Złączki |
Autor |
Wiadomość |
dariusz.p
Bywalec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 16-10-2017, 20:05 Złączki
Bolid: fiat seicento |
|
|
Witam.Będę wymieniał zbiornik paliwa .Czy przez te złączki rozłączę niebieskie rurki? Jak to zrobić?
(złączki są w okolicy filtra paliwa)
 |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 16-10-2017, 20:18
Bolid: seicento 899 |
|
|
Jak widać to rurki od odpowietrzników, bez problemu można rozłączyć jak rozłączałeś wężyki od filtra to ściskałeś stożek żeby rozłączyć a w tym przypadku te stożki trzeba wcisnąć do środka i równocześnie wyciągać wężyk.Ciężko to wytłumaczyć pisząc. |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 18-10-2017, 18:56
Bolid: seicento 899 |
|
|
No i co,udało się |
|
|
|
 |
dariusz.p
Bywalec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 19-10-2017, 20:19
Bolid: fiat seicento |
|
|
Dałem sobie spokój z tymi złączkami by coś nie zepsuć. Próbowałem na wiele sposobów nie dało się rozłączyć. Jednak zbiornik da się wymienić bez tego.Robiłem na najazdach i od razu odradzam,tylko kanał tak męczarnia. Po wymianie odpalił za pierwszym razem.Orginał wytrzymał 17lat i jakbym nie czyścił go z rdzy pewnie dalej bym jeździł.
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-10-2017, 20:31
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Ja zrzucam bak na lekko dźwigniętym tyle. Filozofii żadnej. A to że całość zardzewiała i często trzeba kątówkę odpalać to żadna nowość
powyższe złączki są tak zaklejone z czasem i przebiegiem, że bez wd40 i podejścia 'na siłę' nie rozłączą się. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
dariusz.p
Bywalec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 19-10-2017, 20:52
Bolid: fiat seicento |
|
|
U mnie jedna śruba się ukręciła (z trzech mocujących zbiornik) Co ciekawe fabryka nie taka idealna,przy odpowietrzniku gumowa uszczelka była wykręcona.Źle przylegała.Nowy zbiornik (zamiennik) potraktowałem 2x minia 2x chlorokałczuk. |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 19-10-2017, 21:26
Bolid: seicento 899 |
|
|
Jak widać czas robi swoje, wiem że przy moim drugim seju nikt nie grzebał i po 18-stu wiosnach dokładnie te złączki rozłączyłem bez problemu i wysiłku Grunt że wymieniłeś zbiornik |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-10-2017, 13:05
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
dariusz.p, z zewnątrz dużo nie potrzeba żeby trochę korozję odstraszyć. Nie ma się co spuszcać bo blaszane zbiorniki rdzewieją od wewnątrz. Kwestia zmian temperatury i 'pocenia' się gołej blachy.
Generalnie prosta sprawa, mało paliwa w baku to dużo odkrytej blachy. Jeśli auto rzadko jeździ to rudej nazbiera się tyle że przytyka pompę a drobne cząstki siadają w filtrze - o ile jest! bo np 1.1mpi ma tylko sitko na pompie i nic więcej po drodze.
Sprawa jest jeszcze ciekawsza jak ktoś ma lpg i jeździ wyłącznie na gazie bo benzynę traktuje tylko jako 'rozrusznik'. Wtedy z czasem zasyfi się cała listwa i wtryski. Potem hasła: pomocy bo jedzie na lpg ale na benzynie ni hu hu.
Najlepiej tankować na full lub min 2/3baku i nie zostawiać auta z pustym bakiem jeśli rzadko jeździ. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
|