Pompa hamulcowa/serwo z punto |
Autor |
Wiadomość |
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-01-2016, 00:12 Pompa hamulcowa/serwo z punto
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Wielokrotnie napotykałem się na info, że ktoś miał u siebie zamontowaną pompę lub serwo albo i to i to (właśnie tego nie wiem) z punto. Podobno taki zestaw jest dużo wydajniejszy i zapewnia lepsze hamowanie. Ktoś może wyjaśnić o co chodzi? Czy przy pozostaniu przy seryjnych hamulcach pompa/serwo z punto może coś poprawić? Jeśli tak to w jakim stopniu i czy wszystkie punta mają wydajniejszą pompę/serwo? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-01-2016, 21:08
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Większa średnica pompki, większy tłoczek, większy przyrost ciśnienia w układzie. A im większa pojemność serwa tym lżej i szybciej wciska się pedał. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-01-2016, 22:11
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
X-raT napisał/a: | Większa średnica pompki, większy tłoczek, większy przyrost ciśnienia w układzie. A im większa pojemność serwa tym lżej i szybciej wciska się pedał. |
Brzmi obiecująco To liczę jeszcze, że ktoś kto ma u siebie pompę i serwo z punto podzieli się efektem jaki taka przeróbka dała i czy faktycznie warto, bo po zmianie hamulców na nacinane brembo+ ferodo czuję, że hamulce mają potencjał, ale reakcja na pedał hamulca mnie niezbyt satysfakcjonuje. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
pinin
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-01-2016, 21:25
Bolid: SC 1.3T |
|
|
Pompę i serwo zmienia się w komplecie (pompa z punto nie pasuje na serwo sc) i stosuje się to przy wymianie hamulców na większe. Przy serii zaciskach/cylinderkach bym tego nie robił, bo zepsujesz całkowicie czucie - pedał będzie miał dużo mniejszy skok i ciężko będzie dozować siłę hamowania.
U mnie przy 240 z tyłu i 284 z przodu pedał brał na samym końcu. Po wymianie jest jak w seryjnym seju na malutkich heblach. |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21-01-2016, 22:03
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
pinin napisał/a: | Pompę i serwo zmienia się w komplecie (pompa z punto nie pasuje na serwo sc) i stosuje się to przy wymianie hamulców na większe. Przy serii zaciskach/cylinderkach bym tego nie robił, bo zepsujesz całkowicie czucie - pedał będzie miał dużo mniejszy skok i ciężko będzie dozować siłę hamowania.
U mnie przy 240 z tyłu i 284 z przodu pedał brał na samym końcu. Po wymianie jest jak w seryjnym seju na malutkich heblach. |
OK, dzięki, czyli temat trzeba odpuścić do czasu aż przyjdzie etap wymiany hamulców na większe |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
nosferatu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 22-01-2016, 13:19
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
u siebie żeby zmniejszyć "martwe pole" pedału hamulca wykręciłem trochę trzpień z serwa.
Efektem było to ze już przy 1 cm nacisku na pedał hamulce łapały ze spora mocą. Wszystko zależy od stylu jazdy i co komu pasuje. |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-01-2016, 13:28
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
nosferatu napisał/a: | u siebie żeby zmniejszyć "martwe pole" pedału hamulca wykręciłem trochę trzpień z serwa.
Efektem było to ze już przy 1 cm nacisku na pedał hamulce łapały ze spora mocą. Wszystko zależy od stylu jazdy i co komu pasuje. |
Ale chodzi o seryjne serwo i to tłoczysko co się łączy z pedałem hamulca? To w wyniku tego zabiegu pedał hamulca nie poszedł w dół w stanie spoczynku? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
nosferatu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 22-01-2016, 14:18
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
barkor napisał/a: | Ale chodzi o seryjne serwo i to tłoczysko co się łączy z pedałem hamulca? To w wyniku tego zabiegu pedał hamulca nie poszedł w dół w stanie spoczynku? |
Seryjne serwo, tłoczysko które idzie do pompy. Tego nie da się w[y]kręcić na tyle zeby pedał poszedł w gorę lub w dół w znaczącym stopniu. Z tego co pamiętam to maks 2-3 obroty. |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-01-2016, 15:01
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
OK, dzięki, pobawię się tym tłoczyskiem i zobaczę jak się zmieni hamowanie, bo o takiej opcji to nawet nie słyszałem |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 01-04-2016, 15:46
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Zdecydowałem się na zrobienie po całości układu hamulcowego z przodu tarcze 257 a z tyłu 240. Pompę hamulcową na dużym tłoku już mam i teraz szukam serwa z punto1. I teraz pytanie czy we wszystkich Punto1 były takie same serwa czy jednak się różnią. Sporo jest takich z punto 1.1, ale czy tam nie siedzi takie samo serwo jak w seju? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
szymon1977
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 44 Skąd: Blackpool
|
Wysłany: 01-04-2016, 22:46
Bolid: w planach |
|
|
Jezeli mialbym polepszyc to pomyslalbym raczej o jakiejs pompie bez wspomagania. Spotkal sie ktos z czyms takim w SC? |
_________________ Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica. |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 02-04-2016, 00:44
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
szymon1977 napisał/a: | Jezeli mialbym polepszyc to pomyslalbym raczej o jakiejs pompie bez wspomagania. Spotkal sie ktos z czyms takim w SC? |
Rozwiązanie stricte do rajdów, kilka sejów widziałem co nie miały serwa tylko pompa z dorobionym adapterem zamiast serwa. Usunięcie serwa powinno polepszyć wyczucie hamulców, ale trzeba cisnąć z większą siłą na pedał, z tego co czytałem to nie za bardzo sprawdza się to w normalnym użytkowaniu i jest dość uciążliwe. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
szymon1977
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 44 Skąd: Blackpool
|
Wysłany: 03-04-2016, 09:25
Bolid: w planach |
|
|
Czy ja wiem? Maluch ma masę podobną a bez serwa daje radę. W UAZ-ie już trzeba mieć silną nogę ale to już ze dwie tony. Myślę, że kwestia przyzwyczajenia nogi.
Pamiętam jak zmieniałem poldka na malucha. Dobrze, że na jazdę testową wziąłem kumpla. Nie kupiłbym tego malucha bo myślałem, że nia ma hamulców. Kumpel jechał pierwszy i hamulcami zachwycony bo bez problemów zablokował koła przy 80 km/h.
A może ktoś coś nt. pompy bez serwa? Może link jakiś? Nic nie mogę znaleźć. |
_________________ Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica. |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 03-04-2016, 09:51
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
No ja właśnie poszukałem w google trochę info, bo mnie zaintrygowałeś tym tematem, ale faktycznie niewiele jest, głównie na forach subaru/lancera coś wspominają. No i tak jak wspomniałem, Ci co wywalają serwa raczej robią to wyłącznie w samochodach do sportu, wyczucie jest lepsze i ogólnie sporo osób jest zachwyconych, hamulec trzeba mocniej cisnąć ale noga się szybko wyrabia i przyzwyczaja, jednakże do jazdy na co dzień, np po mieście brak serwa jest bardzo uciążliwy na dłuższą metę - tyle udało mi się znaleźć informacji w google.
Wiem, że Szymon Lewandowski nie miał serwa w swoim seju:
https://www.youtube.com/watch?v=fg8KE_GVERc
I tu fanpage'u "Seicento Kit Car" są fotki seja z adapterem zamiast serwa:
https://www.facebook.com/...829943/?fref=ts
Innych sejów bez serwa nie widziałem
W każdym razie dorobienie adaptera pod pompę swoje pewnie by kosztowało, zatem pewnie nie jest to tania przeróbka |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
szymon1977
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 44 Skąd: Blackpool
|
Wysłany: 03-04-2016, 11:29
Bolid: w planach |
|
|
A może pompa z Malucha?
Cytat: | ...po mieście brak serwa jest bardzo uciążliwy na dłuższą metę... | W tak lekkim aucie? Nie wydaje mi się. Spróbuj zachamować lewą nogą... tylko sprawdź w lusterku, czy nikt za Tobą nie jedzie. |
_________________ Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica. |
|
|
|
|
|