FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 19-03-2010, 18:51   
   Bolid: SC


Wuniek napisał/a:


Koszał napisał/a:
Mam jakiś czujnik w silniku w bloku pod kolektorem ssącym. W seju nie ma takiego. Do czego on jest??


czujnik temperatury wody na wskazówkę


Kolega pisze wyraznie "w bloku"więc jest to czujnik spalania detonacyjnego.
Czujnik temp.jest w głowicy.
_________________

 
 
homzic 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 40
Skąd: Będzin
Wysłany: 19-03-2010, 22:19   
   Bolid: Sei 900 @ 1.2 @ 1.4 16V


marcinmel napisał/a:
ludzie , kto z was rozgryzł połączenie wiązki silnika z PUNTO 1.2 8V ( tej z komputerem po lewej) z oryginalną wiązką z 900 . I nie mówicie mi że szukaj na forum bo zwyczajnie NIE MA. Przeróbka SPI jest całkowicie różna . Opisane schematy są całkowicie inne.

POMOCY

Dobra, ja już jestem po SWAPie :)) także można powiedzieć, że to rozgryzłem. Jeśli masz silnik z całą wiązką to ją poprostu wywal (oczywiście wcześniej sobie zaznacz co jest gdzie żeby potem nie szukać) bo więcej jest roboty przy tym niż przy adaptacji oryginalnej wiązki z 900.
I tu zacytuję kolegę Wuńka, który mi bardzo pomógł i wg jego wskazówek poszło bez pudła:
Cytat:

co do przeróbki wiązki to jeżeli masz minimalne pojecie o lutowaniu obsłudze miernika i odrobinie zdrowego rozsądku to nie widzę problemu żeby ci nie pomoc

streszczając do minimum na silniku musisz podłączyć następujące czujniki a tylko 2 musisz przerobić

wiec lecimy:
czujnik ciśnienia oleju - 1 kabelek żadna filozofia
czujnik położenia walu - jest już w wiązce ew trzeba będzie przedłużyć
potem mamy przepustnice w instalacji od 900 będzie wszystko co potrzeba czyli 2 wtyki jedna to TPS czyli czujnik położenia przepustnicy a drugi to czujnik temp i to tez jest w wiązce ale może wymagać delikatnego przedłużenia kabli

map sensor czy to 900/1.1/1.2 jest taki sam i zostaje tam gdzie kabli starczy

potem mamy 2 wtyczki które idą do cewek i tam tez nie ma żadnej przeróbki

w sumie jedyna rzeczą która trzeba przerabiać to sygnał wtrysku w 900 są 2 kable i idą do 1 wtrysku a w 1.2 musisz te kabelki podłączyć pod ten kawałek wiązki ktore zapewne dokupiles i ktory podlaczasz pod 4 wtryski generalnie proste rozgalezienie i tyle

hehe i w sumie wynika ze wszystko masz w wiązce a przeróbki są kosmetyczne

i teraz po co ci miernik będzie, generalnie teoria jest prosta a praktyka rożna wiec żeby sie potem nie wqrwiac trzeba każdy kabelek przedzwonić czyli wtykasz miernik w pin na kostce na kompie i sprawdzasz czy jest przejście do kostki która idzie na czujnik

schematy masz tutaj:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=23499

Generalnie musisz włożyć silnik rozłożyć wiązkę podłączyć to co się da i zobaczyć co trzeba przerabiać

i tak też zrobiłem i odpalił za pierwszym razem - dosłownie
Jedynie będziesz potrzebował inną wtyczkę do czujnika wstecznego i też trzeba przedłużyć.
Ja jeszcze bym dodał, że trzeba zwrócić uwagę na podłączenie rozrusznika i alternatora ponieważ tą wiązke trzeba rozerwać w peszla i trochę przeciągnąć w stronę kabiny (bez przedłużania)i odpowiednio ułożyć. Chyba tak naprawdę to z tym zeszło najdłużej.
Bo komp nawet pasował w oryginalną podstawkę.
Miłej zabawy. Elektryka w stosunku do miski olejowej to pikuś ale to już OT.
 
 
 
homzic 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 40
Skąd: Będzin
Wysłany: 19-03-2010, 23:05   
   Bolid: Sei 900 @ 1.2 @ 1.4 16V


marcinmel napisał/a:
homzic napisz jaka to jest łapa bo cały czas się zastanawiam jak mi silnik się zawiesi na łapie od 1100 sporting skoro ja śruby mocujące z 900 mam dwie a w tej łapie jest jedna. Jeśli możesz opisz jak to zawiesiłeś i którą łape wybrałeś żebym nie popełnił tego samego błędu


z góry dzięku

jeśli chodzi o łapę to jest ona poprostu z seja 1.1 tylko że knif polega na tym, że w 900 nie ma takiego adaptera i trzeba go wytargać właśnie z jakiegoś sejka 1.1 bo goście na szrotach nigdy go nie wykręcają. Dlatego to co inni kupują to tylko połowa łapy tak naprawdę.
Poniżej fotka całości
 
 
 
ediwpr 
nówka sztuka ;)

Wiek: 35
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 3
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-04-2010, 23:32   
   Bolid: byl Nissan Sunny GTI, w planach SC


Witam nie mogę ogarnąć nigdzie na forum tematu z przeszczepem silnika 1.4 16v tjet z pandy wiec napisze tu zęby nie robić nowego. Mogł bym mi ktos napisac czy taki swap jest mozliwy bez wiekszych przerobek jak w przypadku 1.4 16v ze stilo ?
 
 
zejk 
śnieżna felga


Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 54
Skąd: ETM
Wysłany: 04-04-2010, 20:23   
   Bolid: SC 1.2 16v hybryda club


ediwpr napisał/a:
1.4 16v tjet z pandy


Nie występował ten motor z turbo w Pandzie. Jeżeli ci chodzi o wersję 100HP, to jest tam n/a. Swap jest możliwy, ale albo przerabiasz osprzęt silnika, albo elektrykę auta pod pełną hybrydę czyli bodykomp, ABS, licznik itd.

Jeżeli swapowanie silnika ze Stilo ze zmianą osprzętu na P1 to dla ciebie większa przeróbka, to nie zabieraj się za to, a hybryda cię przerośnie na pewno. Zamiast tego sobie zeswapuj 1.2 MPI 75 wszystko PnP.
_________________
www.centomania.tm44.pl
www.zalbart.pl
Felg lakierowanie proszkowe i piaskowanie --> PW
Borki 2009 numer boczny 53
Borki 2010 numer boczny 53
Borki 2011 placówka zamiejscowa Sypniewo numer boczny 53
 
 
seba152 
nówka sztuka ;)


Wiek: 34
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 46
Skąd: GDAŃSK-Orunia
Wysłany: 04-04-2010, 21:53   
   Bolid: Nissan 200sx s13 CA18DET


w niedalekich planach mam swap na 1,2 16v i mam takie pytanka(to chyba odpowiedni temat )
1.na czym polega przerobienie wiązki z 1,1 spi na 1,2 16v mpi (w temacie wyczytałem tylko ze trzeba to zrobić) :?:
2.czy wkład pompy paliwa jest taki sam co w przypadku 1,2 8v opisany w jakimś tam temacie :?:
3. jakie węże i przewody trzeba przerobić/przedłużyć (tzn co może wyjść wtoku pracy)

nie znalazłem odpowiedzi na forum a jeśli tak to zbyt ogólnikowe więc mam nadzieje że nikt nie usunie tego posta :wink:
_________________
sej sprzedany na części....
 
 
ediwpr 
nówka sztuka ;)

Wiek: 35
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 3
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-04-2010, 03:19   
   Bolid: byl Nissan Sunny GTI, w planach SC


zejk napisał/a:
ediwpr napisał/a:
1.4 16v tjet z pandy


Nie występował ten motor z turbo w Pandzie. Jeżeli ci chodzi o wersję 100HP, to jest tam n/a. Swap jest możliwy, ale albo przerabiasz osprzęt silnika, albo elektrykę auta pod pełną hybrydę czyli bodykomp, ABS, licznik itd.

Jeżeli swapowanie silnika ze Stilo ze zmianą osprzętu na P1 to dla ciebie większa przeróbka, to nie zabieraj się za to, a hybryda cię przerośnie na pewno. Zamiast tego sobie zeswapuj 1.2 MPI 75 wszystko PnP.


sory nie doczytalem chodzilo mi o to dokladnie czy da sie upchnac w planach mam zamiar kupic taki silnik ( http://www.autoflesz.pl/a...ajni_Fiata.html ) . No dobra jak nie to co zrobic i jakim kosztem zeby wyrzezbic w SC 100 km nie wrzucajac 1.4 16v ze stilo ? Chyba ze wrzucenie 1.4 16v bedzie tansze zaznaczam ze chce to zlecic jakiejs firmie... z tego wzgledu ze sam wczesniej dlubalem przy nissnie sunny gti (2.0l 150 km ) i jedyne co mi z tego wyszlo to obrocone panewki...
 
 
zejk 
śnieżna felga


Pomógł: 6 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 54
Skąd: ETM
Wysłany: 05-04-2010, 09:54   
   Bolid: SC 1.2 16v hybryda club


Jaki budżet?
_________________
www.centomania.tm44.pl
www.zalbart.pl
Felg lakierowanie proszkowe i piaskowanie --> PW
Borki 2009 numer boczny 53
Borki 2010 numer boczny 53
Borki 2011 placówka zamiejscowa Sypniewo numer boczny 53
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 05-04-2010, 11:41   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


jak chcecie podyskutowac sobie co zrobic to proponuje pw gg albo telefon bo sie zrobi zaraz tu balagan
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
ediwpr 
nówka sztuka ;)

Wiek: 35
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 3
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-04-2010, 16:05   
   Bolid: byl Nissan Sunny GTI, w planach SC


zejk napisał/a:
Jaki budżet?



koszt kupna silnika + 8 tys na graty potrzebne do swapa

znasz jakiegos magika ktory zajmuje sie swapami na mazowszu ?
 
 
Boor 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 19
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-04-2010, 23:35   
   Bolid: SC VAN 1.2 16v


Witam.

Zacząłem bawić się w swap na 1.2 16v i zaraz po kupieniu natrafiłem na drobny problem.

Silnik, który kupiłem nie ma górnej łapy tej przy pokrywie zaworów i jest tam wielka dziura. Widziałem ze ludzie mają to jakoś zaślepiane. Stad moje pytanie. Co, gdzie i jak? Czy przerabiacie samą łapę zostawiając tylko jej mocowanie czy robicie jakieś inne super patenty.

Dla wszystkich forumowych "wesołych Romków" dodam ze szukałem ale ogrom postów i brak czasu pozwoliły mi przejrzeć tylko największe tematy i odpowiedzi nie znalazłem więc darujcie mi teksty typu "Było. Szukanie nie boli."
_________________
Do sprzedania sporo gratów 1.1 SPI. Pozostałość po swapie.
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 09-04-2010, 08:27   
   Bolid: SC


Ja miałem "korek"alu dotoczony.
Z podcięciem na O-ring.
_________________

 
 
Boor 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 19
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-05-2010, 14:03   
   Bolid: SC VAN 1.2 16v


Kupiłem kolektor ssący z punto sporting i przy podłączeniu przewodów paliwowych mam problem gdyż w seicento były 2 króćce, na które zakładało się gumowe końcówki przewodów a w nowym kolektorze sytuacja wygląda tak jak na zdjęciu.


http://img268.imageshack....n0170medium.jpg

Może ktoś pomóc i poradzić jak podpiąć przewód zasilający paliwem?
 
 
swaps 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 9
Skąd: śląskie
Wysłany: 17-05-2010, 15:13   
   Bolid: cienki 1.2 16v


Boor napisał/a:
Kupiłem kolektor ssący z punto sporting i przy podłączeniu przewodów paliwowych mam problem gdyż w seicento były 2 króćce, na które zakładało się gumowe końcówki przewodów a w nowym kolektorze sytuacja wygląda tak jak na zdjęciu.


http://img268.imageshack....n0170medium.jpg

Może ktoś pomóc i poradzić jak podpiąć przewód zasilający paliwem?


witam kupiłes rozwalna listwe wtryskowa i to zasilanie wiec jedynie albo dobry warsztat slusarski albo nowa
_________________
roberto
 
 
 
Boor 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 19
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-05-2010, 15:26   
   Bolid: SC VAN 1.2 16v


Ale to jakiś element musi przyjść na ten plastik? bo oglądałem to i on jest nie do ruszenia. Na zdjęciu widać taki czerwony pierścień na samym końcu... można go wyciągnąć. Wygląda to mniej więcej tak jakby zakładało się go na jakiś przewód i razem z nim "wklikiwało" do tej plastikowej obudowy. Jesteś pewien, że listwa jest zjeb...? Nie chce robić kolesiowi dymu za nic szczególnie że to wasz kolega z forum.

W razie czego taka listwa podejdzie?

http://moto.allegro.pl/it...vo_1_2_16v.html

No więc byłem w Fiacie i wg. ich rysunków listwa jest w porządku niestety ich pracownik nie był w stanie mi powiedzieć w jaki sposób mocowany jest przewód zasilający do niej. Ktoś ma może jakiś pomysł jak to może działać? Zrobię więcej zdjęć i wrzucę. Może to coś wam zasugeruje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum