FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
hydrauliczny ręczny / hydrołapa czy ma to w ogóle sens
Autor Wiadomość
konzi 
Bywalec

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 94
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-02-2016, 12:08   hydrauliczny ręczny / hydrołapa czy ma to w ogóle sens
   Bolid: sc young


zastanawiam się nad poprawieniem u siebie ręcznego

w poprzednim seju na suchej nawierzchni szarpanie za seryjną łapę było średnio skuteczne, ergonomia też pozostawia wiele do życzenia

widzę są dwie drogi:
- dorobienie jakiegoś lewarka na seryjnym, tak żeby był bardziej "pod ręką" (może ktoś ma jakieś patenty)
- hydrauliczny ręczny i tutaj bardziej pytanie czy ktoś ma jakiś sprawdzony sprzęt, przetestowany sposób montażu

wiem że przy hydrołapie jest problem przy przeglądzie bo układ już nie jest x-diagonalny chyba że da się to zrobić x-diagonalnie i nie będzie kosztować worka pieniędzy (znalazłem zestaw z dwiema pompami ale kosztują pod 2000zł, przy jednej pompie taki zestaw łapa + pompa da się znaleźć od 300zł)

są jakieś jeszcze minusy przeróbki układu na nie x-diagonalny
 
 
konzi 
Bywalec

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 94
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-02-2016, 14:50   
   Bolid: sc young


nikt nic?
może chociaż jakieś opinie o silver project https://goo.gl/56KnAF
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-03-2016, 22:15   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Z doświadczenia wiem, że hydro w sc to zbędny balast. Dobry tył łapie aż za dobrze. Lepiej w coś innego zainwestować.
Widziałem rozwiązanie z wajchą pionową i linką zaczepioną o fabryczne linki. Działało bez problemu a co ważne zostawała normalna dźwignia z zapadką - jeden problem z głowy na przeglądzie.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 01-03-2016, 23:35   
   Bolid: Czarny Abarth


w tym wątku kolega zastosował hydro i z powodzeniem gania w KJS
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#537811
 
 
konzi 
Bywalec

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 94
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-03-2016, 08:02   
   Bolid: sc young


no właśnie wczoraj rozmawiałem też z jednym gościem i powiedział to samo co DeZ czyli, że seryjny ręczny z dobrymi szczękami daje radę bez problemu, więc może nie warto inwestować 400+ pln na montowanie hamulca, który się przyda tylko w odcinkach na placach i parkingach
_________________
https://www.facebook.com/KBRally/
 
 
Sir_emak 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: W-wa
Wysłany: 04-04-2016, 17:06   
   Bolid: SC 1.1 Schumacher


Największą zaletą hydrołapy jest to, że można sobie dźwignie ustawić w dowolnym miejscu i pod odpowiednim kątem. Bardziej poręczna jest taka dźwignia. Tutaj jest mój onboard gdzie kilka razy użyłem ręcznego:
https://www.youtube.com/watch?v=Oiba0phauW0
Zazwyczaj jak się już rzeźbi z hydraulicznym ręcznym to robi się też korektor siły hamowania a to jest super sprawa.
_________________

 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-04-2016, 17:35   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Sir_emak, jak ostatecznie podłączyłeś cały układ?
Pytam bo w tym temacie ostatni Twój post to był zostawiony bez odpowiedzi, a niedługo będę montował hydrołapę więc jestem ciekawy:
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#537811

Zostawiłeś w końcu tak jak we wcześniejszych schematach? Czyli jeden przewód zaślepiony, przód pod jedną sekcję i jeden przewód na tył?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Sir_emak 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: W-wa
Wysłany: 04-04-2016, 18:23   
   Bolid: SC 1.1 Schumacher


Tak mam:
_________________

 
 
konzi 
Bywalec

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 94
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-04-2016, 21:07   
   Bolid: sc young


barkor jeśli interesuje Cię kwestia BK to można zrobić tak jak na schemacie albo można też zrobić trójnik i wtedy -> korektor -> pompa ręcznego -> trójnik i koła już osobno

w sumie nie pamiętam jak jest u mnie, bo w końcu też założyłem, ergonomia wzięła górę :wink:
_________________
https://www.facebook.com/KBRally/
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-04-2016, 22:38   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


konzi, czy chodzi o takie połączenie?


Trochę dla mnie to dziwne podłączenie, nie wiem czy to ma prawo poprawnie działać w ogóle, ale jeśli by działało to może to być nawet lepsza opcja niż schemat z zaślepionym jednym otworem. Ktoś tam mi wspomniał, że jak się dwa przednie koła (szczególnie po zmianie zacisków na większe) podłączy do jednej sekcji pompy to automatycznie zmniejsza się jej wydajność, więc nie wykorzysta się pełnego potencjału hamulców. A w tym rozwiązaniu przednie koła są podpięte do osobnych sekcji, więc wydaje się, że takie rozwiązanie byłoby lepsze.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Sir_emak 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: W-wa
Wysłany: 05-04-2016, 13:20   
   Bolid: SC 1.1 Schumacher


barkor napisał/a:
konzi, czy chodzi o takie połączenie?
Obrazek

Nigdy czegoś takiego nie testowałem, więc też nie jestem pewien jak taki połączenie będzie sie zachowywało

barkor napisał/a:
Ktoś tam mi wspomniał, że jak się dwa przednie koła (szczególnie po zmianie zacisków na większe) podłączy do jednej sekcji pompy to automatycznie zmniejsza się jej wydajność, więc nie wykorzysta się pełnego potencjału hamulców.

Generalnie wielkość tłoczków w zaciskach hamulcowych musi być odpowiednio dobrana do wielkości tłoczków w pompie hamulcowej. Jak zostawisz pompę seryjna a dasz zaciski z dużymi tłoczkami to może się okazać, że pedał hamulca będzie miał duży skok i będzie się nieprzyjemnie hamowało. Jak już się grzebie w hydraulice to rozsądnie jest dać regulowany korektor, żeby nie zrobić gorzej niż seria.
_________________

 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-04-2016, 14:45   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Sir_emak napisał/a:

Generalnie wielkość tłoczków w zaciskach hamulcowych musi być odpowiednio dobrana do wielkości tłoczków w pompie hamulcowej. Jak zostawisz pompę seryjna a dasz zaciski z dużymi tłoczkami to może się okazać, że pedał hamulca będzie miał duży skok i będzie się nieprzyjemnie hamowało. Jak już się grzebie w hydraulice to rozsądnie jest dać regulowany korektor, żeby nie zrobić gorzej niż seria.


Robię układ hamulcowy po całości:) Przód zaciski, klocki, tarcze wentylowane 257, tył tarcza 240 zaciski 500abarth, pompa z puntoII z dużym tłoczkiem 22,2mm, serwo puntoI, regulowany pokrętłem korektor, hydrołapa.
Tylko kwestia podłączenia teraz, nie miałem wątpliwości wcześniej, bo w rajdowych sejach raczej widziałem wszędzie zaślepiony jeden otwór w pompie, ale ten schemat z trójnikiem dał mi do myślenia, że może byłaby to lepsza opcja. Trzeba poszperać w google, może ktoś w ten sposób montował, niekoniecznie w sc/cc.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
konzi 
Bywalec

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 94
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-04-2016, 19:59   
   Bolid: sc young


barkor u mnie jest trójnik i działa jakby co

co do pompy to ja mam 0.625 u siebie i jest dobrze ale mam z tyłu seryjne hamulce więc nie wiem jak to będzie działać u Ciebie, kolega w saxo ma tarcze z tułu i też ma pompe 0.625

według mojej wiedzy to to wpływa jedynie na to jak mocno trzeba szarpać łapę i jak duży jest jej skok, średnica tłoka moim zdaniem nie ma znaczenia, ale mogę się mylić
_________________
https://www.facebook.com/KBRally/
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-04-2016, 22:04   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


OK, skoro działa to zrobię z trójnikiem żeby przednie koła były podłączone do osobnych sekcji.
Ja mam pompę 0,75 w tej hydrołapie więc chyba powinna być wystarczająca skoro 0,625 daje radę :wink: Wydaje mi się, że przy tłoku o większej średnicy ręczny będzie ciężej chodzić, ale powinien być krótszy skok wajchy.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
konzi 
Bywalec

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 94
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-04-2016, 20:50   
   Bolid: sc young


to nie jest do końca tak, mocniejsza pompa niekoniecznie znaczy lepsza,
ponieważ na tej pompie nie masz wspomagania i masz dużą średnicę tłoka to będzisz musiał użyć więcej siły do hamowania, ale ruch do wykonania będzie krótszy

moim zdaniem to ile siły musisz włożyć w hamowanie łapą zależy bardziej od stosunku średnicy tłoka do średnicy przewodu hamulcowego, im większy tym ciężej chodzi łapa no i te bardyiej pancerna konstrukcja samej łapy by się przydała

jak chodzi o skok łapy to im większy tłok tym mniejszy ruch trzeba wykonać

moja chodzi dość lekko i ma spory skok, a przewody mam chyba coś koło 5mm średnicy nie pamiętam bo nie kupowałem osobiście
_________________
https://www.facebook.com/KBRally/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum