Skrzynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
wfm17
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 66 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 18-12-2015, 15:25
Bolid: Seicento 1.4 16v |
|
|
barkor napisał/a: | MC Grzechu napisał/a: | Według mnie podciągany ręczny nie ma nic wspólnego z pracą skrzyni W obu typach skrzyń idzie to albo zdemontować albo zamontować
|
Nie ma nic wspólnego z pracą skrzyni, jest to tylko taka blokada wstecznego, chyba po to żeby przypadkiem go nie wrzucić. Ale za to linki w skrzyni bez podciąganego wstecznego są inne niż w tej z podciąganym i pewnie to jest zasadnicza przyczyna że zmienia się zawsze również lewarek, bo nie wiem czy same linki z podciąganego lewarka będą pasować do tego bez podciągania. |
Zasadniczą różnicą jest w ilości linek.
Podciągany wsteczny występuje przy koszyku plastikowym i jest na 2 linkach.
Wciskany wsteczny koszyk Aluminiowy, 3 linka dochodzi nad czujnik wstecznego w miejsce zaślepki. Odblokowuje wsteczny.
2 głównych linek nie można stosować zamiennie bo przy koszyku są montowane w inny sposób.
Oczywiście lepsza precyzja biegów występuje przy alu koszyku. |
_________________
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18-12-2015, 16:19
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
wfm17 te 3 linki to chyba w cinquecento występowały, w sejach montowali tylko na dwie linki w przypadku obu skrzyń (z mokrymi i suchymi półosiami) i mi chodziło właśnie o te dwa przypadki. W skrzyni z mokrymi półosiami jest wsteczny swobodnie wrzucany (ani się nie podciąga ani nie wciska) tak jak w 900setce. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
wfm17
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 66 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 18-12-2015, 16:30
Bolid: Seicento 1.4 16v |
|
|
Ok po wczytaniu zrozumiałem że chodzi o podciągany i neutralny wsteczny.
No to bez wciskania z mokrymi półosiami jest jak w 900 czy Pandzie I 1.1/ 1.2
Koszyk z linkami z 900 podchodzi.
Kiedyś włożyliśmy skrzynie z pandy 1.2 do CCS. Mega długie przełożenia pewnie jak S-kowa. Półosie koszyk weszły od SC 900 |
_________________
|
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-12-2015, 19:44
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Mokre półosie to zło nad złem, w zasadzie ich uszczelniacze
Pandy 1.1/1.2 mają przełożenia biegów 1-5+ R jak abarth tylko główne jest bardzo duże.
Do T dobra skrzynia |
|
|
|
|
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-02-2016, 11:51
Bolid: sc young |
|
|
podłączę się trochę do tematu
z dyskusji wynika że najlepsza skrzynia to
- kałużowe 13/64 czyli to samo co w 6b z punto tylko w obudowie 5b i bez biegu 6 (jeżeli dobrze znalazłem to około 800zł)
- potem skrzynia 6b z punto tyle że są z nią problemy techniczne (cena podobna j/w)
- potem najkrótsza 5b z abartha (200-300zł)
- i na szarym końcu skrzynia sportingowa (150-250zł)
moje pytanie czy warto płacić 500 pieniędzy więcej za skrzynię kałużową czy różnica jest aż tak duża że ma to sens? |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
|
krzyby
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 36 Skąd: Księstwo Mazowieckie
|
Wysłany: 22-03-2016, 07:12
Bolid: Seicento Rally Car, BMW 528i |
|
|
Konzi, z rozmów przeprowadzonych z zawodnikami, którzy mieli okazję jeździć na 13/64 wynika, że warto. Każdy poleca.
Więc jaśli hajs się zgadza...
Ja właśnie czaję się na taką krótką 5, ale żeby zamontować ją w mpi trzeba wymienić półosie, mechanizm lewarka chyba jeszcze cośtam.
No właśnie, czy ktoś wie co konkretnie trzeba pryerobić lub wymienić żeby ta kałużowa 13x64 weszła do mpi? |
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-03-2016, 19:15
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
krzyby napisał/a: | Ja właśnie czaję się na taką krótką 5, ale żeby zamontować ją w mpi trzeba wymienić półosie, mechanizm lewarka chyba jeszcze cośtam.
No właśnie, czy ktoś wie co konkretnie trzeba pryerobić lub wymienić żeby ta kałużowa 13x64 weszła do mpi? |
Na pewno musisz mieć inną łapę tzw banan.
A dalej to zależy czy półosie masz suche czy mokre.
W 1.1 miałem mokre, w 1.2 suche i skrzynie wrzucałem już do 1.2.
I tradycyjnie - lewarek musi mieć wsteczny podciągany. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
krzyby
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 36 Skąd: Księstwo Mazowieckie
|
Wysłany: 22-03-2016, 20:49
Bolid: Seicento Rally Car, BMW 528i |
|
|
Czyli reasumując:
- półosie (wiem na pewno, że to nie te co powinny)
- łapa skrzyni banan
- Lewarek, koszyk, linki.
Z jakiej fury to wyciągnąć? Ze sportinga? Będzie miał wszystko takie jak potrzebne?
Łapę wystarczy tylko zmienić bez dodatkowych przeróbek? |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-03-2016, 21:20
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Jeśli masz całego sportinga na części to wiadomo, że powyciągasz z niego wszystko co będzie potrzeba:)
Dorzuciłbym do listy nie tylko tego banana czyli boczną łapę skrzyni, ale i tą dolną, bo też jest inna w skrzyniach z mokrymi półosiami. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
krzyby
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 36 Skąd: Księstwo Mazowieckie
|
Wysłany: 22-03-2016, 22:16
Bolid: Seicento Rally Car, BMW 528i |
|
|
Nie mam. Graty będę kompletował na olxie |
|
|
|
|
krzyby
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 36 Skąd: Księstwo Mazowieckie
|
Wysłany: 24-03-2016, 07:34
Bolid: Seicento Rally Car, BMW 528i |
|
|
Zamówiłem skrzynię. Ma być po świętach. Zobaczymy jak dzikus będzie na niej zadupcał |
|
|
|
|
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-03-2016, 09:00
Bolid: sc young |
|
|
Panowie a łapa banan to nie jest czasem potrzebna tylko do 6b?
jak zakładasz 6 to możliwe że dystanse bedziesz potrzebował bo ona jest dłuższa niż standardowa i ociera koło w niektórych rozmiarach |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
|
krzyby
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 36 Skąd: Księstwo Mazowieckie
|
Wysłany: 25-03-2016, 18:09
Bolid: Seicento Rally Car, BMW 528i |
|
|
Zakładam 5. Kałuża mówi, że potrzebne są obie łapy. |
|
|
|
|
krzyby
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 36 Skąd: Księstwo Mazowieckie
|
Wysłany: 09-04-2016, 10:37
Bolid: Seicento Rally Car, BMW 528i |
|
|
Skrzynia jest, siedzi w samochodzie. Furmanka popierdala jak potłuczona. Jeśli ktoś ma jeszcze wąty czy warto - odpowiadam WARTO! |
|
|
|
|
pepel
I live here!
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-04-2016, 16:28
Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V |
|
|
Po czym rozpoznać skrzynkę 6b 13/64 z Punto I? Ma ona jakieś numery albo inne cechy charakterystyczne? Chodzi mi o to, żeby nie trafić na 6b z jakiegoś innego modelu. |
_________________ 1.2 8V
|
|
|
|
|
|