BRAK PRADU !!! PROBLEM Z ELEKTRYKą |
Autor |
Wiadomość |
haSi
nówka sztuka ;)
Wiek: 38 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 26 Skąd: p-ń
|
Wysłany: 28-06-2011, 11:53 BRAK PRADU !!! PROBLEM Z ELEKTRYKĄ
Bolid: Fiat Seicento 0.9 |
|
|
Witam !! Mam poważny problem . Mianowicie auto po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie reaguje - kompletny trup . Akumulator jest sprawny ale auto sprawia wrażenie jak gdyby aku. kompletnie się rozładował. W niedziele chodził jak szwajcarski zegarek a w poniedziałek rano odmówił posłuszeństwa.
Auto po przekręcenie kluczyka w ogole nie reaguje - NAWET Kontrolki SIĘ NIENPALą !!
Próba odpalania z kabli nic nie dala ..
akumulator jest ok ..
tERAZ co możecie podpowiedzieć?
Ja osobiscie obstawiam coś z kablami od masy nie tak..
czy można było by je wymienic ewentualnie ?? ,moze śruby mocujace sa pordzewiale - sprawdze to jutro bo zaraz szykuje sie do pracy
CZy mozna powiedziec ze to ltoruys z bezpieczmnikow ?? mozna to wykluczyc ??
Prosze o pomoc bo moj elektromechanik sie wypiol na mnie
Mam seicento 900 z 1998 r.
Czekam na podpowiedzi |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 28-06-2011, 12:15
Bolid: Seicento Young |
|
|
pierwsze co, to warto sprawdzić klemy oraz ich stan, a najlepiej je przeczyścić |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
karol
wielbiciel cudzych kobiet ;)

Pomógł: 19 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 757 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 28-06-2011, 12:54
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI |
|
|
Przeczyść klemy, przeczyść te "bolce" od aku, sprawdź masy....
Jak sprawdzałeś, że aku sprawny? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 28-06-2011, 13:33
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Połączenie masowe z dnia na dzień nie skoroduje aż w takim stopniu by nie przewodziło prądu. Ale we fiatach znane są przypadki ukręcenia się przewodów masowych przy silniku.Zobacz również bezpieczniki za akumulatorem tzw maxifuse.Jak chcesz masę sprawdzić to pierw zobacz multimetrem akumulator ile ma volt następnie plus multimetru do plusa aku a minus multimetru do dowolnej nielakierowanej części karoserii lub silnika. Powinno być tyle samo co na akumulatorze. Ale skłaniam się do bezpieczników za akumulatorem |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
haSi
nówka sztuka ;)
Wiek: 38 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 26 Skąd: p-ń
|
Wysłany: 29-06-2011, 03:21
Bolid: Fiat Seicento 0.9 |
|
|
Dzięki za podpowiedzi !! takim amatorem to nie jestem -klemy to pierwsze czyściłem bo kiedyś miałem historie z klemami w maluchu dziadka ale dzieki
! co d akumulatora to na szybko przełożyłem do auta taty i elegancko odpalal z mojego aku -patent ten zastosowałem bo nie mam miernikanapiecia elektrycznego najzwyklejszego
a propos..
pytanie do machera !!
multimetr - to inaczej miernik napięcia ?? z googlowałem to i w internecie krążą najtańsze za 20 i 30pln sa warte kupienia ?? czy multimetr to urzadzenie wiel;ofunkcyjne da profesjonalistow ??bo widziaelm tez i drozsze za 300 zl . nie sugeruje sie cena ale nie chcial bym pomylic dwoch odmiennych urzadzen!! powoem macher ze bede musial poszerzyc zakres swojej wiedzy bo podpowiedzaiels rzeczowo ale do konca nie jestem zorientowany w temaci . pozdro |
_________________
 |
|
|
|
 |
80s
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: powiat grodziski
|
Wysłany: 29-06-2011, 09:23
Bolid: SC 900 |
|
|
haSi napisał/a: |
multimetr - to inaczej miernik napięcia ?? z googlowałem to i w internecie krążą najtańsze za 20 i 30pln sa warte kupienia ?? czy multimetr to urzadzenie wiel;ofunkcyjne da profesjonalistow ??bo widziaelm tez i drozsze za 300 zl . nie sugeruje sie cena ale nie chcial bym pomylic dwoch odmiennych urzadzen!! powoem macher ze bede musial poszerzyc zakres swojej wiedzy bo podpowiedzaiels rzeczowo ale do konca nie jestem zorientowany w temaci . pozdro |
Multimetr to generalnie urządzenie do pomiaru wielu wielkości elektrycznych, zamknięte w jednej obudowie. Te prostsze mierzą zazwyczaj opór, napięcie stałe, małe prądy stałe i napięcie zmienne. Te bardziej skomplikowane pozwalają jeszcze na pomiary pojemności, prądu zmiennego, częstotliwości i innych.
Przy samochodzie (jak dla mnie, motoryzacyjnego laika) generalnie przydają się trzy funkcje: pomiar napięcia stałego (UDC) - o czym pisze kolega macher, prądu stałego (IDC - gdy ma się upływy) i ewentualnie oporu (R).
Jeśli nie bawisz się w elektronikę - elektrykę, to multimetr za 30-50 złotych powinien Ci w zupełności wystarczyć. W tej klasie cenowej dość dobre są UNI-T. Ja mam model UT-30B, jeden z najprostszych, ale dość solidny (używam regularnie od 3 lat) i do podstawowych zastosowań wystarczający. |
|
|
|
 |
haSi
nówka sztuka ;)
Wiek: 38 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 26 Skąd: p-ń
|
Wysłany: 29-06-2011, 12:41
Bolid: Fiat Seicento 0.9 |
|
|
dzięki za podpowiedz co do multimetru 80s !!
wracając do mojej awarii to w żadnym razie kable od masy wyglądają zdrowo i wszystkie przyłącza tez jutro popatrzę za bezpiecznikami |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 29-06-2011, 15:04
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Multimetr 830B też jest dobry. Toporny ale pokazuje co ma pokazać.Na targu nawet za 15 zł kupisz. Co do bezpieczników to głownie sprawdź te w komorze silnika za akumulatorem "J/B1" oraz "IGN"Nie piszesz czy działają inne urządzenia elektryczne (np awaryjne światła) czy to problem w obwodzie tzw po stacyjce . Bo możliwość też taka że stacyjka(kostka elektryczna w niej) się uszkodziła |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
haSi
nówka sztuka ;)
Wiek: 38 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 26 Skąd: p-ń
|
Wysłany: 30-06-2011, 11:43
Bolid: Fiat Seicento 0.9 |
|
|
Nie było żadnych świateł nic - nie było ale już są
Przyczyna całej awarii która usunął mój tata :D:D:D była zaśniedziała podkładka ... teraz sa wymienione i śruby i podkładki na nierdzewne
także po problemie .m !! Ale byl zgryz z tym dzięki za podpowiedzi dowiedziałem się paru rzeczy także dziek i pozdro |
_________________
 |
|
|
|
 |
|