Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
kuba306
nówka sztuka ;)
Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 47 Skąd: Łomianki
|
|
|
|
 |
Koszał
nówka sztuka ;)
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-02-2010, 14:33
Bolid: Fiat |
|
|
Dziś zaczynam zabawę z moim sejem.
Kupiłem silnik 1,2 16V z Punto II.
Mam kilka pytań-
1) kolektor wydechowy jest razem z katalizatorem- zmieści mi się w seju czy wymienić na taki bez katalizatora??
2) mam komputer z 2 wtyczkami leżący na silniku, ale jest wtyczka jeszcze do body komputera (chyba) musze go kupić czy podczepie do starego??
3) gdzie wyczyścić kompa najlepiej okolica trojmiasta zeby nie było imobilaizera? |
|
|
|
 |
zejk
śnieżna felga

Pomógł: 6 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 54 Skąd: ETM
|
Wysłany: 18-02-2010, 15:46
Bolid: SC 1.2 16v hybryda club |
|
|
Oooooooo chłopie, ale się włożyłeś.
1. Kolektora raczej nie zmieniaj, bo w nim masz dwie sondy lambda (przed i za katem co wynika z normy EURO3).
2. Jeśli chcesz to jak najszybciej skończyć, to przejdź na sterowanie MM z PI, jeżeli się uprzesz przy Boschu, to służę schematami elektryki. Co do bodykompa to będziesz coś takiego potrzebował http://www.allegro.pl/ite...y_komputer.html
3. Nietamtejszy jestem. |
_________________ www.centomania.tm44.pl
www.zalbart.pl
Felg lakierowanie proszkowe i piaskowanie PW
Borki 2009 numer boczny 53
Borki 2010 numer boczny 53
Borki 2011 placówka zamiejscowa Sypniewo numer boczny 53 |
|
|
|
 |
Koszał
nówka sztuka ;)
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-02-2010, 15:54
Bolid: Fiat |
|
|
Ale słyszałem że Body potrzebny jest tylko do modułu komfortu i do odpalenia silnika nie jest niezbędny.
Martwi mnie bardziej jak tego kompa wyczyścic z imobilaizera |
|
|
|
 |
juliusz64
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 30 Dołączył: 21 Cze 2008 Posty: 442 Skąd: Okolice Ostrołęki
|
Wysłany: 18-02-2010, 19:58
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Kompa wyczyści Ci pan HUBA z forum |
_________________ fast sej ; > |
|
|
|
 |
Koszał
nówka sztuka ;)
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-02-2010, 16:00
Bolid: Fiat |
|
|
Jednak będę instalował kompa z Punto 1 i zostawię całą elektonike z seja. |
|
|
|
 |
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 19-02-2010, 18:47
Bolid: SC |
|
|
Sam komputer z P1 nie wystarczy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
NERWUSS
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 47 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 19-02-2010, 18:54
Bolid: VW->to jest to :D |
|
|
4Xtrim napisał/a: | Sam komputer z P1 nie wystarczy. | a co jeszcze trzeba ?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
zejk
śnieżna felga

Pomógł: 6 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 54 Skąd: ETM
|
Wysłany: 24-02-2010, 14:04
Bolid: SC 1.2 16v hybryda club |
|
|
Ano przepustnica i krokowiec, jeszcze jakieś czujniki nie są PnP między Boschem a MM, wtryski są inne, ale to akurat tak bardzo nie przeszkadza. |
_________________ www.centomania.tm44.pl
www.zalbart.pl
Felg lakierowanie proszkowe i piaskowanie PW
Borki 2009 numer boczny 53
Borki 2010 numer boczny 53
Borki 2011 placówka zamiejscowa Sypniewo numer boczny 53 |
|
|
|
 |
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 24-02-2010, 15:38
Bolid: SC |
|
|
Najlepiej caly kolektor ssący z P1 + czujnik temp wody. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sysiuRally
nówka sztuka ;)
Dołączyła: 02 Lut 2010 Posty: 12 Skąd: pink garage
|
Wysłany: 08-03-2010, 10:24
Bolid: 1.1 spi -> 1.2 16v |
|
|
zejk napisał/a: | qter napisał/a: | Czym się różnią silnik 16V 86km i 80km?? Może tylko komp??? |
86
montowane w p1 sporting i lancia Y, sterowany MM, jedna sonda, kat na rurze wydechowej, brak czujnika spalania stukowego, kompresja 10,2
82
montowane bravo/a 1998-2000 (chyba), sterowany Boschem, jedna sonda, kat na rurze wydechowej, czujnik spalania stukowego, kompresja 10,6
80
montowane bravoa 2000-2002 (chyba), p2, stilo, albea, sterowany Boschem, dwie sondy, kat w kolektorze wydechowym, czujnik spalania stukowego, kompresja 10,6
Ogólnie i w uproszczeniu moc tych jednostek zależy od sterowania, więc możesz wytargać nowszy silnik ze stilona i poskładać go na MM - tak bym zrobił, gdyż silniki 86 są starsze i były montowane w p1 sporting więc swoje też pewnie przeżyły, natomiast te z większych i nowszych aut były wykorzystywane do ekonomicznego przemieszczania się więc powinny być w lepszym stanie. Jednostki różnią się sterowaniem ze względu na normę emisji spalin EURO 2 (2000r) tak jak seje się zrobiły mpi. Druga sprawa, elektronika Boscha jest raczej niezabijalna, natomiast wysłużone centralki MM mogą padać, ale nie przywiązywałbym do tego wielkiej wagi. |
mam silnik od bravy 1.2 16v
i obiło mi się o uszy że ten silnik ma mniejszą głowice od P1 i dlatego jest różnica w KM
no ale tak czy siak podobno lepiej dawać kompa od P1 ze względu na ten czujnik spalania stukowego... z tym że moc będzie nadal taka sama
i mam pytanie, jak odróżnić kolektor ssacy P1 od tego z Bravy?? jakies rożnice są?
a po drugie co lepiej:
zmienic listwe wtryskową i kolektor ssacy na taki od P1
czy lepiej zmienić pompe paliwa na taka od seja MPI ??
czy pomimo zmiany pompy paliwa na MPI nadal trzeba zmieniać ssacy??
i czy np nie pasowała by pompa paliwa od bravy? |
Ostatnio zmieniony przez sysiuRally 08-03-2010, 10:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zejk
śnieżna felga

Pomógł: 6 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 54 Skąd: ETM
|
Wysłany: 08-03-2010, 10:35
Bolid: SC 1.2 16v hybryda club |
|
|
Różnica w mocy wynika z norm emisji z tego samego powodu wypadły z palety silniki 1242 8v 73KM. Co do ssącego, to nie wiem, czy tam podejdzie przepustnica taka jak w Punto I na ten kolektor, bo krokowy w Boschu na pewno nie da rady podpiąć pod MM. Listwa wtryskowa w Bpschu ma system returnless - regulator ciśnienia 3,5 bar masz w koszu pompy od MPI i to załatwia sprawę.
Moje zdanie takie, że lepiej na hybrydzie to poskładać - czujnik spalania stukowego, nowsza konstrukcja, co prawda więcej gimnastyki, ale też większa radość na finiszu. |
_________________ www.centomania.tm44.pl
www.zalbart.pl
Felg lakierowanie proszkowe i piaskowanie PW
Borki 2009 numer boczny 53
Borki 2010 numer boczny 53
Borki 2011 placówka zamiejscowa Sypniewo numer boczny 53 |
Ostatnio zmieniony przez zejk 08-03-2010, 10:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
sysiuRally
nówka sztuka ;)
Dołączyła: 02 Lut 2010 Posty: 12 Skąd: pink garage
|
Wysłany: 08-03-2010, 10:42
Bolid: 1.1 spi -> 1.2 16v |
|
|
zejk napisał/a: | Ano przepustnica i krokowiec |
a to jest inna przepustnica w bravie i punto1??
aha dodam ze
mam ten z bravy przed 2000, mam jedna sonde i kata na rurze wydechowej nie w kolektorze
czyli 82KM ale podobno ma on mniejsza głowice niz ten 86KM punto1
i nawet jak dam kompa MM to bedzie 82 konie |
|
|
|
 |
sysiuRally
nówka sztuka ;)
Dołączyła: 02 Lut 2010 Posty: 12 Skąd: pink garage
|
Wysłany: 08-03-2010, 10:44
Bolid: 1.1 spi -> 1.2 16v |
|
|
zejk napisał/a: | Co do ssącego, to nie wiem, czy tam podejdzie przepustnica taka jak w Punto I na ten kolektor, bo krokowy w Boschu na pewno nie da rady podpiąć pod MM. |
olaboga to wogole co za sens brac silnik od bravy do swapa jak i tak połowa rzeczy ma iść od punto1?
to znaczy że lepiej dać kompa bosha?? a jak załatwić sprawę tego stukowego co sie z tym robi żeby działało w sc spi?
jakie to zakręcone |
Ostatnio zmieniony przez sysiuRally 08-03-2010, 10:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zejk
śnieżna felga

Pomógł: 6 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 54 Skąd: ETM
|
Wysłany: 08-03-2010, 10:48
Bolid: SC 1.2 16v hybryda club |
|
|
Masz to co ja - odpaliłem dziada na hybrydzie i wszystko gra i nie tyrkoli.
sysiuRally napisał/a: | olaboga to wogole co za sens brac silnik od bravy do swapa jak i tak połowa rzeczy ma iść od punto1? |
Trzeba było wcześniej się dokładnie rozeznać temat, ja też trochę w brodę plułem, ale się w końcu udało.
Jakby co to mam całą książkę serwisową od bravo ze schematami i opisami po angielsku co prawda, ale mogę udostępnić. |
_________________ www.centomania.tm44.pl
www.zalbart.pl
Felg lakierowanie proszkowe i piaskowanie PW
Borki 2009 numer boczny 53
Borki 2010 numer boczny 53
Borki 2011 placówka zamiejscowa Sypniewo numer boczny 53 |
|
|
|
 |
|