FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa custom`owej skrzyni biegów

le zabi?e? skrzy? bieg?w w swojej karierze?
Nigdy nie zepsu?em
60%
 60%  [ 137 ]
Pad?a mi skrzynia po du?ym przebiegu
4%
 4%  [ 11 ]
Wynini?em skrzynie na bardziej "sportow?"
7%
 7%  [ 17 ]
Zabi?em do tej pory 1 skrzynie
16%
 16%  [ 38 ]
Zabi?em do tej pory 2 skrzynie
4%
 4%  [ 11 ]
Zabi?em do tej pory 3 skrzynie
2%
 2%  [ 6 ]
Po 4 przesta?em liczy? (wyminiam skrzynie przy okazji wymiany oleju :) )
2%
 2%  [ 6 ]
Głosowań: 208
Wszystkich Głosów: 226

Autor Wiadomość
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
  Wysłany: 08-05-2009, 09:48   Budowa custom`owej skrzyni biegów
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Wczoraj skończyłem kolejna skrzynie jak zwykle poszło to samo czyli dyfer i zapewne coś z 2 biegiem się popier... ciężko mi już policzyć ale to będzie jakoś 6-7 skrzynia w przeciągu ostatnich 5 lat

prawdopodobnie będę miał możliwość dorobienia na zamówienie dowolnych kół zębatych tak wiec na pierwszy ogień idzie przełożenie główne i teraz zastanawiam się co jeszcze by sobie dorobić i jakie maja to być części może by to na prostych zębach złożyć muszę zebrać wiecej info bo wykonać mogą mi co będę chciał tylko muszę im powiedzieć co to ma być

tak wiec proszę rzeczowa dyskusje i podlinkowanie jakis tematów, sugestii i propozycji
ma ktoś może w częściach nawet zmielonych jakąś wyczynowa skrzynie

pytanie dodatkowe co by rozruszać temat: Ile zabiłeś skrzyń biegów w swojej karierze? :wesoly:
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-05-2009, 10:08   Re: Budowa custom`owej skrzyni biegów
   Bolid: Audi


Wuniek napisał/a:




tak wiec proszę rzeczowa dyskusje i podlinkowanie jakis tematów, sugestii i propozycji
[/color]


odbierz maila
_________________

 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 08-05-2009, 10:10   Re: Budowa custom`owej skrzyni biegów
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


jerzyk napisał/a:
Wuniek napisał/a:


tak wiec proszę rzeczowa dyskusje i podlinkowanie jakis tematów, sugestii i propozycji
[/color]


odbierz maila


Wyślij mi na: wuniek@wp.pl na ta pocztę z profilu nie mogę się wbić :(

Już mam, podziękował :)


wygląda na to że zabiłem tym razem eskową bo na 2 zamykałem ponad 100km/h :cool:
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 08-05-2009, 11:56   
   Bolid: SC


Ja chętnie wezme główne 13/64
_________________

 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-05-2009, 12:11   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Wuniek, ty jestes taki asior ze sam sobie skrzynke skladasz ?

ps. jak ty jezdzisz ze co roku skrzynke zajezdzasz :) ?
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 08-05-2009, 13:00   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


fulara napisał/a:
Wuniek, ty jestes taki asior ze sam sobie skrzynke skladasz ?

ps. jak ty jezdzisz ze co roku skrzynke zajezdzasz :) ?


:))

cóż mogę powiedzieć auto używane w sporcie, 2 bieg dostaje po łbie non stop plus przydała by się szpera bo po napadnięciu na zakręt i bucie na 2 mieli się dyfer i tyle

przydało by się wykombinować coś TAKIEGO

[ Dodano: 08-05-2009, 13:05 ]
4Xtrim, 13/64 spoko da się pewnie zrobić sam myślałem żeby główne skrócić na maksa w granicach rozsądku i dorobić długi 5 bieg

cały czas chodzi mi po głowie to na prostych zębach zrobić i rozkminiam kwestie szpery 20-30% ale to może być za drogie do realizacji, koła będę robił na pewno, na razie zbieram info i sugestie co by przy rozmowie z panem inżynierem na idiotę nie wyjść ;P
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
Ostatnio zmieniony przez Wuniek 08-05-2009, 14:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-05-2009, 13:12   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


szacun
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 08-05-2009, 14:45   
   Bolid: sc A0


najlepszy custom to palio + piątka Van
główne dodatkowo obspawać..
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 08-05-2009, 16:05   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Postanowiłem wypróbować patent Phantom Grip , części zostaną zwymiarowane i przystosowane do SC, pozostaje dobranie odpowiedniego materiału i sprężyn następnie trzeba rozpocząć testy, a wyglądać będzie to tak:




przejrzałem kilka zagranicznych for i z tego co widzę ludzie są raczej zadowoleni było kilka przypadków nie właściwego montażu co zaowocowało zmieleniem tych "podkładek" ale sporo osób zrobiło już pond 60k mil bez problemu, zobaczymy co z tego wyjdzie
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Lowdrifter 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: Gliwice
Wysłany: 08-05-2009, 16:24   
   Bolid: Seicento 1.1 GTXpro


Wuniek jak masz jakieś pytania od strony teoretyczno-fizycznej
(np. w stylu jak najoptymalniej dobrać przełożenie pierwszego biegu itp) to chętnie opowiem coś więcej na ten temat.

