FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Pytanie] Wykrzesanie paru koni bez swapa
Autor Wiadomość
Maro96 
Nałogowiec


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 136
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 07-02-2016, 21:22   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


Dzięki za objaśnienie. A czy przy zakładaniu przepustnicy 38mm i wałka 866 do 1.1 spi jest potrzebne strojenie? Będzie to chodzić bez strojenia? I w ogóle czy jest sens takiej modyfikacji?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-02-2016, 22:14   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Maro96 napisał/a:
Dzięki za objaśnienie. A czy przy zakładaniu przepustnicy 38mm i wałka 866 do 1.1 spi jest potrzebne strojenie? Będzie to chodzić bez strojenia? I w ogóle czy jest sens takiej modyfikacji?

Bez strojenia będzie gasł , albo miał za niskie obroty to raz, drugi dziurę w momencie między 3a 4 tys.
Sens jest jak najbardziej, tylko seryjna mapa wymaga optymalizacji paliwa , zapłonu i czasu wtrysku, dla a.) poprawnej pracy z prawidłowym afr-em, b.) podlanie na dużej przepustnicy w 1.1 daje jeszcze lepsze efekty.
c.) przepustnica musi mieć lekko przestawiony punkt 0, czyli imbusem na śrubce 0,5cm w górę, i obroty jałowe koło 1000/ wtedy będzie zapalał chodził, jedził lepiej zwłaszcza góra.
A pełne zalety takiego zestawu to porting głowicy i kanałów + dedykowany dolot i poprawiony wydech.-od 3 do 7tys będzie taki set up. dużoooo mocniejszy od serii, natomiast samo pakowanie wałka-ok,4-7km/2-3nm dostajesz, ale większa przepustnica wymaga już korekt w kompie, z dobrym dolotem i poprawionym wydechem 74,6km/95nm miałem od 2,5 do 5,5 moment równy i okolice 90nm (max przy 3120) od 2,5 do 7,2 szedł równo, co jak na seryjny wałek jest wartością bardzo dobrą, osobna kwestia, że ja mam głowicę do tego zrobioną co też jest ważne. catcums za 1800zł dał 4km więcej i 2 nm, ale rozbudował moment jeszcze lepiej i moc liniowo.
Reasumując;
Bez strojenia montarz przepustnicy 38mm w spi jest raczej bezcelowy-gaśnie niektórym, ciężko zapala, ma dołki momentu.
Wałek 866 jest ok-ciut z dołu jest może słabiej, ale raczej widoczne to jest w spi na hamowni.
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11-02-2016, 23:30   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Paweł1984 napisał/a:

c.) przepustnica musi mieć lekko przestawiony punkt 0, czyli imbusem na śrubce 0,5cm w górę, i obroty jałowe koło 1000/ wtedy będzie zapalał chodził, jedził lepiej zwłaszcza góra.


A możesz wytłumaczyć o jaką śrubkę chodzi i jaki punkt 0? Bo nie kojarzę o jakiego imbusa chodzi, którym można by coś tam wyregulować.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Maro96 
Nałogowiec


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 136
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 11-02-2016, 23:54   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


A wie ktoś może skąd wykombinować taką gotową mapę pod 1.1 spi z wałkiem 866 i przepustnicą? Paweł, pisałeś kiedyś, że na kjs'ach można popytać. A do kupienia od kogoś, w internecie czy gdziekolwiek? Wie ktoś może kto takie coś może sprzedawać/posiadać?
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-02-2016, 00:07   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Pojawiały się kiedyś na giełdzie czasem kości z programami pod takie modyfikacje (lub tym podobne), ale już dawno nie widziałem (ceny w okolicach 150zł). Generalnie jeśli ktoś ma wystrojonego kompa to kość eprom można skopiować jeśli ktoś dysponuje sprzętem do tego. Możesz dać ogłoszenie tu na giełdzie, autokąciku i fejsbuku (centograty) może ktoś się odezwie.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Maro96 
Nałogowiec


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 136
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2016, 01:17   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


A teraz pojawia się pytanie czy każdy komputer w 1.1 jest modyfikowalny?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-02-2016, 13:02   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Maro96 napisał/a:
A teraz pojawia się pytanie czy każdy komputer w 1.1 jest modyfikowalny?

Jeżeli mowa o spi to każdy, z tym, że koło 20% ma eprom wlutowany, reszta na podstawkach.
W MPI już podobno trochę ciężej, ale tu jest podział-niektórzy magicy stroją, niektórzy nie wiedzą jak i gdzie się je.
Kompy euro 4 czyli 600 chyba nie są rozpracowane jeszcze do strojenia z tego co słyszałem na hamowni.
Jak bym miał programator i software w kompie to bym Ci skopiował kilka wersji- potestował byś-ale nie mam :sad: a gościu stroiciel gdzieś już wybył do W-wy.
Daj ogłoszenie, może coś się trafi, ale nie A-grupa ani N-ka, bo nic to nie da.
W poznaniu tego najwięcej było....ale tu uwaga na co się trafi-jak pod ostry wałek czy inne mody, będzie lipa.
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 12-02-2016, 17:16   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Maro96 napisał/a:
A teraz pojawia się pytanie czy każdy komputer w 1.1 jest modyfikowalny?


każdy jest ale nie każdy to zrobi, proponuje lekturę : Tajemnice ECU

najtańsza forma remapu to będzie jednak DET3 w trybie FIT, zawsze można się cofnąć od serii deta zdemontować i użyć w innym projekcie

duża przepustnice bym sobie darował, miałem ta od 1.6 potem podwójną seryjna i o ile miałem czym to wysterować (EMU) to efekty do jazdy na co dzień są fatalne, to co na serii jest przy WOT na większej będziesz miał przy 20% uchylenia potem to już tylko dźwięk dolotu się zmienia ale efekty żadne :)

wiem ze się powtarzam ale skrzynia 6 z punto 1 do tego wywalić zbędny balast i jest fajny efekt dopóki nie zapakujesz 14 albo 15 felg na szerokim kapciu :-P
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-02-2016, 19:30   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Dużo ok. ale mówimy tutaj o seryjnej puntowskiej przepustnicy 38mm nie 46 czy 500 alfa.
Stary podstawowy zestaw do spi-pod warunkiem, że doda się trochę ostrzejszy wałek i skoryguje mapę-nawet na e-promie chodzi to dobrze pod wałek z punto i 38mm nie trzeba nie wiadomo jakiego komputera- zwykły remap seryjnego e-promu z pomiarem AFR.
Co do średnicy 38mm po części się zgodzę, że do 1.1 spi optimu było by 36mm-ale takiej nie ma stąd trzeba ustawić sobie wolne na ok. 1000obr, a w upał czasami też potrafi zgasnąć czy odpalić z 400obr-wystarczy musnąć gazu.
Z ciekawości spojrzałem sobie w wykresy i różnica między przedziałem 4000-7100 na przepustnicy 38mm sięga 8km/ i moment jest 5nm większy w tym zakresie i spada do poziomu 80nm dopiero przy 6200/vs. 5100 seryjna przepustnica.
Podstawa to pczywiscie dobre dostrojenie i kilka dodatkowych zmian w silniku/osprzęcie.
Kolejna zaleta to możliwość wystrojenia zakresu 2-3tys na prawdziwym rurowym kolektorze, który sam notabene nawet dedykowany, daje w spi / w 1.2 8v mpi częściowo też spadek momentu.
Nie porównywał bym exstremum P 1.6 czy 2 p do ,,poprawienia serii'' bo to dwa różne światy.
Przepustnica 38/wałek 866 dolot yanek i strojenie na epromie to taki stage 1 w spi, który oprócz strojenia daje kożystny stosunek-moc/cena zwłaszcza porównując to z EMU, kolektorami 4-2-1 rurowymi za 800-1500zł, czy obróbką profesjonalną obróbka głowicy w polskich super firmach tuningowych.
I ja kolejny raz się powtórzę odnosnie skrzyni 6speed punto-pomijam przydatność na trasę cz autostradę bo jest zerowa 10l/100 będzie palił i kręcił się w ok 5,5obr. tys przy przepisowych 140km/h.....
Poza tym seryjny silnik nie będzie w stanie wygenerować mocy i momentu na wysokich obrotach i fakt szybko się wkręci do odcinki 6900, ale 1000obr min będzie na spadku mocy momentu-w skrócie jak by się kręciło diesla do 5 tys, ja on przy 4 juz zdycha.
6speed ok. do sportu, do zmodzonego silnika który kręci efektywnie ponad 7tys grubo, w innym przypadku przepięcie 4 biegów 0-100 na serii da czas gorszy niż nawet na sportingu 5b.-testowane.
 
 
 
szymon1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 44
Skąd: Blackpool
Wysłany: 07-03-2016, 11:38   
   Bolid: w planach


Podlacze sie:

Pacjento to Sporting MPI. Nie chodzi de facto o zwiekszenie mocy a o polepszenie wkrecanie sie na wysokie obroty. Pierwsze co przychodzi do glowy to stozek. Jedyne co na rynku dostepne to K&N. Warto kupowac? Czy lepiej doplacic do Yankowego? A moze jakies inne propozycje?

Druga sprawa - walek rozrzadu. Jakis niewiele szybszy, np. podstawowy Rewar.

Czy to wogole ma sens wymieniac walek w silniku seryjnym ze stozkeim? Czy komputer dostsouje sie do takich przerobek? Czy nie bedzie problemów? Jakich efektow moge sie spodziewac po takich dwochzmianach? A moze lepiej od tuningowego sprawdzi sie 866?

Wymiana wydechu w gre nie wchodzi. Obróbka glowicy te nie bardzo.
_________________
Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-03-2016, 16:21   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Do MPI dolot dedykowany-dexcraft/węglar., kit K&N 57i to super bejka za dowalenie mu jeszcze ciepłego.
Irydowe świece- denso KT20 lub NGK.
Wałek rewar w konfiguracji z serią sobie odpuść, wstaw dobry 866 i wyreguluj luz na równo na 0,35, 0,45 max
A na wkęcanie na obroty dużą rolę odgrywa koło zamachowe- zmiejszając jego masę o np 1,5 kg dla skrzyni sporting na 4 pierwyszych biegach będzie się wkręcał szybciej, na 5-ce już wolniej i górki na v- maxie będą bardziej odczuwalne.- jak coś to Krzysztof Otocki robi profi z wyważeniem, ale w serii gdzie po wszystkich modach wyjdzie z 60km i 92 nm na skrzyni sporting z tą masą koła bym nie przesadzał poza 1,5kg.
Jako ciekawoska to pisałem 100 razy chyba, że MPI może na wałku 866 przy wysokich obrotach dać chwilę po oczach check engine, ale to w niczym nie przeszkadza, nie wyeliminuje się tego na tym sterowniku.
Na jakimkolwiek rewarze czy świątku miał być to dużo częściej.:-)
 
 
 
szymon1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 44
Skąd: Blackpool
Wysłany: 07-03-2016, 17:17   
   Bolid: w planach


To w zestawie k&n filtr montuje sie
bezposrednio na przepustnicy, a nie ma rurek do wyprowadzenia na przód? A wkładka k&n coś zmieni?

Wałki tuningowe (te najwolniejsze) są szybsze od 866?

Na seryjnym chipie z wałkiem i stożkiem kultura pracy będzie seryjna?

A jak z poprawkami głowicy? Jest sens bez zwiększania zaworów i kanałów czy szkoda czasu?

Szczerze to jakoś na polepszenou osiągów mi nie zależy a na zrobieniu lepszego wrażenia: bas przy wciśnięciu gazu do dechy i wkręcanie na biegach pod odcinkę bez mulenia pod koniec. Wydechu nie chcę bo to raczej pierdzi przy każdych obrotach, a często przy niskich nieprzyjemnie. A tu ma być na codzień jak w serii tylko z gazem do dechy fajniej. I nie ukrywam, niewielkim nakładem pracy bo się na tym nie znam.
_________________
Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica.
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 07-03-2016, 20:26   
   Bolid: Seicento 900


najprościej? przepustnica w wydechu która przy gazie w podłogę będzie puszczała w głośną część
 
 
szymon1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 44
Skąd: Blackpool
Wysłany: 07-03-2016, 23:04   
   Bolid: w planach


Nie rób jaj.
_________________
Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-03-2016, 23:25   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Głowice obrabia się kompleksowo, większych zaworów nie ma sensu wkładać do seryjnego prawie silnika, bo do tego musi być wałek o dużym czasie współotwarcia i ,,grubsze mody w głowicy+ elektronika, która w mpi jak wie czy przeczytałeś opierająca się o komp. tzw. żelówkę na 2 wtyczki jest w Polsce ciężko wystroić, a Ty chcesz tanio....
Wałek 866 przy odpowiednim luzie da mu lepsze wchodzenie na obroty i od 4 gdzieś w mpi do 6 większą moc i moment. Na jałowych kultura pracy na tym komputerze może być min. gorsza.
Nie znam wszyskich wałków, szczególnie tuningowych-dla mnie to pojecie abstrakcyjne- żeby Ci porównać z 866, który właśnie w 1.1 zasługuje na miano tuningowego i jest odporny tak z różnych firm są inne-do porównania potrzebuję wzios, współotwarcie, stopnie, ale bez modyfikacji elektroniki i wydechu chociaż na średnicy rury i końcowego skończy się to niepowodzeniem....do tego chcesz tanio, nie chcesz mocy a pytasz o przeróbki A-grupowe:-) Z basem się nie zna wiem, że za dźwięk odpowiada dolot lub wydech-zmiana końcowego może Ci dać ten efekt,albo jak np. w RS-ch głośnik i muzyka z gran turismo:-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum