FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia biegów
Autor Wiadomość
wfm17 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 66
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 18-12-2015, 15:25   
   Bolid: Seicento 1.4 16v


barkor napisał/a:
MC Grzechu napisał/a:
Według mnie podciągany ręczny nie ma nic wspólnego z pracą skrzyni ;) W obu typach skrzyń idzie to albo zdemontować albo zamontować :P


Nie ma nic wspólnego z pracą skrzyni, jest to tylko taka blokada wstecznego, chyba po to żeby przypadkiem go nie wrzucić. Ale za to linki w skrzyni bez podciąganego wstecznego są inne niż w tej z podciąganym i pewnie to jest zasadnicza przyczyna że zmienia się zawsze również lewarek, bo nie wiem czy same linki z podciąganego lewarka będą pasować do tego bez podciągania.




Zasadniczą różnicą jest w ilości linek.

Podciągany wsteczny występuje przy koszyku plastikowym i jest na 2 linkach.


Wciskany wsteczny koszyk Aluminiowy, 3 linka dochodzi nad czujnik wstecznego w miejsce zaślepki. Odblokowuje wsteczny.


2 głównych linek nie można stosować zamiennie bo przy koszyku są montowane w inny sposób.

Oczywiście lepsza precyzja biegów występuje przy alu koszyku.
_________________

 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-12-2015, 16:19   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


wfm17 te 3 linki to chyba w cinquecento występowały, w sejach montowali tylko na dwie linki w przypadku obu skrzyń (z mokrymi i suchymi półosiami) i mi chodziło właśnie o te dwa przypadki. W skrzyni z mokrymi półosiami jest wsteczny swobodnie wrzucany (ani się nie podciąga ani nie wciska) tak jak w 900setce.
 
 
wfm17 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 66
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 18-12-2015, 16:30   
   Bolid: Seicento 1.4 16v


:wink: Ok po wczytaniu zrozumiałem że chodzi o podciągany i neutralny wsteczny.

No to bez wciskania z mokrymi półosiami jest jak w 900 czy Pandzie I 1.1/ 1.2
Koszyk z linkami z 900 podchodzi.



Kiedyś włożyliśmy skrzynie z pandy 1.2 do CCS. Mega długie przełożenia pewnie jak S-kowa. Półosie koszyk weszły od SC 900
_________________

 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-12-2015, 19:44   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Mokre półosie to zło nad złem, w zasadzie ich uszczelniacze :]
Pandy 1.1/1.2 mają przełożenia biegów 1-5+ R jak abarth :)) tylko główne jest bardzo duże. :wink:
Do T dobra skrzynia :grin:
 
 
 
konzi 
Bywalec

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 94
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-02-2016, 11:51   
   Bolid: sc young


podłączę się trochę do tematu
z dyskusji wynika że najlepsza skrzynia to
- kałużowe 13/64 czyli to samo co w 6b z punto tylko w obudowie 5b i bez biegu 6 (jeżeli dobrze znalazłem to około 800zł)
- potem skrzynia 6b z punto tyle że są z nią problemy techniczne (cena podobna j/w)
- potem najkrótsza 5b z abartha (200-300zł)
- i na szarym końcu skrzynia sportingowa (150-250zł)

moje pytanie czy warto płacić 500 pieniędzy więcej za skrzynię kałużową czy różnica jest aż tak duża że ma to sens?
_________________
https://www.facebook.com/KBRally/
 
 
krzyby 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 36
Skąd: Księstwo Mazowieckie
Wysłany: 22-03-2016, 07:12   
   Bolid: Seicento Rally Car, BMW 528i


Konzi, z rozmów przeprowadzonych z zawodnikami, którzy mieli okazję jeździć na 13/64 wynika, że warto. Każdy poleca.
Więc jaśli hajs się zgadza... :)

Ja właśnie czaję się na taką krótką 5, ale żeby zamontować ją w mpi trzeba wymienić półosie, mechanizm lewarka chyba jeszcze cośtam.

No właśnie, czy ktoś wie co konkretnie trzeba pryerobić lub wymienić żeby ta kałużowa 13x64 weszła do mpi? :-)
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-03-2016, 19:15   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


krzyby napisał/a:
Ja właśnie czaję się na taką krótką 5, ale żeby zamontować ją w mpi trzeba wymienić półosie, mechanizm lewarka chyba jeszcze cośtam.
No właśnie, czy ktoś wie co konkretnie trzeba pryerobić lub wymienić żeby ta kałużowa 13x64 weszła do mpi? :-)

Na pewno musisz mieć inną łapę tzw banan.
A dalej to zależy czy półosie masz suche czy mokre.
W 1.1 miałem mokre, w 1.2 suche i skrzynie wrzucałem już do 1.2.
I tradycyjnie - lewarek musi mieć wsteczny podciągany.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
krzyby 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 36
Skąd: Księstwo Mazowieckie
Wysłany: 22-03-2016, 20:49   
   Bolid: Seicento Rally Car, BMW 528i


Czyli reasumując:
- półosie (wiem na pewno, że to nie te co powinny)
- łapa skrzyni banan
- Lewarek, koszyk, linki.

Z jakiej fury to wyciągnąć? Ze sportinga? Będzie miał wszystko takie jak potrzebne?
Łapę wystarczy tylko zmienić bez dodatkowych przeróbek?
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-03-2016, 21:20   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Jeśli masz całego sportinga na części to wiadomo, że powyciągasz z niego wszystko co będzie potrzeba:)
Dorzuciłbym do listy nie tylko tego banana czyli boczną łapę skrzyni, ale i tą dolną, bo też jest inna w skrzyniach z mokrymi półosiami.
 
 
krzyby 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 36
Skąd: Księstwo Mazowieckie
Wysłany: 22-03-2016, 22:16   
   Bolid: Seicento Rally Car, BMW 528i


Nie mam. Graty będę kompletował na olxie :-)
 
 
krzyby 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 36
Skąd: Księstwo Mazowieckie
Wysłany: 24-03-2016, 07:34   
   Bolid: Seicento Rally Car, BMW 528i


Zamówiłem skrzynię. Ma być po świętach. Zobaczymy jak dzikus będzie na niej zadupcał :-)
 
 
konzi 
Bywalec

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 94
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-03-2016, 09:00   
   Bolid: sc young


Panowie a łapa banan to nie jest czasem potrzebna tylko do 6b?
jak zakładasz 6 to możliwe że dystanse bedziesz potrzebował bo ona jest dłuższa niż standardowa i ociera koło w niektórych rozmiarach
_________________
https://www.facebook.com/KBRally/
 
 
krzyby 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 36
Skąd: Księstwo Mazowieckie
Wysłany: 25-03-2016, 18:09   
   Bolid: Seicento Rally Car, BMW 528i


Zakładam 5. Kałuża mówi, że potrzebne są obie łapy.
 
 
krzyby 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 36
Skąd: Księstwo Mazowieckie
Wysłany: 09-04-2016, 11:37   
   Bolid: Seicento Rally Car, BMW 528i


Skrzynia jest, siedzi w samochodzie. Furmanka popierdala jak potłuczona. Jeśli ktoś ma jeszcze wąty czy warto - odpowiadam WARTO! :)
 
 
pepel 
I live here!


Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-04-2016, 17:28   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


Po czym rozpoznać skrzynkę 6b 13/64 z Punto I? Ma ona jakieś numery albo inne cechy charakterystyczne? Chodzi mi o to, żeby nie trafić na 6b z jakiegoś innego modelu.
_________________
1.2 8V
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum