Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
Kuba12345
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 07 Lis 2022 Posty: 1 Skąd: Koszain
|
Wysłany: 07-11-2022, 16:59
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Zyję tu ktoś, chciałbym prosić o pomoc w swapie z 1.1 na 1.2 16V z punto 2. Najbardziej chodzi co jest potrzebne i jak podłączyć elektryke |
_________________ Pozdrawiam Kuba |
|
|
|
|
bubson141
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Mar 2024 Posty: 1 Skąd: opolski
|
Wysłany: 25-03-2024, 22:39
Bolid: seicento |
|
|
witam. Mam problem i szukam pomocy. brat ma sc 600 1.1 2010r 187a1000. kod sterownika IAW 4AF.M9. silnik się skończył doszedł do wniosku ze chce coś mocniejszego. kupił silnik z punto 1.2 188a4000. silnik odpala pracuje równo ale ma mula i dziwne braki mocy . Z tego co udało mi się ustali potrzebuje wymienić sterownik . i moje pytanie czy sterownik IAW4F.BE od palio 1.2 75km podpasuje do tego zestawu. Proszę o podpowiedzi |
|
|
|
|
Andrzejj
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Maj 2024 Posty: 1 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-05-2024, 05:19
Bolid: Sejak 900 |
|
|
Witam. Przymierzam się do swapa z 900 na 1.2 8v. Może ktoś podrzucić link do jakiegoś tematu z pełnym opisem co potrzeba, jakie zmiany, co z poduszkami skrzynia itp. |
|
|
|
|
vectropagus
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Cze 2024 Posty: 2 Skąd: White100k
|
Wysłany: 24-06-2024, 10:04
Bolid: Fiat SC 1.1 |
|
|
Postanowiłem zrobić upgrade mojego sc z myślą o rajdach. Zapoznałem się ze wszystkimi dotychczasowymi wpisami, działem warsztat 16V, przejrzałem część opisów Waszych aut i w dalszym ciągu nie znalazłem wystarczający odpowiedzi.
Plan zakłada montaż 1.4 16v i tu pojawią się pytania:
1) unikać wersji starjet czyli 843A1000-dlaczego jest preferowany model 192B2000, który jest starszy i nieco słabszy 95 vs 90KM? Docelowo chciałbym żeby auto legitymowało się mocą ok 100KM także, który z tych motorów łatwiej zmodyfikować do takiej mocy i ew jak to należy zrobić bo sam program chyba nie wystarczy? A może rozsądniej będzie zamontować 1.2 16v 86KM i dłubać go do tego założenia ok 100KM?
2) komp: powinien ogarnąć komp MM od 1.2 16V+Det czy obecnie są lepsze rozwiązania w podobnej cenie?
3) dolot: jak wyżej od Punto I 1.2 16V czy coś innego?
4) wtryski seryjne od 1.4 192B2?
5) zamach-pewnie ok 4kg tylko seria od 1.4 stoczona czy od innej wersji
6) wydech: rzeźba czy od czegoś będzie można dopasować? Średnica z oczekiwaniem takiej mocy to pewnie ok 50 mm
7) skrzynia do KJS- 6B od Punto I czy zostawić od 1.1s?
mocowanie silnika-łapa seryjna od 1,1 czy łapa od 1.4 w miejsce oryginalnej czy coś należy pozmieniać?
9) hamulce: tarcza 257+jarzmo od stilo i jakiś sensowny klocek czy inny zestaw;
10) zawias: B6+eibach
11) koła: hamulce wymuszą 14 cali 185/55/14 ale wydaje mi się że chyba nad morzem czy na Śląsku SC w takim specu jeździły na 15-tce. Jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu a jeśli dobrze pamiętam to jaka felga i jaki rozmiar opony.
11) szpera-wiem że konieczna ale raczej w drugim rzucie jak auto będzie już śmigać.
12) chłodnica seria od 1.1 z seryjnym wiatrakiem powinna dać radę w rajdowych warunkach?
Najchętniej gdyby ktoś wrzucił manuala jak zrobić swap krok po kroku ew. w zwięzłych żołnierskich słowach na co zwrócić uwagę ew co jak zrobić żeby poszło to sprawnie i żeby działało bez problemowo.
Jeśli ktoś wie, że ten temat został dokładnie opisany u jakiegoś użytkownika lub jakimś dziale z chęcią poproszę o wskazówkę.
Jeśli ktoś ma kompletny swap na sprzedaż lub jego elementy również jestem zainteresowany |
|
|
|
|
adams502
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Lip 2022 Posty: 1 Skąd: Serby
|
Wysłany: 05-11-2024, 13:03
Bolid: Seicento |
|
|
Witam. Swapuję seicento 900 na 1.2 zachowując oryginalną wiązkę. Mam już:
- skrzynię ze stilo 6b,
- wszystkie łapy silnika i skrzyni 3szt z seja 1.1,
- linka sprzęgła wraz z dźwignią wysprzęglika,
- linka gazu,
- wybierak skrzyni z seicento 1.1 z suchymi półosiami,
- lewarek z podciąganym wstecznym i linkami oraz uchwytami przy skrzyni do linek,
- suche półosie z seicento 1.1,
- zbiorniczek wyrównawczy z seicento 1.1 (mam z spi i z mpi),
- węże chłodnicy i rurka od pompy wody z 1.1,
Został wybór silnika. Mam goły słupek z 1.2 16v z przebiegiem 77tyś km ze stilo, jest do niego altek, rozrusznik, koło pasowe i kolektor ssący i pompę paliwa ze stilo. Potrzebuję cewkę zapłonową i kolektor wydechowy od jakiego silnika zaadoptować kolektor?
Sterownik silnika planuję założyć pod moją wtyczkę od punto 1.2 16v 86KM.
Kolektor ssący ma przepustnicę elektryczną zamiast niej podejdzie taka na linkę ze starszego silnika 1.2 8v?
Ewentualnie co jeszcze potrzebuję?
Może lepszym rozwiązaniem będzie zakup kompletnego silnika 1.2 8v MPI 75KM z kompletnego auta. Wówczas przy samodzielnym demontażu wezmę wszystko co potrzebuję.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|