FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
kuba306 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 47
Skąd: Łomianki
Wysłany: 30-01-2010, 23:52   
   Bolid: Peugeot 306 gti6 6speed


Narazie mam 1.1 Spi ale tak jak pisalem planuje wsadzic 1,2 16v


EDIT
panowie jak chcecie sobie pogadac to zapraszam na pw gg a kolega kuba306 niech poczyta i poszuka na forum a znajdzie odpowiedzi na swoje pytanie szczegolnie na tym etapie projektu!
_________________
http://www.seicento.pl/vi...p=265340#265340
http://306team.pl/index.p...ytkownik&id=947
 
 
 
Koszał 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-02-2010, 14:33   
   Bolid: Fiat


Dziś zaczynam zabawę z moim sejem.
Kupiłem silnik 1,2 16V z Punto II.
Mam kilka pytań-
1) kolektor wydechowy jest razem z katalizatorem- zmieści mi się w seju czy wymienić na taki bez katalizatora??
2) mam komputer z 2 wtyczkami leżący na silniku, ale jest wtyczka jeszcze do body komputera (chyba) musze go kupić czy podczepie do starego??
3) gdzie wyczyścić kompa najlepiej okolica trojmiasta zeby nie było imobilaizera?
 
 
zejk 
śnieżna felga


Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 54
Skąd: ETM
Wysłany: 18-02-2010, 15:46   
   Bolid: SC 1.2 16v hybryda club


Oooooooo chłopie, ale się włożyłeś.


1. Kolektora raczej nie zmieniaj, bo w nim masz dwie sondy lambda (przed i za katem co wynika z normy EURO3).

2. Jeśli chcesz to jak najszybciej skończyć, to przejdź na sterowanie MM z PI, jeżeli się uprzesz przy Boschu, to służę schematami elektryki. Co do bodykompa to będziesz coś takiego potrzebował http://www.allegro.pl/ite...y_komputer.html

3. Nietamtejszy jestem.
_________________
www.centomania.tm44.pl
www.zalbart.pl
Felg lakierowanie proszkowe i piaskowanie --> PW
Borki 2009 numer boczny 53
Borki 2010 numer boczny 53
Borki 2011 placówka zamiejscowa Sypniewo numer boczny 53
 
 
Koszał 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-02-2010, 15:54   
   Bolid: Fiat


Ale słyszałem że Body potrzebny jest tylko do modułu komfortu i do odpalenia silnika nie jest niezbędny.
Martwi mnie bardziej jak tego kompa wyczyścic z imobilaizera
 
 
juliusz64 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 442
Skąd: Okolice Ostrołęki
Wysłany: 18-02-2010, 19:58   
   Bolid: Seicento 900


Kompa wyczyści Ci pan HUBA z forum
_________________
fast sej ; >
 
 
 
Koszał 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-02-2010, 16:00   
   Bolid: Fiat


Jednak będę instalował kompa z Punto 1 i zostawię całą elektonike z seja.
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 19-02-2010, 18:47   
   Bolid: SC


Sam komputer z P1 nie wystarczy.
_________________

 
 
NERWUSS 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 47
Skąd: Ząbki
Wysłany: 19-02-2010, 18:54   
   Bolid: VW->to jest to :D


4Xtrim napisał/a:
Sam komputer z P1 nie wystarczy.
a co jeszcze trzeba ??
_________________

 
 
zejk 
śnieżna felga


Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 54
Skąd: ETM
Wysłany: 24-02-2010, 14:04   
   Bolid: SC 1.2 16v hybryda club


Ano przepustnica i krokowiec, jeszcze jakieś czujniki nie są PnP między Boschem a MM, wtryski są inne, ale to akurat tak bardzo nie przeszkadza.
_________________
www.centomania.tm44.pl
www.zalbart.pl
Felg lakierowanie proszkowe i piaskowanie --> PW
Borki 2009 numer boczny 53
Borki 2010 numer boczny 53
Borki 2011 placówka zamiejscowa Sypniewo numer boczny 53
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 24-02-2010, 15:38   
   Bolid: SC


Najlepiej caly kolektor ssący z P1 + czujnik temp wody.
_________________

 
 
sysiuRally 
nówka sztuka ;)

Dołączyła: 02 Lut 2010
Posty: 12
Skąd: pink garage
Wysłany: 08-03-2010, 10:24   
   Bolid: 1.1 spi -> 1.2 16v


zejk napisał/a:
qter napisał/a:
Czym się różnią silnik 16V 86km i 80km?? Może tylko komp???


86
montowane w p1 sporting i lancia Y, sterowany MM, jedna sonda, kat na rurze wydechowej, brak czujnika spalania stukowego, kompresja 10,2

82
montowane bravo/a 1998-2000 (chyba), sterowany Boschem, jedna sonda, kat na rurze wydechowej, czujnik spalania stukowego, kompresja 10,6
80
montowane bravoa 2000-2002 (chyba), p2, stilo, albea, sterowany Boschem, dwie sondy, kat w kolektorze wydechowym, czujnik spalania stukowego, kompresja 10,6

Ogólnie i w uproszczeniu moc tych jednostek zależy od sterowania, więc możesz wytargać nowszy silnik ze stilona i poskładać go na MM - tak bym zrobił, gdyż silniki 86 są starsze i były montowane w p1 sporting więc swoje też pewnie przeżyły, natomiast te z większych i nowszych aut były wykorzystywane do ekonomicznego przemieszczania się więc powinny być w lepszym stanie. Jednostki różnią się sterowaniem ze względu na normę emisji spalin EURO 2 (2000r) tak jak seje się zrobiły mpi. Druga sprawa, elektronika Boscha jest raczej niezabijalna, natomiast wysłużone centralki MM mogą padać, ale nie przywiązywałbym do tego wielkiej wagi.




mam silnik od bravy 1.2 16v
i obiło mi się o uszy że ten silnik ma mniejszą głowice od P1 i dlatego jest różnica w KM :]

no ale tak czy siak podobno lepiej dawać kompa od P1 ze względu na ten czujnik spalania stukowego... z tym że moc będzie nadal taka sama ;]

i mam pytanie, jak odróżnić kolektor ssacy P1 od tego z Bravy?? jakies rożnice są?


a po drugie co lepiej:

zmienic listwe wtryskową i kolektor ssacy na taki od P1
czy lepiej zmienić pompe paliwa na taka od seja MPI ??
czy pomimo zmiany pompy paliwa na MPI nadal trzeba zmieniać ssacy?? :znudzony:

i czy np nie pasowała by pompa paliwa od bravy? :-P
Ostatnio zmieniony przez sysiuRally 08-03-2010, 10:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zejk 
śnieżna felga


Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 54
Skąd: ETM
Wysłany: 08-03-2010, 10:35   
   Bolid: SC 1.2 16v hybryda club


Różnica w mocy wynika z norm emisji z tego samego powodu wypadły z palety silniki 1242 8v 73KM. Co do ssącego, to nie wiem, czy tam podejdzie przepustnica taka jak w Punto I na ten kolektor, bo krokowy w Boschu na pewno nie da rady podpiąć pod MM. Listwa wtryskowa w Bpschu ma system returnless - regulator ciśnienia 3,5 bar masz w koszu pompy od MPI i to załatwia sprawę.

Moje zdanie takie, że lepiej na hybrydzie to poskładać - czujnik spalania stukowego, nowsza konstrukcja, co prawda więcej gimnastyki, ale też większa radość na finiszu.
_________________
www.centomania.tm44.pl
www.zalbart.pl
Felg lakierowanie proszkowe i piaskowanie --> PW
Borki 2009 numer boczny 53
Borki 2010 numer boczny 53
Borki 2011 placówka zamiejscowa Sypniewo numer boczny 53
Ostatnio zmieniony przez zejk 08-03-2010, 10:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sysiuRally 
nówka sztuka ;)

Dołączyła: 02 Lut 2010
Posty: 12
Skąd: pink garage
Wysłany: 08-03-2010, 10:42   
   Bolid: 1.1 spi -> 1.2 16v


zejk napisał/a:
Ano przepustnica i krokowiec

a to jest inna przepustnica w bravie i punto1??

aha dodam ze
mam ten z bravy przed 2000, mam jedna sonde i kata na rurze wydechowej nie w kolektorze
czyli 82KM ale podobno ma on mniejsza głowice niz ten 86KM punto1
i nawet jak dam kompa MM to bedzie 82 konie
 
 
sysiuRally 
nówka sztuka ;)

Dołączyła: 02 Lut 2010
Posty: 12
Skąd: pink garage
Wysłany: 08-03-2010, 10:44   
   Bolid: 1.1 spi -> 1.2 16v


zejk napisał/a:
Co do ssącego, to nie wiem, czy tam podejdzie przepustnica taka jak w Punto I na ten kolektor, bo krokowy w Boschu na pewno nie da rady podpiąć pod MM.


olaboga to wogole co za sens brac silnik od bravy do swapa jak i tak połowa rzeczy ma iść od punto1?

to znaczy że lepiej dać kompa bosha?? a jak załatwić sprawę tego stukowego co sie z tym robi żeby działało w sc spi?

jakie to zakręcone :roll:
Ostatnio zmieniony przez sysiuRally 08-03-2010, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zejk 
śnieżna felga


Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 54
Skąd: ETM
Wysłany: 08-03-2010, 10:48   
   Bolid: SC 1.2 16v hybryda club


Masz to co ja - odpaliłem dziada na hybrydzie i wszystko gra i nie tyrkoli.

sysiuRally napisał/a:
olaboga to wogole co za sens brac silnik od bravy do swapa jak i tak połowa rzeczy ma iść od punto1?


Trzeba było wcześniej się dokładnie rozeznać temat, ja też trochę w brodę plułem, ale się w końcu udało.

Jakby co to mam całą książkę serwisową od bravo ze schematami i opisami po angielsku co prawda, ale mogę udostępnić.
_________________
www.centomania.tm44.pl
www.zalbart.pl
Felg lakierowanie proszkowe i piaskowanie --> PW
Borki 2009 numer boczny 53
Borki 2010 numer boczny 53
Borki 2011 placówka zamiejscowa Sypniewo numer boczny 53
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum