FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
sysiuRally 
nówka sztuka ;)

Dołączyła: 02 Lut 2010
Posty: 12
Skąd: pink garage
Wysłany: 08-03-2010, 10:51   
   Bolid: 1.1 spi -> 1.2 16v


to jakbym mogła prosić łopatologicznie jak dla kobiety wyjaśnienie tej hybrydy:))
konkretnie jak przerobic 1.1 spi na 1.2 16v od bravy 82KM? co i z czego?

co u siebie jeszcze zmieniałes?? i jak ogarnia sie temat stukowego jeżeli dam kompa bosha?
i pompe od MPI
kolektor ssacy i listwe wtedy od czego brać
 
 
zejk 
śnieżna felga


Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 54
Skąd: ETM
Wysłany: 08-03-2010, 11:11   
   Bolid: SC 1.2 16v hybryda club


Hybryda czyli komputer wykonany w technologii hybrydowej np. taki http://www.kocar.com.pl/i.../bravo/012.jpg. Do tego kompletna wiązka silnika i budy przynajmniej z pinoutem (tamtędy lecą kabelki do kontrolek wtrysku, ładowania, temperatury itp), centralka code wraz z kluczykiem i stacyjką - dobrze by było gdyby od jednego dawcy cała ta elektryko-elektronika. Wprawny elektryk by się przydał coby to połączyć i właściwie tyle.
_________________
www.centomania.tm44.pl
www.zalbart.pl
Felg lakierowanie proszkowe i piaskowanie --> PW
Borki 2009 numer boczny 53
Borki 2010 numer boczny 53
Borki 2011 placówka zamiejscowa Sypniewo numer boczny 53
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 08-03-2010, 15:58   
   Bolid: SC


sysiuRally napisał/a:

olaboga to wogole co za sens brac silnik od bravy do swapa jak i tak połowa rzeczy ma iść od punto1?

to znaczy że lepiej dać kompa bosha?? a jak załatwić sprawę tego stukowego co sie z tym robi żeby działało w sc spi?

jakie to zakręcone :roll:

Co do silnika punto 86KM a 82KM róznica tkwi nie w głowicy a w wałku.

Najptosciej poskladac na osprzecie z P1 i centralce MM.
Instalka silnika pozostaje z SPI.Wystarczy ja przerobic.1,5h roboty.
_________________

 
 
Koszał 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-03-2010, 13:42   
   Bolid: Fiat


Panowie....ciagle z tym swapem problemy :sad:
Mam silnik 1,2 16v z P2.
przepustnica z P1, Komp z P1
Teraz muszę kupic kolektor ssący z P! i teraz pytanie-
Czy moje wtryski z P2 bedą pasować czy muszę kupic wtryski z P1???
I jak kupuje kolektor to tylko plastikowy jak ten
http://allegro.pl/item942...ktor_ssacy.html
czy taki
http://allegro.pl/item945...to_1_2_16v.html
 
 
homzic 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 40
Skąd: Będzin
Wysłany: 15-03-2010, 18:38   
   Bolid: Sei 900 @ 1.2 @ 1.4 16V


Witam,
proszę o wszelkie sugestie tych co robili SWAP z 900 zwłaszcza na 1.2 8V + C514.513. Problem polega na tym, że lewa półoś jest poprostu za długa i to jakieś 2 cm tak że jak wkładam sworzeń to dobija do kielicha i nie w ogóle luzu. W prawej stronie wszystko jest git i półoś ma normalnie 1,5 cm na ruch do końca kielicha.
Czy ktoś się spotkał z takim problemem. Z tego co wszem i wobec wszyscy twierdzą nie ma różnicy w te półosi pomiędzy SPI i MPI i a na szrocie też różnicy nie widzę. Dlaczego zatem nie pasuje?
Jedynie co mi pozostaje to domniemywać krzywą budę ale jedynie auto było puknięte tak że do wymiany była lampa i błotnik. Maska cała. Czyżby to było przyczyną takiego zwichrowania zawiechy
 
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 15-03-2010, 20:59   
   Bolid: SC


Koszał napisał/a:
Panowie....ciagle z tym swapem problemy :sad:
Mam silnik 1,2 16v z P2.
przepustnica z P1, Komp z P1
Teraz muszę kupic kolektor ssący z P! i teraz pytanie-
Czy moje wtryski z P2 bedą pasować czy muszę kupic wtryski z P1???
I jak kupuje kolektor to tylko plastikowy jak ten
http://allegro.pl/item942...ktor_ssacy.html
czy taki
http://allegro.pl/item945...to_1_2_16v.html

Kolektor nr.1 to tylko połowa kolektora.
Potrzebny jest taki jak nr.2 czyli aluminium+plastik.
_________________

 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 15-03-2010, 23:03   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


homzic napisał/a:
Witam,
proszę o wszelkie sugestie tych co robili SWAP z 900 zwłaszcza na 1.2 8V + C514.513. Problem polega na tym, że lewa półoś jest poprostu za długa i to jakieś 2 cm tak że jak wkładam sworzeń to dobija do kielicha i nie w ogóle luzu. W prawej stronie wszystko jest git i półoś ma normalnie 1,5 cm na ruch do końca kielicha.
Czy ktoś się spotkał z takim problemem. Z tego co wszem i wobec wszyscy twierdzą nie ma różnicy w te półosi pomiędzy SPI i MPI i a na szrocie też różnicy nie widzę. Dlaczego zatem nie pasuje?
Jedynie co mi pozostaje to domniemywać krzywą budę ale jedynie auto było puknięte tak że do wymiany była lampa i błotnik. Maska cała. Czyżby to było przyczyną takiego zwichrowania zawiechy


masz za długą półoś lub ewentualnie półoś dobra tylko przegub od innego auta we fiacie troszkę tego jest :P

a jak poprzedni silnik siedział na miejscu i nie wyrywało półosi to budę masz prosta zresztą jak by tak było to już byś miał prawie 4 ślad
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
homzic 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 40
Skąd: Będzin
Wysłany: 16-03-2010, 12:00   
   Bolid: Sei 900 @ 1.2 @ 1.4 16V


Wuniek,
dzięki za rady, a spotkałeś się z jeszcze krótszym przegubem niż w Seju bo półosie miałem komplet od Seja 1.1 z przegubami więc zakładam, że mam dobre.
Jeszcze zrobimy dzisiaj próbę z taką, że zluzujemy silnik z łap i złożymy zawieche i zobaczymy czy ma luz czy siedzi na sztywno. Może to nam pokaże właściwą pozycję silnika.

Myślałem też nad skróceniem tej półosi ale gra widzę niewarta świeczki bo materiał jest hartowany tylko na powierzchni i nikt się tego nie chce podjąć.
 
 
 
Koszał 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-03-2010, 13:28   
   Bolid: Fiat


No to silnik siedzi....i są problemy
Osłona od paska dotyka do śruby reflektora- czy tak powinno być??
Mam jakiś czujnik w silniku w bloku pod kolektorem ssącym. W seju nie ma takiego. Do czego on jest??
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 16-03-2010, 14:03   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


homzic napisał/a:
Myślałem też nad skróceniem tej półosi ale gra widzę niewarta świeczki bo materiał jest hartowany tylko na powierzchni i nikt się tego nie chce podjąć.


nie ma co skracać bo to rzeźba w g... widzę ze na AK ktoś już zapodał foty i rozkminił temat dogłębnie ja sam miałem taka akcje wymieniłem wtedy przegub na nowy i było ok (bo sam patyk miałem tej samej długości ale nie powiem ci czy miałem półoś z punto 1.2 czy jeszcze jakiegoś innego uno)

Koszał napisał/a:
Osłona od paska dotyka do śruby reflektora- czy tak powinno być??


tak przy 1.2 jest tam naprawdę ciasno - reflektor można przytjunigowac i robi się luźniej

Koszał napisał/a:
Mam jakiś czujnik w silniku w bloku pod kolektorem ssącym. W seju nie ma takiego. Do czego on jest??


czujnik temperatury wody na wskazówkę
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-03-2010, 14:06   
   Bolid: Audi


Koszał napisał/a:

Osłona od paska dotyka do śruby reflektora- czy tak powinno być??


ja skróciłem troszkę śrubę i jakoś wsyzstko działa
_________________

 
 
homzic 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 40
Skąd: Będzin
Wysłany: 16-03-2010, 22:22   
   Bolid: Sei 900 @ 1.2 @ 1.4 16V


no wracam właśnie z placu boju. Sprawa się wyjaśniła i wyszedł mega błąd w sztuce bo założyliśmy złą łapę do silnika i to zmieniło jego pozycję. Ale ona tak fajnie pasowała, że nam do głowy nie przyszło co może być nie tak.
Dopiero jak oblukaliśmy seja 1.1 na placu jaka tam łapa jest to dostaliśmy olśnienia.
Jutro wymiana łapy i jazda dalej.
Dzięki za podpowiedzi i naprawdę podziwiam tych co już to zrobili a tych co tego nie robili i nie lubią odkrywać i grzebać to niech się raczej nie zabierają (zwłaszcza z 900 na 1.2).
Mnie to sprawia sporą frajdę ale takie błędy kosztują.
 
 
 
marcinmel 
nówka sztuka ;)

Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 10
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-03-2010, 07:17   
   Bolid: Fiat 176 (Sej), P406 HdI Break, Aveo


homzic napisz jaka to jest łapa bo cały czas się zastanawiam jak mi silnik się zawiesi na łapie od 1100 sporting skoro ja śruby mocujące z 900 mam dwie a w tej łapie jest jedna. Jeśli możesz opisz jak to zawiesiłeś i którą łape wybrałeś żebym nie popełnił tego samego błędu


z góry dzięku
_________________

 
 
marcinmel 
nówka sztuka ;)

Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 10
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-03-2010, 19:05   
   Bolid: Fiat 176 (Sej), P406 HdI Break, Aveo


ludzie , kto z was rozgryzł połączenie wiązki silnika z PUNTO 1.2 8V ( tej z komputerem po lewej) z oryginalną wiązką z 900 . I nie mówicie mi że szukaj na forum bo zwyczajnie NIE MA. Przeróbka SPI jest całkowicie różna . Opisane schematy są całkowicie inne.

POMOCY
_________________

 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 17-03-2010, 20:03   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


co ty piszesz jak nie ma ??? ? pomysl poczytaj w punto 1 1.2 8v jak mysle ze o tego ci chodzi komp jest po lewej a co to ma za znaczenie? przerobienie wiazki 900 na 1.2 8v mpi to 1 godzina roboty, dlaczego robisz sobie pod gorke juz nie moge czegos takiego czytac :/
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum