FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Planowanie głowicy
Autor Wiadomość
Adrian4828 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 33
Skąd: Legionowo
Wysłany: 27-07-2014, 19:13   Planowanie głowicy
   Bolid: Fiat Seicento


Witam. Buduje teraz silnik do seicento 1.2 i zastanawiam się ile splanować głowice tak by było bezpiecznie a żeby trochę mocy przybyło. Ma ktoś już doświadczenie z takim planowaniem jak to się sprawdza, z góry dzięki za pomoc :)
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-07-2014, 19:54   Re: Planowanie głowicy
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Adrian4828 napisał/a:
Witam. Buduje teraz silnik do seicento 1.2 i zastanawiam się ile splanować głowice tak by było bezpiecznie a żeby trochę mocy przybyło. Ma ktoś już doświadczenie z takim planowaniem jak to się sprawdza, z góry dzięki za pomoc :)

Docelowo-jaki wałek chcesz wstawić,kanały obrobione,komory spalania, zawory seria,prowadnice podcięte,jeżeli tak to ile, przepustnica seia, kolektor i wydech?-, dolot dedykowany 1 z 3-działających?(kałuża,yanek,węglar),kompresja na cylindrach mierzona?
Takie wytyczne muszą być-bo np. wstawisz cut camsa 283 stopnie a ja Ci napiszę splanuj, 0,5mm, serie do 0,8mm planujesz jeżeli nie dokonujesz innych zmian w głowicy.
Kopleksowa obróbka głowicy pod np. ww. wałek 0,8-1mm-więcej nie ma sensu każdy kto bawił testował ścigał i rozbierał fajerki Ci to powie.
Równie dobrze możesz zastosować metalową uszczelkę z GP 1.4 8v-da ten sam efekt+ jest odporniejsza, a efekt tylko planowania to rząd 2,2,5km w tym silniku i wzrost temp.
 
 
 
Adrian4828 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 33
Skąd: Legionowo
Wysłany: 27-07-2014, 19:57   
   Bolid: Fiat Seicento


Witam. Dół silnika jest od 1.2 a góra jest od 1.1 mpi praktycznie nowa z 2010r. podajże wałek to 866, kanały dolotowe polerowane, kolektor wydechowy 1.2, przepustnica 1.2 reszta seria.

PS: przy okazji spytam ile radzisz docierać silnik po wymianie panewek wału korbowego oraz pierścieni >? :)
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-07-2014, 20:28   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Adrian4828 napisał/a:
Witam. Dół silnika jest od 1.2 a góra jest od 1.1 mpi praktycznie nowa z 2010r. podajże wałek to 866, kanały dolotowe polerowane, kolektor wydechowy 1.2, przepustnica 1.2 reszta seria.

PS: przy okazji spytam ile radzisz docierać silnik po wymianie panewek wału korbowego oraz pierścieni >? :)

Dziwne zestawienie :mg: Dół 60km(MPI) punto/Panda 1.2 głowica 1.1mpi 2010 ta bez magistrali olejowej z przewodami z małymi płytkami regulującymi-sprawdź dla pewności sybol wałka-bo te głowice miały 876-zupełnie inny wałek niż 866.
Podłączasz to pod kompa, który będzie sterował knock sensorem-czujnikiem stuku?
Splanuj 0,5mm i ok.-reszta to już strojenie.
Docieram zawsze-1000-1500 km łagodnie w zakresie dla ciepłego silnika 2-4-4,5tys chwilowo, na jakimś zwykłym 10w40 późnie go wymieniam z filterem leję docelowy jeszcze z tysiąc, dosyć łagodnie, ale bez zamulania, sprawdzam luzy zaworowe, zużycie oleju i później już grubo :))
 
 
 
Adrian4828 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 33
Skąd: Legionowo
Wysłany: 27-07-2014, 23:43   
   Bolid: Fiat Seicento


Dół od 1.2 75 km :) od punto a głowica taka ponieważ kolega który mi to składa miał akurat taka na zbyciu (praktycznie nówka może z 1000 km przejechane) a wałek 866 z tego silnika co kupiłem z punto :) . Znajomy już nie jeden silnik do fiata składał więc wydaje mi sie że wie co robi :) Za swoich czasów budował seicenta do kjs, rallycrossu itp. :) Głowice splanowałem już 1mm myślę że zle nie będzie :) A płytki regulujące idą od silnika z punto więc powinno być git.
PS: Mapa jest już gotowa pod ten wałek i ustawione odcięcie na 9000 RPM :) Od 7 do 9 tyś jest pełna moc.
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 28-07-2014, 11:36   
   Bolid: Czarny Abarth


Adrian4828 napisał/a:
Dół od 1.2 75 km :) od punto a głowica taka ponieważ kolega który mi to składa miał akurat taka na zbyciu (praktycznie nówka może z 1000 km przejechane) a wałek 866 z tego silnika co kupiłem z punto :) . Znajomy już nie jeden silnik do fiata składał więc wydaje mi sie że wie co robi :) Za swoich czasów budował seicenta do kjs, rallycrossu itp. :) Głowice splanowałem już 1mm myślę że zle nie będzie :) A płytki regulujące idą od silnika z punto więc powinno być git.
PS: Mapa jest już gotowa pod ten wałek i ustawione odcięcie na 9000 RPM :) Od 7 do 9 tyś jest pełna moc.


Ostro. Nie zdziw się tylko jak korba bokiem Ci wyjdzie....
 
 
Adrian4828 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 33
Skąd: Legionowo
Wysłany: 28-07-2014, 11:51   
   Bolid: Fiat Seicento


Czemu tak sądzisz?
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 28-07-2014, 14:00   
   Bolid: Czarny Abarth


Adrian4828 napisał/a:
Czemu tak sądzisz?


nawet z profesjonalnie przygotowaną głowicą i dobrze wyważonym dołem ludki kręcą do 8tys, poza tym pełna moc od 7 tys budzi spore watpliwosci skoro wałek 866 to "seryjny" i max moment osiaga silnik przy ~5 tys a pozniej i tak wszystko leci na łeb na szyję
Ostatnio zmieniony przez ar2rek 28-07-2014, 15:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adrian4828 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 33
Skąd: Legionowo
Wysłany: 28-07-2014, 14:57   
   Bolid: Fiat Seicento


No właśnie nie :) Maksymalny moment znajduje się między 7 a 9 tyś. Może to po prostu kwestia dobrego strojenia. Układ korbowo tłokowy jest odchudzony i idealnie wyważony :) Pierścienie tłokowe będą Granta bardzo wytrzymałe na wysokie temperatury. Oliwa docelowa to Elf 5W40 myślę że spokojnie da sobie rade :grin: Z reszta po dotarciu silnika będzie na pewno odwiedzana hamownia więc wszystko będzie ładnie pokazane :)
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 28-07-2014, 15:49   
   Bolid: Czarny Abarth


Adrian4828 napisał/a:
No właśnie nie :) Maksymalny moment znajduje się między 7 a 9 tyś. Może to po prostu kwestia dobrego strojenia. Układ korbowo tłokowy jest odchudzony i idealnie wyważony :) Pierścienie tłokowe będą Granta bardzo wytrzymałe na wysokie temperatury. Oliwa docelowa to Elf 5W40 myślę że spokojnie da sobie rade :grin: Z reszta po dotarciu silnika będzie na pewno odwiedzana hamownia więc wszystko będzie ładnie pokazane :)


Strojenie nie wiele zmieni jeśli wałek ma charakterystykę do optymalnej jazdy
Pierścienie mam takie same, pierwsze słyszę żeby były wytrzymalsze niż jakieś inne, olej o którym piszesz też szalu nie robi więc aż jestem ciekaw wyniku tych zabiegów...
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2014, 16:46   

Adrian4828 napisał/a:
Oliwa docelowa to Elf 5W40 myślę że spokojnie da sobie rade
- jeżeli masz na myśli Elf Evolution 900 SXR 5w40 to powinien sobie poradzić (max 5kkm) ale jak to będzie Elf Evolution 900 NF to podziwiam twój optymizm :wink:
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-07-2014, 20:27   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Robić coś co kręci się pod niebo,seryjnym wałku 866 i seryjnych sprężynach zaworowych?
Ciężko mi uwierzyć,że 866 daje parametry przy tych obrotach-dokręcic dokręci,ale czy coś to daje i kwestia na ile.
Coś jak 2P-0-1 tryb :))
Seryjny ulad korbowy wytrzymuje po odchudzeniu/wyważeniu chwilowe obroty w 1.2 8800,w 1.1 do 10000tys.-inny skok.
Pierścienie akurat sa porównywalne-seryjne wystarczające-tylko nie na takie obroty na długo.
Płytki z punto nie pasują średnicą ani grubością do głowicy 1.1mpi z korkiem.
Wstaw wykres jak dotrzesz-chciał bym zobaczyć to F1 :mg:
 
 
 
Adrian4828 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 33
Skąd: Legionowo
Wysłany: 29-07-2014, 16:09   
   Bolid: Fiat Seicento


No dokładnie odcięcie ma być na 8800. Elf ze względu na to że jest rzadszy od innych olei.
Głowica jest z pierwszych Pand.

PS: A co powiecie o oleju Valvoline racing vr1 5W50 cena podobna do Elfa ale o obu tych olejach słyszałem dobre opinie
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2014, 18:33   

Adrian4828 napisał/a:
Elf ze względu na to że jest rzadszy od innych olei
- doprecyzuj o którym Elfie mówisz bo różnica jest znaczna pomiędzy 5w40 SXR a NF :wink:
Adrian4828 napisał/a:
A co powiecie o oleju Valvoline racing vr1 5W50
- sam olej niczego sobie ale lepkość 5w50 jeżeli nie masz ostrego wałka jest zupełnie chybiona natomiast im wyższe obroty tym niższa lepkość lepiej zabezpiecza silnik i tutaj zdecydowanie 5w40 można uznać za maksimum - kwestia jedynie wyboru stabilnego produktu z dobrym pakietem a jeżeli już mówimy o Valvoline to bardziej ten się sprawdzi - tu jest świeży i od pewnego sprzedawcy http://allegro.pl/valvoli...4382970661.html :ok:
 
 
Adrian4828 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 33
Skąd: Legionowo
Wysłany: 29-07-2014, 19:03   
   Bolid: Fiat Seicento


Ok wielkie dzięki myślę że jak będę zmieniał taki olej co 8-10 tyś krzywdy mu nie zrobię. Dodam też że to auto nie będzie jeżdzić w kjs itp. tylko po ulicy i czasem po prostu "użyty" ^^ do szybszej jazdy. Na pewno nie będzie pałowany co skrzyżowanie i kręcony bez sensu bo mnie takie rzeczy nie rajcują :) Po za tym to też nie jest nie wiadomo jak wyżyłowany silnik żeby lać nie wiadomo co jest to tak w teorii seria tylko tak zbudowana żeby miała troszku mocy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum