FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
funky 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-08-2012, 16:56   
   Bolid: MX-5 / CC / FOCUS


mam szybkie pytanie - jak mogę sprawdzić czy mam dobrego kompa wpiętego? Mam w CC wsadzone 1.2 8V 75KM, ale wydaje mi się, że coś słabo jest to wysterowane i teraz nie wiem czy zmieniać kompa czy stroić to co jest. Stroicie te silniki po swapach czy nie?
 
 
kamilza 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 2
Skąd: Starachowice
Wysłany: 14-09-2012, 12:07   
   Bolid: CCS 1.2


Pytanko z serii czy ma to sens. Mam CC Sportinga z przeszczepionym 1.2 8v z modami w stylu dolot, kolektor wydechowy, komp wystrojony na Pb98 jednak buda swoje już przeżyła.
Chciałem kupić teraz seja i przerzucić graty.

Co kupić 1.1 SPI czy polifta z MPI? Co będzie łatwiejsze w przeróbce. A może 900?
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 14-09-2012, 14:15   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


łatwiejsze do przełożenia będzie SPI
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
kamilza 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 2
Skąd: Starachowice
Wysłany: 14-09-2012, 16:40   
   Bolid: CCS 1.2


No właśnie, ale buda starsza... Tak źle i tak nie dobrze.
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 14-09-2012, 16:50   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


chyba, że robisz w taki sposób, że z MPIka wyciągasz wszystkie bebechy, a potem wszystkie bebechy z CC przekładasz - trochę pracochłonne, ale chyba najmniej problemowe by było :))
potem ewentualnie tylko dorabiasz sobie instalkę pod elektroniczny licznik
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
zeman23 
Bywalec

Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 72
Skąd: Kęty
Wysłany: 14-09-2012, 18:44   
   Bolid: cc 1.1 sporting


witam

problem mam taki mianowicie po swapie z 900 na 1.2 8v nie chodzi mi predkosciomierz i wskaznik paliwa. kilometry chodza normalnie ale predkosci nie pokazuje wogole. wskaznik paliwa nie chodzi ale jak jest mniej paliwa to sie swieci rezerw. zalozylem linke od punto i przemienilem srodek czyli predkosciomierz z punta.

napewno jest linka za dluga ale neiwiem z czego kupic zeby pasowala wejscie jest kwadratowe z punta a srodek jest linka ktora sie kreci a z sc 900 jest chyba tez tylko ze plastikowe wejscie jest.

Prosze o pomoc
 
 
Minog 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 126
Skąd: Września
Wysłany: 27-10-2012, 13:40   
   Bolid: Seicento


Użytkuję seicento 12 rok i jako że mam go od nowości szkoda mi się go pozbywać. Od dłuższego czasu zastanawiam się nad swapem tylko od czytania tych wszystkich postów mam mętlik w głowie. Ale do rzeszy: zależy mi na bezproblemowej jednostce w obsłudze, najlepiej nowej lub lekko używanej, chyba 1,2 16v odpada ze względu na wiek ale mnie poprawcie jeśli się mylę.
_________________
http://polskajazda.pl/Sam.../Seicento/91252
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-10-2012, 13:53   
   Bolid: Audi


Minog napisał/a:
Użytkuję seicento 12 rok i jako że mam go od nowości szkoda mi się go pozbywać. Od dłuższego czasu zastanawiam się nad swapem tylko od czytania tych wszystkich postów mam mętlik w głowie. Ale do rzeszy: zależy mi na bezproblemowej jednostce w obsłudze, najlepiej nowej lub lekko używanej, chyba 1,2 16v odpada ze względu na wiek ale mnie poprawcie jeśli się mylę.


no to zrób remont takiego silnik a
_________________

 
 
Krysztal 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 34
Skąd: ?widnica
Wysłany: 04-12-2012, 21:28   
   Bolid: CC kit-car 1150, Seicento 1.1s


Witam. Proszę o poradę... Czy przy swapie z 1.1 na 1.2 8v możliwe jest zastosowanie kompa z 1.1 i zmianę jego oprogramowania na to z 1.2 ?? bo jadę oglądać auto i ma ono silnik wiązkę i skrzynię z 1.2 został seryjny komp w którym rzekomo zmieniono program... pompa paliwa została też z 1.1 i podobno daje radę.
Możliwe to ?
_________________

http://powerecu.pl - montaż, strojenie ECU Master DET III
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 04-12-2012, 22:54   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


O które 1.2 chodzi? SPI 60KM czy MPI 75KM?
Jeśli SPI to jest możliwe, że została pompa z 1.1 i będzie dawała radę z nowym programem. Jeśli jest MPI 75KM to jest jakiś drut, bo musi być 3 bary, a z 1.1 daje 1bar tylko.
1.2 60KM wydaje mi się nie robi żadnej różnicy, pewnie jedzie to jak seria.
_________________
Moje Seicento
 
 
proboszcz12345 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 23
Skąd: Żywiec
Wysłany: 14-01-2013, 20:52   
   Bolid: Fiat Seicento 899SX


Witam wszystkich. Przygotowuje sie do SWAPa silnika z 900 na 1.1 sporting. Czy beda jakies problemy? Prosze o pomoc.
Z gory dzieki ;)
_________________

 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-01-2013, 21:09   
   Bolid: Seicento 1242


Zaraz Ci napiszę PW co i jak :)

EDIT:
mały opis co i jak :)

Podzielę to na kategorie będzie łatwiej.

Silnik:

Potrzebny kompletny słupek z osprzętem, tutaj nic nie pasuję od 9sety ,wtrysk, alternator, rozrusznik itd. wszystko musi być od 1.1

Skrzynia:

Również musi być cała skrzynia kompletna od 1.1, jedna linka zmiany biegów podejdzie od 9sety (wychylenie lewarka przód/tyl) druga (na boki) musi być od 1.1. Kompletne pól osie od 1.1 ,przeguby mogą być od 9sety. Mowa o skrzyni z suchymi półosiami.

Zawieszenie napędu:


Łapa silnika jak i łapy skrzyni muszą być od 1.1 ,do budy podejdą te łapy bez problemu. Poduchy przy łapach skrzyni można wziąć od 9sety.

Elektryka:

Tutaj 90% wiązki pasuję od 9sety, jedynie czujnik położenia wału musi być od 1.1. Przedłużyć należy kabel od czujnika oleju. Reszta pasuję na wymiar. Masa silnika to do wyboru ,kabel masowy 9sety akurat wystarcza między budę, a łapę silnika, można dodać jeszcze jeden kabel masowy przy skrzyni.

Chłodzenie:

Wszystkie węże muszą być od 1.1, czyli:
-Pompa wody-->Chłodnica-->Nagrzewnica-->Zbiornik wyrównawczy tzw. "Czwórnik"
-Termostat -->Chłodnica
-Kolektor ssący-->Nagrzewnica-->Przepustnica ,"Trójnik"
-Przepustnica-->Zbiornik wyrównawczy ,tutaj wyjątek ten wąż można dorobić z układu 9sety.

Chłodnica wody zostaje od 9sety ,są takie same. Warto zadbać o nowe opaski aby nić nie ciekło. Zbiorniczek wyrównawczy od 1.1 ,może być SPI jak i MPI z tym, że przy MPI można się pomęczyć z nałożeniem dolnego węża.

Paliwo:

Wejście/Powrót paliwa na wtrysku 9sety jest od strony akumulatora, w 1.1 wtrysk jest odwrócony o 180*, sztywne przewody należny lekko wygiąć ale z wyczuciem. Należy dopasować giętkie przewody trzeba to zrobić tak aby nie były naciągnięte i zagięte. Da rade to ogarnąć przewody starczają na styk. Pompa paliwa, bak wszystko zostaje z 9sety.

Pozostałe:


Linka licznika musi być od 1.1.

Czy to silnik od Seicento czy Cinquecento. Wszystko wygląda tak samo. Jedyna różnica to przednia łapa skrzyni w Cinquecento jest trochę inna i trzeba rzeźbić.
Warto po zmianie silnika zamontować przedni stabilizator.

Chyba wszystko. Mogą być błędy ale nie koniecznie ;) Temat przerobiony więc opis oparty na praktyce :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
proboszcz12345 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 23
Skąd: Żywiec
Wysłany: 14-01-2013, 22:15   
   Bolid: Fiat Seicento 899SX


Super wielkie dzieki ;) !!
_________________

 
 
doppel 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 13
Skąd: Zabrze
Wysłany: 18-01-2013, 09:13   
   Bolid: Fiat, Seicento SX


Witam

Tak czytam bo też mam 900 i zastanawiam się czy gra jest warta świeczki czy nie lepiej kupić seryjnego seja z silnikiem 1.1 bo chyba koszty takiej przeróbki będą porównywalne z ceną sejola 1.1
 
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 18-01-2013, 10:16   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


przy wswapie uważam, że dużo lepiej zainwestować w 1.2 75.. cena za silnik niewiele wyższa jak za 1.1 a robota identyczna i tajle w zasadzie te same (ot pompa paliwa wydajniejsza i 4 wtryski zamiast 1)
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum