1.2 16v czy hybryda 1.1 z 1.2 |
Autor |
Wiadomość |
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-02-2016, 12:12 1.2 16v czy hybryda 1.1 z 1.2
Bolid: sc young |
|
|
Witam,
jestem na ostatniej prostej przy kupnie rajdowki i mam dwie opcje jedna to 1.2 16v a druga to 1.1 z czapką od 1.2 moc odpowiednio 100 i 94km pytanie co na dłuższą metę jest lepsze
jak chodzi o awaryjność, przebieg mocy (nie wiem jak taka hybryda jeździ w górnym zakresie obrotów) dalszy rozwój silnika, oba już są po obróbce głowicy i po strojeniu więc wyciśnięcie więcej z tego już bedzie się wiązało z większymi kosztami |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-02-2016, 18:03
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
A do jakich imprez będzie używał seja? Na tor silnik może być wysokoobrotowy i ciągnąć tylko w górnym zakresie obrotów, ale już na kręte kjsy z nawrotami lepszy będzie silnik który ciągnie dobrze z dołu. W niektórych imprezach nadal jest podział na klasy do 1.1 i do 1.3 albo 1.4 (więc tu od silnika będzie zależeć w jakiej klasie i z jakimi samochodami będziesz konkurował).
Według mnie opierając się na danych które podałeś:
- sej z 1.2 pod maską będzie szybszy
- 1.1 zrobione na 94KM będzie zapewne ciągnąć głównie przy wysokich obrotach (zresztą pewnie podobnie jak w 1.2 16V)
Co do awaryjności to (o ile silniki są porządnie złożone a nie druciarsko) to 1.1 będzie mniej awaryjne, w 16V podobno rozrząd lubi się przestawić bo jakimś dobiciu czy hopie i można skończyć z pogiętymi zaworami w głowicy albo i grubszą usterką silnika z tego wynikającą.
Generalnie trochę mało danych podałeś.
- Czy jesteś pewien co do tych parametrów obu silników? (są wykresy z hamowni?)
- Czy wałki rozrządu w obu przypadkach zostały zmienione na jakieś ostrzejsze?
- Jeśli w 16V nie wymieniano wałków to w takim razie jakie przeróbki przyczyniły się do tych 100KM?
- Czy w 1.1 blok silnika jest seryjny czy rozwiercony z tłokami od 1.2?
No i ogólnie czy wiesz jakie przeróbki (oprócz obrobionej głowicy) poczyniono w tych silnikach? Wtedy będzie też można coś powiedzieć co i jakim kosztem jeszcze można wycisnąć o ile w ogóle będziesz chciał jeszcze coś poprawiać.
A tak w ogóle to nie kierowałbym się aż tak samym silnikiem, ważne też są inne rzeczy w rajdówce (skrzynia biegów, zawieszenie, hamulce, wyposażenie bezpieczeństwa, ogólny stan techniczny itp). Chyba że oba seje są tak samo zrobione tylko mają inne silniki to można dyskutować tylko o silnikach;) |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-02-2016, 18:49
Bolid: sc young |
|
|
auto jest do rajdów
w obu przypadkach
- ostre wałki
- obróbka kanałów
w przypadku 1.2 16v wtryski i przepustnica z 1.6
niestety musiałem podjąć decyzję szybko i padło właśnie na to 1.2 16v
auta różniły się przede wszystkim sinikami, ale przeważyła klatka od kozaka i odległość, reszta różnic to były detale albo dało się je przeżyć dzięki róznicy w cenie
ale temat można pociągnąć dalej dla potomnych pewnie nie ja jedyny miałem taki dylemat |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-02-2016, 19:20
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Też bym się chyba zdecydował na 1.2 w tym przypadku |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
MC Grzechu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-02-2016, 04:21
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Pochwal się później |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
|
|
|
|
|
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
|