FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa hamulcowa/serwo z punto
Autor Wiadomość
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-01-2016, 00:12   Pompa hamulcowa/serwo z punto
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Wielokrotnie napotykałem się na info, że ktoś miał u siebie zamontowaną pompę lub serwo albo i to i to (właśnie tego nie wiem) z punto. Podobno taki zestaw jest dużo wydajniejszy i zapewnia lepsze hamowanie. Ktoś może wyjaśnić o co chodzi? Czy przy pozostaniu przy seryjnych hamulcach pompa/serwo z punto może coś poprawić? Jeśli tak to w jakim stopniu i czy wszystkie punta mają wydajniejszą pompę/serwo?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-01-2016, 21:08   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Większa średnica pompki, większy tłoczek, większy przyrost ciśnienia w układzie. A im większa pojemność serwa tym lżej i szybciej wciska się pedał.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-01-2016, 22:11   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


X-raT napisał/a:
Większa średnica pompki, większy tłoczek, większy przyrost ciśnienia w układzie. A im większa pojemność serwa tym lżej i szybciej wciska się pedał.


Brzmi obiecująco :)) To liczę jeszcze, że ktoś kto ma u siebie pompę i serwo z punto podzieli się efektem jaki taka przeróbka dała i czy faktycznie warto, bo po zmianie hamulców na nacinane brembo+ ferodo czuję, że hamulce mają potencjał, ale reakcja na pedał hamulca mnie niezbyt satysfakcjonuje.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
pinin 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-01-2016, 21:25   
   Bolid: SC 1.3T


Pompę i serwo zmienia się w komplecie (pompa z punto nie pasuje na serwo sc) i stosuje się to przy wymianie hamulców na większe. Przy serii zaciskach/cylinderkach bym tego nie robił, bo zepsujesz całkowicie czucie - pedał będzie miał dużo mniejszy skok i ciężko będzie dozować siłę hamowania.
U mnie przy 240 z tyłu i 284 z przodu pedał brał na samym końcu. Po wymianie jest jak w seryjnym seju na malutkich heblach.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21-01-2016, 22:03   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


pinin napisał/a:
Pompę i serwo zmienia się w komplecie (pompa z punto nie pasuje na serwo sc) i stosuje się to przy wymianie hamulców na większe. Przy serii zaciskach/cylinderkach bym tego nie robił, bo zepsujesz całkowicie czucie - pedał będzie miał dużo mniejszy skok i ciężko będzie dozować siłę hamowania.
U mnie przy 240 z tyłu i 284 z przodu pedał brał na samym końcu. Po wymianie jest jak w seryjnym seju na malutkich heblach.


OK, dzięki, czyli temat trzeba odpuścić do czasu aż przyjdzie etap wymiany hamulców na większe :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 22-01-2016, 13:19   
   Bolid: CC 1.2 16v


u siebie żeby zmniejszyć "martwe pole" pedału hamulca wykręciłem trochę trzpień z serwa.

Efektem było to ze już przy 1 cm nacisku na pedał hamulce łapały ze spora mocą. Wszystko zależy od stylu jazdy i co komu pasuje.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-01-2016, 13:28   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


nosferatu napisał/a:
u siebie żeby zmniejszyć "martwe pole" pedału hamulca wykręciłem trochę trzpień z serwa.

Efektem było to ze już przy 1 cm nacisku na pedał hamulce łapały ze spora mocą. Wszystko zależy od stylu jazdy i co komu pasuje.


Ale chodzi o seryjne serwo i to tłoczysko co się łączy z pedałem hamulca? To w wyniku tego zabiegu pedał hamulca nie poszedł w dół w stanie spoczynku?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 22-01-2016, 14:18   
   Bolid: CC 1.2 16v


barkor napisał/a:
Ale chodzi o seryjne serwo i to tłoczysko co się łączy z pedałem hamulca? To w wyniku tego zabiegu pedał hamulca nie poszedł w dół w stanie spoczynku?


Seryjne serwo, tłoczysko które idzie do pompy. Tego nie da się w[y]kręcić na tyle zeby pedał poszedł w gorę lub w dół w znaczącym stopniu. Z tego co pamiętam to maks 2-3 obroty.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-01-2016, 15:01   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


OK, dzięki, pobawię się tym tłoczyskiem i zobaczę jak się zmieni hamowanie, bo o takiej opcji to nawet nie słyszałem :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 01-04-2016, 15:46   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Zdecydowałem się na zrobienie po całości układu hamulcowego z przodu tarcze 257 a z tyłu 240. Pompę hamulcową na dużym tłoku już mam i teraz szukam serwa z punto1. I teraz pytanie czy we wszystkich Punto1 były takie same serwa czy jednak się różnią. Sporo jest takich z punto 1.1, ale czy tam nie siedzi takie samo serwo jak w seju?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
szymon1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 44
Skąd: Blackpool
Wysłany: 01-04-2016, 22:46   
   Bolid: w planach


Jezeli mialbym polepszyc to pomyslalbym raczej o jakiejs pompie bez wspomagania. Spotkal sie ktos z czyms takim w SC?
_________________
Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-04-2016, 00:44   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


szymon1977 napisał/a:
Jezeli mialbym polepszyc to pomyslalbym raczej o jakiejs pompie bez wspomagania. Spotkal sie ktos z czyms takim w SC?

Rozwiązanie stricte do rajdów, kilka sejów widziałem co nie miały serwa tylko pompa z dorobionym adapterem zamiast serwa. Usunięcie serwa powinno polepszyć wyczucie hamulców, ale trzeba cisnąć z większą siłą na pedał, z tego co czytałem to nie za bardzo sprawdza się to w normalnym użytkowaniu i jest dość uciążliwe.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
szymon1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 44
Skąd: Blackpool
Wysłany: 03-04-2016, 09:25   
   Bolid: w planach


Czy ja wiem? Maluch ma masę podobną a bez serwa daje radę. W UAZ-ie już trzeba mieć silną nogę ale to już ze dwie tony. Myślę, że kwestia przyzwyczajenia nogi.

Pamiętam jak zmieniałem poldka na malucha. Dobrze, że na jazdę testową wziąłem kumpla. Nie kupiłbym tego malucha bo myślałem, że nia ma hamulców. Kumpel jechał pierwszy i hamulcami zachwycony bo bez problemów zablokował koła przy 80 km/h.

A może ktoś coś nt. pompy bez serwa? Może link jakiś? Nic nie mogę znaleźć.
_________________
Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 03-04-2016, 09:51   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


No ja właśnie poszukałem w google trochę info, bo mnie zaintrygowałeś tym tematem, ale faktycznie niewiele jest, głównie na forach subaru/lancera coś wspominają. No i tak jak wspomniałem, Ci co wywalają serwa raczej robią to wyłącznie w samochodach do sportu, wyczucie jest lepsze i ogólnie sporo osób jest zachwyconych, hamulec trzeba mocniej cisnąć ale noga się szybko wyrabia i przyzwyczaja, jednakże do jazdy na co dzień, np po mieście brak serwa jest bardzo uciążliwy na dłuższą metę - tyle udało mi się znaleźć informacji w google.
Wiem, że Szymon Lewandowski nie miał serwa w swoim seju:
https://www.youtube.com/watch?v=fg8KE_GVERc

I tu fanpage'u "Seicento Kit Car" są fotki seja z adapterem zamiast serwa:

https://www.facebook.com/...829943/?fref=ts

Innych sejów bez serwa nie widziałem :wink:

W każdym razie dorobienie adaptera pod pompę swoje pewnie by kosztowało, zatem pewnie nie jest to tania przeróbka :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
szymon1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 44
Skąd: Blackpool
Wysłany: 03-04-2016, 11:29   
   Bolid: w planach


A może pompa z Malucha?

Cytat:
...po mieście brak serwa jest bardzo uciążliwy na dłuższą metę...
W tak lekkim aucie? Nie wydaje mi się. Spróbuj zachamować lewą nogą... tylko sprawdź w lusterku, czy nikt za Tobą nie jedzie.
_________________
Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum