Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
sysiuRally
nówka sztuka ;)
Dołączyła: 02 Lut 2010 Posty: 12 Skąd: pink garage
|
Wysłany: 08-03-2010, 10:51
Bolid: 1.1 spi -> 1.2 16v |
|
|
to jakbym mogła prosić łopatologicznie jak dla kobiety wyjaśnienie tej hybrydy:))
konkretnie jak przerobic 1.1 spi na 1.2 16v od bravy 82KM? co i z czego?
co u siebie jeszcze zmieniałes?? i jak ogarnia sie temat stukowego jeżeli dam kompa bosha?
i pompe od MPI
kolektor ssacy i listwe wtedy od czego brać |
|
|
|
 |
zejk
śnieżna felga

Pomógł: 6 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 54 Skąd: ETM
|
Wysłany: 08-03-2010, 11:11
Bolid: SC 1.2 16v hybryda club |
|
|
Hybryda czyli komputer wykonany w technologii hybrydowej np. taki http://www.kocar.com.pl/i.../bravo/012.jpg. Do tego kompletna wiązka silnika i budy przynajmniej z pinoutem (tamtędy lecą kabelki do kontrolek wtrysku, ładowania, temperatury itp), centralka code wraz z kluczykiem i stacyjką - dobrze by było gdyby od jednego dawcy cała ta elektryko-elektronika. Wprawny elektryk by się przydał coby to połączyć i właściwie tyle. |
_________________ www.centomania.tm44.pl
www.zalbart.pl
Felg lakierowanie proszkowe i piaskowanie PW
Borki 2009 numer boczny 53
Borki 2010 numer boczny 53
Borki 2011 placówka zamiejscowa Sypniewo numer boczny 53 |
|
|
|
 |
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 08-03-2010, 15:58
Bolid: SC |
|
|
sysiuRally napisał/a: |
olaboga to wogole co za sens brac silnik od bravy do swapa jak i tak połowa rzeczy ma iść od punto1?
to znaczy że lepiej dać kompa bosha?? a jak załatwić sprawę tego stukowego co sie z tym robi żeby działało w sc spi?
jakie to zakręcone |
Co do silnika punto 86KM a 82KM róznica tkwi nie w głowicy a w wałku.
Najptosciej poskladac na osprzecie z P1 i centralce MM.
Instalka silnika pozostaje z SPI.Wystarczy ja przerobic.1,5h roboty. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Koszał
nówka sztuka ;)
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
homzic
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 40 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 15-03-2010, 18:38
Bolid: Sei 900 @ 1.2 @ 1.4 16V |
|
|
Witam,
proszę o wszelkie sugestie tych co robili SWAP z 900 zwłaszcza na 1.2 8V + C514.513. Problem polega na tym, że lewa półoś jest poprostu za długa i to jakieś 2 cm tak że jak wkładam sworzeń to dobija do kielicha i nie w ogóle luzu. W prawej stronie wszystko jest git i półoś ma normalnie 1,5 cm na ruch do końca kielicha.
Czy ktoś się spotkał z takim problemem. Z tego co wszem i wobec wszyscy twierdzą nie ma różnicy w te półosi pomiędzy SPI i MPI i a na szrocie też różnicy nie widzę. Dlaczego zatem nie pasuje?
Jedynie co mi pozostaje to domniemywać krzywą budę ale jedynie auto było puknięte tak że do wymiany była lampa i błotnik. Maska cała. Czyżby to było przyczyną takiego zwichrowania zawiechy |
|
|
|
 |
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 15-03-2010, 20:59
Bolid: SC |
|
|
Kolektor nr.1 to tylko połowa kolektora.
Potrzebny jest taki jak nr.2 czyli aluminium+plastik. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 15-03-2010, 23:03
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
homzic napisał/a: | Witam,
proszę o wszelkie sugestie tych co robili SWAP z 900 zwłaszcza na 1.2 8V + C514.513. Problem polega na tym, że lewa półoś jest poprostu za długa i to jakieś 2 cm tak że jak wkładam sworzeń to dobija do kielicha i nie w ogóle luzu. W prawej stronie wszystko jest git i półoś ma normalnie 1,5 cm na ruch do końca kielicha.
Czy ktoś się spotkał z takim problemem. Z tego co wszem i wobec wszyscy twierdzą nie ma różnicy w te półosi pomiędzy SPI i MPI i a na szrocie też różnicy nie widzę. Dlaczego zatem nie pasuje?
Jedynie co mi pozostaje to domniemywać krzywą budę ale jedynie auto było puknięte tak że do wymiany była lampa i błotnik. Maska cała. Czyżby to było przyczyną takiego zwichrowania zawiechy |
masz za długą półoś lub ewentualnie półoś dobra tylko przegub od innego auta we fiacie troszkę tego jest
a jak poprzedni silnik siedział na miejscu i nie wyrywało półosi to budę masz prosta zresztą jak by tak było to już byś miał prawie 4 ślad |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
homzic
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 40 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 16-03-2010, 12:00
Bolid: Sei 900 @ 1.2 @ 1.4 16V |
|
|
Wuniek,
dzięki za rady, a spotkałeś się z jeszcze krótszym przegubem niż w Seju bo półosie miałem komplet od Seja 1.1 z przegubami więc zakładam, że mam dobre.
Jeszcze zrobimy dzisiaj próbę z taką, że zluzujemy silnik z łap i złożymy zawieche i zobaczymy czy ma luz czy siedzi na sztywno. Może to nam pokaże właściwą pozycję silnika.
Myślałem też nad skróceniem tej półosi ale gra widzę niewarta świeczki bo materiał jest hartowany tylko na powierzchni i nikt się tego nie chce podjąć. |
|
|
|
 |
Koszał
nówka sztuka ;)
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-03-2010, 13:28
Bolid: Fiat |
|
|
No to silnik siedzi....i są problemy
Osłona od paska dotyka do śruby reflektora- czy tak powinno być??
Mam jakiś czujnik w silniku w bloku pod kolektorem ssącym. W seju nie ma takiego. Do czego on jest?? |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 16-03-2010, 14:03
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
homzic napisał/a: | Myślałem też nad skróceniem tej półosi ale gra widzę niewarta świeczki bo materiał jest hartowany tylko na powierzchni i nikt się tego nie chce podjąć. |
nie ma co skracać bo to rzeźba w g... widzę ze na AK ktoś już zapodał foty i rozkminił temat dogłębnie ja sam miałem taka akcje wymieniłem wtedy przegub na nowy i było ok (bo sam patyk miałem tej samej długości ale nie powiem ci czy miałem półoś z punto 1.2 czy jeszcze jakiegoś innego uno)
Koszał napisał/a: | Osłona od paska dotyka do śruby reflektora- czy tak powinno być?? |
tak przy 1.2 jest tam naprawdę ciasno - reflektor można przytjunigowac i robi się luźniej
Koszał napisał/a: | Mam jakiś czujnik w silniku w bloku pod kolektorem ssącym. W seju nie ma takiego. Do czego on jest?? |
czujnik temperatury wody na wskazówkę |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-03-2010, 14:06
Bolid: Audi |
|
|
Koszał napisał/a: |
Osłona od paska dotyka do śruby reflektora- czy tak powinno być??
|
ja skróciłem troszkę śrubę i jakoś wsyzstko działa |
_________________
 |
|
|
|
 |
homzic
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 40 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 16-03-2010, 22:22
Bolid: Sei 900 @ 1.2 @ 1.4 16V |
|
|
no wracam właśnie z placu boju. Sprawa się wyjaśniła i wyszedł mega błąd w sztuce bo założyliśmy złą łapę do silnika i to zmieniło jego pozycję. Ale ona tak fajnie pasowała, że nam do głowy nie przyszło co może być nie tak.
Dopiero jak oblukaliśmy seja 1.1 na placu jaka tam łapa jest to dostaliśmy olśnienia.
Jutro wymiana łapy i jazda dalej.
Dzięki za podpowiedzi i naprawdę podziwiam tych co już to zrobili a tych co tego nie robili i nie lubią odkrywać i grzebać to niech się raczej nie zabierają (zwłaszcza z 900 na 1.2).
Mnie to sprawia sporą frajdę ale takie błędy kosztują. |
|
|
|
 |
marcinmel
nówka sztuka ;)
Wiek: 45 Dołączył: 23 Wrz 2007 Posty: 10 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 17-03-2010, 07:17
Bolid: Fiat 176 (Sej), P406 HdI Break, Aveo |
|
|
homzic napisz jaka to jest łapa bo cały czas się zastanawiam jak mi silnik się zawiesi na łapie od 1100 sporting skoro ja śruby mocujące z 900 mam dwie a w tej łapie jest jedna. Jeśli możesz opisz jak to zawiesiłeś i którą łape wybrałeś żebym nie popełnił tego samego błędu
z góry dzięku |
_________________
 |
|
|
|
 |
marcinmel
nówka sztuka ;)
Wiek: 45 Dołączył: 23 Wrz 2007 Posty: 10 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 17-03-2010, 19:05
Bolid: Fiat 176 (Sej), P406 HdI Break, Aveo |
|
|
ludzie , kto z was rozgryzł połączenie wiązki silnika z PUNTO 1.2 8V ( tej z komputerem po lewej) z oryginalną wiązką z 900 . I nie mówicie mi że szukaj na forum bo zwyczajnie NIE MA. Przeróbka SPI jest całkowicie różna . Opisane schematy są całkowicie inne.
POMOCY |
_________________
 |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 17-03-2010, 20:03
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
co ty piszesz jak nie ma ? pomysl poczytaj w punto 1 1.2 8v jak mysle ze o tego ci chodzi komp jest po lewej a co to ma za znaczenie? przerobienie wiazki 900 na 1.2 8v mpi to 1 godzina roboty, dlaczego robisz sobie pod gorke juz nie moge czegos takiego czytac |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
|