FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
proboszcz12345 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 23
Skąd: Żywiec
Wysłany: 18-01-2013, 13:28   
   Bolid: Fiat Seicento 899SX


Ja silnik, skrzynie i reszte mam za 300 wiec ? :>
_________________

 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 18-01-2013, 13:42   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


ja tu mówię o cenach "normalnych" a nie szabrowniczych po znajomości - z rozbitego seja brata/ciotki/psiapsiółki etc :))
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-01-2013, 15:51   
   Bolid: Seicento 1242


Linda napisał/a:
przy wswapie uważam, że dużo lepiej zainwestować w 1.2 75.. cena za silnik niewiele wyższa jak za 1.1 a robota identyczna i tajle w zasadzie te same (ot pompa paliwa wydajniejsza i 4 wtryski zamiast 1)


Popieram Linde, koszt 1.2 to kwestia paru setek więcej w porównaniu do 1.1. Mnie swap wyszedł około 1500zł ,przy silniku po cenie okazyjnej. Wymiana zużytych części głównie chłonęła gotówkę. Wszystko zależy czy ktoś chce mocno zacisnąć pasa czy chce mieć złotą głowicę. :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
proboszcz12345 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 23
Skąd: Żywiec
Wysłany: 19-01-2013, 14:48   
   Bolid: Fiat Seicento 899SX


Ja dopiero zaczynam przygode z moim sejem. Narazie przy malej pomocy znajomego udało mi sie załatwic 1,1 a co bedzie to czas pokaze ;) Widzialem jak ludzie ładuja turbo do 1,1 ale 1,4 brzmi dumniej :)
_________________

 
 
Bumerang 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 3
Skąd: ?roda Wlkp.
Wysłany: 03-02-2013, 17:47   
   Bolid: BMW, Opel


Witam,

Na wstępię proszę o nie odsyłanie mnie z kwitkiem, że było na forum 100x. Przeczyłem 25stron tematu o swapie i jasno kawa na ławę nie było. Przyznam, że z Fiatami nie miałem dużo do czynienia także wiedza na temat dokładnych danych technicznych jest znikoma.
Chcę zrobić koledzę swapa z 900 1.2 16v. Mamy na to tydzień, bo kolega używa auta na codzień. Do kupienia mam niedaleko 1.2 16v z bravy 99r. Czy taki będzie spoko? Oto co wydedukowałem z forum, jakby co to mnie poprawcie.

Wiązka zostaje z sc 900 + przeróbka
mały zbiorniczek z vw
łapy silnika 1.1
najlepiej kupić skrzynie od 1.1, bo i tak będę potrzebował takie półosie
chłodnica może zostać od sc 900
pompa z 1.1 - sam wkład czy cały kosz?
czy taki komp z 99 ma imo, czy kupować wraz z silnikiem kompa ze stacyjką i kluczykiem?
Kupić wraz z kawałkiem rury za sondą, a reszta od sc 900? Czy wstawiać kata za sondą?

Prosze o info, jeśli o czymś zapomiałem to dopiszcie. Wystarczy jeden krótki post, żeby rozwiać moje wątpliwości . Z góry dzięki

Pozdrawiam,
Maciej
 
 
Bumerang 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 3
Skąd: ?roda Wlkp.
Wysłany: 03-02-2013, 20:00   
   Bolid: BMW, Opel


jerzyk udzielił mi informacji na PW
 
 
proboszcz12345 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 23
Skąd: Żywiec
Wysłany: 07-02-2013, 09:15   
   Bolid: Fiat Seicento 899SX


Bumerang podzielisz sie inf? tez jestem przed takim swapem i przyda sie co nie co wiedziec;)
_________________

 
 
osko 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-03-2013, 13:00   
   Bolid: Seicento 1.1 S


Witam wszystkich forumowiczów. mam pewien problem, mianowcie dwa dni temu zatarłem silnik w swoim seju (1.1 SPI). Otóż pisze żeby zapytać (bo się na tym nie znam) czy jest mozliwość wsadzenia silnika 1.2 8V z Fiata 500. prosze, opiszcie co musiałbym wymienić oprócz silnika, co przerobić, jakie by to były koszty mniej wiecej i czy wg jest sens. czy poprostu lepiej bedzie wsadzić 1.1 taki jak był ?

Jeżeli zły dział/temat to przepraszam, jestem nowy i muszę szybko podjąć decyzje czy kupować 1.2 z 500 czy nie.
 
 
kamilen 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 67
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-03-2013, 17:15   
   Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V


Człowieku a przeczytałeś chociaż cokolwiek zanim napisałeś tego posta? Nie mówię już o regulaminie Forum, który zaakceptowałeś rejestrując się a w nim napisane że najpierw się przedstawiasz w odpowiednim dziale.
A co do Twojego pytania to wszystko już zostało napisane. Trzeba tylko czytać.
_________________
No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie
 
 
 
osko 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-03-2013, 17:48   
   Bolid: Seicento 1.1 S


dziekuje, za odpowiedz
 
 
jacaw 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-04-2013, 11:35   Modyfikacja silnika 1.1 SPI
   Bolid: Fiat Seicento Sporting


Witam wszystkich
Przeczytałem wszystkie 31- jeden stron o przeszczepach i coś tam wiem a z drugiej strony mam jeden większy mętlik w głowie, dlatego napisze co mi chodzi po głowie.
Posiadam SC Sporting 1.1 SPI z roku 98 z przebiegiem 44 tyś km .... czyli prawie nowy, samochód został mi po moim Ojcu więc szkoda by mi było się z nim rozstawać przede wszystkim z racji jego ceny rynkowej a jego stanem wizualnym i technicznym nie wspominając że mam do niego po prostu sentyment. Chodzi mi po głowie żeby zmodyfikować silnik to znaczy zwiększyć jego moc i pojemność do 1.2 60/ 75 km, minimalnym kosztem i robocizną. Chodzi mi po głowie żeby zostawić dół silnika a zmienić głowicę np. ze Palio lub Punto. Potrzebuję pomocy osób które się na tym dobrze znają i wiem że takowe tutaj są. Zaznaczam że z racji małego przebiegu samochodu części muszą być z bardzo małym przebiegiem, nie ma dla mnie sensu łączyć np. głowice od Palio którego nie produkują a przebieg jej to grubo ponad 100 tyś. Moim zdaniem łatwiej będzie szukać głowicy od Pandy i Punto ale to pytanie i oczekuję odpowiedzi. Rozumiem że potrzebuję kolektor, przepustnicę, listwę wtryskową oraz może wałek 866. Czy warto głowicę oddać do planowania, czy to wszystko będzie współgrać i jaki da efekt końcowy, jaką moc .... Czy 10/ 15 KM da mi różnice odczuć w jeździe w stosunku do całego zabiegu przede wszystkim finansowego .. ?
Przepraszam że tak nie uporządkowanie napisałem ale mam tysiące pytań które przychodzą mi do głowy podczas pisania.
Pozdrawiam
Jacek W.
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-04-2013, 12:47   
   Bolid: Seicento 1242


jacaw, jeżeli chodzi o dół 1.1 SPI góra 1.2 MPI (75KM) to są na tym forum ludzie ,którzy na takim zestawie jeżdżą. Ile to ma koni? Jak nic nie dłubane to te 60-65KM będzie ,ale to niech powie ktoś co ma taki zestaw :))

Potrzebne będzie kompletna głowica od 1.2 (Siena ,Palio, Punto) ,ona już ma wałek 866. Do tego kompletny kolektor ssący (wtryski, przepustnica itd.) ,przerabiasz wiązkę z jednego wtrysku na cztery (dorabiasz kawałek wiązki np. od 1.1 MPI lub w/w modeli Fiata) do tego komp od 1.2 8V 75KM (bez immo). Kolektor wydechowy od 1.1 ,pasuję w 75% (chyba jedna szpilka jest w innym miejscu) do głowicy 1.2. Ale jak robić to już konkret i warto zmienić kolektor i do tego rurę kolektorową (taka dwu rurka) i potem spaw przy kacie :)) Pompa 3bar nie zaszkodzi :))

Swap na 1.2 ,jest prosty tutaj wszystko pasuję ,jeszcze masz 1.1 to w ogóle plug&play :))


EDIT:
Pieczar93 napisał/a:

Silnik:

Potrzebny kompletny słupek z osprzętem.

Skrzynia:

Skrzynia biegów zostaje od 1.1. Mowa o skrzyni z suchymi półosiami.

Zawieszenie napędu:

Łapa silnika musi być od 1.1. Zawieszenie skrzyni pozostaje bez zmian.
Elektryka:

Tutaj 95% wiązki pasuję od 1.1 jedynie wtryski trzeba przerobić (zdjęcie na dole) ,tniesz dwa kable od wtryskiwacza i dorabiasz wiązkę od MPI :)) Komp od 1.2 8V bez immo :))

Chłodzenie:


Wszystkie węże muszą być od 1.1, czyli:
-Pompa wody-->Chłodnica-->Nagrzewnica-->Zbiornik wyrównawczy tzw. "Czwórnik"
-Termostat -->Chłodnica
-Kolektor ssący-->Nagrzewnica-->Przepustnica ,"Trójnik"
-Przepustnica-->Zbiornik wyrównawczy

Chłodnica wody zostaje od 1.1. Warto zadbać o nowe opaski aby nić nie ciekło. Zbiorniczek wyrównawczy od 1.1 ,może być SPI jak i MPI z tym, że przy MPI można się pomęczyć z nałożeniem dolnego węża.

Czyli zostaje praktycznie wszystko od 1.1:))

Paliwo:

Podłączamy zasilający przewód paliwowy do listwy wtryskowej. Przewód z powrotem paliwa tak samo :)) Wkład pompy o ciśnieniu 3 barów z w/w modeli Fiata :))

Tekst trochę zmieniony z opisu swapa z 9sety na 1.1 :))


Co do różnicy mocy ,na początku będzie duża ,a po tygodniu będzie mało :))
Koszty to zależy jakie masz znajomości. Jeden ma swapa za czteropak,a drugi za 1500zł :))


Zdjęcie wiązki wtrysków :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 21-04-2013, 18:42   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


jacaw, jak masz w pełni oryginalnego sportinga w stanie idealnym, to nic w nim nie zmieniaj. Szanuj go, dbaj o niego i jeździj nim jeszcze długie lata. Szkoda samochodu, żeby ładować jakiś stary silnik czy głowicę. Efekt będzie mizerny. Nie kupisz głowicy z takim przebiegiem od 1.2 75KM. Szkoda czasu na szukanie, z resztą widziałem kilka wątków w którym opisane były problemy z bardzo wysokim spalaniem takiego zestawu. Zastanów się jeszcze kilka razy czy chcesz sobie zepsuć samochód. Oryginalne sportingi w idealnym stanie już praktycznie nie istnieją...
 
 
jacaw 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-04-2013, 23:45   
   Bolid: Fiat Seicento Sporting


Dzięki wam za odpowiedzi, dlatego tutaj napisałem żeby się nad tym zastanowić. Generalnie tak jak napisałem samochód jest w 100% oryginalny, bezwypadkowy, jeżdżony był od wielkiego dzwonu a jego oryginalny przebieg 44 tyś na 15 - letni samochód to chyba samo za siebie mówi. Korci mnie żeby zrobić z niego 1.2 60/65 KM np. ale to myślałem o wyłącznie nowych częściach lub sprawdzone używane tak do np. 35 tyś km, ale czy to warte tej zabawy kosztem oryginalnego samochodu ... Przyznam że rakiety z tego nie będzie a oryginał to oryginał ...

;(
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 22-04-2013, 08:11   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


ja bym zostawiał oryginał szczególnie jesli faktycznie jego stan jest taki jak mówisz ;)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum