Check engine. |
Autor |
Wiadomość |
Resurrection666
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Sie 2019 Posty: 6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 18-08-2019, 16:39 Check engine.
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Witam. Jakiś czas temu oddałem samochód do mechanika, trzeba było wymienić uszczelki na kolektorze. Mechanik wyjął kolektor i przy tej operacji poodpinał wtryski. Zrobił co miał zrobić, podpiął wszystko tak jak było i od tego czasu zaczęła się palić kontrolka check engine
Szukam jakiegoś interfejsu na bluetooth, który będzie mógł się połączyć z androidem, żeby spróbować wyłączyć kontrolkę. Nigdy wcześniej tego nie robiłem, gdyby ktoś mógł zapodać jakiś sprawdzony, nie kosmicznie drogi interfejs i jakiś program na androida byłbym mega wdzięczny.
Seicento 1.1 z 2004roku. MPI
To jest chyba ,,wtyk". Jestem totalnie zielony, więc z góry przepraszam jak kogoś rozbawi ten post
P.S Tak, przeszukałem inne tematy - przynajmniej się starałem. Ale tak chaotycznych odpowiedzi pod każdym tematem się nie spodziewałem. Każdy wymieniał co innego, a ja potrzebuje jednej - konkretnej odpowiedzi Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 19-08-2019, 00:24
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
http://seicento.com.pl/to...nia-vt37348.htm
punkt nr 2 |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
Resurrection666
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Sie 2019 Posty: 6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 19-08-2019, 06:54
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Dzięki, właśnie zamówiłem elm327. Czytałem, że dobrym programem jest też Torque. Popróbuję oba, jak dojdzie interfejs i dam znać co wyszło |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-08-2019, 01:22
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
A wystarczyło klemę - odkręcić przed zabawą-ale dziś i piekarze są mechanikami ELM-dużo więcej możliwości,Torque to prosta zabawka. |
|
|
|
 |
Resurrection666
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Sie 2019 Posty: 6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 20-08-2019, 08:37
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Nie napisałem w pierwszym poście, że odpiąłem aku na półtorej godziny - nie poskutkowało |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-08-2019, 20:46
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Chodziło zapewne o to, że mechanik powinien odpiąć akumulator, zanim zaczął rozkręcanie i odłączanie wtrysków. Ale właściwie to wystarczyłoby, żeby po prostu nie przekręcał kluczyka na zapłon przy odłączonych wtryskach i komp by błędów nie nałapał. Błędy bez problemu skasujesz najtańszym kabelkiem, osobiście mam VAG-KKL niebieski za 30zł. Z resztą po jakimś czasie powinny same zniknąć i check zgaśnie. Ale wiem jak wkurzające jest jeżdżenie z palącą się kontrolką |
|
|
|
 |
Resurrection666
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Sie 2019 Posty: 6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 28-08-2019, 13:27
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
No więc. Przyszedł interfejs, podpiąłem - błąd P1325. Skasowałem elegancko, check engine znikł. Pojeździłem parę dni bez problemów i nadszedł czas tankowania. Zalałem do pełna, odpalam i jeb Znowu się pali kontrolka. Wpinam interfejs w domu i znowu P1325 + U1600. Ktoś wie co to za błędy i czemu je wywala? |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-08-2019, 22:01
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
P1325 - błąd czujnika spalania stukowego
Tutaj ktoś miał podobny problem, ponoć była przerwa w przewodach do tego czujnika: https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/332967-dziwny-problem-powraca/
U1600 w przypadku Fiata to coś z immobiliserem, konkretnie błąd kluczyka. Zdarza Ci się, że auto nie pali za pierwszym razem i pali sie żólta kontrolka od immo z napisem CODE na desce? |
|
|
|
 |
Resurrection666
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Sie 2019 Posty: 6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 05-09-2019, 07:57
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
@mario91 Właśnie to zauważyłem. Pierwsza myśl - słaby aku, więc wrzuciłem nowy (ehh). 2 dni później auto nie chciało odpalić (kluczyk CODE). Jak się sypie to wszystko naraz... Jakiś pomysł jak rozwiązać ten problem z immobiliserem? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-09-2019, 00:22
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Usunąć to ustrojstwo z komp. za100-150zł-ten immobilizer to gadżet, złodziej ma to w 2 min obcykane, a zamiast tego zamontować ukryty wyłącznik np. pompy paliwa. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-09-2019, 02:40
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Rozbierz sobie osłony obok stacyjki i kolumny kierowniczej, te plastiki u góry i u dołu. Sprawdź czy wokół stacyjki osadzony jest dobrze taki pierścień - to on sprawdza czy jest właściwy kluczyk. Sprawdź też przewody idące od niego do centralki immo, czy nie są gdzieś załamane, przygniecione itp. |
|
|
|
 |
Resurrection666
nówka sztuka ;)
Dołączył: 18 Sie 2019 Posty: 6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 07-09-2019, 06:55
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Wydaję mi się, że ten incydent z immobilizerem, to wina kluczyka. Stary kluczyk był używany prawie 16 lat, nie raz rzucony, nie raz gdzieś spadł... Może coś z nim nie tak Od dwóch dni przerzuciłem się na drugi kluczyk, który był dorzucany i który jest praktycznie w ogóle nie używany i wszystko śmiga i pali tak jak powinien. Może więcej problemów przy immo nie będzie.
Wracając do tego czujnika spalania stukowego... Po kasowaniu kontrokli check engine z tym błędem, co jakiś czas znowu powraca. Mogę to olać, czy z czasem przyniesie to jakieś konsekwencje? Gdzieś na forum czytałem, że to nawet może być przez to, że dostaje za dużo/mało paliwa przy zapłonie (i ten sam koleś potem pisał, że tylko mu ,,ustawiali mieszankę" na kompie). Dlatego jestem ciekaw, czy coś poważniejszego może się stać |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-09-2019, 00:44
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Kluczyk jak najbardziej może być winny,co do stukowego,nie olewać,tylko zmienić czujnik ,one mają tam gorąco i w starszych mpi-kach lubią szwankować,a tu diabli wiedzą czy masz stukowe czy zużyty czujnik.
Na próbe by zalał pb 98 i czekał na błąd. |
|
|
|
 |
|