| Zawieszenie sportowe | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | MC Grzechu   Nałogowiec
 
  
 Pomógł: 10 razy
 Wiek: 35
 Dołączył: 15 Paź 2013
 Posty: 706
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-01-2019, 23:57 Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wszystkie nowe są na cienkiej ladze. Znalezienie B6 na grubej ladze to nie prosta sprawa 	  | sauber59 napisał/a: |  	  | Były w ogóle b6 z cienką lagą? | 
   |  
				| _________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
 Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
 
 Było:
 Fiat Punto II 1.9 JTD '00
 Fiat Stilo 1.9 JTD '05
 Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DeZ   Nałogowiec
 
  
 Pomógł: 17 razy
 Dołączył: 13 Lut 2010
 Posty: 390
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2019, 21:23 Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200
 | 
 |  
               | 
 |  
               | W zeszłym roku sprzedałem grube B6 więc nie mam   Zależy do czego te cienkie B6 mają służyć. Jeśli do jazdy po mieście - odradzam bo plomby uciekną
   Ja je mam od 3 lat w rajdówce ale tylko na tor i tam są zaje..ste. Musiałem jedynie dać do skrócenia trzpień co nie jest prostą sprawą. Widać, że to nie chiński market bo stal jest konkretna i byle co jej nie ruszy.
 |  
				| _________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
 Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stanio   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 13 Sty 2019
 Posty: 17
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2019, 21:22 Bolid: Seicento
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | DeZ napisał/a: |  	  | Ja je mam od 3 lat w rajdówce ale tylko na tor i tam są zaje..ste. Musiałem jedynie dać do skrócenia trzpień co nie jest prostą sprawą. Widać, że to nie chiński market bo stal jest konkretna i byle co jej nie ruszy. | 
 
 W moim przypadku auto będzie użytkowane m.in w KJS, na torze itp. Czytałem Twoje poprzednie komentarze na temat skrócenia b6 na cieńkiej ladze. Sprężyny będą na pewno eibachy pro kit, więc przy takim setupie jest to konieczne, żeby skrócić amor ? Jakbyś mógł wytłumaczyć dlaczego trzeba skrócić i jak sobie z tym poradziłeś to będę mega wdzięczny
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wwojtekk   nówka sztuka ;)
 
 Wiek: 25
 Dołączył: 06 Kwi 2019
 Posty: 1
 Skąd: Cze-wa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-04-2019, 18:22 Bolid: Seicento 1.1
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Takie pytanie mnie nurtuje Planuje zakup kompletu sprężyn i amorków od Mts -70/-50
 Pyanie dla posiadaczy. Jak jest z jazdą np po tak zwanych ,,leżących policjantach,, ogólnie nie ma problemu z pokonywaniem chociażby małych wzniesień.?
 
 Pozdrawiam
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mociumpel   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 11 Lis 2008
 Posty: 34
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-05-2019, 12:09 Bolid: Czerwienny Gżdacz 600 1.1 MPi
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Są problemy z kraweżnikami i policjantami - 10 lat temu jako pierwsze wrzuciłem sprężyny MTS-y 50/50- zardzewiały po 2 latach a oryginalne amory olejowe spłynęły po 30 tys - bez skracania tłoka wyleją jak nic, oryginalne amory pod MTS-y - problem z krawężnikami zostanie no ale Twój wybór.
 Ja kupiłem Eibachy 30/30 i gazowe Kayaba, (wytrzymały jakieś 90 tys.) teraz mam olejowe Kayaby a sprężyny działają do dzisiaj - czyli 150 tys jak nówki z pudełka.
 Myślę że coś pomiędzy 4-5 cm to max przy spokojnym podjeździe, 7 cm to lans i sporo kłopotów na ulicy z podjazdami - wolniutko aby nie "hacznąć" ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ziggy   Nałogowiec
 
 Dołączył: 27 Sty 2015
 Posty: 115
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-07-2019, 07:42 Bolid: Seicento
 | 
 |  
               | 
 |  
               | A jak z przechylaniem się na zakrętach. Czy tego typu zawieszenie redukuje nieprzyjemne skutki z tym związane? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mociumpel   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 11 Lis 2008
 Posty: 34
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31-08-2019, 22:35 Bolid: Czerwienny Gżdacz 600 1.1 MPi
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Przemieszczam się obecnie Citkiem na fabrycznym zawieszeniu i powiem tak - Eibachy Pro Kit powinny byc podstawowym zawieszeniem w Sejaku - Citi w porównaniu do Sejaka z Eibachami jest stabilny jak gokart ale Sejak z Eibachami w porównaniu do Sejaka ze standardowymi spręzynami jest jak gokart - krótko - wymiana na cokolwiek progresywne ZNACZNIE poprawia prowadzenie Sejaka ,ale aby poczuć sie jak w Citku musiałbyś wymienić na krótsze i utwardzone amory o krótszym skoku tłoka - Citek ma to w standardzie   Sejek to konstrukcja sprzed 20 lat i zawieszenie miał/ma typowo "wygodne" czyli do bardzo spokojnej jazdy - aby zrobić z niego dobrze prowadzące się miejskie autko (nie sportowe) wymiana na pro kity lub lepiej sportline dobrze mu zrobi, wersja sportowa wymagałaby innych amorów - nie znam sie nie robiłem z niego sportowego jeździdła ale dymał 170 tys. dobrze.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Myszowór   Nałogowiec
 
 Dołączył: 29 Sty 2015
 Posty: 113
 Skąd: stąd i stamtąd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-10-2019, 10:01 Bolid: fiat seicento
 | 
 |  
               | 
 |  
               | O ile zawieszenie sportowe może i prawdza się przy dużych prędkościach, to do codziennej jazdy, takiej po mieście - moim zdaniem, już nie do końca. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | oskid   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 18 Paź 2015
 Posty: 12
 Skąd: Pszczyna
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | centoo   Nałogowiec
 
 Dołączył: 17 Gru 2019
 Posty: 141
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-02-2020, 15:48 Bolid: sCento
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ale szukasz co obnizajacych czy zwykle? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | oskid   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 18 Paź 2015
 Posty: 12
 Skąd: Pszczyna
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-02-2020, 04:29 Bolid: Seicecento 0,9
 | 
 |  
               | 
 |  
               | centoo, zwykłe , tylko chciałbym trochę twardsze niż seryjne |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | centoo   Nałogowiec
 
 Dołączył: 17 Gru 2019
 Posty: 141
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-02-2020, 07:58 Bolid: sCento
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak twardsze to i musza byc nizsze  te z linku to zamiennik oema. Ty pewnie masz juz rozbite stare sprezyny na nowych zamiennikach bedzie inaczej i troche wyzej |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | niegibki   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 24 Maj 2020
 Posty: 4
 Skąd: Kielce
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Linduś   Włóczykij
 wróg publiczny nr 1
 
  
 Pomógł: 141 razy
 Wiek: 39
 Dołączył: 21 Lut 2008
 Posty: 2834
 Skąd: Miasto Włókniarzy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2020, 12:58 Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650
 | 
 |  
               | 
 |  
               | fajny zestaw, amorki seria, ale do -30 bez problemu pociągną. Musisz też brać pod uwagę, że Sporting/Abarth są już opuszczone fabrycznie o 20mm, a te -30 z linku to w porównaniu do zwykłej serii
   |  
				| _________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
 Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
 Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
 Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | niegibki   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 24 Maj 2020
 Posty: 4
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2020, 20:31 Bolid: Fiat Seicento Abarth
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Teraz zastanawiam się czy inwestować w amortyzatory przy obniżeniu rzędu 50mm ponieważ amorki mam świeże. Czy w taki razie przy wymianie samych sprężyn uzyskam odczuwalny efekt? tj niżej i twardziej? 
 Sporo złych opinani czytałem i firmie MTS, a co z Ta-technix? czy dobre zwykle amorki ogarną takie sprężyny ?
 
 http://tuningshop24.pl/sp...0mm-p-7592.html
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |