FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 1.1 rozwiercony vs 1,2 16V seria
Autor Wiadomość
zacho 
Bywalec

Wiek: 32
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 25-06-2014, 21:24   Silnik 1.1 rozwiercony vs 1,2 16V seria
   Bolid: Seicento 16v


Siemka,
Przyszedł czas na zwiększenie mocy w Seicento. Zwykłe 1,1 MPi nie wystarcza.
Cały czas myślałem o swapie na 1,2, lecz ostatnio odwiedziłem znajomego "szpeca" od budowy aut do rajdów amatorskich. Straszny Borsuk, pasjonat, wie co w trawie piszczy.
Zapytał mnie on czy nie lepiej rozwiercić głowicę, wsadzić tłoki od punto, zmienić wydech + program i tak uzyskać te 80 km. I tu rodzą się moje pytania do was:
- Jak to wygląda kosztowo ?
-Jak wpływa na spalanie ? (autem czasem jeźdzę na co dzień)
Jak to wpływa na żywotność silnika ?

+ 1,2
-większe możliwości dalszej rozbudowy
- seryjny silnik to chyba mniej problemów

-1,2
-ciężko znaleźć odpowiedni silnik ze znaną historią
-sporo pracy z elektryką bo mam MPi

+1,1
- to wciąż 1,1 a na wielu rally sprintach jest klasa do 1,1
-mniej roboty, mniejszy koszt (tak mi się na razie wydaje)

Jeżeli możecie podajcie wasze +/- tych dwóch rozwiązań, żeby ułatwić mi podjęcie decyzji.
PS: Pewnie powstały podobne tematy jeśli jest taki który odpowie na moje pytania proszę o link bo sam nie znalazłem.
Z góry dzięki za pomoc :smile:
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25-06-2014, 22:57   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Jeśli sejem zamierzasz startować w rallysprintach i rzeczywiście jest klasa do 1.1 (w moim regionie jest do 1.4) to jest to jedyny plus dłubania tego silnika.
Jeśli chcesz z silnika 1.1 uzyskać porównywalne osiągi co 1.2 16V to koszty tego dłubania będą znacznie wyższe niż swap.
Z reguły jak ktoś dłubie 1.1mpi to i tak przechodzi na elektrykę z 1.1spi i kompa z jedną wtyczką, także prawdopodobnie i tak elektrykę byś musiał przerabiać, bo ten komp z 1.1mpi średnio nadaje się pod dłubane silniki.
Spalanie w mocno zdłubanym 1.1 będzie znacznie wyższe niż serii 1.2 16V.

Podsumowując moim zdaniem, jedyny plus dłubania 1.1 to możliwość wystartowania w klasie 1.1, a jedyny minus swapa to trudność znalezienia sprawdzonego silnika w dobrym stanie (ale raczej nie ma z tym jakiejś tragedii).

P.S. Jakbyś jednak zdecydował się na dłubanie 1.1 to mam do sprzedania rozwiercony blok silnika z 1.1 pod tłoki z 1.2 w dobrej cenie.
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-06-2014, 00:04   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Więcej na rynku jest 1.2 8V i ich cena znacznie spadła. Coś mi się wydaje, że taki silnik + wałek + program + jakieś liźnięcie głowicy wyjdzie podobnie w kucach niż niepewne 16v.
Zabawy z elektryką nie unikniesz bo do swapa mpi to zło które przerabiałem. Raczej nie baw się w łatanie wiązki tylko zmień całą na spi i śpij spokojniej :)
Tak z pamięci:
- 1.2 8V - od 600
- wałek Świątka - 700
- głowica - od 500 do nieskończoności :)
- wiązka - 150
- ecu - 600 (chyba że ktoś wgra program do kompa 1.2)
- program - 1000

Moim zdaniem - zrób swap na 1.2 8V, zostaw serię a jak będzie mało zawsze możesz wydać worek $$$. Zamiast bawić się w dodatkowe kucuki zainwestuj w dobry zawias.
Pozostaje problem klasy ale nie można mieć wszystkiego :)
Spytaj z ciekawości ile Twój mechanik by wziął za 80 koni z 1.1. Sam jestem ciekawy.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 32
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 26-06-2014, 10:48   
   Bolid: Seicento 16v


Z tą klasą 1.1 to jest tak, że we Wrocławiu jest jedna liga w której jest ta klasa, ale jest też liga w której jest do 1.3. DeZ z wymienionych przez Ciebie części jaką przybliżoną moc będzie miał samochód ? Jak kształtuje się spalanie i żywotność tego rozwiązana ?
Bo skrzynie chciałbym przynajmniej na razie zostawić tą 5 biegową seryjną.
Zawieszenie już mam i na Jeleniogórskie dziurawe KJS jest akurat. Płyta pod silnik też już jest zamówiona. Rozpórki mam. W planach są jeszcze dystanse na koła i klatka, ale to dopiero po wymianie silnika.
Wszyscy jednak doradzają mi 1,2 więc chyba pozostaje szukanie dobrego 1,2. Czyli do MPi lepiej szukać 8v ? czy to nie ma różnicy ?
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26-06-2014, 11:30   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


