FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowe włączniki
Autor Wiadomość
Mirek RALLY 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 15
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-11-2017, 12:31   Dodatkowe włączniki
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 16v


Jakie macie zamontowane dodatkowe włączniki w waszych sejach ?? Co wam się przydaje podczas kjs itp ?
_________________
Mirek
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-11-2017, 00:49   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Dodatkowo,niezależnie od termowłącznika co załącza 96-98 wg. auto gauge peak-wpinasz się w wiaskę do wentla+ z + - na masę,przewody odpowiednio grube włącznik min.20A i sterujesz wentlem kiedy chcesz(ważne,żeby nie zapominać wyłączyć) :wink: ,a sam też się załączy ale latem zbicie z 96 do 92 w upale trwa wieki,czy jazda w korku, czy krótki odcinek gdzie nie ma pędu powietrza idealnie się nadaje przy 92 sobie załączę i na wentlu tak trzyma-wentyl oczywiście nie chińczyk i włącznik też ma mieć 20A nie napisane 20A.
Co jeszcze ważne nawet najlepszy wentyl w seju nie jest obliczony do pracy ciągłej ponad 10 min w upał bo szybko zdechnie,jak i właczania podczas prędkości powyżej 80km/h bo pęd powietrza bedzie go przyspieszał.W korki,w upalny dzień jak chcesz wyłączyć samochód zanim wentyl się wyłączy,i na krótkie odcinki kjs,kzk. Układ chłodzenia seja jest z 900ki i już w seryjnym 1.1spi ledwo w upały daję radę, teraz doszły chińskie chłodnice,wentylatory i w podłubanym praktycznie każdy korek czy światła to włączenie wentla,a w upały to już wogóle. :]
 
 
 
Mirek RALLY 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 15
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-11-2017, 08:35   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 16v


Akurat to co napisałeś mam zrobione. Mój wentylator sie załącza przy 94 stopniach. I oczywiście dodatkowo na włącznik.
_________________
Mirek
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-11-2017, 10:34   Re: Dodatkowe włączniki
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Mirek RALLY napisał/a:
Jakie macie zamontowane dodatkowe włączniki w waszych sejach ?? Co wam się przydaje podczas kjs itp ?

Co więc miałeś na myśli marki włączników czy amperarze;-),do KJS-u poza tym co ww. syntetyczny olej z modyfikatorem tarcia Archoil/9100/9200 też pomaga zbić te kilka stopni temp. oleju/silnika, grubo bandażem na kolektor, nawet żeliwniaka, chłodnica i wentyl nie chińczyki z Allegro.Płyn o podwyższonej temp. wrzenia Paraflu up +125 np. czy motul.
Zderzak sporting Abarth z lepszą wentylacją, chłodnica Mpi z otworem na czujnik spi-chocia to mało, bo nawet na grubej 34mm MM BMQ103 wiatrak chodzi jak na cienkiej 27mm,pompa chłodzenia w spi jest mało wydajna, w 16v dużo bardziej, ale i moc większa czyli=to samo.
Jeżeli węże pewne i nie stare czy tanie zamienniki to korek od mpi 1,4 bara(niebieski) zamiast 1,2.Wszysko, alu miski maxgear nie wymieniam bo efekt daje minimalny przy większych prędkościach, tak to alu i uderzenia wiadomo co., Płyta pod silnikiem sporo dogrzewa,chłodniczka oleju z termostatem za to latem sporo pomaga.Chyba na tyle. :]
 
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-11-2017, 17:46   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Ja mam takie coś, pierwszy jest od wentylatora, następny jest jeszcze pusty, ale raczej będzie do włączania elektrowni na masce. Ostatni jest od zmiany koloru podświetlenia wskaźnika temperatury. Gniazdo zapalniczki wiadomo ;) Obecnie gdzieś środku jest jeszcze mały przycisk od regulacji shift light'a.

_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
Mirek RALLY 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 15
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-11-2017, 18:12   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 16v


A jaki masz termostat zamontowany ?Paweł1984,
_________________
Mirek
 
 
Mirek RALLY 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 15
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-11-2017, 19:37   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 16v


Wyłącznik pompy paliwa macie zrobiony na hebel??? Gdzie znaleźdź ten oryginalny w schumacherze gdzieś w desce rozdzielczej, jak to wygląda ??
_________________
Mirek
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-11-2017, 19:47   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Pod radiem na ścianie grodziowej. Jak tam spojrzysz to zobaczysz ;) Ja nie mam pompy na "hebel".

_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
Mirek RALLY 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 15
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-11-2017, 21:07   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 16v


A jakie masz rozwiązanie coś przerabiałeś ??
_________________
Mirek
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-11-2017, 23:17   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Oryginał ;)
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-11-2017, 06:33   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Mirek RALLY napisał/a:
A jaki masz termostat zamontowany ?Paweł1984,

Oryginał Behr,Vernet się mocno popsuł z jakością, bo pierwsze jakie miałem 7-10 lat temu made in france były u mnie ok, ostatni w tym wytrzymał 7 lat-wymieniłem profilaktycznie.
 
 
 
Mirek RALLY 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 15
Skąd: Chorzów
Wysłany: 28-11-2017, 21:15   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 16v


Generalnia im niższa temperatura otwarcia tym powinno być lepiej głównie latem na kjs-ach, czy raczej tak nie jest ?Paweł1984,
_________________
Mirek
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-11-2017, 00:10   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Nie jest, od temp. otwarcia liczy się przepustowość,bo na małym obiegu raczej latem nie chodzi silnik więc nic to nie zmienia wszyskie otwierają się od ok 80 stopni-behr czy wahler w porównaniu do Verneta nie ma gumowej uszczelki tylko grzybkowy stożek, średnica kanału jest taka sama,a bimetal na sprężynie osadzony jest inaczej tak,że nie ma prawa zawiesić się w pozycji półotwartej, w vernecie się przycierają,ale i tak jak termostat pada to daje na pełny obieg z reguły.Do bardzo wysilonych silników w wysokiej temp. pozbawiają się niektórzy wkładu termostatu-trochę poprawia to obieg w upale i na szybkich odcinkach, gdzie na termostacie i wentlu i tak było by ok. 100stopni,np. ok. 100konne ITB.
 
 
 
Mirek RALLY 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 15
Skąd: Chorzów
Wysłany: 30-11-2017, 21:21   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 16v


Dziękuję za odpowiedź. Na zdjęcie chłodnicy musisz jeszcze chwilę poczekać, w weekend będę modzić w seju to porobię zdjęcia :grin:
_________________
Mirek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum