WYDECH |
Autor |
Wiadomość |
MYCHON
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 10 Skąd: Janikowo/Alesund
|
Wysłany: 20-05-2010, 23:32
Bolid: Cc 1.2 16v/opel astra g |
|
|
jak cosik zmajstruje to się pochwale |
|
|
|
 |
vandit
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: WWL
|
Wysłany: 24-05-2010, 00:51
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
mam Ultera Rally i buczy bardzo słodko w trasie też nie przeszkadza |
_________________
 |
|
|
|
 |
kyniu
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 234 Skąd: south east
|
Wysłany: 31-05-2010, 15:59
Bolid: SCS 176B9000 |
|
|
ja ostatnio zapodałem swojej fefnastce bardzo cichy przelocik - nieżle sie nakombinowałem i opróbowałem zeby dojść do takiego efektu i jestem - jak narazie - bardzo zadowolony
Wszystko jest na pełnoprzelotowych tłumikach z golfa III i polówki
Począwszy od rury kolektora ( narazie seria z 16V) idzie plecionka fi 48 po wew. , dalej puszka AMG (nie strumienica, ale zwykły mały tłumik robiący za kata na przeglądzie ), potem srodkowy z golfa III 1.6 a na końcu tez jakis środkowy z golfa chyba 1.8 16v - wsio na fi 50mm, a wszystko wieńczy końcówka ultera wlot - fi 50mm.
Efekt:
na wolnych obrotach cisza (miałem wczesniej ultera fi 100mm i było głosnawo
na V-tym biegu przy 2500 obr , ok 80 km/h - cisza (delikatny basik
a jak go zaczynam wyżej kręcić robi sie duzo głosniejszy od samego poczatku zakresu obrotów
auto tez zaczęło wreszcie jechac bo do tej pory nie mogło sie uciągnąć
osobiscie poprzednia wersja wydechu mi nie przeszkadzała ale czasami jeżdze z córeczką i sie skarżyła na huk w samochodzie
mysle że takia konfiguracja wydechu jest optymalna, bo bardzo duzo czytałem i szukałem jak to zrobić zeby był przelotowy a jednoczesnie w miare potrzeby cichy lub głosny i przechodził przeglądy bez flaszki
jak znajde chwile to zapodam foty i dane zastosowanych wydechów
postaram sie podjechac na diagnostyke i pomieżyć dB bo ten wydech co miałem to miał ok 103db |
_________________ SC by kyniu |
|
|
|
 |
kyniu
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 234 Skąd: south east
|
Wysłany: 10-06-2010, 19:47
Bolid: SCS 176B9000 |
|
|
kożystając z wolnej chwili zapodaje foty:
dawcy:
całość:
Końcowy ( środkowy z golfa III ) :
Zamiast kata - przelotówka AWG :
Na końcu końcówka ULTER fi 50/100mm - wczesniej miałem cały wydech z Ultera ale pod 1.1 SPI ( do sprzedania na "Giełdzie") , więc wizualnie z zewnatrz nic sie nie zmieniło |
_________________ SC by kyniu |
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 19-06-2010, 11:22
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
kyniu, a masz może jakieś nagranie audio/video ?? bardzo chętnie posłuchałbym jak to gada |
|
|
|
 |
dark210
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Gru 2009 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 20-06-2010, 00:13
Bolid: Seicento 1.1 Mpi 2003 |
|
|
a ja mam pytanko czym taki tłumik najlepiej pomalować żeby długo służył bez rdzy ?? widzę że masz tam popsikane jakimś czarnym sprayem ?? |
_________________
CASTROL MAGNATEC 5W40
TUTELA CAR ZC 75 SYNTH 75W80 |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-06-2010, 09:06
Bolid: Audi |
|
|
kyniu napisał/a: |
Na końcu końcówka ULTER fi 50/100mm - wczesniej miałem cały wydech z Ultera ale pod 1.1 SPI ( do sprzedania na "Giełdzie") , więc wizualnie z zewnatrz nic sie nie zmieniło |
nie za głośne to jest ?
ja jak miałem 2 przelotowe tłumiki to dość szybko zamieniłem końcowy na komorowy |
_________________
 |
|
|
|
 |
Michal3city
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 4 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 20-06-2010, 11:21
Bolid: SC 1,2 fefnascie |
|
|
Wczoraj zakonczyłem projekt wydechu wiec....
kolektor 4-2-1 (zakupiony od kolegi z forum) całosc fi50 do konca na srodku przelot FI 50(był juz w aucie) i na koncu przelot od 125p fi47. efekt...???? Kiszka aut przestało jechac jest zdecydowanie gorzej... moze troche elepiej jest od 5tys ale chyba sie pocieszam |
|
|
|
 |
tygry
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 104 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 20-06-2010, 11:39
Bolid: sc sporting |
|
|
moze masz zabardzo odprezony no fi 50 to troche duzo tza bylo by prubowac fi 45wew na fi 47zew od poczatku do konca tak majo porobione chlopaki w zabrzu w fefnastakch i se kfalo, pozatym niekumam dlaczego na koniec dales fi47 to trza bylo juz robic koniec tez na fi50 moze to go przymula. gdzies ktos stfierdziu ze fi50 to jest dobre na turbafke i mocna porobione fefnastki chyba IREQ (chyba, niejestem pewny) ale cos w tym jest. zostaw kolektor dokup u kolegi z forum rure fi45/47 i bez swrodkowego tylko zostaw ten od 125p na koniec bedzie git |
_________________
 |
|
|
|
 |
Michal3city
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 4 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 20-06-2010, 18:08
Bolid: SC 1,2 fefnascie |
|
|
Na koniec dałem fi 47 żeby troche go ''przytkac'' fi50 było w aucie jak go kupiłem, był zwykły kolektor, przelot na srodku i jakis wynalazek na koncu.Wynalazek sie skonczył wiec go wyciołem przejechałem sie bez ostatniego tłumika i strasznie stracilł góre... dlatego zdecydowałem na koniec fi 47. i dołożyłem kolektor 4-2-1. dzis jezdziłem i jest kiszka ale dzwiek jest git! |
|
|
|
 |
Drag-On
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-06-2010, 19:27
Bolid: Seicento |
|
|
Tylko pamiętaj, że wydech przelotowy jest głównie po to, żeby auto "kręcić" albo do modzonego silnika i dowolne zmienianie wielkości tłumików nie jest wskazane. Za moc, moment i jego przebieg odpowiedzialne są zjawiska falowe. Więc jeżeli na starym komplecie było ok to zrób tak samo. Jak nie to daj komuś rozpiske co masz zrobione w silniku, co chcesz osiągnąc i mieć to Ci policzy odpowiedni dla Ciebie wydech. |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 21-06-2010, 13:27
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
Michal3city napisał/a: | Na koniec dałem fi 47 żeby troche go ''przytkac'' fi50 było w aucie jak go kupiłem, był zwykły kolektor, przelot na srodku i jakis wynalazek na koncu.Wynalazek sie skonczył wiec go wyciołem przejechałem sie bez ostatniego tłumika i strasznie stracilł góre... dlatego zdecydowałem na koniec fi 47. i dołożyłem kolektor 4-2-1. dzis jezdziłem i jest kiszka ale dzwiek jest git! | \
wew fi47 czyli w miare spoko do silnika bez sensu go przyciales tym graciarskim duzym fiatem , dobierz dobra puszke przelotowa z golfa,passat,vectry itp na fi wew 47 i bedzie gitara takie jest moje zdanie mozesz zmienic calosc na fi45 ale hmm czy to ma sens jak bedziesz zaraz zapewne cos modzil, ja wprawdzie w 8v mialem wew fi45 i fi47 i miedzy nimi za duzej roznicy nie bylo |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
kyniu
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 234 Skąd: south east
|
Wysłany: 21-06-2010, 16:49
Bolid: SCS 176B9000 |
|
|
Bachor napisał/a: | kyniu, a masz może jakieś nagranie audio/video ?? bardzo chętnie posłuchałbym jak to gada |
nie umiem nagrania umieścić na necie
Cytat: | a ja mam pytanko czym taki tłumik najlepiej pomalować żeby długo służył bez rdzy ?? widzę że masz tam popsikane jakimś czarnym sprayem ?? |
malowałem miejsca spawania czarnym lakierem żaroodpornym, reszta jest "aluminiowana"
jerzyk napisał/a: | nie za głośne to jest ?
ja jak miałem 2 przelotowe tłumiki to dość szybko zamieniłem końcowy na komorowy |
powiem Ci szczerze że byłem po skończeniu bardzo zadowolony z efektu, bo jak wspomniałem samochodem tym woze córkę do przedszkola i jak był wcześniej układ seria + środek CC + końcowy ulter fi 100 to było głosno w całym zakresie obr.
Teraz przy spokojnej jeżdzie wewnątrz auta jest cicho ( auto nie jest wygłuszone) Do 80km/h jest spox, potem zaczyna robić sie głosniej. Extra jest równiez to że jak go od poczatku cisne po obrotach to zajefajnie mruczy i auto wreszcie zaczęło jechać
tygry napisał/a: | moze masz zabardzo odprezony no fi 50 to troche duzo tza bylo by prubowac fi 45wew na fi 47zew od poczatku do konca tak majo porobione chlopaki w zabrzu w fefnastakch i se kfalo, pozatym niekumam dlaczego na koniec dales fi47 to trza bylo juz robic koniec tez na fi50 moze to go przymula. gdzies ktos stfierdziu ze fi50 to jest dobre na turbafke i mocna porobione fefnastki chyba IREQ (chyba, niejestem pewny) ale cos w tym jest. zostaw kolektor dokup u kolegi z forum rure fi45/47 i bez swrodkowego tylko zostaw ten od 125p na koniec bedzie git |
nie do końca sie z Toba zgodze - u Michal3city musi byc inny problem -
fi 45 i 50 mm nie ma znaczenia - przy 1.2 16V - przynajmniej tak zapewniał mnie arturo - mówiłże hamowali to samo auto na wydechu 45mm a potem na 50mm i nie było widocznej róznicy a przynajmniej nie na tyle duzej żeby mozna było sie przychylac do stwierdzenia że 45 jest lepsze od 50mm i odwrotnie |
_________________ SC by kyniu |
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 22-06-2010, 13:09
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
kyniu, to wrzuć na YT a potem an forum link i już |
|
|
|
 |
machu1989
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 18 Skąd: Piekary ?ląskie
|
Wysłany: 12-08-2010, 12:03
Bolid: seicento 1.1 |
|
|
Mam pyt gdzie moge kupić rure najlepiej fi 45 na wydech bo planuje zrobić sobie nowy w 11 SPI tylko niewiem narazie na co sie zdecydować
- na końcowy 125p
- na końcowy golf 3 (chociaż tylko czytałem że jest fajnie ale nigdnie nie znalazłem rzadnego filmiku)
w każdym przypadku biore po uwage wywalenie środkowego jeśli będzie z nim za cicho więc co moglibyście podpowiedziec?? |
|
|
|
 |
|