|
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
[Pytanie] Wykrzesanie paru koni bez swapa |
Autor |
Wiadomość |
gawciux
nówka sztuka ;)
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-02-2016, 07:50 [Pytanie] Wykrzesanie paru koni bez swapa
Bolid: Fiat Seicento 1.1 MPI |
|
|
Witam. Jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy temat więc proszę o wyrozumiałość.
Mam seja 1.1 MPI bez gazu i chciałbym wykrzesić z niego trochę więcej koni. Czytałem o różnych przeróbkach i doczytałem się że parę koni można zyskać dorabiając wlot powietrza do maski żeby silnik lepiej oddychał oraz wycięcie katalizatora i poszerzenie rury wydechowej. I tutaj zaczynają się schody bo jestem zielony w tych sprawach i jak w temacie napisałem mam pytania:
1. Czy żywotność samochodu zostanie na podobnym poziomie?
2. Czy bez problemu przejdę przegląd bez katalizatora?
3. Czy są inne tego typu przeróbki?
4. Ile to mniej więcej może kosztować?
5. Ile realnie zyskam koni?
Proszę o odpowiedzi bez podocznej terminologii (chyba że ktoś wytłumaczy co te słowo oznacza) |
|
|
|
|
proshotter
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 03-02-2016, 13:03
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Na początek układ dolotowy i wydech...
Tylko nie jakaś kibel rura i chiński filtr, tylko normalny zestaw yankowy czy jakiś dedykowany do seja + dobry filtr i częsta konserwacja go, to żywotność będzie taka sama jak na ori.
Wywalić katalizator tłumik środkowy końcowy zamienić na przelotowy.
Jakieś 5km powinno przybyć ale raczej tego nie odczujesz, po prostu mocno poprawi sie reakcja na gaz.
Jak będzie mało to odelżyć koło zamachowe zmienić wałki górę z 1.2 wsadzić...możliwości w uj
Koszt dolotu i wydechu w okolicach 500zł |
_________________ Sc 1.4 16v
YT
|
|
|
|
|
Maro96
Nałogowiec
Dołączył: 16 Wrz 2015 Posty: 136 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2016, 13:33
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Bardzo dużo jest takich tematów. Mogłeś troszkę poszukać...
-dolot na dedykowany np. yankowy albo węglarski, do tego doprowadź zimne powietrze ze zderzaka.
-kolektor na 4-2-1 z 1.2 8v 75km
-przepustnica z 1.2 8v 75km
-wytnij środkowy tłumik
-plan głowicy 1mm + uszczelka z Grande Punto 1.2 8v
Możesz też założyć wałek rozrządu o oznaczeniu 866 z 1.2 8v 75km, ale pogorszy się troszkę dół i może mieć niestabilne wolne obroty. Dużo jest opinii na ten temat. Ogólnie raczej gra nie warta świeczki. To co podałem Ci wyżej to najtańsze i podstawowe modyfikacje. Dalsze zwiększanie mocy to już większa zabawa, więc prostsze jest już wrzucenie całego 1.2 8v. |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 03-02-2016, 16:39 Re: [Pytanie] Wykrzesanie paru koni bez swapa
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Zmień skrzynie na 6b z punto 1 ta najkrótsza, i naprawdę poczujesz różnice.
Reszta modów o których piszesz bez remapu kompa to raczej tylko spalanie ci podniesie, a różnica po tych modach jest prawie żadna do 6tys bo moc pojawia się na samej gorze...
Ja swoje sejo niedawno rozbratlem na części:
https://drive.google.com/open?id=0B0eBwUeiHP-waWJrcHc1ZzdwMjQ
dla kogoś konkretnego mogę sprzedać w zestawie za dobre $$ |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 03-02-2016, 17:43 Re: [Pytanie] Wykrzesanie paru koni bez swapa
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
gawciux napisał/a: | i doczytałem się że parę koni można zyskać dorabiając wlot powietrza do maski żeby silnik lepiej oddychał oraz wycięcie katalizatora i poszerzenie rury wydechowej. I tutaj zaczynają się schody bo jestem zielony w tych sprawach i jak w temacie napisałem mam pytania:
1. Czy żywotność samochodu zostanie na podobnym poziomie?
2. Czy bez problemu przejdę przegląd bez katalizatora? |
dolot tylko dedykowany od Węglarskiego, jeśli jest do MPI
jak usuniesz katalizator to stracisz a nie zyskasz, układ wydechowy musi być starannie policzony. Zamontowanie rynny pogorszy sprawę
przy lekkich modach żywotność raczej się nie zmieni przy zachowaniu podstawowych zasad(rozgrzewanie silnika, dobry i często wymieniany olej)
bez katalizatora owszem przejdzie przegląd, ale z wynikiem negatywnym i zatrzymanym dowodem
Najprostszy tuning to wywalić wszystkie zbędne rzeczy z samochodu, dywaniki, podsufitkę, kanapy, wstawić kubełek i ogólnie wywalić wszystko co jest zbędne. Masa jest wrogiem przyśpieszenia. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
gawciux
nówka sztuka ;)
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-02-2016, 19:05
Bolid: Fiat Seicento 1.1 MPI |
|
|
proshotter-> poczytałem trochę o tym układzie dolotowym chyba zdecyduje się na te małe cudeńko, tutaj mam pytanie do Ciebie: jaki filtr do niego polecasz i jak go konserwować, ewentualnie co ile go wymieniać?
Wuniek-> ingerencja w skrzynie dla mnie jest tak samo skomplikowana co swap, a ja szukam jednak czegoś łatwego i taniego do zrobienia i w miarę małym kosztem ingerencji w podzespoły. Jeśli miałbym robić coś w seju bez remapu kompa to co polecasz?
ir3n3usz-> czyli przez to co napisałeś mam wyrzucić sobie z głowy wywalanie katalizatora jeśli mam przejść przegląd
Redukcja masy za bardzo mnie nie uszczęśliwia bo nie chcę wywalać pół wnętrza którego i tak jest bardzo mało
Napisz mi ewentualnie jaki olej preferujesz i jak często go wymieniać przy ewentualnym dodaniu układu dolotowego? |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-02-2016, 22:06
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Do Mpi dolot yankowy nie pasuje tylko na zamówienie węglarski lub z kolanek dexcraft:-)
po sronie stożka warto w plastikowej osłonie zrobić otwór na wlot zimnego powietrza-3 śrubki 8-ki.
Wydech zostaw jak jest, jak chcesz zmienić brzmienie to końcowy dedykowany-np. Michael, ultera nie polecam nikomu.
Dalej wstawił bym wałek o symbolu 866 i wyregulował dokładnie luz zaworowy.
Na tym etapie w MPI, jak nie położysz 1500zł na stół to wypisywanie co można czego nie nie ma sensu, ww. komponenty, dadzą Ci ok. 5-7km-4-8nm-góra będzie trochę lepsza.
Na przyspieszenie wpływ ma też ogromny skrzynia i rozmiar opon 165/55/13(sporting) vs. 155/70/13 z vana to ok. 1sekundy różnicy w serii 0-100 skrzynia abarth(palio) vs. eskowa(van) to kolejne 1,2-1,5s do 100km/h. |
|
|
|
|
Maro96
Nałogowiec
Dołączył: 16 Wrz 2015 Posty: 136 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2016, 22:40
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Ja wyrzuciłem katalizator i środkowy tłumik. Lepiej się wkręca na obroty i lepiej reaguje na gaz. Średnica nie zmieniana żeby wydechu nie rozprężyć za bardzo.
Paweł napisz jeszcze coś jak możesz na temat tego 866. Wiem, że było wałkowane milion razy, ale jest dużo sprzeczności. No i największe to do czego mam wątpliwości- słyszy się, że dół jest gorszy przy tym wałku. Nasuwa się jedno proste pytanie jaki jest sens pakowania tego wałka jak ktoś jeździ na co dzień po mieście, a 1.1 już samo w sobie z dołu kompletnie nie idzie. No chyba, że ma się skrzynie z P1. |
|
|
|
|
MichałSC
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 31 Skąd: ?ląskie
|
Wysłany: 03-02-2016, 23:53
Bolid: Seicento MPI |
|
|
Maro96 napisał/a: | (...)1.1 już samo w sobie z dołu kompletnie nie idzie. No chyba, że ma się skrzynie z P1. |
1.1 nie jedzie z dołu? Mam MPI i powiedziałbym, że ono jedzie wyłącznie z dołu, skrzynia Skowa, katalizator na swoim miejscu. |
|
|
|
|
gawciux
nówka sztuka ;)
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-02-2016, 07:03
Bolid: Fiat Seicento 1.1 MPI |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | (...)Na przyspieszenie wpływ ma też ogromny skrzynia i rozmiar opon 165/55/13(sporting) vs. 155/70/13 z vana to ok. 1sekundy różnicy w serii 0-100 |
A co myślisz o 14 calowych alusach, mam zamiar sobie sprawić z letnimi oponami w komplecie lecz nie wiem jakie wymiary powinna mieć opona żeby nie było przekłamania na liczniku. |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-02-2016, 17:11
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Najbardziej realne będą 175/50/14omież sobie średnicę, to prawie tyle co 155/65/13 wbrew pozorom-cal ma 2,54cm-licznik zawsze ciut pokazuje w górę
Zamienniki klik;
http://www.oponeo.pl/narz...rnativeTireTool
Wpisz na dole w kalkulator zamienników opon pierwotną a póniej zamiennik-wyjdzie Ci prędkość i rozmiar- pytanie czy mocy starczy na większą prękość na 14'' |
|
|
|
|
gawciux
nówka sztuka ;)
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-02-2016, 17:58
Bolid: Fiat Seicento 1.1 MPI |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Najbardziej realne będą 175/50/14omież sobie średnicę, to prawie tyle co 155/65/13 wbrew pozorom-cal ma 2,54cm-licznik zawsze ciut pokazuje w górę
Zamienniki klik;
http://www.oponeo.pl/narz...rnativeTireTool
Wpisz na dole w kalkulator zamienników opon pierwotną a póniej zamiennik-wyjdzie Ci prędkość i rozmiar- pytanie czy mocy starczy na większą prękość na 14'' |
Jeśli założyłoby się 165/55/14R a u mnie właśnie są 165/55/13R to jeśli szerokość się nie zmieni to chyba dużego spadku przyspieszenia by nie było, a komfort byłby lepszy tylko pytanie mam z tymi plusami i minusami na stronce. Jeśli teraz licznik delikatnie zawyża prędkość (5-8km/h) to które miałbym brać żeby prędkość pokazywana przez licznik była bardziej realna, te na plus czy na minus? |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-02-2016, 22:12
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Średnica 165/55/14 - 537,1mm
Średnica 165/55/13-511,7mm
Różnica 24,5mm czyli dużo dla przyspieszenia bynajmniej do mocy ok. 75-85km i wskazania pręddkościomierza prawie identyczne jak rzeczywista prędkość.
Na przyspieszenie- tu też ważne- szerokość ma w silnikach w tym przedziale mocy duuużo mniejsze znaczenie niż średnica koła.
Komfort pewnie będzie lepszy niż na 165/55/13 ale 1-1,5s do setki w plecy, prowadzenie zakładając, że porównujemy nowe opony też będzie na zakrętach gorsze, a może ciut lepsze chociaż w tych rozmiarach nie widzę opon które by się ąż tak wyróżniały(na pewno będzie lepiej niż na 10 letnik GY/P700 i jeszcze zależy jaki masz jeszcze silnik, skrzynię. |
|
|
|
|
Maro96
Nałogowiec
Dołączył: 16 Wrz 2015 Posty: 136 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2016, 22:54
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Paweł, czy mógłbyś się jeszcze wypowiedzieć na temat silnika? Wyżej prosiłem o odpowiedź na pytanie. |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-02-2016, 17:59
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Maro96 napisał/a: | Paweł, czy mógłbyś się jeszcze wypowiedzieć na temat silnika? Wyżej prosiłem o odpowiedź na pytanie. |
Proszę- stage 1 jaki zrobiłem w firmowym vanie po zmianie silnika na identyczny tylko 1.2 mpi , poprzedni dojedził do ok. 380tys, Silnik 1.2MPI-nie mierzyłem przed, ale po wyszło 68,7km/104nm, przebiegu też nie znałem, po zaworach cylindrach-100-150 bez lpg gdzieś.
Obróbka kanałów ssących i wydechowych-obróbka zaworów popularnie zwana na 3 kąty z frezem przylgi mojego autorstwa,w skrócie daje to efekt większych zaworów 1,5m na średnicy.
Komora spalania obrobiona w sensie usunięcie chropowatości, na gładko, z możliwie jak najbliżej kształtu odwróconego U , kanały ssące z racji przeznaczenia cywilnego, minimalnie powiększone, poprzeczne frezy i dale do kąta już dremelkiem mocniej, przycięte do stożka prowadnice zaworowe.
Z racji pozostawionego wałka 4x4 i knock sensora, głowica zabielona tylko 0,2mm.
Przepustnica seria polerowana , kolektor ssący w mpi jest dokładnie dopasowany, kat(kol wydechowy) lekko spasowany z uszczelką.
Dolot dexcraft , wydech cały seryjny z tym, że drugi katalizator, bo poprzedni mia już dawno dosyć.
Wszystko-auto dla przedstawiciela do zarabiania i wożenia 100-150kg na pace,bez lpg-gość mówi, że zamyka na 155/65/13 licznik
W MPI jest trudniej, bo mniej jest niedoskonałości a są elementy, które ciężko przerobić i nie chce mi się i wielu innym tego- komp teoretycznie da się wystroić,da się wstawić inny(po zmianie wiązki), planowanie głowicy, inny wałek to często check, podobnie jak zabawa z zastąpieniem katalizatora i reszty. Da się z MPI 1.1 wycisnąć ok. 65-68km/ 95nm na seryjnym kompie, ale po obróbce głowicy, wałku(866), dolocie i lekkich zmianach w wydechu-a dużo zmienić nie można jak się chce zostawić kat. zgodnie z prawem.
O komletnej głowicy z 1.2 75 już pisałem+ kolektory+ przeróbka wiązki na jedną wtyczkę , wałek 866 albo jeszcze inny , ale to już wymaga strojenia komp., z 1.2.75 + dochodzi do tego na listwach z wtryskami od mpi 1.1 delikatne szarpanie między 3 a 4 tys i w tym zakresie afr jest zazwyczaj za ubogi....
MPI ma tą zaletę,że moment jest większy w zakresie od 2 do 4,5 tys niż w spi, sztuką jest go tak utrzymać w dalszym zakresie obrotów podnosząc moc-a już wstawienie 866 psujeję trochę tą charakterystykę, zazwyczaj poniżej 2,5 i od 3500, za to daje od 4,5-5 tys trochę więcej mocy- czasami kosztem momentu-różnie to bywa. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|