FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
który silnik lepszy pod turbo?
Autor Wiadomość
cineq 
nówka sztuka ;)

Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-06-2016, 12:49   który silnik lepszy pod turbo?
   Bolid: SC 1.1


Witam,
Jak w temacie,chciałbym się dowiedzieć który silnik najlepiej się nadaje i najwięcej znosi jeśli chodzi o turbo.
Konkretnie,jakie zmiany w samym silniku poza turbo oczywiście,można zrobić?
Wiem że jest taki temat Ale jest to jeden spójny,nie podzielony.
Krótko za i przeciw i co można z nich wyciągnąć?
1.2 8v
1.2 16v
1.4 16v
Bo tematów jest mnóstwo Ale w tym gąszczu,trudno wyłuskać konkrety.
 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 02-06-2016, 13:05   
   Bolid: Sei, Subaru STI


Wszystkie silniki fiat fire znoszą dobrze turbo jeśli jest dobrze zrobione i wystrojone z głową. Najwięcej mocy da się wyłuskać z 1.4 16v t-jet w dalszej kolejności 1.1 i 1.2 8v. W t-jecie masz wszystko przygotowane na wstępie pod turbawkę. W innych potrzebna będzie przekładka i dwie uszczelki pod głowicę, dorobienie zasilania i spływu oleju, dorobienie kolektorów. Jak zastanawiasz się na wyborem silnika to bierz t-jeta. Ceny nie powalają a są to w większości świeże silniki.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-06-2016, 15:37   Re: który silnik lepszy pod turbo?
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


cineq napisał/a:
Witam,
Jak w temacie,chciałbym się dowiedzieć który silnik najlepiej się nadaje i najwięcej znosi jeśli chodzi o turbo.
Konkretnie,jakie zmiany w samym silniku poza turbo oczywiście,można zrobić?
Wiem że jest taki temat Ale jest to jeden spójny,nie podzielony.
Krótko za i przeciw i co można z nich wyciągnąć?
1.2 8v
1.2 16v
1.4 16v
Bo tematów jest mnóstwo Ale w tym gąszczu,trudno wyłuskać konkrety.

Nie prościej kupić T-jeta kompletnego, one były seryjnie z T, wiem dochodzi kwestia skrzyni C510.
Zakładając mega zdrowe(czyli często po remoncie) i wystrojone bardzo dokładnie to 1.2. 8v pod T bdb-do mocy 120-140km i ten silnik naprościej uturbić(można jeszcze przygotować pod T głowicę, większą przepustnicę, kanały) i posłuży nawet przy upalaniu 50tys bez problemu-problem jest znaleść silnik w dobrym stanie.
16v to już wyższe skomplikowanie i mniejsza trwałość przy T, do tego za dużo dmuchnąć nie można bo trwałość będzie krótka przy bucie. :] do mocy 150-160km trochę poupalają.
Sam Novitec nie podjął się nigdy uturbiania silników suprfire(16v), a były naciski ze strony fiata-na 1.2.16v.
Jak T to 1.1/1.2 8v albo kpl. T-jeta.

Ps. najszybciej wykańczane są silniki z T podkręcaniem barów, słabym wystrojeniem czy nie odpowiednim T i IC gdzie temp. w dolocie sięga 80-90 c. Do tego pomijana jest często benzyna 98/99+ i chłodniczka oleju.
Raz ustawiony i wystrojony silnik 1.1spi T 104km przejechał 100tys bez większych oznak zużycia na wałku panewkach i tłokach- robiony jeszcze jak funkcjonowała Alda-motosport.
 
 
 
cineq 
nówka sztuka ;)

Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-06-2016, 18:02   
   Bolid: SC 1.1


Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Czyli do startów na 1/4 lepiej t-Jeta .
Trzeba zakładać stand alone,czy na seryjnym kompie się ogarnie?
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 02-06-2016, 18:42   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


W t-jetach EMU :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
cineq 
nówka sztuka ;)

Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-06-2016, 08:03   
   Bolid: SC 1.1


Jaka tam jest seryjnie suszarka w t-JeT?
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 03-06-2016, 09:31   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Zależy czy wersja 120km czy 150, i w sumie od budy w jakiej siedzi...bo np w Mito jest IHI VL39 Generalnie 150km ma HI IVL36, 120km IHI VL37

