Planowanie głowicy |
Autor |
Wiadomość |
Adrian4828
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 33 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 27-07-2014, 19:13 Planowanie głowicy
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Witam. Buduje teraz silnik do seicento 1.2 i zastanawiam się ile splanować głowice tak by było bezpiecznie a żeby trochę mocy przybyło. Ma ktoś już doświadczenie z takim planowaniem jak to się sprawdza, z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-07-2014, 19:54 Re: Planowanie głowicy
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Adrian4828 napisał/a: | Witam. Buduje teraz silnik do seicento 1.2 i zastanawiam się ile splanować głowice tak by było bezpiecznie a żeby trochę mocy przybyło. Ma ktoś już doświadczenie z takim planowaniem jak to się sprawdza, z góry dzięki za pomoc |
Docelowo-jaki wałek chcesz wstawić,kanały obrobione,komory spalania, zawory seria,prowadnice podcięte,jeżeli tak to ile, przepustnica seia, kolektor i wydech?-, dolot dedykowany 1 z 3-działających?(kałuża,yanek,węglar),kompresja na cylindrach mierzona?
Takie wytyczne muszą być-bo np. wstawisz cut camsa 283 stopnie a ja Ci napiszę splanuj, 0,5mm, serie do 0,8mm planujesz jeżeli nie dokonujesz innych zmian w głowicy.
Kopleksowa obróbka głowicy pod np. ww. wałek 0,8-1mm-więcej nie ma sensu każdy kto bawił testował ścigał i rozbierał fajerki Ci to powie.
Równie dobrze możesz zastosować metalową uszczelkę z GP 1.4 8v-da ten sam efekt+ jest odporniejsza, a efekt tylko planowania to rząd 2,2,5km w tym silniku i wzrost temp. |
|
|
|
 |
Adrian4828
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 33 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 27-07-2014, 19:57
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Witam. Dół silnika jest od 1.2 a góra jest od 1.1 mpi praktycznie nowa z 2010r. podajże wałek to 866, kanały dolotowe polerowane, kolektor wydechowy 1.2, przepustnica 1.2 reszta seria.
PS: przy okazji spytam ile radzisz docierać silnik po wymianie panewek wału korbowego oraz pierścieni >? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-07-2014, 20:28
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Adrian4828 napisał/a: | Witam. Dół silnika jest od 1.2 a góra jest od 1.1 mpi praktycznie nowa z 2010r. podajże wałek to 866, kanały dolotowe polerowane, kolektor wydechowy 1.2, przepustnica 1.2 reszta seria.
PS: przy okazji spytam ile radzisz docierać silnik po wymianie panewek wału korbowego oraz pierścieni >? |
Dziwne zestawienie Dół 60km(MPI) punto/Panda 1.2 głowica 1.1mpi 2010 ta bez magistrali olejowej z przewodami z małymi płytkami regulującymi-sprawdź dla pewności sybol wałka-bo te głowice miały 876-zupełnie inny wałek niż 866.
Podłączasz to pod kompa, który będzie sterował knock sensorem-czujnikiem stuku?
Splanuj 0,5mm i ok.-reszta to już strojenie.
Docieram zawsze-1000-1500 km łagodnie w zakresie dla ciepłego silnika 2-4-4,5tys chwilowo, na jakimś zwykłym 10w40 późnie go wymieniam z filterem leję docelowy jeszcze z tysiąc, dosyć łagodnie, ale bez zamulania, sprawdzam luzy zaworowe, zużycie oleju i później już grubo |
|
|
|
 |
Adrian4828
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 33 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 27-07-2014, 23:43
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Dół od 1.2 75 km od punto a głowica taka ponieważ kolega który mi to składa miał akurat taka na zbyciu (praktycznie nówka może z 1000 km przejechane) a wałek 866 z tego silnika co kupiłem z punto . Znajomy już nie jeden silnik do fiata składał więc wydaje mi sie że wie co robi Za swoich czasów budował seicenta do kjs, rallycrossu itp. Głowice splanowałem już 1mm myślę że zle nie będzie A płytki regulujące idą od silnika z punto więc powinno być git.
PS: Mapa jest już gotowa pod ten wałek i ustawione odcięcie na 9000 RPM Od 7 do 9 tyś jest pełna moc. |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 28-07-2014, 11:36
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
Adrian4828 napisał/a: | Dół od 1.2 75 km od punto a głowica taka ponieważ kolega który mi to składa miał akurat taka na zbyciu (praktycznie nówka może z 1000 km przejechane) a wałek 866 z tego silnika co kupiłem z punto . Znajomy już nie jeden silnik do fiata składał więc wydaje mi sie że wie co robi Za swoich czasów budował seicenta do kjs, rallycrossu itp. Głowice splanowałem już 1mm myślę że zle nie będzie A płytki regulujące idą od silnika z punto więc powinno być git.
PS: Mapa jest już gotowa pod ten wałek i ustawione odcięcie na 9000 RPM Od 7 do 9 tyś jest pełna moc. |
Ostro. Nie zdziw się tylko jak korba bokiem Ci wyjdzie.... |
|
|
|
 |
Adrian4828
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 33 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 28-07-2014, 11:51
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Czemu tak sądzisz? |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 28-07-2014, 14:00
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
Adrian4828 napisał/a: | Czemu tak sądzisz? |
nawet z profesjonalnie przygotowaną głowicą i dobrze wyważonym dołem ludki kręcą do 8tys, poza tym pełna moc od 7 tys budzi spore watpliwosci skoro wałek 866 to "seryjny" i max moment osiaga silnik przy ~5 tys a pozniej i tak wszystko leci na łeb na szyję |
Ostatnio zmieniony przez ar2rek 28-07-2014, 15:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Adrian4828
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 33 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 28-07-2014, 14:57
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
No właśnie nie Maksymalny moment znajduje się między 7 a 9 tyś. Może to po prostu kwestia dobrego strojenia. Układ korbowo tłokowy jest odchudzony i idealnie wyważony Pierścienie tłokowe będą Granta bardzo wytrzymałe na wysokie temperatury. Oliwa docelowa to Elf 5W40 myślę że spokojnie da sobie rade Z reszta po dotarciu silnika będzie na pewno odwiedzana hamownia więc wszystko będzie ładnie pokazane |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 28-07-2014, 15:49
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
Adrian4828 napisał/a: | No właśnie nie Maksymalny moment znajduje się między 7 a 9 tyś. Może to po prostu kwestia dobrego strojenia. Układ korbowo tłokowy jest odchudzony i idealnie wyważony Pierścienie tłokowe będą Granta bardzo wytrzymałe na wysokie temperatury. Oliwa docelowa to Elf 5W40 myślę że spokojnie da sobie rade Z reszta po dotarciu silnika będzie na pewno odwiedzana hamownia więc wszystko będzie ładnie pokazane |
Strojenie nie wiele zmieni jeśli wałek ma charakterystykę do optymalnej jazdy
Pierścienie mam takie same, pierwsze słyszę żeby były wytrzymalsze niż jakieś inne, olej o którym piszesz też szalu nie robi więc aż jestem ciekaw wyniku tych zabiegów... |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-07-2014, 16:46
|
|
|
Adrian4828 napisał/a: | Oliwa docelowa to Elf 5W40 myślę że spokojnie da sobie rade | - jeżeli masz na myśli Elf Evolution 900 SXR 5w40 to powinien sobie poradzić (max 5kkm) ale jak to będzie Elf Evolution 900 NF to podziwiam twój optymizm |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-07-2014, 20:27
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Robić coś co kręci się pod niebo,seryjnym wałku 866 i seryjnych sprężynach zaworowych?
Ciężko mi uwierzyć,że 866 daje parametry przy tych obrotach-dokręcic dokręci,ale czy coś to daje i kwestia na ile.
Coś jak 2P-0-1 tryb
Seryjny ulad korbowy wytrzymuje po odchudzeniu/wyważeniu chwilowe obroty w 1.2 8800,w 1.1 do 10000tys.-inny skok.
Pierścienie akurat sa porównywalne-seryjne wystarczające-tylko nie na takie obroty na długo.
Płytki z punto nie pasują średnicą ani grubością do głowicy 1.1mpi z korkiem.
Wstaw wykres jak dotrzesz-chciał bym zobaczyć to F1 |
|
|
|
 |
Adrian4828
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 33 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 29-07-2014, 16:09
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
No dokładnie odcięcie ma być na 8800. Elf ze względu na to że jest rzadszy od innych olei.
Głowica jest z pierwszych Pand.
PS: A co powiecie o oleju Valvoline racing vr1 5W50 cena podobna do Elfa ale o obu tych olejach słyszałem dobre opinie |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2014, 18:33
|
|
|
Adrian4828 napisał/a: | Elf ze względu na to że jest rzadszy od innych olei | - doprecyzuj o którym Elfie mówisz bo różnica jest znaczna pomiędzy 5w40 SXR a NF
Adrian4828 napisał/a: | A co powiecie o oleju Valvoline racing vr1 5W50 | - sam olej niczego sobie ale lepkość 5w50 jeżeli nie masz ostrego wałka jest zupełnie chybiona natomiast im wyższe obroty tym niższa lepkość lepiej zabezpiecza silnik i tutaj zdecydowanie 5w40 można uznać za maksimum - kwestia jedynie wyboru stabilnego produktu z dobrym pakietem a jeżeli już mówimy o Valvoline to bardziej ten się sprawdzi - tu jest świeży i od pewnego sprzedawcy http://allegro.pl/valvoli...4382970661.html |
|
|
|
 |
Adrian4828
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 33 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 29-07-2014, 19:03
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Ok wielkie dzięki myślę że jak będę zmieniał taki olej co 8-10 tyś krzywdy mu nie zrobię. Dodam też że to auto nie będzie jeżdzić w kjs itp. tylko po ulicy i czasem po prostu "użyty" ^^ do szybszej jazdy. Na pewno nie będzie pałowany co skrzyżowanie i kręcony bez sensu bo mnie takie rzeczy nie rajcują Po za tym to też nie jest nie wiadomo jak wyżyłowany silnik żeby lać nie wiadomo co jest to tak w teorii seria tylko tak zbudowana żeby miała troszku mocy |
|
|
|
 |
|