Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
proboszcz12345
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 23 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 18-01-2013, 13:28
Bolid: Fiat Seicento 899SX |
|
|
Ja silnik, skrzynie i reszte mam za 300 wiec ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 18-01-2013, 13:42
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
ja tu mówię o cenach "normalnych" a nie szabrowniczych po znajomości - z rozbitego seja brata/ciotki/psiapsiółki etc |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-01-2013, 15:51
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Linda napisał/a: | przy wswapie uważam, że dużo lepiej zainwestować w 1.2 75.. cena za silnik niewiele wyższa jak za 1.1 a robota identyczna i tajle w zasadzie te same (ot pompa paliwa wydajniejsza i 4 wtryski zamiast 1) |
Popieram Linde, koszt 1.2 to kwestia paru setek więcej w porównaniu do 1.1. Mnie swap wyszedł około 1500zł ,przy silniku po cenie okazyjnej. Wymiana zużytych części głównie chłonęła gotówkę. Wszystko zależy czy ktoś chce mocno zacisnąć pasa czy chce mieć złotą głowicę. |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
proboszcz12345
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 23 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 19-01-2013, 14:48
Bolid: Fiat Seicento 899SX |
|
|
Ja dopiero zaczynam przygode z moim sejem. Narazie przy malej pomocy znajomego udało mi sie załatwic 1,1 a co bedzie to czas pokaze Widzialem jak ludzie ładuja turbo do 1,1 ale 1,4 brzmi dumniej |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bumerang
nówka sztuka ;)
Wiek: 38 Dołączył: 01 Lut 2013 Posty: 3 Skąd: ?roda Wlkp.
|
Wysłany: 03-02-2013, 17:47
Bolid: BMW, Opel |
|
|
Witam,
Na wstępię proszę o nie odsyłanie mnie z kwitkiem, że było na forum 100x. Przeczyłem 25stron tematu o swapie i jasno kawa na ławę nie było. Przyznam, że z Fiatami nie miałem dużo do czynienia także wiedza na temat dokładnych danych technicznych jest znikoma.
Chcę zrobić koledzę swapa z 900 1.2 16v. Mamy na to tydzień, bo kolega używa auta na codzień. Do kupienia mam niedaleko 1.2 16v z bravy 99r. Czy taki będzie spoko? Oto co wydedukowałem z forum, jakby co to mnie poprawcie.
Wiązka zostaje z sc 900 + przeróbka
mały zbiorniczek z vw
łapy silnika 1.1
najlepiej kupić skrzynie od 1.1, bo i tak będę potrzebował takie półosie
chłodnica może zostać od sc 900
pompa z 1.1 - sam wkład czy cały kosz?
czy taki komp z 99 ma imo, czy kupować wraz z silnikiem kompa ze stacyjką i kluczykiem?
Kupić wraz z kawałkiem rury za sondą, a reszta od sc 900? Czy wstawiać kata za sondą?
Prosze o info, jeśli o czymś zapomiałem to dopiszcie. Wystarczy jeden krótki post, żeby rozwiać moje wątpliwości . Z góry dzięki
Pozdrawiam,
Maciej |
|
|
|
 |
Bumerang
nówka sztuka ;)
Wiek: 38 Dołączył: 01 Lut 2013 Posty: 3 Skąd: ?roda Wlkp.
|
Wysłany: 03-02-2013, 20:00
Bolid: BMW, Opel |
|
|
jerzyk udzielił mi informacji na PW |
|
|
|
 |
proboszcz12345
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 23 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 07-02-2013, 09:15
Bolid: Fiat Seicento 899SX |
|
|
Bumerang podzielisz sie inf? tez jestem przed takim swapem i przyda sie co nie co wiedziec;) |
_________________
 |
|
|
|
 |
osko
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-03-2013, 13:00
Bolid: Seicento 1.1 S |
|
|
Witam wszystkich forumowiczów. mam pewien problem, mianowcie dwa dni temu zatarłem silnik w swoim seju (1.1 SPI). Otóż pisze żeby zapytać (bo się na tym nie znam) czy jest mozliwość wsadzenia silnika 1.2 8V z Fiata 500. prosze, opiszcie co musiałbym wymienić oprócz silnika, co przerobić, jakie by to były koszty mniej wiecej i czy wg jest sens. czy poprostu lepiej bedzie wsadzić 1.1 taki jak był ?
Jeżeli zły dział/temat to przepraszam, jestem nowy i muszę szybko podjąć decyzje czy kupować 1.2 z 500 czy nie. |
|
|
|
 |
kamilen
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-03-2013, 17:15
Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V |
|
|
Człowieku a przeczytałeś chociaż cokolwiek zanim napisałeś tego posta? Nie mówię już o regulaminie Forum, który zaakceptowałeś rejestrując się a w nim napisane że najpierw się przedstawiasz w odpowiednim dziale.
A co do Twojego pytania to wszystko już zostało napisane. Trzeba tylko czytać. |
_________________ No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie |
|
|
|
 |
osko
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-03-2013, 17:48
Bolid: Seicento 1.1 S |
|
|
dziekuje, za odpowiedz |
|
|
|
 |
jacaw
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Lis 2012 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-04-2013, 11:35 Modyfikacja silnika 1.1 SPI
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
Witam wszystkich
Przeczytałem wszystkie 31- jeden stron o przeszczepach i coś tam wiem a z drugiej strony mam jeden większy mętlik w głowie, dlatego napisze co mi chodzi po głowie.
Posiadam SC Sporting 1.1 SPI z roku 98 z przebiegiem 44 tyś km .... czyli prawie nowy, samochód został mi po moim Ojcu więc szkoda by mi było się z nim rozstawać przede wszystkim z racji jego ceny rynkowej a jego stanem wizualnym i technicznym nie wspominając że mam do niego po prostu sentyment. Chodzi mi po głowie żeby zmodyfikować silnik to znaczy zwiększyć jego moc i pojemność do 1.2 60/ 75 km, minimalnym kosztem i robocizną. Chodzi mi po głowie żeby zostawić dół silnika a zmienić głowicę np. ze Palio lub Punto. Potrzebuję pomocy osób które się na tym dobrze znają i wiem że takowe tutaj są. Zaznaczam że z racji małego przebiegu samochodu części muszą być z bardzo małym przebiegiem, nie ma dla mnie sensu łączyć np. głowice od Palio którego nie produkują a przebieg jej to grubo ponad 100 tyś. Moim zdaniem łatwiej będzie szukać głowicy od Pandy i Punto ale to pytanie i oczekuję odpowiedzi. Rozumiem że potrzebuję kolektor, przepustnicę, listwę wtryskową oraz może wałek 866. Czy warto głowicę oddać do planowania, czy to wszystko będzie współgrać i jaki da efekt końcowy, jaką moc .... Czy 10/ 15 KM da mi różnice odczuć w jeździe w stosunku do całego zabiegu przede wszystkim finansowego .. ?
Przepraszam że tak nie uporządkowanie napisałem ale mam tysiące pytań które przychodzą mi do głowy podczas pisania.
Pozdrawiam
Jacek W. |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-04-2013, 12:47
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
jacaw, jeżeli chodzi o dół 1.1 SPI góra 1.2 MPI (75KM) to są na tym forum ludzie ,którzy na takim zestawie jeżdżą. Ile to ma koni? Jak nic nie dłubane to te 60-65KM będzie ,ale to niech powie ktoś co ma taki zestaw
Potrzebne będzie kompletna głowica od 1.2 (Siena ,Palio, Punto) ,ona już ma wałek 866. Do tego kompletny kolektor ssący (wtryski, przepustnica itd.) ,przerabiasz wiązkę z jednego wtrysku na cztery (dorabiasz kawałek wiązki np. od 1.1 MPI lub w/w modeli Fiata) do tego komp od 1.2 8V 75KM (bez immo). Kolektor wydechowy od 1.1 ,pasuję w 75% (chyba jedna szpilka jest w innym miejscu) do głowicy 1.2. Ale jak robić to już konkret i warto zmienić kolektor i do tego rurę kolektorową (taka dwu rurka) i potem spaw przy kacie Pompa 3bar nie zaszkodzi
Swap na 1.2 ,jest prosty tutaj wszystko pasuję ,jeszcze masz 1.1 to w ogóle plug&play
EDIT:
Pieczar93 napisał/a: |
Silnik:
Potrzebny kompletny słupek z osprzętem.
Skrzynia:
Skrzynia biegów zostaje od 1.1. Mowa o skrzyni z suchymi półosiami.
Zawieszenie napędu:
Łapa silnika musi być od 1.1. Zawieszenie skrzyni pozostaje bez zmian.
Elektryka:
Tutaj 95% wiązki pasuję od 1.1 jedynie wtryski trzeba przerobić (zdjęcie na dole) ,tniesz dwa kable od wtryskiwacza i dorabiasz wiązkę od MPI Komp od 1.2 8V bez immo
Chłodzenie:
Wszystkie węże muszą być od 1.1, czyli:
-Pompa wody-->Chłodnica-->Nagrzewnica-->Zbiornik wyrównawczy tzw. "Czwórnik"
-Termostat -->Chłodnica
-Kolektor ssący-->Nagrzewnica-->Przepustnica ,"Trójnik"
-Przepustnica-->Zbiornik wyrównawczy
Chłodnica wody zostaje od 1.1. Warto zadbać o nowe opaski aby nić nie ciekło. Zbiorniczek wyrównawczy od 1.1 ,może być SPI jak i MPI z tym, że przy MPI można się pomęczyć z nałożeniem dolnego węża.
Czyli zostaje praktycznie wszystko od 1.1:))
Paliwo:
Podłączamy zasilający przewód paliwowy do listwy wtryskowej. Przewód z powrotem paliwa tak samo Wkład pompy o ciśnieniu 3 barów z w/w modeli Fiata
Tekst trochę zmieniony z opisu swapa z 9sety na 1.1 |
Co do różnicy mocy ,na początku będzie duża ,a po tygodniu będzie mało
Koszty to zależy jakie masz znajomości. Jeden ma swapa za czteropak,a drugi za 1500zł
Zdjęcie wiązki wtrysków |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 21-04-2013, 18:42
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
jacaw, jak masz w pełni oryginalnego sportinga w stanie idealnym, to nic w nim nie zmieniaj. Szanuj go, dbaj o niego i jeździj nim jeszcze długie lata. Szkoda samochodu, żeby ładować jakiś stary silnik czy głowicę. Efekt będzie mizerny. Nie kupisz głowicy z takim przebiegiem od 1.2 75KM. Szkoda czasu na szukanie, z resztą widziałem kilka wątków w którym opisane były problemy z bardzo wysokim spalaniem takiego zestawu. Zastanów się jeszcze kilka razy czy chcesz sobie zepsuć samochód. Oryginalne sportingi w idealnym stanie już praktycznie nie istnieją... |
|
|
|
 |
jacaw
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Lis 2012 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-04-2013, 23:45
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
Dzięki wam za odpowiedzi, dlatego tutaj napisałem żeby się nad tym zastanowić. Generalnie tak jak napisałem samochód jest w 100% oryginalny, bezwypadkowy, jeżdżony był od wielkiego dzwonu a jego oryginalny przebieg 44 tyś na 15 - letni samochód to chyba samo za siebie mówi. Korci mnie żeby zrobić z niego 1.2 60/65 KM np. ale to myślałem o wyłącznie nowych częściach lub sprawdzone używane tak do np. 35 tyś km, ale czy to warte tej zabawy kosztem oryginalnego samochodu ... Przyznam że rakiety z tego nie będzie a oryginał to oryginał ...
|
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 22-04-2013, 08:11
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
ja bym zostawiał oryginał szczególnie jesli faktycznie jego stan jest taki jak mówisz |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
|