Ale ja najpierw zadam pytanie Tobie, bo nie wiem czy dokładnie zrozumiałem sedno wątku:
- czy Ty masz możliwość wykonania skrzyni biegów o zadanych z góry przełożeniach poszczególnych biegów ?
- jeśli tak to jaki koszt.
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 08-05-2009, 16:48   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Lowdrifter napisał/a:
Wuniek jak masz jakieś pytania od strony teoretyczno-fizycznej
(np. w stylu jak najoptymalniej dobrać przełożenie pierwszego biegu itp) to chętnie opowiem coś więcej na ten temat.

Ale ja najpierw zadam pytanie Tobie, bo nie wiem czy dokładnie zrozumiałem sedno wątku:
- czy Ty masz możliwość wykonania skrzyni biegów o zadanych z góry przełożeniach poszczególnych biegów ?
- jeśli tak to jaki koszt.


Sprawa jest taka okazało się że w dalszej rodzinie jest ktoś "wujek" co jest panem inżynierem, opowiedział ciekawą historie o tym jak budowali wyciągarki do kotwic platform wiertniczych.... i tak od słowa do słowa wyszło że może mi pewne elementy wyprodukować tylko mam mu powiedzieć co potrzeba, podchwyciłem temat i próbuje coś konstruktywnego wykonać. Wykonanie kółka zębatego to nie jest żaden problem (tak powiedział).

I teraz z wasza pomocą mam nadzieje coś ciekawego "zaprojektować" potem powstanie program do maszyn CNC a reszta to już bajka. Od razu mówię że wersja będzie tylko jedna(od pomysłu do realizacji długa droga=koszty) i dlatego proszę o wasze konsultacje.

Może wyjdzie coś ciekawego ale na pewno nie będzie to masowa produkcja każdy kto wniesie coś do projektu będzie mógł kupić zestaw(cena na razie nie znana).
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Lowdrifter 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: Gliwice
Wysłany: 08-05-2009, 19:26   
   Bolid: Seicento 1.1 GTXpro


Wiesz co mi się wydaje ? Wydaje mi się, że możesz mieć najlepszą skrzynie biegów do seicento pod Twój silnik i pod własne zachcianki na świecie, bez absolutnie żadnych kompromisów (skrzynie seryjne).

Oczywiście nie jestem w stanie powiedzieć z jakich materiałów zrobić zębatki ani jakie zęby zastosować (ukośne, czy jakieś inne), aby zapewnić np max wytrzymałość, bo sie na tym nie znam. Choć myślę że Twój znajomy za to powinien to wiedzieć.

Za to gdybyś powiedział mi na co przede wszystkim stawiasz w tej skrzyni jeśli chodzi o osiągi, to mógłbym Ci doradzić (doradzić, nie zmuszać!) jakie powinny być przełożenia poszczególnych biegów wraz oczywiście z aproksymacją do całkowitej liczby ilości zębów.
 
 
 
karan 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-05-2009, 17:09   
   Bolid: SC


na tej stronce co podałeś jest też ten patent do fiatów FIRE..

Pytanie cot to daje?
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 09-05-2009, 20:24   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


karan napisał/a:
na tej stronce co podałeś jest też ten patent do fiatów FIRE..

Pytanie cot to daje?


jest ale kosztuje 300$ + przesyłka, a dawać ma to namiastkę szpery co z tego wyjdzie to się okaże

na tym filmiku jest 350Z z opisu filmu wynika ze slady po prawej były bez LSD(taki to ma skrót :) ) a po zamatowaniu wyszedł ładny burnout
http://www.youtube.com/watch?v=k_Ghroa_8jA

A jak by się ktoś zastanawiał dlaczego chce skrzynie na prostych zebach tutaj filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=eSJ-HzNWJGM

[ Dodano: 09-05-2009, 20:58 ]
Lowdrifter, postaram ci sie przedstawić jakie są założenia, wiec skrzynia ma być typowo pod KJSy i ma współpracować z silnikiem o mniej wiecej takiej charakterystyce:


załóżmy ze przebiegi mocy i momentu są bardziej wygładzone i że autko ma 95HP i 120Nm

W KJS z takim silnikiem na prostych maksymalnie można złapać jakieś 130KM/h i wykorzystuje się na ogół pierwsze 3 biegi, tak wiec trzeba to tak rozplanować żeby te pierwsze 3 biegi zapewniły max elastyczność, z 4 biegiem nie mam na razie pomyslu co zrobić za to 5 ma być taka żeby przy 110Km/h silnik miał ok 3000obr (co by dojazdówki nie były zbytnio meczące i autem dało się gdzieś dalej pojechać), w tym miejscu mile będą widziane spostrzeżenia i wnioski innych ścigających się

co do materiałów to nie ma problemu mam znajomą po odpowiednich studiach muszę się do niej ładnie :)) i może znajdzie chwile czasu na jakieś obliczenia, chociaż tu wydaje mi się że lepiej spojrzeć czego używają inni w mocnych skrzyniach i iść w ich ślady

jak by to wszystko chciało wypalić proces produkcji wyglądał by mniej wiecej tak:
http://www.youtube.com/watch?v=-fA94Sxiu4c
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
karan 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-05-2009, 23:03   
   Bolid: SC


taniej i prościej bedzie kupić to ustrojstwo i ew zwymiarować itp przed zamontowaniem...

czyli..po zamontowaniu tego ciągną dwa koła...chyba nie czaje jak to działa... :oops:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum