FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia biegów
Autor Wiadomość
bme 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-12-2015, 17:20   
   Bolid: Seicento


DeZ napisał/a:
barkor napisał/a:
zapewne chodzi o zwykłe skrócenie lewarka zmiany biegów, co akurat nie jest za bardzo możliwe w skrzyni z podciąganym wstecznym.


Mało, że jest to jeszcze ładnych kilka centymetrów. Wiem bo tak mam :)
U mnie razem ze shortem lewarek biega chyba 8cm między jedynką a dwójką tak że dość ekstremalnie. Nie polecam w miasto bo skrzynia cierpi, chodzi opornie i trzeba się przyzwyczaić. Ale ja tym autem po mieście nie śmigam :)

Tu trochę widać - https://www.youtube.com/watch?v=G0yg-VBctqg


Oglądałem ten filmik ostatnio i właśnie odniosłem wrażenie jakby niektóre biegi wchodziły trochę opornie. A tak przy okazji, jakiej firmy masz tą kierę bo spodobała mi się, jak już ogarnę trochę technicznie mojego seja to sprawie sobie chyba taką :)
 
 
bme 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-12-2015, 17:21   
   Bolid: Seicento


barkor napisał/a:
Jeśli nie miałeś podciąganego wstecznego to miałeś mokre półosie, więc do kompletu będziesz musiał dokupić jeszcze półosie "suche" takie jak w skrzyniach z podciąganym wsteczny.
Co do shortshiftera to ostatnio sprzedawałem kulki do jego zrobienia, jeszcze kilka mi zostało, ale wersji do przyspawania, bo miałem jeszcze gwintowane do przykręcenia. Polega to na tym, że zmieniasz po prostu położenie kulki, do której przyczepia się linkę na wybieraku. Nie ma żadnych skutków ubocznych takiego rozwiązania. A pseudo shortshifter to zapewne chodzi o zwykłe skrócenie lewarka zmiany biegów, co akurat nie jest za bardzo możliwe w skrzyni z podciąganym wstecznym.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Jest jakaś różnica między spawanymi i gwintowanymi czy tylko kwestia montażu? Po ile sprzedajesz te spawane?
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-12-2015, 17:30   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


bme napisał/a:

Jest jakaś różnica między spawanymi i gwintowanymi czy tylko kwestia montażu? Po ile sprzedajesz te spawane?


Tylko kwestia montażu. Przy gwintowanej można nawiercić otwór na tym kowadełku wybieraka i przykręcić kulkę za pomocą nakrętki (tak jak ja to zrobiłem co widać na fotkach). W wersji do przyspawania, nawierca się otwór, wsadza w niego kulkę i przyłapuje od drugiej strony spawarką (seryjna kulka jest właśnie zamocowana tą metodą). Kulki mam po 16zł + wysyłka, jak będzie zainteresowany to szczegóły podam w prywatnej wiadomości :wink:
 
 
bme 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-12-2015, 17:47   
   Bolid: Seicento


Panowie, orientujecie się czy po tych zdjęciach da się rozpoznać czy jest to faktycznie od "sportinga" czy zwykła? Myślicie że za taką cenę można kupić DOBRĄ skrzynię od sportinga czy to raczej nie realne?
http://allegro.pl/skrzyni...5845770085.html
 
 
bme 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-12-2015, 17:48   
   Bolid: Seicento


barkor napisał/a:
bme napisał/a:

Jest jakaś różnica między spawanymi i gwintowanymi czy tylko kwestia montażu? Po ile sprzedajesz te spawane?


Tylko kwestia montażu. Przy gwintowanej można nawiercić otwór na tym kowadełku wybieraka i przykręcić kulkę za pomocą nakrętki (tak jak ja to zrobiłem co widać na fotkach). W wersji do przyspawania, nawierca się otwór, wsadza w niego kulkę i przyłapuje od drugiej strony spawarką (seryjna kulka jest właśnie zamocowana tą metodą). Kulki mam po 16zł + wysyłka, jak będzie zainteresowany to szczegóły podam w prywatnej wiadomości :wink:


O to spoko, jak ogarnę już skrzynie i wszystko będzie ok, to zgłoszę się po kulki :)
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-12-2015, 02:05   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


Czy lewarek do tej skrzyni trzeba specjalnie zmieniać to nie jestem do końca pewien... ;)
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
bme 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-12-2015, 10:35   
   Bolid: Seicento


MC Grzechu napisał/a:
Czy lewarek do tej skrzyni trzeba specjalnie zmieniać to nie jestem do końca pewien... ;)


Ja też tego właśnie nie wiem, ale w sportingu był podciągany a moim jest normalny do tyłu, więc pewnie będzie jakaś różnica
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-12-2015, 17:36   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


barkor napisał/a:
bme napisał/a:

Jest jakaś różnica między spawanymi i gwintowanymi czy tylko kwestia montażu? Po ile sprzedajesz te spawane?


Tylko kwestia montażu. Przy gwintowanej można nawiercić otwór na tym kowadełku wybieraka i przykręcić kulkę za pomocą nakrętki (tak jak ja to zrobiłem co widać na fotkach). W wersji do przyspawania, nawierca się otwór, wsadza w niego kulkę i przyłapuje od drugiej strony spawarką (seryjna kulka jest właśnie zamocowana tą metodą). Kulki mam po 16zł + wysyłka, jak będzie zainteresowany to szczegóły podam w prywatnej wiadomości :wink:

Masz jedne i drugie w tej samej cenie?(Kulki) :]
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16-12-2015, 19:26   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Paweł1984 napisał/a:

Masz jedne i drugie w tej samej cenie?(Kulki) :]

Tak, ale zostały mi tylko te do przyspawania, gwintowanych już nie mam :wink:
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-12-2015, 21:44   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


bme napisał/a:
A tak przy okazji, jakiej firmy masz tą kierę bo spodobała mi się, jak już ogarnę trochę technicznie mojego seja to sprawie sobie chyba taką :)


Jakiś noname z allegro za 130zł :)Teraz głównie zamszowe sprzedają ale śmiem wątpić w ten "zamsz". Idzie skórzaną znaleźć.

http://allegro.pl/ShowIte...ars_socket_id=9

Ta jest pokryta sztuczna skórą we wzór carbonu. Do tego rękawiczki - oryginał Jula hehehe - za 35 zyla. W każdym razie trzymają super.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
bme 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-12-2015, 23:53   
   Bolid: Seicento


DeZ napisał/a:
bme napisał/a:
A tak przy okazji, jakiej firmy masz tą kierę bo spodobała mi się, jak już ogarnę trochę technicznie mojego seja to sprawie sobie chyba taką :)


Jakiś noname z allegro za 130zł :)Teraz głównie zamszowe sprzedają ale śmiem wątpić w ten "zamsz". Idzie skórzaną znaleźć.

http://allegro.pl/ShowIte...ars_socket_id=9

Ta jest pokryta sztuczna skórą we wzór carbonu. Do tego rękawiczki - oryginał Jula hehehe - za 35 zyla. W każdym razie trzymają super.


Mój znajomy ma dobrej firmy kiere zamszową w e30 oczywiście do tego odpowiednie rękawice, pomimo tego że fajnie to wygląda to jakoś nie przemawia to do mnie, kilka razy jeździłem na tym zestawie i zdecydowanie wolę 'zwykłą' :)
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-12-2015, 14:27   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


bme napisał/a:
MC Grzechu napisał/a:
Czy lewarek do tej skrzyni trzeba specjalnie zmieniać to nie jestem do końca pewien... ;)


Ja też tego właśnie nie wiem, ale w sportingu był podciągany a moim jest normalny do tyłu, więc pewnie będzie jakaś różnica
Według mnie podciągany ręczny nie ma nic wspólnego z pracą skrzyni ;) W obu typach skrzyń idzie to albo zdemontować albo zamontować :P

DeZ napisał/a:
bme napisał/a:
A tak przy okazji, jakiej firmy masz tą kierę bo spodobała mi się, jak już ogarnę trochę technicznie mojego seja to sprawie sobie chyba taką :)


Jakiś noname z allegro za 130zł :)Teraz głównie zamszowe sprzedają ale śmiem wątpić w ten "zamsz". Idzie skórzaną znaleźć.

http://allegro.pl/ShowIte...ars_socket_id=9

Ta jest pokryta sztuczna skórą we wzór carbonu. Do tego rękawiczki - oryginał Jula hehehe - za 35 zyla. W każdym razie trzymają super.
Ja mam taką kierę :smile:



W połączeniu z zamszowymi rękawicami trzyma zajebiście, ale po jakimś czasie zamsz na kierownicy zaczyna się robić trochę gładki :wink:
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17-12-2015, 20:19   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


MC Grzechu napisał/a:
Według mnie podciągany ręczny nie ma nic wspólnego z pracą skrzyni ;) W obu typach skrzyń idzie to albo zdemontować albo zamontować :P


Nie ma nic wspólnego z pracą skrzyni, jest to tylko taka blokada wstecznego, chyba po to żeby przypadkiem go nie wrzucić. Ale za to linki w skrzyni bez podciąganego wstecznego są inne niż w tej z podciąganym i pewnie to jest zasadnicza przyczyna że zmienia się zawsze również lewarek, bo nie wiem czy same linki z podciąganego lewarka będą pasować do tego bez podciągania.
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-12-2015, 20:26   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


MC Grzechu napisał/a:
W połączeniu z zamszowymi rękawicami trzyma zajebiście, ale po jakimś czasie zamsz na kierownicy zaczyna się robić trochę gładki :wink:


Bo zamszowa kiera wymaga używania rękawiczek cały czas. Trzymanie jej gołymi rekami bardzo szybko niszczy zamsz. I dlatego właśnie wybrałem zestaw jaki mam.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-12-2015, 01:16   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


DeZ napisał/a:
MC Grzechu napisał/a:
W połączeniu z zamszowymi rękawicami trzyma zajebiście, ale po jakimś czasie zamsz na kierownicy zaczyna się robić trochę gładki :wink:


Bo zamszowa kiera wymaga używania rękawiczek cały czas. Trzymanie jej gołymi rekami bardzo szybko niszczy zamsz. I dlatego właśnie wybrałem zestaw jaki mam.
Na błędach człowiek się uczy :))
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum