jeden spójny,nie podzielony.
Krótko za i przeciw i co można z nich wyciągnąć?
1.2 8v
1.2 16v
1.4 16v
Bo tematów jest mnóstwo Ale w tym gąszczu,trudno wyłuskać konkrety. |
|
|
|
|
Bartu
Bywalec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 02-06-2016, 13:05
Bolid: Sei, Subaru STI |
|
|
Wszystkie silniki fiat fire znoszą dobrze turbo jeśli jest dobrze zrobione i wystrojone z głową. Najwięcej mocy da się wyłuskać z 1.4 16v t-jet w dalszej kolejności 1.1 i 1.2 8v. W t-jecie masz wszystko przygotowane na wstępie pod turbawkę. W innych potrzebna będzie przekładka i dwie uszczelki pod głowicę, dorobienie zasilania i spływu oleju, dorobienie kolektorów. Jak zastanawiasz się na wyborem silnika to bierz t-jeta. Ceny nie powalają a są to w większości świeże silniki. |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-06-2016, 15:37 Re: który silnik lepszy pod turbo?
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
cineq napisał/a: | Witam,
Jak w temacie,chciałbym się dowiedzieć który silnik najlepiej się nadaje i najwięcej znosi jeśli chodzi o turbo.
Konkretnie,jakie zmiany w samym silniku poza turbo oczywiście,można zrobić?
Wiem że jest taki temat Ale jest to jeden spójny,nie podzielony.
Krótko za i przeciw i co można z nich wyciągnąć?
1.2 8v
1.2 16v
1.4 16v
Bo tematów jest mnóstwo Ale w tym gąszczu,trudno wyłuskać konkrety. |
Nie prościej kupić T-jeta kompletnego, one były seryjnie z T, wiem dochodzi kwestia skrzyni C510.
Zakładając mega zdrowe(czyli często po remoncie) i wystrojone bardzo dokładnie to 1.2. 8v pod T bdb-do mocy 120-140km i ten silnik naprościej uturbić(można jeszcze przygotować pod T głowicę, większą przepustnicę, kanały) i posłuży nawet przy upalaniu 50tys bez problemu-problem jest znaleść silnik w dobrym stanie.
16v to już wyższe skomplikowanie i mniejsza trwałość przy T, do tego za dużo dmuchnąć nie można bo trwałość będzie krótka przy bucie. do mocy 150-160km trochę poupalają.
Sam Novitec nie podjął się nigdy uturbiania silników suprfire(16v), a były naciski ze strony fiata-na 1.2.16v.
Jak T to 1.1/1.2 8v albo kpl. T-jeta.
Ps. najszybciej wykańczane są silniki z T podkręcaniem barów, słabym wystrojeniem czy nie odpowiednim T i IC gdzie temp. w dolocie sięga 80-90 c. Do tego pomijana jest często benzyna 98/99+ i chłodniczka oleju.
Raz ustawiony i wystrojony silnik 1.1spi T 104km przejechał 100tys bez większych oznak zużycia na wałku panewkach i tłokach- robiony jeszcze jak funkcjonowała Alda-motosport. |
|
|
|
|
cineq
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2014 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-06-2016, 18:02
Bolid: SC 1.1 |
|
|
Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Czyli do startów na 1/4 lepiej t-Jeta .
Trzeba zakładać stand alone,czy na seryjnym kompie się ogarnie? |
|
|
|
|
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz
Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
|
|
|
|
cineq
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2014 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-06-2016, 08:03
Bolid: SC 1.1 |
|
|
Jaka tam jest seryjnie suszarka w t-JeT? |
|
|
|
|
proshotter
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 03-06-2016, 09:31
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Zależy czy wersja 120km czy 150, i w sumie od budy w jakiej siedzi...bo np w Mito jest IHI VL39 Generalnie 150km ma HI IVL36, 120km IHI VL37
Co do wyboru silnika ja bym chyba jednak wybrał na początek 8v
Jak by nie patrzeć mniejsze koszta budowy jak i późniejszej eksploatacji...
Niby słupek tjeta kupimy już dość tanio...ale nie oczekujmy ze za 1500zł będzie on w spoko stanie A tym bardziej jeśli będziemy chcieli rozbić +200hp to przydało by się go rozebrać.
Tak samo koszty sterowania, tjet raczej emu, 8v ecumasterem na luzie wystroimy.
Ceny głupich wtrysków kolektorów...różnią się dojść znacząco.
Skompletowania kompletnego Tjeta to koszty ok.5k gdzie przy 8v jest szansa że w tej cenie będzie już poskładana całe i jeżdżące
150km z 8V nie trudno zrobić, a można i dużo więcej i jeździć bezawaryjnie, przykładem może być CC Taquito |
_________________ Sc 1.4 16v
YT
|
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-06-2016, 15:15
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Koszt budowy, części i sterowania silnika Taquito mocno przekracza na polskie 10tys zł, więc trochę inna bajka:-) i ma 2 mapki-lightową i max power. |
|
|
|
|
cineq
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2014 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-06-2016, 17:50
Bolid: SC 1.1 |
|
|
Wstępnie wyliczylem ok. 15tyś. Silnik,t-JeT,swap+emu+strojenie+jakieś tam hamulce itd. Do tego jeszcze jakaś dobra nuda,w sumie,tak na oko to ok. 15-20tys. Na t-JeT a.
Jeśli 1.2 8v turbo pochłonie 10tys,to jeszcze nie tak źle.
Jakie turbo się wkłada do 1.2? Da radę zrobić procedurę startu,als? Zna ktoś zakres pracy (od ilu rpm wstaje)? |
|
|
|
|
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz
Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 03-06-2016, 18:31
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Folgi sprzedaje swojego seja 1.2 8vT za 14000PLN
Silnik 1242ccm 8V z Punto I, stan 5+, wyraźne ślady honowania na gładziach, nie bierze oleju, przebieg od 2011 roku 7000km.
-Przekładka odprężająca 2mm
-Turbo KKK K03 (AUDI A4 B5 1.8T)
-Blow Off SUN MOTORSPORT
- Intercooler Fiat Marea TD
-Chłodnica oleju Punto GT
-Wtryski Punto GT
-Oil Catch Tank
-DP 65mm, wydech 60mm (Side Pipe)
-Skrzynia biegów "Eskowa"
-Sprzęgło 190mm
-Short-shifter
-Poduszki silnika poliuretanowe STRONG-FLEX
-Sterowanie seria ECU+DET2
-Hamulce przód wentylowane 240mm
-Hamulce tył tarczowe z UNO 227mm
-Pompa i serwo z Punto I + regulatory na tył z Punto II
-Felgi 15x6,5 z Fiata Barchetty + nowe opony Nankang 165/45/15, z przodu dystans 15mm, z tyłu 35mm.
-Zegary Auto Gauge SM Peak (doładowanie, EGT, ciśnienie oleju, voltomierz, temperatura wody, temperatura oleju)
-Fotele MIRCO GT/GTS
-Rollbar
-Faltdach
-Custom zderzaki ze Sportinga
|
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
|
cineq
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2014 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-06-2016, 18:59
Bolid: SC 1.1 |
|
|
dawiddawidowski,
Masz fotki,filmy,link do tematu? |
|
|
|
|
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz
Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
|
|
|
|
proshotter
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
|
|
|
|
cineq
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2014 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
proshotter
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 04-06-2016, 14:03
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Fajna laleczka
Sam miałem chrapkę na taką żółtą cupete 300konnną z Wawy, ale ktoś mnie uprzedził |
_________________ Sc 1.4 16v
YT
|
|
|
|
|
|