FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Pytanie] Wykrzesanie paru koni bez swapa
Autor Wiadomość
szymon1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 44
Skąd: Blackpool
Wysłany: 23-03-2016, 14:02   
   Bolid: w planach


Przy jakich obrotach bedzie moc maksymalna w mpi i w spi po zalozeniu walka 866?
_________________
Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-03-2016, 15:28   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


szymon1977 napisał/a:
Przy jakich obrotach bedzie moc maksymalna w mpi i w spi po zalozeniu walka 866?

Daj mi szlaną kulę.....w seryjnym komputerze nie będzie na pewno powyżej 6900 bo odcina:-)
Z wielu pomiarów mogę Ci napisać, że ani w MPI ani w spi nie będzie powyżej 7tys- w obu przypadkach wychodzi średnio od 6200 do ok. 6900 w MPi ta dolna granica.
W moim na max obróbkach była przy 6645obr na tym wałku w spi.
Jest możliwe uzyskanie na wałku ww. mocy powyżej 7 tys lekko, ale po grubych modach i ustawieniu fazy wałka - tylko kij ma 2 końce-moment już leci poniżej 80nm uzyskujesz max 3 km więcej.
 
 
 
szymon1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 44
Skąd: Blackpool
Wysłany: 23-03-2016, 19:40   
   Bolid: w planach


Jeżeli tak jak piszesz moc maksymalna wyjdzie przy 6200 lub niewiele więcej to będzie w sama raz, jeżeli powyżej to łatwo będzie się można złapać na odcinkę.

A jeżeli chodzi o fazowanie wałka to chyba raczej w drugą stronę, skoro seryjny komputer mpi jest zaprogramowany do mocy maksymalnej przy 5000 a wałek do 6000.

Piszesz, że komputer potrafi sporo paliwa dolać. A co z kątem wyprzedzenia zapłonu? Czy jest wybierany z bazy danych spośród kilku zaprogramowanych wartości w zależności np. od podciśnienia w kolektorze dolotowymi i obrotów, czy regulowany płynnie "na żywo" w zależności od np. składu spalin? Obawiam się, że w pierwszym przypadku okazać się może, że na skutek zbyt małego kąta wyprzedzenia zapłonu silnik nie osiągnie tego, co mógłby na wałku 866 osiągnąć.

Czy ktoś w ogóle komp mpi potrafiłby się zająć? I za ile?

PS. O spadku momentu obrotowego mi nie pisz, bo moja historia z motoryzacją jest starsza niż era TDI.
_________________
Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-03-2016, 21:43   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


[quote="szymon1977"]Jeżeli tak jak piszesz moc maksymalna wyjdzie przy 6200 lub niewiele więcej to będzie w sama raz, jeżeli powyżej to łatwo będzie się można złapać na odcinkę.

Jeżeli strojenie tego na wałku z punto było by konieczne to wykopał bym stroiciela na wyspie Wolin. Ale stary fiaciarz jestem i piszę Ci, że nie ma sensu szukać i wydawać z 1000zł na delikatną optymalizację jeżeli AFR, EGT jest ok.- a optymalizacja to wygładzenie momentu i może ze 4km max i 3 nm a i bez 1000zł i hamowni raczej Ci nikt tego nie zrobi w Pl.
Fazowanie wałka odniosłem do zupełnie innych zmian, gdzie poprzez modyfikacje pierwotna faza ucieka-np. planowanie głowicy czy sportowy wałek.
Przytoczę Ci odpowiedź stroiciela z Vitesse w tuszynie-w opisie jest panda 1.1mpi i za 950zł jest + 4km/+6nm- stroiciel na to-Panie, ale to cały dzień i nie szkoda Panu pieniędzy, oprócz tego, że widać to na wykresie nie czuć prawie nic.:-)
 
 
 
szymon1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 44
Skąd: Blackpool
Wysłany: 24-03-2016, 06:22   
   Bolid: w planach


Seryjny 1.1 mpi = 55KM
Dolot Yankowy + 5KM
Chip + 5KM
Wałek 866 +5KM
Poprawki w głowicy + 5KM
W sumie... wiem, że nie wyjdzie 75KM tylko pewnie 62KM, może 65KM. Dokładnie tyle samo co kończący swój żywot 1.2 75KM. Cena podobna więc jak ktoś ma dobry dół to odpowiedz sobie sam czy warto. No chyba, że ktoś omamiony przez media momentem obrotowym nie potrafi wkręcić na obroty i czerpać z tego radości.

Jak trafię Sportinga w dobrym stanie (innego nie kupię) to z pewnością wybiorę takie "wyregulowanie" seryjnego silnika. Kiedyś rozciągało się sprężynki w aparacie zapłonowym i wierciło dziury w tłumiku, teraz trzeba bulić. Jak przypomnę sobie Poloneza 1.6 SLE '87, który do "sety" robił Regatę 100S, Golfa II 1.8 75KM i sprawiał poważny problem 316i e36 i 407 1.8 a na autostradzie potrafił zamknąć licznik wyprzedzając Passata TDI to wiem, że warto.

O większej mocy raczej nie myślę bo wymagałoby zmiany hamulców i zawieszenia, co pociągnęłoby za sobą potrzebę wzmocnienia budy... itd., itp. A i skrzynia za krótka.
_________________
Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-03-2016, 15:28   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Panie, bo dzieciaki zaczną dodawać- nigdy 1+1 nie =2 w tuningu.
Przedział mocy przy tych zmianach w zdrowym silniku i dobrej hamowni w MPI wychodzi 62-70km i 90-94nm ze zdrowym przebiegiem od 2,5 do 5,5 powyżej 80-85nm.
Sporting w dobrym stanie to lateria-zjedzisz pół Polski-szwabskiego dorwij tam 1-jak bity nie naprawiają, jak sporting to na wypasie, i korozji nie ma tyle co ulepy katowane w Polsce.
Kiedyś, jeszcze dziś- remontujesz silnik malucha, planujesz głowicę, ustawiasz wałek zaplon, dodajesz dolot, wydech i 30-35km masz na 30tys.-0-100- 17-19s.
A TSI 1.2 86km podciągniesz do 100 programem i łańcucha i turbiny nie nadążysz wymieniać:-)
Skrzynia sporting jest ok. jak jest sprawna,zalana syntetykiem GL5 i piątka wystarcza do jazdy 170km/h na 14'' bez katowania silnika obrotami >6tys.-tylko trzeba mieć z 10km i z 5nm więcej jak seria:-)
 
 
 
szymon1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 44
Skąd: Blackpool
Wysłany: 24-03-2016, 15:47   
   Bolid: w planach


Paweł1984 napisał/a:
Przedział mocy przy tych zmianach w zdrowym silniku i dobrej hamowni w MPI wychodzi 62-70km i 90-94nm ze zdrowym przebiegiem od 2,5 do 5,5 powyżej 80-85nm.
Bardzo ładnie, nawet w opcji minimum.
Paweł1984 napisał/a:
Sporting w dobrym stanie to lateria-zjedzisz pół Polski-szwabskiego dorwij...
Należy się sprostowanie - interesuje mnie rynek UK.
Paweł1984 napisał/a:
Skrzynia sporting jest ok. jak jest sprawna,zalana syntetykiem GL5 i piątka wystarcza do jazdy 170km/h na 14'' bez katowania silnika obrotami >6tys.-tylko trzeba mieć z 10km i z 5nm więcej jak seria:-)
Powoli zaczynamy się zgadzać. Jeszcze napisz, że swap na dojechany 1.2 75KM mija się z celem jak ma się dobre 1.1 :-)
_________________
Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-03-2016, 23:55   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Zawsze dawałem wybór widząc zdrowe 1.1 czy to spi czy MPI , nie wiem dlaczego większość wybierała złom z dziupli 1.2.75. nie nadający się nawet do remontu., ale ten dobry czy nadający jest całkiem ok i 1.1 szczególnie w MPI aby dobić parametrami chociaż mocy do 1.2 trzeba bardzo dużo pracy i $$$.
 
 
 
szymon1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 44
Skąd: Blackpool
Wysłany: 26-03-2016, 02:35   
   Bolid: w planach


Ze względu na różnicę pojemności parametry muszą wyjść nieco inne. Nawet jak moc maksymalna wyjdzie taka sama to przy wyższych obrotach. A teraz pomyśl, która charakrerystyka lepiej się zgra ze skrzynią Sportinga, a która S-ki. I ile pracy i $$$$ kosztować będzie wyciągnięcie z 1.2 ze złomu tych fabrycznych 73HP.
_________________
Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26-03-2016, 11:06   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


szymon1977 napisał/a:
Ze względu na różnicę pojemności parametry muszą wyjść nieco inne. Nawet jak moc maksymalna wyjdzie taka sama to przy wyższych obrotach. A teraz pomyśl, która charakrerystyka lepiej się zgra ze skrzynią Sportinga, a która S-ki. I ile pracy i $$$$ kosztować będzie wyciągnięcie z 1.2 ze złomu tych fabrycznych 73HP.

Takie tam dywagacje nie mają zbytnio sensu. I tak dłubanie w 1.1 skończy się swapem ze względu na niezadowalajace efekty:) Sam kupiłem silnik za 300zl ze złomu i jakoś dawał radę, później okazyjnie kupiłem inny z małym przebiegiem i różnicy w mocy nie było. Dlubanie 1.1 w dzisiejszych czasach po prostu się nie opłaca. Takie moje zdanie bo wiem na własnym przykladzie:)
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
szymon1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 44
Skąd: Blackpool
Wysłany: 26-03-2016, 15:44   
   Bolid: w planach


Jak ktoś twierdzi, że jego fabryczny 1.2 75 w sportingu jest fajniejszy od zdłubanego za cenę swapa 1.1 to nie uwierzę - przeczą temu parametry. A ja szybszego auta po prostu nie chcę. Sporting w serii jest wystarczająco szybki, chciałbym tylko żeby był nieco fajniejszy.
_________________
Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26-03-2016, 17:05   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


szymon1977 napisał/a:
Jak ktoś twierdzi, że jego fabryczny 1.2 75 w sportingu jest fajniejszy od zdłubanego za cenę swapa 1.1 to nie uwierzę - przeczą temu parametry. A ja szybszego auta po prostu nie chcę. Sporting w serii jest wystarczająco szybki, chciałbym tylko żeby był nieco fajniejszy.


Tylko, że nie zdłubiesz 1.1 żeby miał takie same osiągi za cenę swapa na 1.2 8V. Nie wiem też co oznacza dla Ciebie słowo "fajniejszy" w tym kontekście. 1.2 75KM naprawdę robi różnicę w seicento (to przecież prawie 20KM i 20NM więcej niż 1.1) i masz nadal seryjny silnik i spalanie na takim samym albo i niższym poziomie.
Na początku swojej przygody z seicento wsadziłem mu kompletną górę z 1.2 75KM (głowica, wałek, kolektor ssący, przepustnica, listwa wtryskowa, komputer) i efekt bez strojenia był praktycznie nieodczuwalny a przeróbek i wydatków było praktycznie tyle samo co by od razu wstawić kompletne 1.2.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
szymon1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 44
Skąd: Blackpool
Wysłany: 26-03-2016, 19:11   
   Bolid: w planach


To w końcu po założeniu wałka 866, dolotu i wystrojeniu 1.1mpi ma jakieś 65hp/6500 czy nadal 55hp/5000?

Załóżmy, że 1.1 ma jednak te 65hp/6500. To teraz powiedz jak chcesz odczuć różnicę skoro do 4500 wykres mocy właściwie się nie zmieni w stosunku do 55hp/5000? Oczywiście, że do 4500 odczuć jej nie możesz. Za to się o niej w praktyce przekonasz, jak przy 5000 silnik nie przestanie ciągnąć i ochoczo wkręci się pod 7000.
.....
Cytat:
Nie wiem też co oznacza dla Ciebie słowo "fajniejszy" w tym kontekście.
W kontekście małego sportowego autka z krótką skrzynią biegów słowo "fajniejszy" oznacza ochoczo kręcący się na obroty i straszący orzy tym przechodniów basowym pomrukiem ze stożka. Pytanie testowe: czym Ci się "fajniej" jeździ Golf III VR6 czy Crx mk2 v-tec?
_________________
Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-03-2016, 23:03   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


akładamy dla finishu dych dywagacji-masz silnik w bdb stanie,części i regulacje prawidłową,zjajduje się ktoś kto podstroi komp z mpi - wtedy na pb98 najczęściej wychodzi 62-68-może z 70km i moment z 90-94nm w mpi.

Czym się lepiej jeździ-oby dwa przypadki teraz to porównywać można- golf vr6 był mocny ale podsterowny-ciężki silnik, honda lekka i do jazdy kręcić ją trzeba, ale z hondy raczej fun większy do sportu z golfa do daily drivi-obecnie oba auta na rynku nie przedstawiają nic ciekawego.
Sam się przesiadłem z type r na octavie rs230 i tam gdzie octavia już nie chcę jechać honda szła dalej, za to z niskich czuć duży i nisko położony moment w rs+ szperę+ turbo, na wysokich też nie puchnie ale powyżej 6,5tys kręcić się nie opłaca-zobaczymy jak dotrę i wymienie olej na lepszy+ delikatnie zchipuję na ok 270-280km:-)i pozbędę się całkowicie kagańca esp. Na tą chwilę- honda lepsza przy pełnym bucie, prowadzenie lekko gorsze, RS230- rwie od dołu równo i ze szperą łyka zakręty lepiej-tam gdzie honda wyjeżdżała ta się trzyma.
 
 
 
szymon1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 44
Skąd: Blackpool
Wysłany: 27-03-2016, 08:50   
   Bolid: w planach


Paweł1984 napisał/a:
Zakładamy dla finishu dych dywagacji-masz silnik w bdb stanie,części i regulacje prawidłową,zjajduje się ktoś kto podstroi komp z mpi - wtedy na pb98 najczęściej wychodzi 62-68...
...przy blisko 6500 i jest git.
Paweł1984 napisał/a:
...i moment...
...który jest wynikiem działania matematycznego i rośnie wraz z mocą, a maleje z obrotami więc w silniku bez turba czy innych zmiennych faz rozrządu jego wyliczanie można sobie darować bo wyjdzie taki, jaki w małym wysoko kręcącym się silniku wyjść musi. Zwłaszcza, że samochód przyspiesza momentem obrotowym ale mierzonym NA KOŁACH a nie na silniku, i dlatego golf 3 tdi 90hp przyspiesza do sety tak samo jak golf 3 1.8 90hp, choć pierwszy pewnie ma ze 3x więcej momentu od drugiego. Więc po raz kolejny proszę - nie pisz mi o momencie.
.....
Cytat:
...obecnie oba auta na rynku nie przedstawiają nic ciekawego.
Bez przesady! O ile w Golfie 3 VR6 trzeba czegoś fajnego szukać to znajdź samochód, w którym:
- siedzisz tak nisko,
- jest tak mały,
- jest tak lekki,
- równie szybko przyspiesz do 100km/h,
- kręcąc się przy tym do 8000. Obawiam się, że nic innego niż CRX mk2 v-tec nie znajdziesz, bo w historii motoryzacji po prostu nie było i już raczej nie będzie. Pomijam oczywiście ekstrema typu KTM a skupiam się na "normalnych" samochodach dla Kowalskiego.
_________________
Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum