FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia biegów
Autor Wiadomość
MetfaN 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 9
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-12-2015, 11:56   
   Bolid: Biały


Tu gościu z tomaszowa się ogłasza. Skrzynia abarth + szpera

http://rajdy.hoga.pl/giel...9Cci,+akcesoria
 
 
bme 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-12-2015, 12:04   
   Bolid: Seicento


MetfaN napisał/a:
Tu gościu z tomaszowa się ogłasza. Skrzynia abarth + szpera

http://rajdy.hoga.pl/giel...9Cci,+akcesoria


Taka inwestycja to stanowczo na chwilę obecną za dużo jak dla mnie na skrzynie '3000zł'
 
 
bme 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-12-2015, 12:11   
   Bolid: Seicento


wfm17 napisał/a:
Do zamontowania w sc 6speed wystarczy załozyć metalową łape skrzyni.
Jeżeli posiadasz alu to nie zamocujesz na niej tej skrzyni.

Kałuża czasem po rewizji 6speeda sprzedaje takie które pasują na zwykłą łape alu (banana).

My łącznie braliśmy od niego takie 3. Jedna okazała się niestety tą dłuższą szóstką z palio.
Ale to nie ważne.


Jeżeli chodzi o krótką piątkę która ma przełożenie 13x64 od kałuży ( nie tylko on je wykonuje)
To poprostu całe bebechy 6speed z usuniętym 6 biegiem i włożone w dzwon zwykłej sportingowej czy s'ki.
Cel: typowo rajdowy; mniejsza waga, nie blokuje skrętu i nie rozwala maglownicy


Kto jeszcze wykonuje te krótkie piątki?
Rozumiem że u kałuży można dostać taką skrzynię?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-12-2015, 13:49   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Można dostać, tylko jak by to rzec- albo jest ok, Kałuża się z Tobą umawia i za 2 tyg. masz, bardziej realna wesja dzwonisz czekasz, miesiąc, dwa i masz. :mg:
Abart'h ze szperą z Tomaszowa nie polecam, kup zwykłego abartha z Palio najtaniej i najprościej, do tego dolot, że parę NM doszło i trenuj-za cenę tych skrzyń będzie na opony, paliwo olej itd, można super hiper przygotowaną R-ką z mega przeróbkami za grube tysie wystartować i 3 zakręt i R-ki nie ma(sytuacja prawdziwa).-kierownik Kozak jak stał albo ruszał spod świateł. :mg:
 
 
 
wfm17 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 66
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 04-12-2015, 18:57   
   Bolid: Seicento 1.4 16v


W tamtym roku kałuża sam sie ogłaszał na rajdy.hoga i to wystawiał po 850-900zł zrewidowaną 13x64.
_________________

 
 
bme 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-12-2015, 10:36   
   Bolid: Seicento


Paweł1984 napisał/a:
Można dostać, tylko jak by to rzec- albo jest ok, Kałuża się z Tobą umawia i za 2 tyg. masz, bardziej realna wesja dzwonisz czekasz, miesiąc, dwa i masz. :mg:
Abart'h ze szperą z Tomaszowa nie polecam, kup zwykłego abartha z Palio najtaniej i najprościej, do tego dolot, że parę NM doszło i trenuj-za cenę tych skrzyń będzie na opony, paliwo olej itd, można super hiper przygotowaną R-ką z mega przeróbkami za grube tysie wystartować i 3 zakręt i R-ki nie ma(sytuacja prawdziwa).-kierownik Kozak jak stał albo ruszał spod świateł. :mg:


Czy dużo jest modyfikacji żeby wsadzić tą skrzynie abartha z Palio? Możesz podrzucić jakiś link tej skrzyni żebym wiedział za czym konkretnie się rozglądać?

Powiedzcie jak rozpoznać skrzynię ze sportinga, czym różni się 'wizualnie' od zwykłej z 1.1 bo z tego co na razie szukam to w mojej okolicy nie ma nic, jakąś znalazłem w necie niby ze sportinga ale żeby nie okazało się później że jest to zwykła z 1.1

Orientuje się ktoś czy to jest aktualny kontakt do Kałuży: KAŁUŻA MOTOSPORT
Sobieskiego 101
25-136 Kielce
świętokrzyskie ?
Bywam czasami w kielcach, więc jak nie znajdę nic innego teraz to może zakupię u niego jakąś skrzynię, z tym że podobno ciężko jest o kontakt telefoniczny i najlepiej osobiście.
 
 
wfm17 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 66
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 07-12-2015, 13:57   
   Bolid: Seicento 1.4 16v


Dalej mieszka gdzie mieszkał więc adres aktualny.

Abarth normalnie występowała w Sc więc nie ma jakichkolwiek modyfikacji.
_________________

 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-12-2015, 18:02   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Skrzynie nie jest tak prosto odróżnić, czy to sporting, eska czy abarth, musisz zdjąść dekiel i zobaczyć przełożenie inaczej nie ma pewności.
Z Palio to to samo co sc abarth, przekładasz wybierak ze swojej c514.
Adres ten sam do Kałuży.
 
 
 
bme 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-12-2015, 20:24   
   Bolid: Seicento


No dobra, mniej więcej już wiem o co chodzi więc na chwilę obecną dzięki za pomoc, jak ogarnę jakąś skrzynię to się pochwalę, ewentualnie jak by komuś coś wpadło w ręce to piszcie :D
 
 
bme 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-12-2015, 13:00   
   Bolid: Seicento


Cześć Pany :) muszę odświeżyć temat bo mam małą nieścisłość, szukam skrzyni od sportinga którą mi poleciliście z tym że przeglądając inne rzeczy zauważyłem że w sportingu wsteczny był podciągany a w moim obecnym wsteczny wchodzi do tyłu bez podciągania. Teraz pytanie: czy oprócz samej skrzyni lewarka i linek będę musiał jeszcze coś wymieniać czy to zda egzamin? czy może w ogóle skrzynia od sportinga nie podejdzie z jakiegoś innego powodu którego nie brałem wcześniej pod uwagę?


Idąc dalej w kierunku krótszej skrzyni po jej nabyciu chciałbym od razu przenieść koszyk do środka tak jak to zrobił Kolega DeZ http://rajdy.eu/index.php...warek-w-kabinie .

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz odnośnie 'prawdziwego' short-shifta w seicento. Znalazłem tutaj i gdzieś w necie kilka tematów na ten temat ale tak naprawdę ani jednego konkretnego, jedni mówią że da się zrobić tylko 'pseudo' short shift, inni że jest to wykonalne, kolejni że da się zrobić ale drastycznie zmniejsza żywotność skrzyni i ogólnie montaż tego jest bez sensu, jeszcze inni całkiem co innego. Jak z tym jest naprawdę? Czy ktoś robił to u siebie i jeździ na tym?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-12-2015, 16:23   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Pewnie skrzynia sporting z wybierakiem od ccs-zmień wybierak.

Co do short-shiftera- i na dzwigni, tylko nie seryjnej i na wybieraku się da to zrobić-nie jest to na wybieraku prawdziwy short-ale spełnia to samo co w innych samochodach.
Warunek dla wykożystania short-shiftera na wybieraku-to zdrowy rozsądek+ sprawna skrzynia(synchro)+ dobry olej.
Ja mam na wybieraku wspawaną kulkę pół średnicy niżej niż fabryczna i trochę w lewo-skok jest krótszy biegi są w tym samym miejscu, chodzi ciut ciężej dzwignia tylko.
Jak ktoś pakuje na harcora do zużytej skrzyni albo całkiem sprawnej kulkę dużo niżej niż fabryczna to efekt jest odwrotny-bieg nie wejdzie szybko, albo zazgrzyta.
Wpis sobie short shifter seicento w google będą zdjęcia/opisy-pół średnicy ori kulki jak wspawasz i ta sportingowa skrzynia na dobre jeszcze synchro(2-3ka) szczególnie + olej np. motul gear 300 to będzie ok, w innym przypadku-lipa:-)
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-12-2015, 17:09   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Jeśli nie miałeś podciąganego wstecznego to miałeś mokre półosie, więc do kompletu będziesz musiał dokupić jeszcze półosie "suche" takie jak w skrzyniach z podciąganym wsteczny.
Co do shortshiftera to ostatnio sprzedawałem kulki do jego zrobienia, jeszcze kilka mi zostało, ale wersji do przyspawania, bo miałem jeszcze gwintowane do przykręcenia. Polega to na tym, że zmieniasz po prostu położenie kulki, do której przyczepia się linkę na wybieraku. Nie ma żadnych skutków ubocznych takiego rozwiązania. A pseudo shortshifter to zapewne chodzi o zwykłe skrócenie lewarka zmiany biegów, co akurat nie jest za bardzo możliwe w skrzyni z podciąganym wstecznym.



_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-12-2015, 22:44   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


barkor napisał/a:
zapewne chodzi o zwykłe skrócenie lewarka zmiany biegów, co akurat nie jest za bardzo możliwe w skrzyni z podciąganym wstecznym.


Mało, że jest to jeszcze ładnych kilka centymetrów. Wiem bo tak mam :)
U mnie razem ze shortem lewarek biega chyba 8cm między jedynką a dwójką tak że dość ekstremalnie. Nie polecam w miasto bo skrzynia cierpi, chodzi opornie i trzeba się przyzwyczaić. Ale ja tym autem po mieście nie śmigam :)

Tu trochę widać - https://www.youtube.com/watch?v=G0yg-VBctqg
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-12-2015, 01:31   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Ja mam zrobione tak jak Barkor i nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych :) Skok dźwigni sporo się zmniejszył ;)
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
bme 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-12-2015, 17:17   
   Bolid: Seicento


Podsumowując: Jeśli chcę wrzucić skrzynie od sportinga muszę zakupić skrzynie, półosie, linki i lewarek. Jeszcze się nie orientowałem ale pewnie można kupić nowe półośki z zamiennika, ktoś kupował? czy lepiej kupić używkę oryginalną?
Jak już dostanę skrzynię (bo na razie mam z tym problem) na początek wrzucę tylko koszyk do środka i zobaczę jak się będzie sprawować, jak wszystko będzie ok to dopiero wtedy przespawam kulkę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum