hydrauliczny ręczny / hydrołapa czy ma to w ogóle sens |
Autor |
Wiadomość |
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-02-2016, 12:08 hydrauliczny ręczny / hydrołapa czy ma to w ogóle sens
Bolid: sc young |
|
|
zastanawiam się nad poprawieniem u siebie ręcznego
w poprzednim seju na suchej nawierzchni szarpanie za seryjną łapę było średnio skuteczne, ergonomia też pozostawia wiele do życzenia
widzę są dwie drogi:
- dorobienie jakiegoś lewarka na seryjnym, tak żeby był bardziej "pod ręką" (może ktoś ma jakieś patenty)
- hydrauliczny ręczny i tutaj bardziej pytanie czy ktoś ma jakiś sprawdzony sprzęt, przetestowany sposób montażu
wiem że przy hydrołapie jest problem przy przeglądzie bo układ już nie jest x-diagonalny chyba że da się to zrobić x-diagonalnie i nie będzie kosztować worka pieniędzy (znalazłem zestaw z dwiema pompami ale kosztują pod 2000zł, przy jednej pompie taki zestaw łapa + pompa da się znaleźć od 300zł)
są jakieś jeszcze minusy przeróbki układu na nie x-diagonalny |
|
|
|
|
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-02-2016, 14:50
Bolid: sc young |
|
|
nikt nic?
może chociaż jakieś opinie o silver project https://goo.gl/56KnAF |
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-03-2016, 22:15
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Z doświadczenia wiem, że hydro w sc to zbędny balast. Dobry tył łapie aż za dobrze. Lepiej w coś innego zainwestować.
Widziałem rozwiązanie z wajchą pionową i linką zaczepioną o fabryczne linki. Działało bez problemu a co ważne zostawała normalna dźwignia z zapadką - jeden problem z głowy na przeglądzie. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
ar2rek
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
|
|
|
|
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-03-2016, 08:02
Bolid: sc young |
|
|
no właśnie wczoraj rozmawiałem też z jednym gościem i powiedział to samo co DeZ czyli, że seryjny ręczny z dobrymi szczękami daje radę bez problemu, więc może nie warto inwestować 400+ pln na montowanie hamulca, który się przyda tylko w odcinkach na placach i parkingach |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
|
Sir_emak
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 04-04-2016, 17:06
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
Największą zaletą hydrołapy jest to, że można sobie dźwignie ustawić w dowolnym miejscu i pod odpowiednim kątem. Bardziej poręczna jest taka dźwignia. Tutaj jest mój onboard gdzie kilka razy użyłem ręcznego:
https://www.youtube.com/watch?v=Oiba0phauW0
Zazwyczaj jak się już rzeźbi z hydraulicznym ręcznym to robi się też korektor siły hamowania a to jest super sprawa. |
_________________
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-04-2016, 17:35
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Sir_emak, jak ostatecznie podłączyłeś cały układ?
Pytam bo w tym temacie ostatni Twój post to był zostawiony bez odpowiedzi, a niedługo będę montował hydrołapę więc jestem ciekawy:
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#537811
Zostawiłeś w końcu tak jak we wcześniejszych schematach? Czyli jeden przewód zaślepiony, przód pod jedną sekcję i jeden przewód na tył? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
Sir_emak
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 04-04-2016, 18:23
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
Tak mam:
|
_________________
|
|
|
|
|
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-04-2016, 21:07
Bolid: sc young |
|
|
barkor jeśli interesuje Cię kwestia BK to można zrobić tak jak na schemacie albo można też zrobić trójnik i wtedy korektor pompa ręcznego trójnik i koła już osobno
w sumie nie pamiętam jak jest u mnie, bo w końcu też założyłem, ergonomia wzięła górę |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-04-2016, 22:38
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
konzi, czy chodzi o takie połączenie?
Trochę dla mnie to dziwne podłączenie, nie wiem czy to ma prawo poprawnie działać w ogóle, ale jeśli by działało to może to być nawet lepsza opcja niż schemat z zaślepionym jednym otworem. Ktoś tam mi wspomniał, że jak się dwa przednie koła (szczególnie po zmianie zacisków na większe) podłączy do jednej sekcji pompy to automatycznie zmniejsza się jej wydajność, więc nie wykorzysta się pełnego potencjału hamulców. A w tym rozwiązaniu przednie koła są podpięte do osobnych sekcji, więc wydaje się, że takie rozwiązanie byłoby lepsze. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
Sir_emak
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 05-04-2016, 13:20
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
barkor napisał/a: | konzi, czy chodzi o takie połączenie?
Obrazek
|
Nigdy czegoś takiego nie testowałem, więc też nie jestem pewien jak taki połączenie będzie sie zachowywało
barkor napisał/a: | Ktoś tam mi wspomniał, że jak się dwa przednie koła (szczególnie po zmianie zacisków na większe) podłączy do jednej sekcji pompy to automatycznie zmniejsza się jej wydajność, więc nie wykorzysta się pełnego potencjału hamulców. |
Generalnie wielkość tłoczków w zaciskach hamulcowych musi być odpowiednio dobrana do wielkości tłoczków w pompie hamulcowej. Jak zostawisz pompę seryjna a dasz zaciski z dużymi tłoczkami to może się okazać, że pedał hamulca będzie miał duży skok i będzie się nieprzyjemnie hamowało. Jak już się grzebie w hydraulice to rozsądnie jest dać regulowany korektor, żeby nie zrobić gorzej niż seria. |
_________________
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-04-2016, 14:45
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Sir_emak napisał/a: |
Generalnie wielkość tłoczków w zaciskach hamulcowych musi być odpowiednio dobrana do wielkości tłoczków w pompie hamulcowej. Jak zostawisz pompę seryjna a dasz zaciski z dużymi tłoczkami to może się okazać, że pedał hamulca będzie miał duży skok i będzie się nieprzyjemnie hamowało. Jak już się grzebie w hydraulice to rozsądnie jest dać regulowany korektor, żeby nie zrobić gorzej niż seria. |
Robię układ hamulcowy po całości:) Przód zaciski, klocki, tarcze wentylowane 257, tył tarcza 240 zaciski 500abarth, pompa z puntoII z dużym tłoczkiem 22,2mm, serwo puntoI, regulowany pokrętłem korektor, hydrołapa.
Tylko kwestia podłączenia teraz, nie miałem wątpliwości wcześniej, bo w rajdowych sejach raczej widziałem wszędzie zaślepiony jeden otwór w pompie, ale ten schemat z trójnikiem dał mi do myślenia, że może byłaby to lepsza opcja. Trzeba poszperać w google, może ktoś w ten sposób montował, niekoniecznie w sc/cc. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-04-2016, 19:59
Bolid: sc young |
|
|
barkor u mnie jest trójnik i działa jakby co
co do pompy to ja mam 0.625 u siebie i jest dobrze ale mam z tyłu seryjne hamulce więc nie wiem jak to będzie działać u Ciebie, kolega w saxo ma tarcze z tułu i też ma pompe 0.625
według mojej wiedzy to to wpływa jedynie na to jak mocno trzeba szarpać łapę i jak duży jest jej skok, średnica tłoka moim zdaniem nie ma znaczenia, ale mogę się mylić |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-04-2016, 22:04
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
OK, skoro działa to zrobię z trójnikiem żeby przednie koła były podłączone do osobnych sekcji.
Ja mam pompę 0,75 w tej hydrołapie więc chyba powinna być wystarczająca skoro 0,625 daje radę Wydaje mi się, że przy tłoku o większej średnicy ręczny będzie ciężej chodzić, ale powinien być krótszy skok wajchy. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-04-2016, 20:50
Bolid: sc young |
|
|
to nie jest do końca tak, mocniejsza pompa niekoniecznie znaczy lepsza,
ponieważ na tej pompie nie masz wspomagania i masz dużą średnicę tłoka to będzisz musiał użyć więcej siły do hamowania, ale ruch do wykonania będzie krótszy
moim zdaniem to ile siły musisz włożyć w hamowanie łapą zależy bardziej od stosunku średnicy tłoka do średnicy przewodu hamulcowego, im większy tym ciężej chodzi łapa no i te bardyiej pancerna konstrukcja samej łapy by się przydała
jak chodzi o skok łapy to im większy tłok tym mniejszy ruch trzeba wykonać
moja chodzi dość lekko i ma spory skok, a przewody mam chyba coś koło 5mm średnicy nie pamiętam bo nie kupowałem osobiście |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
|
|