No to teraz pojawia się kwestia kupić 1.2 8V i dłubać czy kupić 1.2 16V z seryjną mocą. I tu znów koszty dłubania 1.2 8V wyjdą wyższe niż wstawienie seryjnego 1.2 16V. Coraz więcej osób do kjsów jednak wkłada 1.2 16V. Z dostępnością zdrowych silników 1.2 8V i 1.2 16V jest w zasadzie tak samo ciężko, bo to rocznikowo już stare jednostki, więc jakby Ci się udało znaleźć w dobrym stanie 16V to ja bym się na to zdecydował.
Nie ma znaczenia czy do mpi wstawisz 8V czy 16V bo i tak czeka Cię przeróbka elektryki.
Ja teraz wstawiłem 1.2 8V, ale tylko dlatego, że miałem sporo osprzętu do tego silnika i wyszło mi dużo taniej, ale ogólnie w przyszłości będę celował w 1.4 16V :wink:
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-06-2014, 12:41   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Jest jedna zasadnicza różnica między 8v a 16v. Ten drugi musisz kupić od razu kompletny bo ceny na brakujące części są bolesne. Do 8v jest wszystko i wszędzie bo większość pasuje od 1.1
Co do mocy to mojego jeszcze nie hamowałem ale w okolicach 85-90 hp z tego co wyczytałem powinno wyjść czyli z grubsza tyle co 16v. Jeszcze trochę rzeczy ogarnę i pójdzie do wstawienia programu.
O spalaniu się nie wypowiadam bo mój obecny komp zalewa niemiłosiernie.
Szkoda że temat teraz wyszedł bo kupel tydzień temu sprzedał 16v w większości na nowych częściach i to nie z rajdówki. Poszedł za niecałe 2 tysie.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 32
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 27-06-2014, 22:10   
   Bolid: Seicento 16v


ok dzięki wielkie. Czyli najlepiej szukać 1,2 8V MPi ? Silniki z poszczególnych lat z poszczególnych modeli różnią się czymś ? Bo 1,2 16V był w Punto Sporting. Które części z 1,1 będą pasowały do 1,2 8V a które nie ?
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-06-2014, 22:43   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Szkoda, że tak mało osób się wypowiedziało w temacie, bo akurat ja i DeZ mamy 1.2 8V, ale sądzę, że ktoś kto ma 1.2 16V pewnie zdecydowanie by polecał ten silnik.
Znaleźć w dobrym stanie silnik 1.2 8V jak i 16V będzie dość trudno.
Ogólnie należy szukać silników z punto I czyli tych do roku 1999, 1.2 8V MPI 75KM i 1.2 16V 86KM. Punto sporting to już II generacja i tam masz silnik 1.2 16V ale tylko 80KM (różni się wałkami rozrządu od tego z punto I).
Z 1.1 do 1.2 8V będzie pasował alternator, rozrusznik, koło zamachowe, sprzęgło, cewki, możesz również zostawić listwę wtryskową z wtryskami od 1.1mpi i to chyba tyle. Będziesz potrzebował kompletną wiązkę silnika z spi, oczywiście silnik, kolektor dolotowy+przepustnica, jakiś dolot ze stożkiem, kolektor wydechowy (z 1.1 nie pasuje bo blok silnika jest wyższy), komputer np. IAW 8F.5T bez immobilizera, map sensor z 1.1spi, linkę gazu od 1.1spi i pewnie jeszcze trochę rzeczy o których zapomniałem. Zresztą wszystko jest już dokładnie opisane na forum, wystarczy przeczytać tych kilkaset postów w temacie o swapach:)
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-06-2014, 11:29   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


I 3 barową pompę :)
Zacho - mam kolegę który sprzedaje takie silniki. Wiele rzeczy od niego kupiłem i nigdy nie narzekałem. Zajmuje się też swapami oczywiście.
Pomyśl czy zamiast rzeźbić i eksperymentować nie umówić się z nim, dostarczyć auto i odebrać gotowca. Wiem po moich doświadczeniach, że to wychodzi taniej i dużo szubciej niż własne hand made.
Podpowiem jeszcze że 1.2 8v wychodziły również w wersji 60hp i na oko ciężko je odróżnić od 75hp.
Kilka złotych myśli na ten temat - http://rajdy.eu/index.php...dujemy-rajdowke
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
MRBARTEK 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 9
Skąd: Dabrowa Gornicza
Wysłany: 28-06-2014, 14:44   
   Bolid: Brak poki co


Podepnę się pod temat i zapytam czy pompa z 1.1 MPI jest 3 barowa? Taka pompa wystarczy do 1.2 16v?
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-06-2014, 16:25   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Cytat:
I 3 barową pompę :)

1.1 mpi ma już pompę 3 barową, ale jest ona bez przewodu powrotnego. Jeśli, więc zostawić listwę wtryskową z 1.1mpi to pompa może zostać, a jeśli chce się zamontować listwę z 1.2 8V to trzeba również zmienić całą pompę z koszem i dołożyć przewód powrotny (kosz może być od 1.1spi lub 900 i trzeba kupić sam wkład 3 barowy i przełożyć do tego kosza).
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-06-2014, 00:19   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Do Kjs i rallysprintów zdecydowanie polecam dłunięte, dobrze poskładane 1.2 8v-
-przy odpowiednich modyfikacjach, nawet w serii moment od dołu lepszy niż 16v
-Góra może ciut słabsza, ale ostrzejszy wałek i strojenie załatwia sprawę
-Dobrze zmodzone 1.2 8v ma więcej mocy i momentu w całym użytecznym(dlaczego Szymon Lweandowski używał tego silnika i mieszał tym sejem w generalce) zakresie obrotów-winkiel-bez 6speeda nawet na 2-ce wychodzisz, 1.2 16v :]
-do tego 8v jest mimo wszysko bardziej twarde ws. wytrzymałe.

1150cm-czyli robisz pod klasę dół 1.1 lepiej wkręcający się na obroty-tłoki 1.2 8v+ głowica i wałek zmienione-kolega Czuczu wyciągał z tego zestawu grubo ponad 100 km-wada to koszty, tu na niczym nie można oszczędzić.W klasie zamiatasz+ szpera= :wink:

1.4 16v-na osprzęcie mm PI-jak masz taką jednoskę jeszcze dłubniętą+ szperę i 6gears granice są tylko w Twoich umiejętnościach i farcie-16v na programach pozwalających im się dokręcać pod 7700obr często przy redukcji giną z powodu zerwania,przeskoczenia rozrządu.

Ja swojego oparłem o znaną mi i jeżdżącą od kupna bazę 1.1spi+ remont+ kompleksowa obróbka głowicy+ wałek catcums+ dolot-.wydech-strojenie i 1.2.8v wciąga nawet pustego, ale koszty były takie jak 3 silniki 1.2.16v spod płotu z diupli :))
Fakt, że 40 tys. na tym set-upie i na blacie 19000tys i silnik nie wykazuje objaw zużycia, nigdy nie zawiódł.
 
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 32
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 30-06-2014, 17:08   
   Bolid: Seicento 16v


Znów jestem na rozdrożu, gdyż znalezienie zdrowego znanego 1,2 8v jest praktycznie niemożliwe. Znów powracam do kwestii 1,1. 7 lipca jadę do znajomego mechanika i ustalimy co i jak kosztowo i podejmę decyzje . Zastanawiam się też do jakiej mocy wytrzymują seryjne podzespoły napędowe ? Myślę ze tak 80-85 km seryjne półosie wytrzymują ?.
Opcja 1150 +tłoki+głowica+wałek+ program jakoś do mnie przemawia gdyż znam już moje 1,1 i nigdy mnie nie zawiodło. Odezwę się jak ustalę co i jak i dam Ci znać DeZ ile to kosztowo wyjdzie :)
Dzięki i pozdrawiam
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30-06-2014, 18:31   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


zacho napisał/a:
Zastanawiam się też do jakiej mocy wytrzymują seryjne podzespoły napędowe ? Myślę ze tak 80-85 km seryjne półosie wytrzymują ?.

Nie wyciśniesz tyle z 1.1 ile wytrzymają półosie i reszta podzespołów:) Półosie wytrzymają znacznie więcej niż 100KM, więc o to się nie martw.

zacho napisał/a:
Opcja 1150 +tłoki+głowica+wałek+ program

Czyli w zasadzie z Twojego zdrowego 1.1 nic Ci nie zostanie oprócz bloku silnika, który i tak będziesz rozwiercał pod nowe tłoki, więc jego stan jest bez znaczenia.
Nie wiem czy ten mechanik zamierza modzić tą głowicę z Twojego silnika, ale co do zasady wsadza się głowicę z 1.2 8V, bo ma większe kanały dolotowe i zawory i można ją mocniej obrobić.

O głowicę z 1.2 8V w dobrym stanie również jest ciężko jak i o cały silnik, ale przy obróbce na pewno będzie ona przy okazji wyremontowana, więc jej stan nie będzie miał dużego znaczenia.

Pozostaje więc kwestia dołu silnika. Dół nie musi być koniecznie z punto I. Może być z punto II 1.2 60KM. Te silniki są już dużo młodsze i znacznie łatwiej znaleźć taki w dobrym stanie. Ja kiedyś miałem właśnie tak poskładany silnik, dół z punto II a głowica z punto I.

Też jestem ciekaw kosztów poskładania takiego 1150:)
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-06-2014, 21:03   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Zastanawia mnie problem ze znalezieniem zdrowego silnika. U mnie w okolicy tych silników poszło sporo i jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś narzekał. To są dość pancerne jednostki ze względu na prostą konstrukcję. Trzeba by mieć wyjątkowego pecha żeby trafić na jakiś złom. Tym bardziej że sprzedawcy udzielają gwarancji a kupując przez internet ma się chyba tydzień na zwrot bez podania przyczyny. Czytałem, że mają to przedłużyć do 14 dni więc sporo czasu na testy.
Ja swój kupiłem w drugim końcu Polski parę lat temu (z tego forum zresztą) i do dzisiaj jeździ :)
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum