Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
funky
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Kwi 2012 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-08-2012, 16:56
Bolid: MX-5 / CC / FOCUS |
|
|
mam szybkie pytanie - jak mogę sprawdzić czy mam dobrego kompa wpiętego? Mam w CC wsadzone 1.2 8V 75KM, ale wydaje mi się, że coś słabo jest to wysterowane i teraz nie wiem czy zmieniać kompa czy stroić to co jest. Stroicie te silniki po swapach czy nie? |
|
|
|
 |
kamilza
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 2 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 14-09-2012, 12:07
Bolid: CCS 1.2 |
|
|
Pytanko z serii czy ma to sens. Mam CC Sportinga z przeszczepionym 1.2 8v z modami w stylu dolot, kolektor wydechowy, komp wystrojony na Pb98 jednak buda swoje już przeżyła.
Chciałem kupić teraz seja i przerzucić graty.
Co kupić 1.1 SPI czy polifta z MPI? Co będzie łatwiejsze w przeróbce. A może 900? |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 14-09-2012, 14:15
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
łatwiejsze do przełożenia będzie SPI |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
kamilza
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 2 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 14-09-2012, 16:40
Bolid: CCS 1.2 |
|
|
No właśnie, ale buda starsza... Tak źle i tak nie dobrze. |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 14-09-2012, 16:50
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
chyba, że robisz w taki sposób, że z MPIka wyciągasz wszystkie bebechy, a potem wszystkie bebechy z CC przekładasz - trochę pracochłonne, ale chyba najmniej problemowe by było
potem ewentualnie tylko dorabiasz sobie instalkę pod elektroniczny licznik |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
zeman23
Bywalec
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 72 Skąd: Kęty
|
Wysłany: 14-09-2012, 18:44
Bolid: cc 1.1 sporting |
|
|
witam
problem mam taki mianowicie po swapie z 900 na 1.2 8v nie chodzi mi predkosciomierz i wskaznik paliwa. kilometry chodza normalnie ale predkosci nie pokazuje wogole. wskaznik paliwa nie chodzi ale jak jest mniej paliwa to sie swieci rezerw. zalozylem linke od punto i przemienilem srodek czyli predkosciomierz z punta.
napewno jest linka za dluga ale neiwiem z czego kupic zeby pasowala wejscie jest kwadratowe z punta a srodek jest linka ktora sie kreci a z sc 900 jest chyba tez tylko ze plastikowe wejscie jest.
Prosze o pomoc |
|
|
|
 |
Minog
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 126 Skąd: Września
|
Wysłany: 27-10-2012, 13:40
Bolid: Seicento |
|
|
Użytkuję seicento 12 rok i jako że mam go od nowości szkoda mi się go pozbywać. Od dłuższego czasu zastanawiam się nad swapem tylko od czytania tych wszystkich postów mam mętlik w głowie. Ale do rzeszy: zależy mi na bezproblemowej jednostce w obsłudze, najlepiej nowej lub lekko używanej, chyba 1,2 16v odpada ze względu na wiek ale mnie poprawcie jeśli się mylę. |
_________________ http://polskajazda.pl/Sam.../Seicento/91252 |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-10-2012, 13:53
Bolid: Audi |
|
|
Minog napisał/a: | Użytkuję seicento 12 rok i jako że mam go od nowości szkoda mi się go pozbywać. Od dłuższego czasu zastanawiam się nad swapem tylko od czytania tych wszystkich postów mam mętlik w głowie. Ale do rzeszy: zależy mi na bezproblemowej jednostce w obsłudze, najlepiej nowej lub lekko używanej, chyba 1,2 16v odpada ze względu na wiek ale mnie poprawcie jeśli się mylę. |
no to zrób remont takiego silnik a |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krysztal
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 34 Skąd: ?widnica
|
Wysłany: 04-12-2012, 21:28
Bolid: CC kit-car 1150, Seicento 1.1s |
|
|
Witam. Proszę o poradę... Czy przy swapie z 1.1 na 1.2 8v możliwe jest zastosowanie kompa z 1.1 i zmianę jego oprogramowania na to z 1.2 ?? bo jadę oglądać auto i ma ono silnik wiązkę i skrzynię z 1.2 został seryjny komp w którym rzekomo zmieniono program... pompa paliwa została też z 1.1 i podobno daje radę.
Możliwe to ? |
_________________
http://powerecu.pl - montaż, strojenie ECU Master DET III |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 04-12-2012, 22:54
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
O które 1.2 chodzi? SPI 60KM czy MPI 75KM?
Jeśli SPI to jest możliwe, że została pompa z 1.1 i będzie dawała radę z nowym programem. Jeśli jest MPI 75KM to jest jakiś drut, bo musi być 3 bary, a z 1.1 daje 1bar tylko.
1.2 60KM wydaje mi się nie robi żadnej różnicy, pewnie jedzie to jak seria. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
proboszcz12345
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 23 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 14-01-2013, 20:52
Bolid: Fiat Seicento 899SX |
|
|
Witam wszystkich. Przygotowuje sie do SWAPa silnika z 900 na 1.1 sporting. Czy beda jakies problemy? Prosze o pomoc.
Z gory dzieki |
_________________
 |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-01-2013, 21:09
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Zaraz Ci napiszę PW co i jak
EDIT: mały opis co i jak
Podzielę to na kategorie będzie łatwiej.
Silnik:
Potrzebny kompletny słupek z osprzętem, tutaj nic nie pasuję od 9sety ,wtrysk, alternator, rozrusznik itd. wszystko musi być od 1.1
Skrzynia:
Również musi być cała skrzynia kompletna od 1.1, jedna linka zmiany biegów podejdzie od 9sety (wychylenie lewarka przód/tyl) druga (na boki) musi być od 1.1. Kompletne pól osie od 1.1 ,przeguby mogą być od 9sety. Mowa o skrzyni z suchymi półosiami.
Zawieszenie napędu:
Łapa silnika jak i łapy skrzyni muszą być od 1.1 ,do budy podejdą te łapy bez problemu. Poduchy przy łapach skrzyni można wziąć od 9sety.
Elektryka:
Tutaj 90% wiązki pasuję od 9sety, jedynie czujnik położenia wału musi być od 1.1. Przedłużyć należy kabel od czujnika oleju. Reszta pasuję na wymiar. Masa silnika to do wyboru ,kabel masowy 9sety akurat wystarcza między budę, a łapę silnika, można dodać jeszcze jeden kabel masowy przy skrzyni.
Chłodzenie:
Wszystkie węże muszą być od 1.1, czyli:
-Pompa wody-->Chłodnica-->Nagrzewnica-->Zbiornik wyrównawczy tzw. "Czwórnik"
-Termostat -->Chłodnica
-Kolektor ssący-->Nagrzewnica-->Przepustnica ,"Trójnik"
-Przepustnica-->Zbiornik wyrównawczy ,tutaj wyjątek ten wąż można dorobić z układu 9sety.
Chłodnica wody zostaje od 9sety ,są takie same. Warto zadbać o nowe opaski aby nić nie ciekło. Zbiorniczek wyrównawczy od 1.1 ,może być SPI jak i MPI z tym, że przy MPI można się pomęczyć z nałożeniem dolnego węża.
Paliwo:
Wejście/Powrót paliwa na wtrysku 9sety jest od strony akumulatora, w 1.1 wtrysk jest odwrócony o 180*, sztywne przewody należny lekko wygiąć ale z wyczuciem. Należy dopasować giętkie przewody trzeba to zrobić tak aby nie były naciągnięte i zagięte. Da rade to ogarnąć przewody starczają na styk. Pompa paliwa, bak wszystko zostaje z 9sety.
Pozostałe:
Linka licznika musi być od 1.1.
Czy to silnik od Seicento czy Cinquecento. Wszystko wygląda tak samo. Jedyna różnica to przednia łapa skrzyni w Cinquecento jest trochę inna i trzeba rzeźbić.
Warto po zmianie silnika zamontować przedni stabilizator.
Chyba wszystko. Mogą być błędy ale nie koniecznie Temat przerobiony więc opis oparty na praktyce |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
proboszcz12345
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 23 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 14-01-2013, 22:15
Bolid: Fiat Seicento 899SX |
|
|
Super wielkie dzieki !! |
_________________
 |
|
|
|
 |
doppel
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 13 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 18-01-2013, 09:13
Bolid: Fiat, Seicento SX |
|
|
Witam
Tak czytam bo też mam 900 i zastanawiam się czy gra jest warta świeczki czy nie lepiej kupić seryjnego seja z silnikiem 1.1 bo chyba koszty takiej przeróbki będą porównywalne z ceną sejola 1.1 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 18-01-2013, 10:16
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
przy wswapie uważam, że dużo lepiej zainwestować w 1.2 75.. cena za silnik niewiele wyższa jak za 1.1 a robota identyczna i tajle w zasadzie te same (ot pompa paliwa wydajniejsza i 4 wtryski zamiast 1) |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
|