Zawieszenie sportowe |
Autor |
Wiadomość |
MC Grzechu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-01-2019, 23:57
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
sauber59 napisał/a: | Były w ogóle b6 z cienką lagą? | Wszystkie nowe są na cienkiej ladze. Znalezienie B6 na grubej ladze to nie prosta sprawa |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
|
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-01-2019, 21:23
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
W zeszłym roku sprzedałem grube B6 więc nie mam
Zależy do czego te cienkie B6 mają służyć. Jeśli do jazdy po mieście - odradzam bo plomby uciekną
Ja je mam od 3 lat w rajdówce ale tylko na tor i tam są zaje..ste. Musiałem jedynie dać do skrócenia trzpień co nie jest prostą sprawą. Widać, że to nie chiński market bo stal jest konkretna i byle co jej nie ruszy. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
stanio
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Opole
|
Wysłany: 24-01-2019, 21:22
Bolid: Seicento |
|
|
DeZ napisał/a: | Ja je mam od 3 lat w rajdówce ale tylko na tor i tam są zaje..ste. Musiałem jedynie dać do skrócenia trzpień co nie jest prostą sprawą. Widać, że to nie chiński market bo stal jest konkretna i byle co jej nie ruszy. |
W moim przypadku auto będzie użytkowane m.in w KJS, na torze itp. Czytałem Twoje poprzednie komentarze na temat skrócenia b6 na cieńkiej ladze. Sprężyny będą na pewno eibachy pro kit, więc przy takim setupie jest to konieczne, żeby skrócić amor ? Jakbyś mógł wytłumaczyć dlaczego trzeba skrócić i jak sobie z tym poradziłeś to będę mega wdzięczny |
|
|
|
|
Wwojtekk
nówka sztuka ;)
Wiek: 25 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 1 Skąd: Cze-wa
|
Wysłany: 06-04-2019, 18:22
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Takie pytanie mnie nurtuje
Planuje zakup kompletu sprężyn i amorków od Mts -70/-50
Pyanie dla posiadaczy. Jak jest z jazdą np po tak zwanych ,,leżących policjantach,, ogólnie nie ma problemu z pokonywaniem chociażby małych wzniesień.?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Mociumpel
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-05-2019, 12:09
Bolid: Czerwienny Gżdacz 600 1.1 MPi |
|
|
Są problemy z kraweżnikami i policjantami - 10 lat temu jako pierwsze wrzuciłem sprężyny MTS-y 50/50- zardzewiały po 2 latach a oryginalne amory olejowe spłynęły po 30 tys - bez skracania tłoka wyleją jak nic, oryginalne amory pod MTS-y - problem z krawężnikami zostanie no ale
Twój wybór.
Ja kupiłem Eibachy 30/30 i gazowe Kayaba, (wytrzymały jakieś 90 tys.) teraz mam olejowe Kayaby a sprężyny działają do dzisiaj - czyli 150 tys jak nówki z pudełka.
Myślę że coś pomiędzy 4-5 cm to max przy spokojnym podjeździe, 7 cm to lans i sporo kłopotów na ulicy z podjazdami - wolniutko aby nie "hacznąć" ... |
|
|
|
|
ziggy
Bywalec
Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 80 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 30-07-2019, 07:42
Bolid: Seicento |
|
|
A jak z przechylaniem się na zakrętach. Czy tego typu zawieszenie redukuje nieprzyjemne skutki z tym związane? |
|
|
|
|
Mociumpel
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-08-2019, 22:35
Bolid: Czerwienny Gżdacz 600 1.1 MPi |
|
|
Przemieszczam się obecnie Citkiem na fabrycznym zawieszeniu i powiem tak - Eibachy Pro Kit powinny byc podstawowym zawieszeniem w Sejaku - Citi w porównaniu do Sejaka z Eibachami jest stabilny jak gokart ale Sejak z Eibachami w porównaniu do Sejaka ze standardowymi spręzynami jest jak gokart - krótko - wymiana na cokolwiek progresywne ZNACZNIE poprawia prowadzenie Sejaka ,ale aby poczuć sie jak w Citku musiałbyś wymienić na krótsze i utwardzone amory o krótszym skoku tłoka - Citek ma to w standardzie
Sejek to konstrukcja sprzed 20 lat i zawieszenie miał/ma typowo "wygodne" czyli do bardzo spokojnej jazdy - aby zrobić z niego dobrze prowadzące się miejskie autko (nie sportowe) wymiana na pro kity lub lepiej sportline dobrze mu zrobi, wersja sportowa wymagałaby innych amorów - nie znam sie nie robiłem z niego sportowego jeździdła ale dymał 170 tys. dobrze. |
|
|
|
|
Myszowór
Bywalec
Dołączył: 29 Sty 2015 Posty: 66 Skąd: stąd i stamtąd
|
Wysłany: 01-10-2019, 10:01
Bolid: fiat seicento |
|
|
O ile zawieszenie sportowe może i prawdza się przy dużych prędkościach, to do codziennej jazdy, takiej po mieście - moim zdaniem, już nie do końca. |
|
|
|
|
oskid
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Paź 2015 Posty: 12 Skąd: Pszczyna
|
|
|
|
|
centoo
Nałogowiec
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 141 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-02-2020, 15:48
Bolid: sCento |
|
|
Ale szukasz co obnizajacych czy zwykle? |
|
|
|
|
oskid
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Paź 2015 Posty: 12 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 04-02-2020, 04:29
Bolid: Seicecento 0,9 |
|
|
centoo, zwykłe , tylko chciałbym trochę twardsze niż seryjne |
|
|
|
|
centoo
Nałogowiec
Dołączył: 17 Gru 2019 Posty: 141 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-02-2020, 07:58
Bolid: sCento |
|
|
Jak twardsze to i musza byc nizsze te z linku to zamiennik oema. Ty pewnie masz juz rozbite stare sprezyny na nowych zamiennikach bedzie inaczej i troche wyzej |
|
|
|
|
niegibki
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Maj 2020 Posty: 4 Skąd: Kielce
|
|
|
|
|
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1
Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 24-05-2020, 12:58
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
fajny zestaw, amorki seria, ale do -30 bez problemu pociągną.
Musisz też brać pod uwagę, że Sporting/Abarth są już opuszczone fabrycznie o 20mm, a te -30 z linku to w porównaniu do zwykłej serii |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
|
niegibki
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Maj 2020 Posty: 4 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 24-05-2020, 20:31
Bolid: Fiat Seicento Abarth |
|
|
Teraz zastanawiam się czy inwestować w amortyzatory przy obniżeniu rzędu 50mm ponieważ amorki mam świeże. Czy w taki razie przy wymianie samych sprężyn uzyskam odczuwalny efekt? tj niżej i twardziej?
Sporo złych opinani czytałem i firmie MTS, a co z Ta-technix? czy dobre zwykle amorki ogarną takie sprężyny ?
http://tuningshop24.pl/sp...0mm-p-7592.html |
|
|
|
|
|