Co do wyboru silnika ja bym chyba jednak wybrał na początek 8v
Jak by nie patrzeć mniejsze koszta budowy jak i późniejszej eksploatacji...
Niby słupek tjeta kupimy już dość tanio...ale nie oczekujmy ze za 1500zł będzie on w spoko stanie ;) A tym bardziej jeśli będziemy chcieli rozbić +200hp to przydało by się go rozebrać.
Tak samo koszty sterowania, tjet raczej emu, 8v ecumasterem na luzie wystroimy.
Ceny głupich wtrysków kolektorów...różnią się dojść znacząco.
Skompletowania kompletnego Tjeta to koszty ok.5k gdzie przy 8v jest szansa że w tej cenie będzie już poskładana całe i jeżdżące ;)
150km z 8V nie trudno zrobić, a można i dużo więcej i jeździć bezawaryjnie, przykładem może być CC Taquito :ok:
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-06-2016, 15:15   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Koszt budowy, części i sterowania silnika Taquito mocno przekracza na polskie 10tys zł, więc trochę inna bajka:-) i ma 2 mapki-lightową i max power.
 
 
 
cineq 
nówka sztuka ;)

Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-06-2016, 17:50   
   Bolid: SC 1.1


Wstępnie wyliczylem ok. 15tyś. Silnik,t-JeT,swap+emu+strojenie+jakieś tam hamulce itd. Do tego jeszcze jakaś dobra nuda,w sumie,tak na oko to ok. 15-20tys. Na t-JeT a.
Jeśli 1.2 8v turbo pochłonie 10tys,to jeszcze nie tak źle.
Jakie turbo się wkłada do 1.2? Da radę zrobić procedurę startu,als? Zna ktoś zakres pracy (od ilu rpm wstaje)?
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 03-06-2016, 18:31   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Folgi sprzedaje swojego seja 1.2 8vT za 14000PLN

Silnik 1242ccm 8V z Punto I, stan 5+, wyraźne ślady honowania na gładziach, nie bierze oleju, przebieg od 2011 roku 7000km.
-Przekładka odprężająca 2mm
-Turbo KKK K03 (AUDI A4 B5 1.8T)
-Blow Off SUN MOTORSPORT
- Intercooler Fiat Marea TD
-Chłodnica oleju Punto GT
-Wtryski Punto GT
-Oil Catch Tank
-DP 65mm, wydech 60mm (Side Pipe)
-Skrzynia biegów "Eskowa"
-Sprzęgło 190mm
-Short-shifter
-Poduszki silnika poliuretanowe STRONG-FLEX
-Sterowanie seria ECU+DET2
-Hamulce przód wentylowane 240mm
-Hamulce tył tarczowe z UNO 227mm
-Pompa i serwo z Punto I + regulatory na tył z Punto II
-Felgi 15x6,5 z Fiata Barchetty + nowe opony Nankang 165/45/15, z przodu dystans 15mm, z tyłu 35mm.
-Zegary Auto Gauge SM Peak (doładowanie, EGT, ciśnienie oleju, voltomierz, temperatura wody, temperatura oleju)
-Fotele MIRCO GT/GTS
-Rollbar
-Faltdach
-Custom zderzaki ze Sportinga

:))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
cineq 
nówka sztuka ;)

Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-06-2016, 18:59   
   Bolid: SC 1.1


dawiddawidowski,
Masz fotki,filmy,link do tematu?
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 03-06-2016, 19:30   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/422377-s-sc-12-8v-turbo/#entry6002901

_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 03-06-2016, 19:35   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Na AK masz ogłoszenie... https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/422377-s-sc-12-8v-turbo/
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
cineq 
nówka sztuka ;)

Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-06-2016, 22:33   
   Bolid: SC 1.1


Dobry dzik :grin:
Ale najpierw muszę sprzedać swoją lalkę :grin:
http://olx.pl/oferta/limi...D5-IDelLnB.html
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 04-06-2016, 14:03   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Fajna laleczka :ok:
Sam miałem chrapkę na taką żółtą cupete 300konnną z Wawy, ale ktoś mnie uprzedził :/
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum