FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Check engine.
Autor Wiadomość
Resurrection666 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Sie 2019
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 18-08-2019, 16:39   Check engine.
   Bolid: Seicento 1.1


Witam. Jakiś czas temu oddałem samochód do mechanika, trzeba było wymienić uszczelki na kolektorze. Mechanik wyjął kolektor i przy tej operacji poodpinał wtryski. Zrobił co miał zrobić, podpiął wszystko tak jak było i od tego czasu zaczęła się palić kontrolka check engine :D

Szukam jakiegoś interfejsu na bluetooth, który będzie mógł się połączyć z androidem, żeby spróbować wyłączyć kontrolkę. Nigdy wcześniej tego nie robiłem, gdyby ktoś mógł zapodać jakiś sprawdzony, nie kosmicznie drogi interfejs i jakiś program na androida byłbym mega wdzięczny.

Seicento 1.1 z 2004roku. MPI

To jest chyba ,,wtyk". Jestem totalnie zielony, więc z góry przepraszam jak kogoś rozbawi ten post :D





P.S Tak, przeszukałem inne tematy - przynajmniej się starałem. Ale tak chaotycznych odpowiedzi pod każdym tematem się nie spodziewałem. Każdy wymieniał co innego, a ja potrzebuje jednej - konkretnej odpowiedzi :) Pozdrawiam
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 19-08-2019, 00:24   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


http://seicento.com.pl/to...nia-vt37348.htm
punkt nr 2
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Resurrection666 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Sie 2019
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 19-08-2019, 06:54   
   Bolid: Seicento 1.1


Dzięki, właśnie zamówiłem elm327. Czytałem, że dobrym programem jest też Torque. Popróbuję oba, jak dojdzie interfejs i dam znać co wyszło :P
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-08-2019, 01:22   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


A wystarczyło klemę - odkręcić przed zabawą-ale dziś i piekarze są mechanikami :)) ELM-dużo więcej możliwości,Torque to prosta zabawka.
 
 
 
Resurrection666 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Sie 2019
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 20-08-2019, 08:37   
   Bolid: Seicento 1.1


Nie napisałem w pierwszym poście, że odpiąłem aku na półtorej godziny - nie poskutkowało :P
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-08-2019, 20:46   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Chodziło zapewne o to, że mechanik powinien odpiąć akumulator, zanim zaczął rozkręcanie i odłączanie wtrysków. Ale właściwie to wystarczyłoby, żeby po prostu nie przekręcał kluczyka na zapłon przy odłączonych wtryskach i komp by błędów nie nałapał. Błędy bez problemu skasujesz najtańszym kabelkiem, osobiście mam VAG-KKL niebieski za 30zł. Z resztą po jakimś czasie powinny same zniknąć i check zgaśnie. Ale wiem jak wkurzające jest jeżdżenie z palącą się kontrolką :P
 
 
Resurrection666 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Sie 2019
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 28-08-2019, 13:27   
   Bolid: Seicento 1.1


No więc. Przyszedł interfejs, podpiąłem - błąd P1325. Skasowałem elegancko, check engine znikł. Pojeździłem parę dni bez problemów i nadszedł czas tankowania. Zalałem do pełna, odpalam i jeb :D Znowu się pali kontrolka. Wpinam interfejs w domu i znowu P1325 + U1600. Ktoś wie co to za błędy i czemu je wywala?
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-08-2019, 22:01   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


P1325 - błąd czujnika spalania stukowego
Tutaj ktoś miał podobny problem, ponoć była przerwa w przewodach do tego czujnika: https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/332967-dziwny-problem-powraca/

U1600 w przypadku Fiata to coś z immobiliserem, konkretnie błąd kluczyka. Zdarza Ci się, że auto nie pali za pierwszym razem i pali sie żólta kontrolka od immo z napisem CODE na desce?
 
 
Resurrection666 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Sie 2019
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 05-09-2019, 07:57   
   Bolid: Seicento 1.1


@mario91 Właśnie to zauważyłem. Pierwsza myśl - słaby aku, więc wrzuciłem nowy (ehh). 2 dni później auto nie chciało odpalić (kluczyk CODE). Jak się sypie to wszystko naraz... Jakiś pomysł jak rozwiązać ten problem z immobiliserem? :>
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-09-2019, 00:22   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Usunąć to ustrojstwo z komp. za100-150zł-ten immobilizer to gadżet, złodziej ma to w 2 min obcykane, a zamiast tego zamontować ukryty wyłącznik np. pompy paliwa.
 
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-09-2019, 02:40   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Rozbierz sobie osłony obok stacyjki i kolumny kierowniczej, te plastiki u góry i u dołu. Sprawdź czy wokół stacyjki osadzony jest dobrze taki pierścień - to on sprawdza czy jest właściwy kluczyk. Sprawdź też przewody idące od niego do centralki immo, czy nie są gdzieś załamane, przygniecione itp.
 
 
Resurrection666 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Sie 2019
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 07-09-2019, 06:55   
   Bolid: Seicento 1.1


Wydaję mi się, że ten incydent z immobilizerem, to wina kluczyka. Stary kluczyk był używany prawie 16 lat, nie raz rzucony, nie raz gdzieś spadł... Może coś z nim nie tak :D Od dwóch dni przerzuciłem się na drugi kluczyk, który był dorzucany i który jest praktycznie w ogóle nie używany i wszystko śmiga i pali tak jak powinien. Może więcej problemów przy immo nie będzie.


Wracając do tego czujnika spalania stukowego... Po kasowaniu kontrokli check engine z tym błędem, co jakiś czas znowu powraca. Mogę to olać, czy z czasem przyniesie to jakieś konsekwencje? Gdzieś na forum czytałem, że to nawet może być przez to, że dostaje za dużo/mało paliwa przy zapłonie (i ten sam koleś potem pisał, że tylko mu ,,ustawiali mieszankę" na kompie). Dlatego jestem ciekaw, czy coś poważniejszego może się stać :D
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-09-2019, 00:44   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Kluczyk jak najbardziej może być winny,co do stukowego,nie olewać,tylko zmienić czujnik ,one mają tam gorąco i w starszych mpi-kach lubią szwankować,a tu diabli wiedzą czy masz stukowe czy zużyty czujnik.
Na próbe by zalał pb 98 i czekał na błąd.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum