FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
WYDECH
Autor Wiadomość
MYCHON 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 10
Skąd: Janikowo/Alesund
Wysłany: 20-05-2010, 23:32   
   Bolid: Cc 1.2 16v/opel astra g


jak cosik zmajstruje to się pochwale :))
 
 
 
vandit 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 16
Skąd: WWL
Wysłany: 24-05-2010, 00:51   
   Bolid: SC 1.1 MPI


mam Ultera Rally i buczy bardzo słodko :)) w trasie też nie przeszkadza
_________________

 
 
kyniu 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 234
Skąd: south east
Wysłany: 31-05-2010, 15:59   
   Bolid: SCS 176B9000


ja ostatnio zapodałem swojej fefnastce bardzo cichy przelocik - nieżle sie nakombinowałem i opróbowałem zeby dojść do takiego efektu i jestem - jak narazie - bardzo zadowolony :mg:
Wszystko jest na pełnoprzelotowych tłumikach z golfa III i polówki
Począwszy od rury kolektora ( narazie seria z 16V) idzie plecionka fi 48 po wew. , dalej puszka AMG (nie strumienica, ale zwykły mały tłumik robiący za kata na przeglądzie :P ), potem srodkowy z golfa III 1.6 a na końcu tez jakis środkowy z golfa chyba 1.8 16v - wsio na fi 50mm, a wszystko wieńczy końcówka ultera wlot - fi 50mm.
Efekt:
na wolnych obrotach cisza (miałem wczesniej ultera fi 100mm i było głosnawo
na V-tym biegu przy 2500 obr , ok 80 km/h - cisza (delikatny basik
a jak go zaczynam wyżej kręcić robi sie duzo głosniejszy od samego poczatku zakresu obrotów :D
auto tez zaczęło wreszcie jechac bo do tej pory nie mogło sie uciągnąć :P
osobiscie poprzednia wersja wydechu mi nie przeszkadzała ale czasami jeżdze z córeczką i sie skarżyła na huk w samochodzie :D

mysle że takia konfiguracja wydechu jest optymalna, bo bardzo duzo czytałem i szukałem jak to zrobić zeby był przelotowy a jednoczesnie w miare potrzeby cichy lub głosny :D i przechodził przeglądy bez flaszki :D

jak znajde chwile to zapodam foty i dane zastosowanych wydechów
postaram sie podjechac na diagnostyke i pomieżyć dB bo ten wydech co miałem to miał ok 103db ;(
_________________
SC by kyniu
 
 
 
kyniu 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 234
Skąd: south east
Wysłany: 10-06-2010, 19:47   
   Bolid: SCS 176B9000


kożystając z wolnej chwili zapodaje foty:

dawcy:




całość:



Końcowy ( środkowy z golfa III ) :


Zamiast kata - przelotówka AWG :


Na końcu końcówka ULTER fi 50/100mm - wczesniej miałem cały wydech z Ultera ale pod 1.1 SPI ( do sprzedania na "Giełdzie") , więc wizualnie z zewnatrz nic sie nie zmieniło :D
_________________
SC by kyniu
 
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 19-06-2010, 11:22   
   Bolid: 126p / SC 900


kyniu, a masz może jakieś nagranie audio/video ?? :) bardzo chętnie posłuchałbym jak to gada :)
 
 
 
dark210 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 33
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 20-06-2010, 00:13   
   Bolid: Seicento 1.1 Mpi 2003


a ja mam pytanko czym taki tłumik najlepiej pomalować żeby długo służył bez rdzy ?? widzę że masz tam popsikane jakimś czarnym sprayem ??
_________________


CASTROL MAGNATEC 5W40
TUTELA CAR ZC 75 SYNTH 75W80
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-06-2010, 09:06   
   Bolid: Audi


kyniu napisał/a:


Na końcu końcówka ULTER fi 50/100mm - wczesniej miałem cały wydech z Ultera ale pod 1.1 SPI ( do sprzedania na "Giełdzie") , więc wizualnie z zewnatrz nic sie nie zmieniło :D


nie za głośne to jest ?

ja jak miałem 2 przelotowe tłumiki to dość szybko zamieniłem końcowy na komorowy
_________________

 
 
Michal3city 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: Gdansk
Wysłany: 20-06-2010, 11:21   
   Bolid: SC 1,2 fefnascie


Wczoraj zakonczyłem projekt wydechu wiec....
kolektor 4-2-1 (zakupiony od kolegi z forum) całosc fi50 do konca na srodku przelot FI 50(był juz w aucie) i na koncu przelot od 125p fi47. efekt...???? Kiszka :evil: aut przestało jechac jest zdecydowanie gorzej... :twisted: moze troche elepiej jest od 5tys ale chyba sie pocieszam :smile:
 
 
tygry 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 104
Skąd: Zabrze
Wysłany: 20-06-2010, 11:39   
   Bolid: sc sporting


moze masz zabardzo odprezony no fi 50 to troche duzo tza bylo by prubowac fi 45wew na fi 47zew od poczatku do konca tak majo porobione chlopaki w zabrzu w fefnastakch i se kfalo, pozatym niekumam dlaczego na koniec dales fi47 to trza bylo juz robic koniec tez na fi50 moze to go przymula. gdzies ktos stfierdziu ze fi50 to jest dobre na turbafke i mocna porobione fefnastki chyba IREQ (chyba, niejestem pewny) ale cos w tym jest. zostaw kolektor dokup u kolegi z forum rure fi45/47 i bez swrodkowego tylko zostaw ten od 125p na koniec bedzie git :))
_________________

 
 
 
Michal3city 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: Gdansk
Wysłany: 20-06-2010, 18:08   
   Bolid: SC 1,2 fefnascie


Na koniec dałem fi 47 żeby troche go ''przytkac'' fi50 było w aucie jak go kupiłem, był zwykły kolektor, przelot na srodku i jakis wynalazek na koncu.Wynalazek sie skonczył wiec go wyciołem przejechałem sie bez ostatniego tłumika i strasznie stracilł góre... dlatego zdecydowałem na koniec fi 47. i dołożyłem kolektor 4-2-1. dzis jezdziłem i jest kiszka :cry: ale dzwiek jest git! :))
 
 
Drag-On 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-06-2010, 19:27   
   Bolid: Seicento


Tylko pamiętaj, że wydech przelotowy jest głównie po to, żeby auto "kręcić" albo do modzonego silnika i dowolne zmienianie wielkości tłumików nie jest wskazane. Za moc, moment i jego przebieg odpowiedzialne są zjawiska falowe. Więc jeżeli na starym komplecie było ok to zrób tak samo. Jak nie to daj komuś rozpiske co masz zrobione w silniku, co chcesz osiągnąc i mieć to Ci policzy odpowiedni dla Ciebie wydech.
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 21-06-2010, 13:27   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


Michal3city napisał/a:
Na koniec dałem fi 47 żeby troche go ''przytkac'' fi50 było w aucie jak go kupiłem, był zwykły kolektor, przelot na srodku i jakis wynalazek na koncu.Wynalazek sie skonczył wiec go wyciołem przejechałem sie bez ostatniego tłumika i strasznie stracilł góre... dlatego zdecydowałem na koniec fi 47. i dołożyłem kolektor 4-2-1. dzis jezdziłem i jest kiszka :cry: ale dzwiek jest git! :))
\

wew fi47 czyli w miare spoko do silnika bez sensu go przyciales tym graciarskim duzym fiatem , dobierz dobra puszke przelotowa z golfa,passat,vectry itp na fi wew 47 i bedzie gitara takie jest moje zdanie mozesz zmienic calosc na fi45 ale hmm czy to ma sens jak bedziesz zaraz zapewne cos modzil, ja wprawdzie w 8v mialem wew fi45 i fi47 i miedzy nimi za duzej roznicy nie bylo :P
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
kyniu 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 234
Skąd: south east
Wysłany: 21-06-2010, 16:49   
   Bolid: SCS 176B9000


Bachor napisał/a:
kyniu, a masz może jakieś nagranie audio/video ?? bardzo chętnie posłuchałbym jak to gada


nie umiem nagrania umieścić na necie :oops:

Cytat:
a ja mam pytanko czym taki tłumik najlepiej pomalować żeby długo służył bez rdzy ?? widzę że masz tam popsikane jakimś czarnym sprayem ??


malowałem miejsca spawania czarnym lakierem żaroodpornym, reszta jest "aluminiowana"

jerzyk napisał/a:
nie za głośne to jest ?
ja jak miałem 2 przelotowe tłumiki to dość szybko zamieniłem końcowy na komorowy


powiem Ci szczerze że byłem po skończeniu bardzo zadowolony z efektu, bo jak wspomniałem samochodem tym woze córkę do przedszkola i jak był wcześniej układ seria + środek CC + końcowy ulter fi 100 to było głosno w całym zakresie obr.
Teraz przy spokojnej jeżdzie wewnątrz auta jest cicho ( auto nie jest wygłuszone) Do 80km/h jest spox, potem zaczyna robić sie głosniej. Extra jest równiez to że jak go od poczatku cisne po obrotach to zajefajnie mruczy i auto wreszcie zaczęło jechać :))

tygry napisał/a:
moze masz zabardzo odprezony no fi 50 to troche duzo tza bylo by prubowac fi 45wew na fi 47zew od poczatku do konca tak majo porobione chlopaki w zabrzu w fefnastakch i se kfalo, pozatym niekumam dlaczego na koniec dales fi47 to trza bylo juz robic koniec tez na fi50 moze to go przymula. gdzies ktos stfierdziu ze fi50 to jest dobre na turbafke i mocna porobione fefnastki chyba IREQ (chyba, niejestem pewny) ale cos w tym jest. zostaw kolektor dokup u kolegi z forum rure fi45/47 i bez swrodkowego tylko zostaw ten od 125p na koniec bedzie git


nie do końca sie z Toba zgodze - u Michal3city musi byc inny problem -
fi 45 i 50 mm nie ma znaczenia - przy 1.2 16V - przynajmniej tak zapewniał mnie arturo - mówiłże hamowali to samo auto na wydechu 45mm a potem na 50mm i nie było widocznej róznicy a przynajmniej nie na tyle duzej żeby mozna było sie przychylac do stwierdzenia że 45 jest lepsze od 50mm i odwrotnie
_________________
SC by kyniu
 
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 22-06-2010, 13:09   
   Bolid: 126p / SC 900


kyniu, to wrzuć na YT a potem an forum link i już ;p
 
 
 
machu1989 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: Piekary ?ląskie
Wysłany: 12-08-2010, 12:03   
   Bolid: seicento 1.1


Mam pyt gdzie moge kupić rure najlepiej fi 45 na wydech bo planuje zrobić sobie nowy w 11 SPI tylko niewiem narazie na co sie zdecydować
- na końcowy 125p
- na końcowy golf 3 (chociaż tylko czytałem że jest fajnie ale nigdnie nie znalazłem rzadnego filmiku)
w każdym przypadku biore po uwage wywalenie środkowego jeśli będzie z nim za cicho więc co moglibyście podpowiedziec??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum